Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 15 octombrie 2011

Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)


Raliul Moldovei Bacau 2011 300x199 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Bacau 2 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Poze in curs de actualizare
Poze de la Raliul Moldovei 14 octombrie 2011 (Chietrosu)

Programul Raliului Moldovei Comfert – Bacau 2011
Sambata, 15 octombrie 2011
Ora 08:01 Start ziua a doua
Ora 08:04 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 08:42 PS 4 “CHIETROSU 2” 9,00 km
Ora 09:21 PS 5 “HEMEIUS 2” 8,00 km
Ora 10:06 PS 6 “CHIETROSU-TREBES 1” 12,20 km
Ora 10:41 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 11:29 PS 7 “CHIETROSU 3” 9,00 km
Ora 12:08 PS 8 “HEMEIUS 3” 8,00 km
Ora 12:53 PS 9 “CHIETROSU-TREBES 2” 12,20 km
Ora 13:28 Regrupare Bacau – Parcare Stadion
Ora 13:43 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 14:31 PS 10 “CHIETROSU 4” 9,00 km
Ora 15:10 PS 11 “HEMEIUS 4” 8,00 km
Ora 15:55 PS 12 “CHIETROSU-TREBES 3” 12,20 km
Ora 16:30 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 16:59 PS 13 SS “BACAU” 1,80 km
Ora 17:04 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 17:20 Sosire Raliu
Ora 21:30 Festivitatea de premiere
CONCERT Hi Q
(Update)  
raliul moldovei 14 octombrie 300x199 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Marco Tempestini a castigat PS10, Grigorescu elider la 2 RM
Marco Tempestini a fost cel mai rapid pilot pe PS10, devansandu-l cu 3 secunde pe Danny Ungur. Bogdan Marisca a obtinut al treilea timp, la 8,8 secunde de primul clasat.
La doua roti motrice s-a produs schimbarea liderului. George Grigorescu ocupa acum prima pozitie si are un avans de 12,3 secunde.
Rezultate PS4- PS6- Raliul Moldovei Comfert- Bacau 2011 
PS 12 anulata, PS 13 transformata in proba spectacol
Oficialii cursei au decis ca Superspeciala Bacau sa nu conteze in ierarhia raliului si sa fie doar o proba spectacol. In plus, ca urmare a degradarii suprafetei de concurs din pricina numeroaselor treceri pe sectiunea comuna, PS12 a fost anulata.
Astfel, ultima bucla cuprinde numai doua probe, clasamentul final urmand sa fie stabilit la finele PS11.
Marisca a fost cel mai rapid pe PS9
Proba speciala numarul 9 i-a revenit lui Bogdan Marisca. Pilotul clujean, liderul ierarhiei raliului, l-a devansat cu 7 secunde pe Claudiu David. Al treilea s-a clasat Marco Tempestini, al carui ecart fata de primul clasat a fost de 7,5 secunde.
Dupa aceasta proba, Marisca este lider, iar pe pozitia secunda a urcat Marco Tempestini, care are de recuperat un ecart de fix 47 de secunde. Ungur este al treilea, la 2,5 secunde de Marco.
Altfel, Dan Girtofan a facut pana si a schimbat roata pe proba. In urma intarzierii, Giri a cazut pana pe locul 8, iar Vali Porcisteanu este acum pe pozitia a patra. De remarcat si faptul ca pe locul 5 este Rares Tomita, care il devanseaza cu 11,9 secunde pe Titi Aur.
La doua roti motrice, ordinea din fruntea ierarhiei nu s-a schimbat. Cosma este lider, urmat la 13,7 secunde de George Grigorescu.
David a fost cel mai rapid pe PS8, Marisca se distanteaza
Claudiu David a obtinut cel mai bun timp pe PS8, depasindu-l cu 1,1 secunde pe Marco Tempestini si doua secunde pe Bogdan Marisca. Primii 6 clasati au terminat proba intr-un ecart de 7,4 secunde.
Dupa aceasta proba, Marisca are un avans de 37,6 secunde in fata lui Ungur, dar Tempestini ataca pozitia secunda, fiind la doar 1,9 secunde de Danny.
La doua roti motrice, Cosma s-a distantat din nou. Pe locul secund este iar Grigorescu, la 13 secunde, in timp ce Filip a coborat pe locul 3 si are un ecart de 21 de secunde fata de lider.
PS7 aduce primul ”scratch” pentru Ungur
Dupa trei probe adjudecate de Bogdan Marisca, pe PS7 cel mai rapid a fost Danny Ungur, care si-a adjudecat primul ”scratch” in acest raliu.
Marco Tempestini a fost al doilea, fiind cu doar 8 zecimi mai lent, Girtofan s-a clasat pe locul 3 (+10,0), in timp ce Marisca si-a trecut in cont al patrulea timp (+17,0). In urma acestor rezultate, Ungur s-a apropiat la 35,2 secunde de Marisca.
Altfel, Vali Porcisteanu, care ocupa locul 5, are acum un avans de 39,5 secunde in fata lui Titi Aur.
Szabo iese din competitie, Porcisteanu profita
La sosirea in primul parc de service, Gergo Szabo a decis sa declare abandon.
Dublul campion national a facut pana la roata dreapta fata pe PS6 si a decis sa nu schimbe roata. Acest lucru a afectat mai multe componente ale masinii si, tinand cont de faptul ca masina nu se putea pune la punct in timp util, a decis sa predea carnetul la intrarea in parcul de service.
Vali Porcisteanu, care urcase pe locul 5, este acum la 2:19,8 de ocupantul locului 8, Vlad Cosma. Reamintim, pentru a schimba ordinea din fruntea ierarhiei absolute, Bogdan Marisca trebuie sa invinga, iar Vali sa termine competitia mai jos de locul 7.
Szabo face pana pe PS6 si ierarhia la varf se schimba
Bogdan Marisca isi continua seria consecutiva de ”scratch”-uri, obtinandu-l pe al treilea consecutiv. El a fost urmat de Tempestini (+14,8) si Ungur (+18). Gergo Szabo a facut pana si a incheiat proba la peste doua minute distanta de lider.
Evident, acest eveniment a schimbat ierarhia la varf. Marisca ramane lider, dar este urmat acum de Ungur (+52,2) si Tempestini (+56,6), in timp ce Szabo a cazut pe locul 6, in spatele lui Vali Porcisteanu (+28,5 de acesta).
La doua roti motrice, disputa este extrem de aprinsa. Cosma a ramas lider, dar nu mai este urmat de Grigorescu, ci de Filip, care are de recuperat fix o secunda. GxG este acum pe locul 3, la 4,4 secunde de Cosma.
Pe PS5, din nou Marisca urmat de Szabo, Grigorescu se apropie de Cosma
Si PS5 i-a revenit tot lui Bogdan Marisca, urmat de data aceasta de Szabo, la 5,4 secunde, Tempestini (+7,3). Diferenta intre primii doi clasati, evident, a crescut, ecartul fiind acum de 24,6 secunde.
Ungur ramane pe 3, la +34,2, urmat de Tempestini (+41,8), Girtofan (+59,6) si Porcisteanu (+1:22,9). De remarcat si cresterea de ritm a lui Claudiu David, care a obtinut in ambele probe din aceasta dimineata locul 5.
Altfel, la doua roti motrice, Grigorescu s-a apropiat la doar 3 secunde de Vlad Cosma, in timp ce locul 3 ii revine lui Alex Filip (+4,8), care este la doar 8 zecimi in fata lui Bereczki.
Marisca incepe ziua a doua cu un ”scratch”, Cosma se distanteaza
Bogdan Marisca a castigat prima proba a zilei, impunandu-se cu 6,6 secunde in fata lui Danny Ungur. Mai important pentru pilotul clujean este insa faptul ca a fost cu 13,8 secunde mai rapid decat Gergo Szabo, care incepuse sa se apropie periculos, astfel ca diferenta este de 19,2 secunde.
Vali Porcisteanu ramane pe locul 6, ecartul sau fata de lider fiind acum de peste un minut. Vali este insa in continuare la distanta de locul 7 (30,4 secunde), dar ecartul fata de ocupantul locului 8 este acum de 40,9 secunde.
La doua roti motrice, Vlad Cosma are acum un ecart de 7,2 secunde fata de secondantul sau, George Grigorescu.
Lista Start Ziua2 – Raliul Moldovei Comfert – Bacau 2011
Lista Start Ziua2 Raliul Moldovei Comfert Bacau 2011 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)
Clasament Ziua1 + Penalizari 1 – Raliul Moldovei Comfert – Bacau 2011
Clasament Ziua1 si Penalizari1 Raliul Moldovei Comfert Bacau 2011 556x1024 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)
Rezultate PS3 – Raliul Moldovei Comfert – Bacau 2011
Rezultate PS3 Raliul Moldovei Comfert Bacau 2011 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)
Rezultate PS1 & PS2 – Raliul Moldovei Comfert – Bacau 2011
Rezultate PS1 Raliul Moldovei Comfert Bacau 2011 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)
Raliul Moldovei Bacau 14 octombrie 2011
Raliul Moldovei Bacau 2011 – Shakedown 
Raliul Moldovei Comfert Bacau 0 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Comfert Bacau 1 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Comfert Bacau 3 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Comfert Bacau 4 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Comfert Bacau 5 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Comfert Bacau Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Vineri, 14 octombrie 2011Ora 14:01 Start raliu, Bacau – Calea Marasesti
Ora 14:04 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 14:42 PS 1 “CHIETROSU 1” 9,00 km
Ora 15:21 PS 2 “HEMEIUS 1” 8,00 km
Ora 15:53 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 16:28 PS 3 SS “SELENA” 2,40 km
Ora 16:40 Service Bacau – Parcare Stadion
Ora 17:31 Sosire ziua 1

