Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 10 septembrie 2011

Topul celor mai puternice branduri romanesti

Pentru al doilea an consecutiv, Borsec este cel mai puternic brand romanesc. Descopera topul celor mai puternice branduri romanesti.



  • Borsec, Poiana, Kandia, Gerovital, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar si Timisoreana sunt marcile care conduc in clasamentul celor mai puternice 50 branduri romanesti in 2011, conform studiului lansat astazi de catre revista Biz si Unlock Market Research in cadrul conferintei BrandRo.

Cinci dintre marcile aflate in primele 10 locuri in 2010 se afla si acum in aceeasi prima liga: Borsec, Poiana, Dorna, BCR , Dacia si Timisoreana. Meritul lor e acela de a nu fi oprit motoarele chiar daca au ajuns la plafonul de siguranta si de a-si calcula pasii in asa fel incat, in conditii de instabilitate economica, sa nu se abata de la valorile lor.

  • Topul brandurilor de media
Pentru brandurile de media, anul acesta a fost realizat un clasament dedicat. Pro TV este liderul pe acest segment, cu un index foarte mare in ierarhia generala, fiind urmat de Antena 1, Radio Zu, TVR 1, Prima TV, Kiss FM, Radio 21, Libertatea, Adevarul si Europa FM, ultimele doua fiind nou intrate in clasament. 

“Dinamica pietei romanesti face ca, de la an la an, in topul celor mai puternice branduri sa avem modificari substantiale si noi intrari in top, ceea ce ne arata ca brandurile romanesti depun constant eforturi pentru a se impune in mintea si in inima consumatorilor”, declara Marta Usurelu, redactor-sef Biz.

Studiul Unlock Market Research a avut ca scop masurarea “puterii” marcilor romanesti al doilea an consecutiv, nu din perspectiva financiara, corporatista ci din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori.

“As dori ca la aceasta a doua ediție a topului sa fac un indemn la incredere in propriile forte, chiar daca mediul in care actionam ni se pare deseori neprietenos. Pentru ca daca unii dintre noi reusesc, chiar daca aceia sunt putini, inseamna ca se poate. Mai greu, cu mai mult efort, cu extrem de multa disciplina uneori sinonima cu incapatanare, dar se poate”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.




sursa:9am.ro

Semne bune toamna are: Sute de locuri de munca

Semne bune toamna are: Sute de locuri de muncaInceputul de toamna a adus dinspre mediul de business cinci vesti bune: proiecte de sute milioane care vor crea noi locuri de munca. Industriile vizate sunt auto, retail, productia de tigarete si IT.



  • Huawei cauta specialisti in IT
Huawei Romania, filiala unuia dintre cei mai mari producatori de echipamente de telecomunicatii la nivel mondial, vrea sa deschida un centru de suport global pe piata locala, numarul de angajati ai companiei urmand sa ajunga astfel la 1.500 pana la sfarsitul lui 2014. Aproximativ 80% dintre acestia vor fi romani.

Centrul de suport global al Huawei este al patrulea pe care compania il deschide, celelalte trei fiind in China, India si Mexic.

  • Pirelli: Sute de milioane la Slatina
Fabrica de anvelope Pirelli e de la Slatina va deveni cea mai mare unitate de profil a grupului italian.

Investitiile realizate de grupul italian Pirelli in Romania pana la sfarsitul anului trecut depaseau 300 milioane euro si vor ajunge in 2014 la circa 450 milioane euro.


sursa:9am.ro

marți, 6 septembrie 2011

VIDEO DUMNEZEIESC! Iartă-i, Doamne că nu ştiu ce fac! O sectă religioasă a chemat doi manelişti în biserică ca să-i bucure pe enoriaşi


is

Ca să îşi atragă mai mulţi simpatizanţi, capii unei secte au luat o hotărâre de marketing foarte bine gândită.

