Un studiu neurologic desfăşurat asupra unui grup de voluntari, în timp ce aceştia accesează trei dintre cele mai populare servicii online - reţeaua de socializare Facebook, Yahoo! şi publicaţia New York Times, a demonstrat că dintre cele trei, Facebook a declanşat cele mai ridicate nivele de atenţie, implicare emoţională şi activitate a zonelor cerebrale asociate cu memoria.
Concluzia studiului, care din coincidenţă sau nu, a fost comandat chiar de Facebook, este că mediul celebrei reţele de socializare este o locaţie ideală pentru desfăşurarea de campanii publicitare, mesajele promoţionale având un impact maxim asupra vizitatorilor, oricum foarte numeroşi.
Studiul întreprins de Neurofocus a avut un mod de desfăşurare puţin neobişnuit, deoarece a implicat monitorizarea undelor cerebrale ale utilizatorilor în timp ce navighează conţinutul website-urilor menţionate mai sus. Voluntarii au privit pe rând homepage-ul Yahoo, cel al publicaţiei New York Times şi propria pagină de profil din cadrul reţelei Facebook.
În mod deloc surprinzător, nivelele cele mai ridicate de activitate cerebrală au fost înregistrate atunci când subiecţii priveau pozele de profil ale prietenilor şi actualizările mesajelor de status, în timp ce formatul nepersonalizat şi titlurile ştirilor de pe homepage-ul Yahoo! au stârnit cele mai slabe reacţii.
Sursa: Businessinsider.com