Szabo a castigat si Superspeciala Selena
Gergo Szabo si-a adjudecat si Superspeciala Selena, ultima proba de astazi din Raliul Moldovei Comfert 2011, astfel ca are doua ”scratch”-uri consecutive la activ. El a fost urmat de Danny Ungur (+ 4,6), Dan Girtofan (+ 4,7) si Bogdan Marisca (+ 4,8). Marisca a termina ziua pe prima pozitie, cu un avans de 5,4 secunde fata de Szabo.
Valentin Porcisteanu ramane pe locul 6, la 37,2 secunde de Marisca, dar si 57, 8 secunde de pozitia a 8-a, ocupata de Vlad Cosma. Reamintim, daca Bogdan Marisca invinge, Porcisteanu trebuie sa se claseze mai sus de locul 8 pentru a deveni campion national.
La doua roti motrice, Cosma este pe primul loc, avansul sau fata de principalul rival in disputa pentru prima pozitie in aceasta competitie, George Grigorescu, fiind de 3,9 secunde.
Szabo castiga proba a doua, Marisca ramane lider
Gergo Szabo a obtinut cel mai bun timp pe a doua proba speciala a primei zile de concurs, fiind cronometrat in 4:47,1, si a urcat pe pozitia a doua a clasamentului Raliului Moldovei Comfert 2011. Locul secund a fost ocupat de Bogdan Marisca, sosit la un ecart de numai 3 zecimi, insa clujeanul ramane liderul ierarhiei dupa doua probe, devansandu-l pe Szabo cu 10,2 secunde.
Marco Tempestini a fost al treilea pe proba si ocupa aceeasi pozitie si in clasamentul general, la 15,5 secunde de Marisca. Urmatoarele locuri in clasamentul raliului le revin lui Ungur (+19,2), Girtofan (+24,9), Porcisteanu (+35,5), Aur (+48,6).
La doua roti motrice, dupa doua probe, Cosma este pe primul loc, urmat de Grigorescu, la 6,5 secunde.
Marisca incepe in forta!
Constient ca trebuie sa invinga pentru a mai avea sanse la titlu, Bogdan Marisca a inceput in forta Raliul Moldovei Comfert 2011, izbutind sa-si adjudece prima proba cu un avans de 8,2 secunde in fata lui Marco Tempestini. Pozitia a treia i-a revenit lui Daniel Ungur (+8,9 secunde), pilot care in aceasta etapa evolueaza la Clasa 3.
Au urmat Szabo si Girtofan, in timp ce Vali Porcisteanu, liderul ierarhiei la zi, a incheiat proba pe locul 6, la 21,6 secunde de Marisca. Trebuie spus ca toti pilotii au mentionat ca suprafata de concurs este alunecoasa si ca au pilotat cu atentie suplimentara, pentru a evita incidentele.
Raliul Moldovei Bacau 3 150x150 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Raliul Moldovei Bacau 1 300x199 Raliul Moldovei Bacau 2011 (poze si video)Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2011 se pregătește de final, Moldova urmând să fie destinația competitorilor, dar și a fanilor, pentru ultimele două runde. Pentru că, iată, stagiunea nu se va mai încheia anul acesta la Iași, Bacăul urmând să reprezinte locul în care se va trage cortina la finele ultimei reprezentații a sezonului intern de raliuri.
Și cum până la momentul startului Raliului Moldovei-Comfert a rămas mai puțin de o lună, pregătirile sunt în toi, iar organizatorul, Adrian Răspopa, ne-a oferit primele amănunte legate de competiția care va avea drept punct central orașul lui Bacovia.
Întrebat ce și-a propus cu acest proiect, Răspopa a răspuns:
”În primul rând aș vrea să nu vorbim despre proiectul lui Adrian Răspopa. Știu că raliurile nu sunt privite ca un sport de echipă, însă, vă spun ca unul care are o prezență îndelungată în acest fenomen, că lucrurile așa stau. Performanța depinde de abilitatea pilotului, dar, în egală măsură, și de prestația copilotului, de calitățile mașinii de concurs, de eforturile depuse de echipa tehnică în preparea acesteia, dar și în parcul de service, în timpul competiției. La fel stau lucrurile și atunci când vine vorba de organizarea unui eveniment, iar Raliul Moldovei-Comfert nu face excepție de la regulă. Eu sunt doar una dintre rotițele angrenajului. Întrecerea este pregătită de o echipă de organizare entuziastă, de ale cărei rezultate a eforturilor constante de luni de zile (și care se vor încheia mult după eveniment) sunt convins că se vor bucura toți cei care vor lua parte la acest eveniment”.
In ceea ce privește așteptările legate de acest eveniment, Adrian Răspopa spune că și-a propus să aibă, în primul rînd, toate condiţiile pentru o competiţie sportivă de calitate. Dar nu numai: ”Ne dorim un eveniment reuşit pentru public şi sponsori, astfel încît Raliul Moldovei să fie o prezenţă constantă în Campionatul Național de Raliuri Dunlop şi, în cîţiva ani, să devină etapă a Cupei Europei de Est”.
CAMPIONATUL NAŢIONAL de RALIURI DUNLOP – 2011, Raliul Moldovei ”COMFERT”, Ediţia I, Etapa a IX-a
Bacau 14-15 octombrie 2011
Regulament Particular
CUPRINS :
INTRODUCERE
PROGRAM
1. DESCRIEREA COMPETIŢIEI
2. ORGANIZATOR
3. AUTOMOBILE ADMISE
4. PILOŢI, COPILOŢI ADMIŞI, ECHIPE
5. ECHIPAMENTE DE SECURITATE
6. ÎNSCRIERI
7. ASIGURĂRI
8. PUBLICITATE
9. NUMERE DE COMPETIŢIE/PLĂCI DE RALIU
10. ANVELOPE
11. COMBUSTIBIL AUTO
12. RECUNOAŞTERI
13. VERIFICĂRI ADMINISTRATIVE
14. VERIFICĂRI TEHNICE, SIGILARE, MARCARE
15. SHAKEDOWN
16. DESFĂŞURAREA RALIULUI
17. PARC SERVICE
18. PARC ÎNCHIS
19. VERIFICĂRI TEHNICE SUPLIMENTARE ŞI FINALE
20. CLASAMENTE
21. PROTEST/CONTESTAŢIE/APEL
22. FESTIVITATEA DE PREMIERE
Anexa I Relaţii cu sportivii
Anexa II Plan orar/itinerar CNRD
Anexa III Plan orar/itinerar CNRS
Anexa IV Harta Generală
Anexa V Hartă PS 3 SS “SELENA”
Anexa VI Hartă PS 13 SS “BACĂU”
Anexa VII Hartă Shakedown
A. INTRODUCERE
Raliul Moldovei ”COMFERT”, etapa a IX-a a Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP – 2011 şi etapa a V-a a Campionatului Naţional de Rally Sprint 2011 se organizează şi se desfăşoară în conformitate cu următoarele regulamente :
• Codul Sportiv Internaţional FIA şi anexele sale ediţia 2011;
• Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – DUNLOP – 2011;
• Regulamentul pentru Organizatorii de Competiţii ediţia 2011;
• Prezentul Regulament Particular.
Prin înscrierea în competiţie, participanţii acceptă arbitrajul unic al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), pe baza regulamentelor sportive în vigoare la data desfăşurării competiţiei, aplicabile după principiul conform căruia reglementarea particulară primează celei generale şi conform Statutului acesteia.
B. PROGRAM
Activitatea Ziua Data Ora
Începerea înscrierilor Luni 26.09.2011 09:00
Închiderea înscrierilor Vineri 07.10.2011 12:00
Publicarea listei de înscrieri Vineri 07.10.2011 18:00
Deschiderea centrului de presă/acreditări
Joi 13.10.2011 10:00
Carnetul itinerar disponibil Miercuri 12.10.2011 08:00
Înscrierile pentru recunoaşteri se deschid Miercuri 12.10.2011 08:00
Înscrierile pentru recunoaşteri se inchid Joi 13.10.2011 15:00