La o adunare a sectanţilor, căpeteniile lor au decis să învioreze un pic atmosfera şi au chemat doi interpreţi de manele care să îi distreze pe cei prezenţi în sală.
Ca la un concert adevărat, oamenii îi aplaudă pe manelişti dându-le putere să cânte mai cu talent, aşa cum spune şi cântecul: "Când sunt la durere - Vii şi-mi dai putere - Tu vii lângă mine - Am de toate şi mi-e bine"


sursa:cancan.ro

Diddy toarna vodca pe gat cu sticla

Distractie. Rapper-ul american P. Diddy, de 41 de ani, a uitat de toti si de toate la o petrecere pe care a gazduit-o in Las Vegas. Artistul, care a sustinut si un concert pe marginea piscinei, nu i-a mai lasat pe chelneri sa-i faca un cocktail si si-a preparat el unul pe loc. Diddy, pe numele lui real Sean Combs, a baut cu pofta dintr-o sticla de vodca, in timp ce in cealalta mana avea un pahar cu suc de portocale.






























sursa:cancan.ro

GQ:Car of the Week: The Cadillac Ciel

Yet another jaw-dropping vision of Cadillac's future that has almost zero chance of coming true. Is this the last hope for decadent American motoring?


First off, just take a moment to stare at this car—we've already taken several: the seamless lines running from hood to trunk, like the hull of an ocean liner; the whole ensemble, streamlined yet opulent like a post-Deco design study of the near-future, 2015 seen through the lens of 1928. And then you see the chrome grille, and the vertical rear lights sticking out like vestigial fins, and you realize that this is unmistakably, though somewhat unfamiliarly, a Cadillac. Why unfamiliar? Because as far as drop-dead gorgeous Caddys like this one go, it's been a hell of a long time.
The Cadillac brand has been toiling in shoddy, cut-rate dreck so long that younger car fans (like this writer) may have no recollection of the glory days. In fact, none of the upmarket American brands, from Caddy to Lincoln to the now-defunct Mercury, have seen much success in ages, aside from selling blinged-up SUVs. It's a far cry from the storied history of Cadillac, from the very beginnings of the automotive era up to the finned excesses of the postwar period. Cadillac has always been as American as apple pie and Ford Mustangs, but without the, shall we say, plebian connotations of either. The pinnacle of American luxury, Cadillacs offered accoutrements that gave Continental coachbuilders a run for their money, while kicking them in the face with outlandish proportions and flamboyant styling. God Bless America!
We won't delve into a detailed history here, but during the '70s and '80s, when safety and emissions regulations combined with the energy crisis to cause an industry-wide malaise of inferior vehicles and lackluster designs, Cadillac entered a slump from which they've yet to recover. This reached its zenith in 2005, when GM's idea of a luxury American Invasion was to package a Saab 9-3 with a 1.9-liter diesel, call it a Cadillac BLS, and sell it in Europe. If the Caddy land-yachts of the Cold War era were a triumphant icon of American culture that quite possibly made the case for capitalism and helped fell the Wall, then this was the stereotypically obese, ignorant Yankee of the sole-superpower age, content to shovel crapware overseas for a cheap buck. Why don't we export some Che Guevara iron-ons, while we're at it?
It seems like GM has gotten the message in recent years, sort of. Its "Art & Science" design language, which certainly aspires to an image of luxury and performance, has had mixed results—like the CTS-V, a screaming muscle sedan that car geeks love, but was apparently styled by someone with a ruler fetish. The last time Cadillac rolled out a design as scintillating as the Ciel was the Sixteen concept in 2003. Packing a 1,000-horsepower V16 (!), it had more than enough glam and glitz to pull the world's tycoons, rappers, and drug dealers from the Rolls/Bentley/Maybach oligarchy of Germanic luxury. Of course, these days a V16 is at least ten cylinders on the wrong side of political correctness, and so of course, that never came within a whiff of production. Will the Ciel suffer the same fate? The powerplant, a 3.6-liter turbocharged V6 that still manages to develop 425 horsepower—not even counting the lithium-ion batteries that make this, yes, a hybrid—certainly makes it more of the times. Really, there's one sticking point that certainly won't make it to the dealer: "Ciel" comes from the French for "sky," and that's just too, well, cheesy for a Caddy.
As of now, rumors are swirling that the enthusiastic public reaction to the Ciel has convinced GM to green-light production of their top-end Omega platform, signaling a new flagship halo car to slot above the upcoming full-size XTS. How much this new car will be based on the Ciel, and whether (read: how much) it will suffer from the dreaded concept-to-production transition remains to be seen, if it is indeed built at all. For our part, we obviously think it should. Sure, in this day and age, it's a decent bet to be a loss leader...but who cares?
In other words, let the Fords and Chevrolets of the world satisfy accounting: Cadillacs are brand ambassadors. In their various forms, they are an essential piece of Americana: outfitted with running boards for Tommy gun-toting, Prohibition-era gangsters; in girl-power pink, as status symbols for Mary Kay saleswomen. Maybe that vision of American living—wealthy, aspirational, excessive—is a thing of the past entirely, as double-dip recessions and conservationists squeeze ever-more dollars out of our wallets and liters out of our engines. Maybe, but maybe not. At the very least, as long as our beloved Interstate cruisers are still rolling out of the Heartland, we can dare to dream.


