Presedintele Google, Eric Schmidt, a tinut o prelegere industriei TV din Marea Britanie in Scotia, mesajul sau fiind unul destul de clar: adapteaza-te sau vei disparea.
“Doua ore de filmulete sunt incarcate de pe telefonul mobil pe YouTube in fiecare minut. Curand, utilizatorul obisnuit de internet nu va mai folosi traditionalul PC: va fi conectat in permanenta la internet prin intermediul telefonului mobil”, a spus Eric Schmidt la Edinburgh. Rapoarte sugereaza ca Google este cu siguranta interesata in a construi si finanta noi surse de continut original pentru serviciul YouTube. Este o activitate diferita comparativ cu detinerea unui studio de televiziune, insa rezultatele sunt aceleasi: contributia Google la crearea de noi materiale video.
Este vorba despre cateva elemente cheie pe care Schmidt a tinut sa le puncteze in cadrul unei intalniri din capitala Scotiei, Edinburgh, unde a vorbit despre intentiile Google TV in Marea Britanie, scrie BusinessInsider.
• Televiziunea va deveni mai apropiata de oameni
Adaugarea unei laturi sociale televiziunii va creste foarte mult credibilitatea acesteia. Pentru asta Google pune la dispozitie serviciul Google Plus ce dispune de cele mai tari caracteristici printre care se numara si grupurile de video-chat numite “Hangouts”. Vizionarea filmuletelor de pe Youtube in acest grup iti lasa impresia ca te afli in aceeasi incapere cu ceilalti utilizatori. Latura sociala este fara indoiala ceea ce utilizatorii isi doresc cel mai mult. In plus este foarte utila si mediilor de informare in masa. Ar aduce un impact mult mai mare emisiunilor sau dezbaterilor televizate, favorizand cresterea implicita a audientelor.
• Clipurile video trec in (sf)era telefoniei mobile
• Google TV nu isi propune o concurenta cu actualul continut al industriei din domeniu
Cand s-a lansat, unele voci din Statele Unite se temeau ca Google TV si-a propus sa concureze cu televiziunile. De fapt intentia era este exact inversa. Cautau sa incurajeze continutul si sa creeze o platforma deschisa pentru noua generatie a televiziunii, in acelasi mod cum Android este o platforma deschisa pentru urmatoarea generatie de telefoane mobile.
• Google nu vrea ca intreg continutul sa fie gratuit
“Este optiunea autorilor daca decid sa perceapa taxa cum exista si optiunea utilizatorilor daca vor sa plateasca.Tot ceea ce ne dorim este ca accesul la serviciul de televiziune sa fie disponibil pentru cat mai multi utilizatori”, a adaugat Schmidt. La inceputul anului 2011, Google a lansat serviciul One Passcare permite taxarea unor materiale sau a continutului.
• Google nu va face televiziune
Exista voci care au sugerat gigantului american ca ar trebui sa investeasca direct in continutul TV, insa “Google este o companie specializata in tehnologie ce produce platforme diverse pentru utilizatori“, a explicat CEO-ul companiei.
sursa:wall-street.ro