Recunoaşterile se deschid Miercuri 12.10.2011 08:00
Recunoaşterile se închid Joi 13.10.2011 16:00
Shakedown
clasele 5,6,8,9
clasele 2,3,11,19
Joi
Joi
13.10.2011
13.10.2011
16:00-
18:00
18:00-
20:00
Verificări administrative
clasele 5,6,8,9
clasele 2,3,11,19
Joi
13.10.2011
18:00-
19:30
19:30-
21:00
Verificări tehnice iniţiale
clasele 5,6,8,9
clasele 2,3,11,19
Vineri
14.10.2011
08:00-
09:30
09:30-
11:00
Deschidere Parc Service Vineri 14.10.2011 12:00
Prima şedinţă a CCS Vineri 14.10.2011 11:30
Publicarea ordinei de START pt. vineri 14 octombrie 2011
Vineri 14.10.2011 12:00
START vineri 14 octombrie Vineri 14.10.2011 14:01
SOSIRE vineri 14 octombrie Vineri 14.10.2011 17:31
A II-a şedinţă a CCS Vineri 14.10.2011 20:30
Publicarea ordinei de START
pt. sâmbătă 15 octombrie 2011
Vineri 14.10.2011 21:00
START sâmbătă 15 octombrie Sâmbătă 15.10.2011 08:01
SOSIRE sâmbătă 15 octombrie Sâmbătă 15.10.2011 17:04
Conf.de presă cu câştigătorii Sâmbătă 15.10.2011 17:30
Verificări tehnice finale Sâmbătă 15.10.2011 17:30
A III-a şedinţă a CCS Sâmbătă 15.10.2011 20:00
Afişarearezultatelor provizorii Sâmbătă 15.10.2011 20:30
Afişarea rezultatelor definitive Sâmbătă 15.10.2011 21:00
Festivitatea de premiere Sâmbătă 15.10.2011 21:00
1. DESCRIEREA COMPETIŢIEI
1.1. Raliul Moldovei ”COMFERT”, ediţia a I-a, 14-15 octombrie 2011, este etapa a IX-a a „Campionatului Naţional de Raliuri
DUNLOP – 2011” şi etapa a V-a a “Campionatului Naţional de Rally Sprint 2011”, conform Calendarului Sportiv al Federaţiei
Române de Automobilism Sportiv.
1.2. Descrierea traseului raliului.
1.2.1. Lungime totală 385.70 km
1.2.2. Numărul probelor speciale 13
1.2.3. Lungimea totală a probelor speciale 108.80 km
1.2.4. Numărul secţiunilor 3
1.2.5. Numărul de etape 2
1.2.6. Procent PS din total 28.21 %
1.2.7. Suprafaţa de rulare Macadam
1.3. Licenţa de Organizator emisă de Federaţia Română de Automobilism Sportiv nr. 35 din 16.09.2011.
1.4. Permis de Organizare emis de Federaţia Română de Automobilism Sportiv nr. 52 din 18.09.2011.
1.5. Comandament/Secretariat : Bacău, Hotel Decebal, b-dul. I.S.Sturza, nr.2, cod 600628.
1.6. Centru/Panou oficial de afişaj : Bacău, Hotel Decebal, b-dul. I.S. Sturza, nr.2, cod 600628.
1.7. START/SOSIRE : Bacău, Piaţa Tricolorului.
1.8. Verificare Tehnică Iniţială, Sigilare, Marcare : Bacău, Calea Moldovei, nr.191, Service Skoda.
1.9. Parc închis : Bacău, Piaţa Tricolorului.
1.10. Parc de service : Bacău, Stadionul Municipal, str. Pictor Theodor Aman, nr.94, N 46033’26”, E 26054’48”.
1.11. Parc auxiliar – trailere/platforme : Bacău, Stadionul Municipal, str. Pictor Theodor Aman, nr.94, N 46033’26”, E 26054’48”.
1.12. Service pentru Verificare Tehnică Finală : Bacău, Calea Moldovei, nr.191, Service Skoda.
1.13. Centrul de Presă Bacău, Hotel Decebal, b-dul.I.S.Sturza, nr.2, cod 600628.
1.14. Festivitatea de Premiere : Bacău, Hotel Decebal, b-dul.I.S. Sturza, nr.2, cod 600628.
1.15. Conferinţa de Presă cu câştigătorii : Bacău, Hotel Decebal, b-dul.I.S.Sturza, nr.2, cod 600628.
2. ORGANIZATOR
2.1. ACS Rally Spirit Oneşti
2.2.1. Oneşti, str. Sintezei, bloc 1, sc.A, ap.5, judeţul Bacău.
Tel/Fax : 0368/430187; Mobil : 0722/972731.
E-mail : adrian_dumitru2003@yahoo.com, bela@autorally.ro.
2.2.2. Persoana de contact :
BELA STOICA : tel. 0745–039736.
2.2.3. Website : www.autorally.ro
Site-uri utile : www.fras.ro, www.fia.com.
2.3. Comitetul de Organizare
Numele şi prenumele Funcţia publică
Dragoş BENEA Preşedintele Consiliului Judeţean Bacău
Romeo STAVARACHE Primarul Municipiului Bacău
Inspector Şef
Comisar Şef
Vasile OPRIŞAN
Inspectoratul Judeţean de Poliţie Bacău
Inspector Şef
Col.Vasile ENACHE
Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Bacău
Inspector Şef
Gen. Mihai IONESCU
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bacău
Gheorghe MĂNĂILĂ Direcţia Silvică Bacău
George COJOCARU Direcţia Judeţeană de Sport Bacău
2.4. OFICIALI
Observator FRAS Silviu MORARU
2.4.1. COLEGIUL COMISARILOR SPORTIVI
Preşedinte Ştefan VASILE
Membru Lucian FILIP
Membru Lucian BALAŞIU
2.4.2. ARBITRI
Director Sportiv Laurenţiu OROS
Director Organizatoric Bela STOICA
Secretar Şef Remus STRIAN
Şef Centru de Calcul Rareş FLORESCU
Şef Verificare Tehnică Lucian GÎRBACIU
Relaţii cu Sportivii Dorin TOMA
Cronometror Şef Radu GURĂMULTĂ
Observator Arbitri Tamas LANG
Şef Securitate Mihai AVRAM
Şef Traseu Ioan BADIU
Şef Deschidere Răzvan RAŢIU
Medic Şef
Ofiţer de presă
3. AUTOMOBILE ADMISE
3.1 SUMAR
- grupa A;
- grupa A Kit Cars dacă sunt echipate cu motor cu o capacitate cilindrică corectată mai mică de 1600 cmc şi dacă omologarea FIA
este valabilă pentru raliuri;
- grupa RGT automobile conforme cu Anexa J – FIA, Articolul 256 din 2011;
- grupa R (Anexa J – FIA, Articolul 260 şi 260D);
- grupa N (Anexa J – FIA, Articolul 254); aceste automobile pot folosi componente omologate regional FIA (RVO);
- Super 2000 (Anexa J – FIA, Articolul 254A); Super 2000 automobile cu motor 1.6 turbo echipate cu un restrictor al cărui diametru interior este de maxim 30 mm;
- clase naţionale (clasele 11-19; vezi Nota 1-4).
3.2. CLASE
Clasa Grupa
1 S2000-Rally: motor 1.6 Turbo
2 S2000-Rally: 2.0 Atmosferic
Grupa R4
3 Grupa N; automobile cu cilindreea peste 2000 cmc (fostul N4)
4 RGT
5
Grupa A – automobile cu cilindreea de la 1600 cmc şi până la 2000
cmc
Super 1600
R2C (peste 1600 cmc până la 2000 cmc)