The Rules of a Modern Gentleman: The GQ Fall 2011 Trend Report

What the well-dressed gentleman will be wearing this season, how to throw it on with style, and where you can shop the trends right now. Today: patterned sweaters, the need for tweed, and square watches

Read More http://www.gq.com/style/profiles/201108/mens-fall-fashion-2011-trend-report#ixzz1XCZrujVn

GQ:The Want: College Classics

Get that university look with the season's best colored cords, collegiate sweatshirts, and skinny striped ties. Six-pack sold separately

Read More http://www.gq.com/style/wear-it-now/201109/varsity-college-prep-ties-sweatshirts-cords-pants#ixzz1XCZKkxwR

GQ:Behind the Line: GANT Rugger Spring 2012 - Interview with Christopher Bastin


GANT's Rugger collection has carved quite the sportswear niche in its short period of rebirth, and much of that is due to Swedish designer Christopher Bastin's blessings on the lineup that remains smart and sartorial without sacrificing solace. For spring 2012, Bastin threw the proverbial kitchen sink of the current state of menswear into a caldron, stoked the fire and boiled the shit out of it. What emerged is something he calls "Nouveau Prep," and we took some time to talk to him about it.
Bastin.jpg

The GQ Eye: You have a ton of inspiration mashed up into the finished product for spring. Talk about the process when you first sat down to design it; what were the first things you knew you wanted to do and had to do?
Christopher Bastin: You got me! It really is a mash up of a lot of influences. In previous seasons there was always a super clear picture of where the inspiration was from, and it's taken a while to really nail down the vibe of the line since the relaunch. The challenge for spring 2012 was how to take GANT Rugger forward and not rest on our American Sportswear heritage. We go to to all the trade shows, which is always an interesting experience, and I always find the people attending to be the most fascinating. I've really been inspired by what Tommy Ton has captured. He finds the spirit within the crowd at shows better than anyone else: all kinds of different people. And I kept those guys in mind while designing and thought to myself how those guys would wear our stuff. We'll see what happens, but I have to set the bar high, right?
GANT7.jpg
If you want to keep their attention, you can't live on archives and re-hashing heritage pieces forever. We've got to be a bit bolder. I knew I wanted a dressier touch to it and to add some Italian Sprezz and a bit of British stiff-upper-lip. In many ways the new collection reflects what GANT has been about for the past 30 years: American sportswear with a uniquely European sensibility. Although there's a plethora of inspiration, I think I've managed to keep it together.