R3C (peste 1600 cmc până la 2000 cmc)
R3T (până la 1600 cmc /cilindreea nominală)
R3D (până la 2000 cmc /cilindreea nominală)
6 Grupa A – automobile cu cilindreea de la 1400 cmc până la 1600
cmc
R2B (de la 1400 cmc până la 1600 cmc)
kit-car peste 1400cc până la 1600 cmc
7 Grupa A- automobile cu cilindreea până la 1400 cmc
kit-car până la 1400 cmc
8 Grupa N – automobile cu cilindreea de la 1600 cmc şi până la 2000
cmc
9 Grupa N – automobile cu cilindreea de la 1400 cmc până la 1600
cmc
R1B (de la 1400 cmc şi până la 1600 cmc)
10 Grupa N – automobile cu cilindreea până la 1400 cmc
R1A (până la 1400 cmc)
11 Grupa H – automobile cu cilindreea peste 2000 cmc
12 Grupa H – automobile cu cilindreea între 1600-2000 cmc
13 Grupa H – automobile cu cilindreea între 1400-1600 cmc
14 Grupa H – automobile cu cilindreea până la 1400 cmc
15 Grupa I – automobile cu cilindreea peste 2000 cmc
16 Grupa I – automobile cu cilindreea între 1600-2000 cmc
17 Grupa I – automobile cu cilindreea între 1300-1600 cmc
18 Grupa I – automobile cu cilindreea până la 1300 cmc
19 Grupa K – valabil doar pentru 2011.
Notă : 1. Automobilele care au ieşit din omologare (omologare expirată) dar rămân conforme cu un anumit stadiu certificat de fişa de omologare şi care corespund din punctul de vedere al normelor de securitate actuale, pot fi asimilate şi pot participa în cadrul Campionatului Naţional de Raliuri la clasa cu care au fost asimilate, în baza unei cereri adresate Comisiei Tehnice a FRAS. Comisia Tehnică va aviza/respinge cererea, după consultarea Comisiei Naţionale de Raliuri. Comisia Tehnică a FRAS poate acorda această prelungire de omologare pe plan naţional pentru automobilele care au fost omologate FIA la gr. N şi A, exclus derivatele acestora gen A8, WRC, Kit Car, etc. pentru care avizul Comisiei Naţionale de Raliuri este obligatoriu. Odată stabilită asimilarea şi/sau prelungirea omologării pe plan naţional, aceasta nu mai poate fi retrasă pe parcursul
sezonului competiţional pentru care a fost acordată.
2. Grupa H – automobile cu omologare expirată sau fără omologare FIA. Automobilele încadrate la această grupă, cu motoare
supraalimentate a căror cilindree echivalentă depăşeşte 2000 cmc, vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.
3. Grupa I – automobile istorice de competiţie care îndeplinesc următoarele cerinţe:
a. automobilele care sunt conforme cu anexa K – FIA, până la perioada I (31/12/1981) cu excepţia monoposturilor sau
prototipurilor.
b. să fie conforme cu fişa de omologare FIA (din perioada de valabilitate a omologării).
c. să fie în acord cu Anexa J-FIA (din perioada de valabilitate a omologării).
4. Grupa K – automobile care au omologare valabilă, dar nu întrunesc condiţiile impuse grupelor N/A. Automobilele încadrate la
această grupă, cu motoare supraalimentate a căror cilindree echivalentă depăşeşte 2000 cmc, vor fi echipate cu restrictor de 34
mm.
5. Automobilele cu două roţi motrice echipate cu un motor turbodiesel cu o capacitate cilindrică mai mică de 2000 cmc sunt
acceptate în Grupele A şi N după capacitatea nominală (geometrică).
6. Automobilele omologate ca şi Kit Car care au capacitatea cilindrică cuprinsă între 1400 şi 1600 cmc, pot fi acceptate dacă respectă Articolul 255-6.2 “Greutăţi” din Anexa J – FIA.
4. PILOTI, COPILOTI ADMISI IN COMPETITIE. ECHIPE.
4.1. Membrii echipajului care participă în Campionatul Naţional de Raliuri-DUNLOP 2011 şi Campionatul Naţional de Rally Sprint 2011 trebuie să fie posesori ai Licenţelor de sportiv eliberate de către Federaţia Română de Automobilism Sportiv, valabile pe anul în curs pentru raliu şi rally sprint.
4.2. Sunt admise în competiţie echipele care prezintă licenţă FRAS valabilă pentru competiţia respectivă.
5. ECHIPAMENTE DE SECURITATE
5.1. Pe parcursul probelor speciale, piloţii şi copiloţii sunt obligaţi să poarte echipamentul specific de protecţie (cască, combinezon şi lenjerie de corp, ciorapi şi ghete, cagulă, mănuşi – pentru piloţi, HANS pentru clasele 1-6 şi 19) şi să-şi cupleze centurile de siguranţă. Orice abatere de la această prevedere va fi raportată Comisarilor Sportivi care vor aplica o penalizare între 100-300 de euro. Pentru abateri grave cum ar fi rularea în regim de probă specială fără cască de protecţie/Hans pentru clasele 1-6 şi clasa 19 sau fără închiderea centurilor, Comisarii Sportivi vor aplica penalizări
de la 500-1000 de euro, putând decide în acelaşi timp şi excluderea echipajului din competiţie. Un caz aparte care necesită o
analiză amănunţită îl constituie abaterile produse exclusiv pe timpul împingerii, repornirii, deblocării sau reparării automobilului de competiţie prin forţele proprii ale echipajului, în scopul eliberării traseului sau al reluării parcurgerii probei respective.
Nu este permisă parcurgerea probelor speciale cu geamurile deschise. Se consideră că geamul este deschis, dacă este coborât cu
mai mult de 2 cm faţă de poziţia “închis complet”. Pentru încălcarea acestei prevederi, după primul avertisment, echipajul va fi penalizat de Comisarii Sportivi cu amendă de 200 euro. Sancţiunea poate fi anulată / suspendată în cazul în care deschiderea geamului sau imposibilitatea închiderii acestuia se datorează unor cauze tehnice sau unei avarii a caroseriei pe partea acestuia. Echipajului i se va permite remedierea defecţiunii la primul parc de service, în caz contrar acesta riscând repetarea/majorarea amenzii sau chiar refuzul de continuare a competiţiei. În sensul prezentului articol, spargerea
unui geam al automobilului nu va fi urmată de nici o penalizare, dar datorită gradului sporit de periculozitate poate conduce la oprirea automobilului din cursă.
Este obligatorie utilizarea dispozitivelor HANS la clasele 1-6 şi clasa 19 şi se recomandă utilizarea dispozitivelor HANS pentru celelalte clase. Utilizarea dispozitivelor HANS este obligatorie pentru toţi concurenţii în competiţiile internaţionale. Participarea sportivilor la clasele la care nu sunt obligatorii HANS-urile, în competiţiile naţionale se face pe baza declaraţiei pe propria răspundere.
6. INSCRIERI
6.1. Începerea înscrierilor : luni 26.09.2011 ora 09:00.
6.2. Închiderea înscrierilor : vineri 07.10.2011 ora 12:00.
6.3. Nr. de automobile admise : 60.
6.4. Cererile de înscriere se vor trimite pe fax 0368/430187 sau la adresa office[@]autorally[.]ro până vineri 30.09.2011 ora 20:00.
6.5. Taxa de înscriere/echipaj raliu:
• 400 euro pentru echipaj cu automobil din clasele 1-6 şi clasa 19 cu excepţia juniorilor (piloţi sub 25 ani);
• 200 euro pentru echipaj cu automobil din celelalte clase.
6.6. Taxa de înscriere/echipă raliu :
• 200 euro pentru echipă compusă din două echipaje;
• 250 euro pentru echipă compusă din trei echipaje;
• 300 euro pentru echipă compusă din patru echipaje.
6.7. Taxa de înscriere/echipaj rally sprint : 100 euro.
6.8. Taxa de înscriere Shakedown : 50 euro.
6.9. Plata taxelor de înscriere se achită astfel :
• taxa pentru Shakedown, dacă participarea a fost precizată în cererea de înscriere transmisă organizatorului şi nu s-a achitat
împreună cu taxa de înscriere, se achită la înscrierile pentru recunoaşteri – ridicare Road Book (miercuri 12 octombrie 2011 ora
08:00 – joi 13 octombrie 2011 ora 15:00);
• taxa pentru înscriere echipaj şi echipă se achită o dată cu înscrierea în competiţie (până în 07.10.2011), în contul FRAS IBAN: RO06 RNCB 0113 0010 4351 0001, deschis la BCR, sucursala Cluj-Napoca. În documentul bancar se va specifica numărul de
licenţă al echipajului pentru care se face plata.
6.10. Solicitarea înscrierii după data şi ora prevăzută la art.6.2. se aprobă, cu plata majorată cu 20% a taxei de înscriere.
6.11. La înscrierea pentru recunoaşteri, organizatorul pune la dispoziţia echipajului, următoarele :
- Regulamentul particular;
- Road Book;
- Harta traseului;
- Road Book pentru service;
- numere pentru recunoaşteri;
- ecusoane pentru sportivi – 2 buc.
6.12. Taxa de înscriere se returnează :
- 75 %, concurenţilor a căror înscriere nu a fost validată;
- 50 %, echipajelor/concurenţilor care din motive de forţă majoră, atestate/certificate de către FRAS, sunt în imposibilitate de a lua startul.
6.13. Taxa de înscriere va fi rambursată în totalitate:
- echipajelor/echipelor în cazul în care raliul nu are loc.
7. ASIGURARI
7.1. Prima de asigurare inclusă în taxa de înscriere trebuie să garanteze concurenţilor acoperirea eventualelor pagube civile faţă de terţe persoane. Participanţii vor fi asiguraţi pe toate probele speciale de o asigurare de răspundere civilă faţă de terţi în valoare de 100.000 lei.
7.2. Asigurarea este obligatorie, nu se va suprapune, nu va înlocui şi nu va aduce atingere niciunei poliţe de asigurări personale sau individuale deţinută de un concurent sau orice altă persoană fizică sau juridică participantă la eveniment.
7.3. Vehiculele de service şi automobilele utilizate în scop de recunoaştere, chiar şi cele care poartă plăci speciale emise de
organizatori sau FRAS, nu sunt acoperite de poliţa de asigurare a raliului.
8. PUBLICITATE
8.1. La Raliul Moldovei ”COMFERT” publicitatea obligatorie a organizatorului este : ”COMFERT”.
8.2. Publicitatea obligatorie a FRAS:
a. – pe partea de sus a lunetei automobilelor de competiţii, sigla ”DUNLOP” de dimensiuni (10 cm x 100 cm), conform
modelului pus la dispoziţie de FRAS, pentru echipajele care nu au contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope;
b. – pe partea de sus a lunetei automobilelor de competiţii, sigla ”www.fras.ro” de dimensiuni (10 cm x 100 cm), conform
modelului pus la dispoziţie de FRAS, pentru echipajele care prezintă contracte de sponsorizare cu alte firme de anvelope.
8.3. Publicitatea menţionată la art. 8.1 şi 8.2, precum şi “Plăcile de Raliu” sunt obligatorii şi nu pot fi refuzate de concurenţi.
8.4. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a modifica prin buletin publicitatea obligatorie.
8.5. Publicitate pentru partenerii echipajelor participante la Raliul Moldovei ”COMFERT”.
8.5.1. Toate echipajele înscrise la Raliul Moldovei “COMFERT” vor putea organiza activităţi de publicitatesportivă
(cort, branding zonă service, sampling, hostese, sesiuni de autografe, etc.) în toate locaţiile raliului mai puţin în locurilor special amenajate de organizator în vederea publicităţii exclusive a partenerilor săi şi/sau ai FRAS, cum ar fi poarta de start, panoul publicitar pentru interviuri, sala de conferinţe, zona VIP.
8.5.2. Promovarea partenerului sub formă de publicitate comercială (promovare directă produs, servicii, oferte) fără acordul
scris al organizatorului prin contract, se interpretează ca şi publicitate interzisă şi va fi sancţionată în conformitate cu reglementările regulamentului cadru, cu excepţia cazului cand această promovare se face strict în locul alocat de organizator – echipajului în parcul de service.