Finding out about 'The Gants' was almost too good to be true. The Gants were a 1960s pop group who chose the name because they wore GANT shirts all the time and loved them. We've been in touch with the band (they are still touring today!) and are working closely with them to gather lots of old band memorabilia. You'll start seeing some of that imagery very soon. It's really unbelievable. And we had no idea! The 60s was an amazing time for menswear and Gant was incredibly influential during that time.
GANT8.jpg
GQ: In your paragraph on the inspiration for spring 2012, you mention "the opinion leader who doesn't even know he's in the lead." That line caught our eye. Is it true the coolest cat at the party usually has no idea he's "it?"
Bastin: It doesn't happen often, but when you do come across a person who's genuinely cool without even trying, it's extremely inspiring. What's better than to have that guy in mind when designing? Effortlessly cool is something that has always been a motto for me. And let's face it, a dude who "knows" he's the bomb... never is.

GQ: Any favorite pieces in the line?
Bastin: Our "Summer Chino" came out really nice. It's a lightweight over-constructed twill, in a pile of smashing colors. It also got a bit of stretch in it, (something I normally hate), that makes it extremely comfy in spite of it's slim cut. Perfect for roundhouse kicks and/or break-dancing. I also nixed the two-inch cuff for a half-inch stitched roll. There's a war going on right now on Tumblr about cuffs and breaks and I intend to win that war. Our new selection of garment dyed oxfords that we've washed for hours: they turned out so unbelievably soft that we call them the "Dreamy Oxford". It's a perfect combo to build on in amazing colors, like: navy, bright red, and of course classic blue.

GQ: Talk about your creative relationship with Michael Bastian, so to speak, do you guys compare notes on a lot of the stuff for your respective collections?
Bastin: Michael Bastian is a very inspiring guy and whenever we're in Stockholm together and have time to talk (see: smoke & espresso break) there's always something that I take a mental note of. I'm a fabric nerd and if I come across a swatch or a vintage piece that I think he would like, I pass it along. He is an amazing storyteller and to discuss collection themes with him is a bit like a roller coaster: there's always something wonderfully weird going on inside his head. Unfortunately we're always so busy with our respective lines that there's hardly any time to ever catch up properly. I wish we had more time to pick each other's brains, who knows what would come of it? Maybe we'll have time during Fashion's Night Out [at the GANT Rugger shop.] Should be a fun running around the city together. See you at Prince Street!
Both Bastin and Michael Bastian will both be a part of a special evening at the new GANT Rugger shop at 25 Prince St. on Thursday evening to celebrate Fashion's Night Out. Customers will be able to preview and pre-order the spring collection in the store, and the installation will be up through the remainder of NYFW.
1 / 18
Previous
Next
  • GANT1.jpg


Şi-a tatuat pe tot spatele Titanicul scufundându-se

Aşa arată tatuajul lui
Steve Hide din Shouthampton (Anglia) şi-a acoperit tot spatele cu acea clipă istorică din 
aprilie 1912 în care celebrul Titanic se îndrepta spre fundul Atlanticului.
Bărbatul în vârstă de 45 de ani a fost dintotdeauna interesat de istoria Titanicului şi cum e şi un fan al tatuajelor s-a gândit să îmbine cele două pasiuni ale lui.
Desenul a început în urmă cu 5 ani, într-un salon din localitatea Eastbourne. De atunci, Steve a petrecut 40 de ore în diferite saloane de tatuaj pentru ca opera lui să fie desăvârşită.
Nevasta lui spune că de fiecare dată când merg la plajă soţul ei e solicitat pentru poze cu multitudinea de curioşi.

sursa:click.ro

Femeile care vor să aibă tot, mai depresive

Dorinţa de a reuşi în cariera şi de a întemeia o familie cresc şansele de apariţie a depresiei
Reprezentantele sexului frumos sunt de două ori mai o predispuse să sufere de depresie 
decât cu 40 de ani în urmă pentru că depun mai mult efort să aibă o familie reuşită şi o carieră de succes.
Strădaniile de a-şi face o familie şi a o întreţine cu o carieră decentă reprezintă pentru femei o povară extraordinară, care le face vulnerabile la depresie. Astfel, una din şapte femei va fi „victima" acestei boli, în timp ce bărbaţii sunt mai feriţi, potrivit unui studiu efectuat de cercetători germani, citat de publicaţia britanică „The Daily Mail".