8.5.3. În cazul abaterilor grave de la prevederile de mai sus organizatorul îşi rezervă dreptul de a anula înscrierea echipajului la Raliul Moldovei ”COMFERT”, fără ca taxa de înscriere achitată de către echipaj să fie restituită.
9. NUMERE DE COMPETITIE/PLACI DE RALIU
9.1. Este obligatorie aplicarea pe automobilele de competiţie a numerelor corespunzătoare licenţei pilotului, în formatul unic
prevăzut de Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – DUNLOP – 2011.
9.2. La loc vizibil, pe aripile faţă vor fi aplicate orizontal numele şi prenumele membrilor echipajului, alături de simbolul drapelului ţării de rezidenţă a fiecăruia.
9.3. Cămila (placheta) raliului cu numărul de concurs va fi aplicată pe capota faţă a automobilului de competiţii.
10. ANVELOPE
10.1. În conformitate cu Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP – 2011.
10.2. Pe PS 3 ”SELENA” şi PS 13 ”BACĂU” este obligatorie folosirea anvelopelor de macadam.
11. COMBUSTIBIL AUTO
11.1. În conformitate cu Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – DUNLOP – 2011.
11.2. Combustibilul folosit trebuie să se încadreze în prescripţiile Anexei J (Art.252 9.1 şi 9.2) din C.S.I.- FIA. Este permisă utilizarea combustibilului tip E85 în conformitate cu normele CE nr. CWA 15293; 2005(E).
Neîncadrarea în una din cele două specificaţii se sancţionează cu excluderea din competiţie, retragerea a jumătate din totalul
punctelor obţinute în campionat până la momentul constatării abaterii, amendă în valoare de 2000 euro la cursul BNR al zilei
respective. Comisia de Disciplină va putea dicta o suspendare de până la 3 etape.
12. RECUNOASTERI
12.1. Recunoaşterile se organizează în scopul familiarizării echipajului cu traseul competiţiei, în cadrul acestora fiind strict
interzise antrenamentele sau testele de orice fel. Viteza de deplasare trebuie să se încadreze în limitele stabilite de codul rutier în vigoare.
12.2. Trecerea sportivilor pe probele speciale ale raliului, indiferent de modalitatea sau de vehiculul folosit, începând cu data publicării prezentului regulament, luni 26.09.2011 ora 00:00 şi pînă la începutul recunoaşterilor, miercuri 12.10.2011 ora 08:00 este considerată încălcare a programului de recunoaşteri.
12.3. Fiecare echipaj participant se va prezenta la sediul raliului, unde va completa un formular conţinând datele de identificare ale autovehiculului pe care îl va folosi în recunoaşteri.
12.4. Este permisă înscrierea celui de al doilea autovehicul de recunoaştere (de rezervă), cu obligaţia ca echipajul să anunţe
organizatorului această schimbare.
12.5. Este strict interzisă recunoaşterea traseului cu automobile de competiţie.
12.6. La depunerea formularului, participanţii vor primi plăci de identificare pe care sunt obligaţi să le afişeze la loc vizibil, pe ambele laterale ale autovehiculului de recunoaşteri.
12.7. Pe automobilul de recunoaştere este permisă inscripţionarea în scop publicitar.
12.8. Înscrierile pentru recunoaşteri se deschid: miercuri 12.10.2011 ora 08:00.
12.9. Înscrierile pentru recunoaşteri se închid: joi 13.10.2011 ora 15:00.
12.10. Recunoaşterea probelor speciale se efectuează după următorul program:
- PS 1,(4),(7),(10), PS 2,(5),(8),(11), PS 3 şi PS 6,(9),(12) miercuri 12 octombrie 2011 între orele 08:00 – 20:00 şi joi 13
octombrie 2011 între orele 08:00 – 16:00;
- PS 13 vineri 14 octombrie între orele 09:00 – 11:00, numai două treceri.
12.11 Sunt admise maximum 3 treceri cumulate în cele două zile de recunoaşteri pentru PS 1,(4),(7),(10), PS 2,(5),(8),(11), PS 3
şi PS 6,(9),(12).
12.12. Viteza de deplasare la recunoaşteri pe probele speciale este conform codului rutier, pe drumurile forestiere viteza maximă este de 45 km/h.
12.13. Numărul de treceri şi viteza de deplasare sunt monitorizate.
12.14. Organizatorul competiţiei nu poate fi făcut răspunzător în cazul implicării în evenimente rutiere, accidente şi alte asemenea, a automobilelor de competiţie şi/sau a celor de recunoaşteri, de rezervă, participante oficial sau neoficial la raliu, în cadrul programului de recunoaşteri, pe traseul competiţiei şi/sau în afara acestora, răspunderea revenind exclusiv şi în totalitate celor din vina cărora evenimentele s-au produs. Colegiul Comisarilor Sportivi poate refuza unui echipaj implicat într-un astfel de eveniment startul în competiţie, numai dacă se poate proba culpa totală sau parţială a echipajului.
13. VERIFICARI ADMINISTRATIVE
13.1. Verificările administrative vor avea loc la Bucuresti, Băneasa Shopping City, sect.1, şos.Bucureşti-Ploieşti, nr.42B, cod 013696.
13.2. Verficările administrative se vor desfăşura după următorul program :
• clasele 5,6,8,9 : joi 13.10.2011, orele 18:00 – 19:30;
• clasele 2,3,11,19 : joi 13.10.2011, orele 19:30 – 21:00.
13.3. Documentele necesare la verificările administrative :
- Formularul de înscriere;
- Dovada achitării taxei de înscriere;
- Licenţele de pilot si navigator;
- Permisele de conducere ale pilotului şi navigatorului;
- Certificatul de înmatriculare al automobilului;
- Asigurarea de răspundere civilă auto (RCA).
13.4. Solicitarea de amânare a validării administrative se aprobă cu plata taxei de 20 euro.
14. VERIFICARI TEHNICE INITIALE, SIGILARE SI MARCARE.

14.1. Verificările tehnice iniţiale, sigilarea şi marcarea subansamblelor vor avea loc la Bacău, Calea Moldovei, nr.191,
Service Skoda.
14.2. Verficările tehnice iniţiale se vor desfăşura după următorul program :
• clasele 5,6,8,9 : vineri 14.10.2011, 08:00 – 09:30;
• clasele 2,3,11,19 : vineri 14.10.2011, 09:30 – 11:00.
14.3. După verificarea tehnică iniţială automobilelor de competiţie admise intră, obligatoriu, în Parcul de Start Raliu situat în Bacău, Piaţa Tricolorului.
14.4. Solicitarea de amânare a verificării tehnice se aprobă cu plata unei taxe de 200 euro.
14.5. La verificările tehnice iniţiale firma G4S va monta pe maşinile de concurs dispozitive GPS, dupa concurs, în ultimul service (service G) aceste dispozitive se vor preda reprezentaţilor G4S.
15. TESTE CU CIRCULATIA INCHISA (SHAKEDOWN)
15.1. Pentru Raliul Moldovei ”COMFERT” este prevăzut un program de teste cu circulaţia închisă (SHAKEDOWN) pentru automobilele de competiţii.
15.2. Participarea la Shakedown va fi consemnată de către fiecare participant în cererea de înscriere pentru etapa a VI-a.
15.3. Shakedown – ul se va desfăşura după următorul program :
• clasele 5,6,8,9 : joi 13.10.2011, orele 16:00 -18:00;
• clasele 2,3,11,19 : joi 13.10.2011, orele 18:00 – 20:00.
15.4. Recunoaşterea traseului pentru Shakedown se face joi
13.10.2011, prima trecere fiind considerată recunoaştere.
15.5. Sportivilor le sunt interzise testele private, în afara shakedown-ului, în judeţul în care se desfăşoară competiţia şi în
judeţele imediat adiacente, în săptămâna raliului, iar sancţiunea pentru această abatere este amendă de 1000 euro.
16. DESFASURAREA RALIULUI
16.1. Startul primului echipaj vineri 14 octombrie 2011, ora 14:01.
16.2. Ordinea de start pentru vineri 14 octombrie 2011 a Raliului Moldovei ”COMFERT” va fi următoarea :
• piloţii prioritari, (FIA+FRAS), în ordinea clasamentului general (FIA) al CNR-DUNLOP 2011 după primele şapte etape
disputate;
• piloţii din clasele 1-10, în ordinea clasamentului general al CNR-DUNLOP 2011 după primele şapte etape disputate iar de la
minim locul 10 în jos cu automobilele din clasele 11 – 14 şi 19 intercalate între automobilele din clasele 1-10, în ordinea
clasamentului claselor 11-14 şi 19 al CNR-DUNLOP 2011 după primele şapte etape disputate;
• piloţii CNRS în ordinea clasamentului general al CNRS 2011 după primele patru etape.
16.3. PS 3 “SELENA” şi PS 13 “BACĂU”.
16.3.1. Intervalul de start pentru PS 3 şi PS 13 este de 3 minute.
16.3.2. Concurenţii vor ponta carnetele de control în CO 3 şi CO 13 şi vor lua startul în PS 3 şi PS 13 la indicaţia Directorului Sportiv (după ce concurentul anterior şi-a încheiat evoluţia).
16.3.3. PS 3 şi PS 13 se consideră parcurse dacă echipajele au parcurs traseul indicat în schiţele din Anexele V şi VI.
16.3.4. Toate procedurile (mai puţin intervalul de start între CO şi START) privind desfăşurarea unei probe speciale prevăzute în Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP, ediţia 2011 sunt valabile şi la PS 3 şi PS 13.
16.3.5. Scurtarea traseului PS 3 sau nerespectarea traseului PS 13 se penalizează cu acordarea timpului cel mai slab al clasei + 10 secunde.
16.4. Ordinea de start pentru sâmbătă 15 octombrie 2011 a Raliului Moldovei ”COMFERT” va fi conformă cu clasamentul primei
zile.
16.5. In cazuri justificate, Comisarii Sportivi pot modifica ordinea de start în cadrul fiecărei categorii de piloţi.
16.6. Intervalul de start pentru vineri 14 octombrie şi sâmbătă 15 octombrie 2011 va fi de două minute.
16.7. Ora oficială pe parcursul raliului este ora României.
16.8. Carnetele de control se schimbă la sfârşitul fiecărei secţiuni.
17. PARC SERVICE
17.1. Parc de service : Bacău, Stadionul Municipal, str. Pictor Theodor Aman, nr.94, N 46033’26” , E 26054’48”.
17.2. Amplasarea echipelor/echipajelor/concurenţilor în parcul de service se face în ordinea numerelor de licenţă şi a echipei de service.
17.3. Echipele/echipajele au permisiunea de a intra în parcul de service situat în Bacău, Stadionul Municipal, str. Pictor Theodor Aman, nr.94, N 46033’26”, E 26054’48”, vineri 14 octombrie 2011 ora 08:00.
17.4. Fiecărui echipaj i se va aloca o suprafaţă de 40 mp.
17.5. Viteza automobilelor în cadrul parcurilor destinate service-ului nu poate depăşi 30 km/h; nesupunerea la această limită de viteză va avea drept rezultat o penalizare aplicată de către Comisarii Sportivi de până la 400 euro.
17.6. Este permisă ieşirea în avans din parcul de service “C” (nu este obligatorie staţionarea timp de 45 de minute în parcul de
service “C”).
18. PARC INCHIS.
18.1. Parcul închis este situat în Bacău, Piaţa Tricolorului.
18.2. Se vor respecta prevederile din Regulamentul Campionatului Naţional de Raliuri – DUNLOP – 2011, referitoare la PARCUL ÎNCHIS şi prevederile prezentului regulament particular (art.16).
19. VERIFICARI TEHNICE SUPLIMENTARE SI FINALE
19.1. Orice automobil poate fi subiectul unei verificări suplimentare efectuate de Comisarii Tehnici, fie în timpul raliului, fie, în special, după terminarea acestuia.
19.2. La cererea Colegiului Comisarilor Sportivi, un automobil poate fi reţinut după sosirea finală şi supus unei verificări tehnice finale complete şi amănunţite.
19.3. VERIFICAREA TEHNICĂ FINALĂ va avea loc la Bacău, Calea Moldovei, nr.191, Service Skoda.
20. CLASAMENTE
20.1. Clasamentele raliului se întocmesc respectând prevederile Regulamentului Campionatului Naţional de Raliuri – DUNLOP – 2011.
20.2. Se întocmesc următoarele clasamente :
- clasament general raliu (clasele 1-10),
- clasament general rally sprint (clasele 1-10),
- clasament pe clase raliu,
- clasament pe clase rally sprint,
- clasament pe echipe raliu,
- clasament juniori raliu,
- clasamente cupe monomarcă raliu,
- clasament automobile două roţi motrice raliu,
- clasament automobile echipate cu motor diesel raliu.
21. PROTEST/CONTESTATIE/APEL
21.1 Protest
21.1.1. Toate protestele şi apelurile trebuie să fie depuse în conformitate cu prevederile regulamentului.
Pot depune proteste şi echipajele care au luat startul şi au abandonat pe parcursul raliului.
Orice protest este depus, în scris, la Directorul Sportiv, însoţit de taxa corespunzătoare acestuia, prevăzută în regulamentele
federaţiei.
Cele fără taxă achitată şi cele verbale nu se iau în considerare.
Dreptul de a protesta îl are numai echipajul înscris în competiţie sau reprezentantul acestuia inregistrat în acest scop la FRAS, pe cererea de licenţă.
21.1.2. Taxele de proteste sunt următoarele:
- pentru protest pe linie sportivă – 200 euro;
- pentru protest tehnic pt.un reper – 500 euro;
- pentru protest tehnic pt.un ansamblu – 1000 euro.
21.1.3. Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse în maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor la panoul oficial de afişaj.
21.2. Contestaţie / Apel
21.2.1. Împotriva deciziilor luate de conducerea cursei, cel care se consideră nedreptăţit poate depune o contestaţie la FRAS. Intenţia de depunere a contestaţiei trebuie adusă la cunoştinţa Colegiului Comisarilor Sportivi în scris, în maxim o oră de la data difuzării/publicării deciziei contestate. Lipsa acestei notificări sau depunerea acesteia în afara timpului regulamentar – atrage decăderea din dreptul la contestaţie sau la apel.
21.2.2. Contestaţia trebuie depusă la Secretariatul FRAS în maxim 48 de ore de la data primirii notificării Colegiului Comisarilor Sportivi. Este admisă transmiterea acesteia în termenul precizat şi prin fax, mail, etc., însoţit de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculată conform reglementărilor în vigoare.
21.3. Taxele de proteste/contestaţii/apeluri sunt :
- 200 euro, pentru protestele înaintate conducerii cursei (Directorului Sportiv);
- 400 euro, pentru proteste la Comisia de Competiţii şi Comisia de Disciplină;
- 500 euro, pentru apeluri la Comisia de Apel.
22. FESTIVITATEA DE PREMIERE
22.1. Este recomandat ca toţi participanţii, echipaje şi echipele de club, de mărci/constructori câştigătoare, precum şi ceilalţi piloţi şi copiloţi, oficiali, sponsori, arbitri care au participat la competiţie să asiste la festivitatea de premiere.
22.2. Festivitatea de premiere va avea loc în Bacău, Hotel Decebal, b-dul.I.S. Sturza, nr.2, cod 600628.
22.3. Se acordă cupe pentru echipajele clasate pe locurile I, II, III, în clasamentele campionatului şi ale cupelor de marcă, în
conformitate cu art. 20.2 din prezentul regulament.
Anexa I
Relaţii cu spotivii : Dorin Toma (BV) tel.0722249132
Anexa II Plan orar/itinerar CNRD
Anexa III Plan orar/itinerar CNRS
Anexa IV Harta Generală
Anexa V Hartă PS 3 SS “SELENA”
Anexa VI Hartă PS 13 SS “BACĂU”
Anexa VII Harta Shakedown