Vârsta critică: între 16 şi 42 de ani
Cercetătorii susţin, de asemenea, că rata îmbolnăvirilor la femei, s-a dublat faţă de anii 1970, iar vârsta cea mai periculoasă este între 16 şi 42 de ani. În acest caz, depresia apare în proporţie de peste 10%, de două ori mai mult decât în cazul bărbaţilor.
„La femei, ratele de apariţie a episoadelor depresive sunt mai crescute atunci când au un copil, pentru că îşi fac probleme despre unde îl cresc, cum să se împartă între familie şi serviciu. Aceste gânduri reprezintă pentru ele o povară extraordinară", explică profesorul Hans-Ulrich Wittchen, conducătorul studiului.
Şi faptul că femeile sunt preocupate de carieră măresc substanţial riscul de îmbolnăvire. 


sursa:adevarul.ro

Rowan Atkinson: «Sunt prea bătrân să-l mai joc pe Mr Bean» VIDEO

Rowan Atkinson
Personajul comic este cea mai de succes creaţie a actorului, devenit cunoscut în lumea largă datorită păţaniilor ciudate prin care trece.
Cu toate astea, se pare că Mr Bean nu va mai apărea pe marele ecran pentru noi aventuri, 
informează dailymail.co.uk.
Atkinson, 56 de ani, consideră că este prea bătrân pentru a interpreta personajul haios.
«Am sentimentul că nu voi mai interpreta niciodată acest rol. Niciodată să nu spui niciodată, dar cred că sunt prea bătrân pentru asta. Mereu mi-a plăcut Mr Bean ca desen animat, pentru că nu îmbătrâneşte niciodată.
Mereu l-am văzut lipsit de vârstă şi timp, iar eu în niciun caz nu sunt aşa. Pe măsură ce îmbătrânesc, mă simt mai puţin calificat să-l joc», explică Rowan.
sursa:click.ro

Care este marea pasiune a lui Al Pacino


"Odată ce am început să practic meseria asta, m-am îndrăgostit de ideea de a face film", a mărturisit actorul într-un 
interviu. "Mereu mă simt ca un diletant când regizez, pentru că nu sunt unul dintre cei mai mari regizori din lume", a adăugat acesta, potrivit contactmusic.com.
Pacino, în vârstă de 71 de ani, a primit, săptămâna aceasta, premiul Jaeger LeCoultre Glory la Festivalul de Film de la Veneţia şi a vorbit cu presa, înainte de prezentarea în premieră a celui mai nou film al său, "Wilde Salome", o reinterpretare a controversatei opere a lui Oscar Wilde "Salome".
De altfel, Pacino s-a declarat un fan de o viaţă al lui Oscar Wilde. "Oscar Wilde a fost un mare scriitor, un geniu, dacă vreţi, care a murit prea devreme. Ştim din scrierile sale că era un om cu o gândire foarte liberală şi un vizionar când vine vorba de evoluţia societăţii", a spus Al Pacino.
Laureat al unui premiu Oscar, în 1993, pentru rolul din filmul "Parfum de femeie", şi nominalizat la alte şapte premii ale Academiei de film americane, Al Pacino a apărut în ultimii ani şi în "Crime justificate" (2008), alături de Robert de Niro, şi în "Ocean's Thirteen - Acum sunt 13" (2007). În prezent, Al Pacino lucrează la filmul "Gotti: Three Generations", unde joacă alături de John Travolta.


sursa:mediafax.ro

Chevrolet aduce la Frankfurt modelele Camaro, Malibu si doua prototipuri

Chevrolet va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt modelele Camaro, Corvette Centennial2011 Camaro Synergy Special Edition Edition, noul Malibu, precum si prototipurile Miray roadster si Colorado Rally.



Camaro, ajuns la cea de-a cincea generatie, Coupe si decapotabila vor fi disponibile in Europa din septembrie 2011, la preturi incepand de la 38.990 de euro (coupe), respectiv 43.990 (decapotabila), pret Germania.
Modelul Malibu, ce va deveni modelul de top Chevrolet in Europa incepand cu 2012, este echipat cu motoare puternice diesel de 2 litri si pe benzina de 2,4 litri.
In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt vor fi prezentate in premiera in Europa si doua prototipuri: Chevrolet Miray roadster si Colorado Rally, o camioneta proiectata pentru cei dornici de aventura.
Chevrolet Malibu
Chevrolet va prezenta la Frankfurt si noul motor turbo-diesel de 1,3 l pentru modelul Aveo.
Cu doua luni inainte de lansarea pe piata europeana, autovehiculul electric Chevrolet Volt cu motor cu functie de autonomie extinsa va fi prezentat atat in standul Chevrolet, cat si in hala 4. Modelul Volt, castigator a numeroase premii, va fi disponibil pentru test drive.

sursa:wall-street.ro

Era gratarului din fata blocului s-a incheiat

Era gratarului din fata blocului s-a incheiatS-a terminat cu gratarul din fata blocului, Legea picnicului a fost adopatat, iar petrecaretii vor fi amendati.


Potrivit expunerii de motive a propunerii legislative, se doreste prevenirea, reducerea si eliminarea impactului negativ asupra mediului, asupra starii de sanatate a populatiei, generat de 'practicarea inadecvata a activitatilor de picnic'. 

Aceasta activitate este definita, potrivit proiectului amintit, drept "orice activitate de recreere desfasurata pe domeniul public sau privat al statului, de una sau mai multe persoane si care presupune consumul de bauturi si/sau alimente, precum si, dupa caz, aprinderea sau nu a focului", scrie Realitatea.

Proiectul legislativ apartine fostului ministru al Mediului, Sulfina Barbu.

Potrivit Sulfinei Barbu, se impune amenajarea unor zone speciale, care vor apartine domeniului public sau privat al statului si care vor fi dotate cu utilitati si facilitati pentru desfasurarea activitatilor de picnic si in care aprinderea focului este permisa, transmite dcnews.

De asemenea, vor fi indicate zone in parcuri sau paduri aflate in intravilanul oraselor unde se putea face picnic dar va fi interzisa aprinderea focului. Nerespectarea acestor prevederi va constitui contraventie si se va sanctiona cu amenzi intre 100 lei si 50.000 lei.



sursa:9am.ro

Boc: Nu vor exista promisiuni de majorari salariale

Boc: Nu vor exista promisiuni de majorari salarialeMajorarea salariilor pentru bugetari anul viitor va depinde strict de resursele bugetare si nu vor fi lansate promisiuni in acest sens daca nu exista perspectiva unei cresteri economice de 3,5%, a declarat premierul Emil Boc.
"Daca vom avea perspectivele respectarii indicatorilor macroeconomici, asa cum sunt astazi, de 3,5% crestere economica in 2012, putem discuta de o perspectiva mai optimista la Legea salarizarii (...) Ne vom intinde atat cat ne este si ne permite plapuma", a precizat Emil Boc la postul public de televiziune.

Acesta a adaugat ca fara acoperire bugetara in crestere economica nu vor fi facute promisiuni, chiar daca anul viitor este unul electoral, relateaza MEDIAFAX.
Prognoza pe baza careia vor fi stabilite proiectiile bugetare pentru anul viitor, inclusiv din punct de vedere salarial, va fi realizata in luna octombrie cu expertii Comisiei Europene.





sursa:9am.ro

IMPRESIONANT. Nu are brate, dar inoata senzational, coase haine si merge pe bicicleta! FOTO

IMPRESIONANT. Nu are brate, dar inoata senzational, coase haine si merge pe bicicleta! FOTO

Un tanar chinez de 18 ani a fost poreclit „baiatul delfin”, pentru ca inoata uimitor de bine, in ciuda 

faptului ca nu are brate.

Huang Haifeng este din Chongqing si face parte dintr-o echipa de tineri care se antreneaza pentru jocurile nationale pentru persoanele cu dizabilitati, care va avea loc luna viitoare in China.
Nici Huang, nici tovarasul lui, Mei Zhongquan, nu au brate, dar asta nu ii impiedica sa inoate ca niste profesionisti.

Picioarele noastre sunt ca mainile celorlalti oameni – sunt foarte agile. Le tinem curate tot timpul si nu purtam pantofi, ci doar o pereche de papuci, indiferent de sezon”, spune tanarul.

Nu are maini, dar poate sa coasa haine si poate merge pe bicicleta. Pasiunea lui cea mare este inotul, iar idolul sau – inotatorul americanMichael Phelps.



Huang si-a pierdut bratele acum 11 ani – s-a curentat dupa ce s-a urcat pe un transformator. A fost nevoit sa renunte la scoala si sa cerseasca ani de zile pe strazi si sa stranga gunoaie pentru a putea manca o paine.

Viata lui s-a schimbat complet in 2009, cand un om cu suflet mare l-a indreptat catre oficiul pentru persoane cu dizabilitati. Oamenii de acolo l-au ascultat, au aflat de marea lui pasiune pentru inot si l-au trimis la oras sa se antreneze sa devina atlet la concursul national.



Sursa foto: Rex Features


sursa:protv.ro

Ce s-ar întâmpla dacă Germania ar ieşi din zona euro? UBS spune că ar fi un dezastru pentru economia mondială

Ieşirea din zona euro ar costa Germania 20-25% din PIB în primul an, sau până la 8.000 de euro pentru fiecare cetăţean german, şi ar reprezenta un dezastru pentru economia mondială, potrivit unei analize a grupului elveţian UBS.



Potrivit Eurostat, Germania a avut anul trecut un PIB de 2.500 de miliarde de euro.
" Dacă o ţară puternică precum Germania ar ieşi din zona euro, consecinţele ar include faliment e, recapitalizarea sistemului bancar şi prăbuşirea comerţului internaţional. Dacă Germania ar părăsi zona euro, costul ar fi de circa 6.000-8.000 de euro pentru fiecare cetăţean, adulţi şi copii, în primul an, iar ulterior de 3.500-4.500 de euro pe an. Pentru primul an costul este echivalent cu 20-25% din PIB", a afirmat, într-o notă de cercetare, economistul UBS Stephane Deo, potrivit CNBC.
Costul ieşirii unei ţări mai mici din uniunea monetară ar fi mult mai redus, afirmă analistul UBS, însă tot ar conduce la probleme majore pentru economia mondială şi industria bancară globală.
"În actuala structură şi cu actualii membrii, euro nu funcţionează. Fie va fi schimbată structura, fie membrii", a adăugat economistul.
În consecinţă, Deo se aşteaptă ca Europa să se îndrepte greoi spre o uniune fiscală.
"Ţările nu pot fi excluse din zona euro, dar pot decide să renunţe. Totuşi, discuţiile la nivel public privind o dezmembrare subestimează considerabil consecinţele unei astfel de decizii", a spus el.
Consecinţele economice ar fi majore, dar cele politice ar fi şi mai mari.
"Costurile economice ar fi, în multe privinţe, ultima grijă pe care ar trebui să o aibă investitorii. Fragmentarea zonei euro ar genera şi costuri politice. Influenţa internaţională a Europei ar înceta. De asemenea, merită menţionat că aproape nicio uniune monetară din perioada modernă nu s-a desfiinţat fără o formă de conducere militară sau autoritară, ori chiar război civil", a afirmat analistul.
Implicarea Germaniei, alături de ţările din zona euro şi Fondul Monetar Internaţional, în programele de salvare a unor state membre confruntate cu probleme financiare grave a redus puternic susţinerea populaţiei germane pentru moneda europeană.

sursa:mediafax.ro