sursa:ghidulbacaului.ro

UPDATE VIDEO Carnagiu la Piața Sud din Bacău. O mașină a fost aruncată pe trotuar și a lovit șase pietoni


Accident cumplit în Bacău
BACĂU

Accident cumplit în Bacău

Un cumplit accident a avut loc în urmă cu o oră pe șoseaua din fața Cimitirulul Central din zona Pieței Sud din Bacău.
UPDATE 14.30 Medicii afirmă că starea femeii aflate în comă este în continuare extrem de gravă. Pentru următoarele zile, ea va rămâne internată la Secția de Terapie Intensivă. Aproximativ cinci dintre pacienți vor fi supuși intervenției chirurgicale. Majoritatea au fracturi la mâini și la picioare.
UPDATE 13.45 Medicii au făcut ”inventarul” răniților
Zece răniți au ajuns la spital, dintre care opt au fost internați. Printre aceștia se numără și unul dintre preoții bisericii Sfântul Nicolae din Bacău și o femeie însărcinată. Cei mai mulți au suferit traumatisme cranio-cerebrale și fracturi ale membrelor. În cea mai gravă stare este o femeie, trecută de 60 de ani, care a fost dusă la spital cu o ambulanță SMURD și este în comă la secția Terapie Intensivă.

  
CLICK pe poze pentru GALERIE FOTO!
”Unul era sub mine, iar altul peste mine”
Benoni Balan, 63 de ani, din Bacău, pieton, povestește cum a avut loc nenorocirea. ”Eram cu spatele și deodată am auzit cum țipă lumea. n-am apucat să întorc fața că am fost pus la pământ și am simțit o durere mare în picior. Peste mine era un preot și sub mine era altă persoană. Când m-am uitat mai bine am văzut o mașănă izbită de un copac, sânge și o grămadă de oameni în jurul meu. Dacă nu era copacul ucidea vreo doi”, a povestit bărbatul.
Cauza accidentului
"Cauza accidentului o constituie neacordarea de prioritate din partea unui şofer de 33 ani, care s-a angajat pentru un viraj la stânga, pentru a intra pe strada Frasinului şi a intrat în coliziune cu un autoturism care circula regulamentar, context în care a pătruns pe trotuar, unde a lovit pietonii aflaţi în zonă. Conducătorii auto au fost conduşi la sediul Poliţiei pentru cercetari, iar în prezent se întocmeşte dosar penal pentru clarificarea circumstanţelor în care a avut loc evenimentul rutier" a declarat Narcisa Butnaru, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bacău.
Tragedia a fost produsă de două mașini care s-au ciocnit în trafic, iar una dintre ele a „zburat" pe trotuar.
 Șase pietoni au fost grav răniți, iar o femeie este în stare foarte gravă cu multiple contuzii și traumatisme.
Alături de aceștia, la Spitalul Județean de Urgență au mai ajuns șoferii celor două mașini și pasagerii din autoturisme. Medicii de la Unitatea de Primire Urgență au făcut echipe mixte și duc o luptă contra cronometru pentru a le salva viața.
„Au fost chemați chirurgi, neurochirurgi, ORL-iști și stomatologi. Încă nu se cunoaște cu exactitate numărul celor răniți", a declarat Mirela Romaneț, purtător de cuvânt al Spitalului Județean Bacău. Poliția efectuează cercetări.

sursa:adevarul.ro

FORBES Dinu Patriciu ramane cel mai bogat roman, cu o avere de 2,2 miliarde de euro


Dinu Patriciu se menţine pe primul loc în clasamentul celor mai bogaţi români, pentru al treilea an consecutiv, potrivit clasamentului Forbes România 500 Miliardari, ediţia 2011. Topul va fi lansat pe piaţă de către revista de business-life Forbes România, publicată de Adevărul Holding, luni, 17 octombrie.

Averile celor mai bogaţi români însumează 25,1 miliarde de euro, potrivit Forbes 500 Miliardari, ediţia 2011, mai puţin cu 3,1 miliarde de euro, respectiv cu 11%, faţă de anul anterior. Primii zece români din top concentrează aproape o treime din averile totale ale celor 500 de persoane şi însumează peste opt miliarde de euro.
Potrivit Forbes România 500 Miliardari, ediţia 2011, Dinu Patriciu, investitor în media, energie, imobiliar, banking şi IT&C, acesta are o avere estimată la 2,1 – 2,2 miliarde euro. Faţă de anul trecut, averea acestuia a scăzut cu circa 100 de milioane euro, iar investiţiile acoperă diverse domenii, de la media sau retail, până la real estate şi bancar.
Frank Timiş, locul doi, cu 1,2 – 1,3 miliarde de euro, investitor în extracţia petrolieră şi minereuri, în domeniul farmaceutic şi în cercetare. Averea acestuia a fost estimată, faţă de anul trecut, în creştere cu circa 100 de milioane euro.
Ioan Niculae, locul al treilea, se menţine pe aceeaşi poziţie ca anul trecut, cu o avere de 900 de milioane euro – 1 miliard de euro. Investiţiile sale principale au fost tot în agricultură, comerţ, imobiliare, turism.
Miliardarul Dan Grigore Adamescu a scăzut cu un loc faţă de anul trecut, ocupând poziţia a patra, cu o avere de 900 – 950 de milioane de euro, mai puţin cu circa 50 de milioane de euro faţă de ediţia anterioră a clasamentului. Imobiliar, retail, media, asigurări şi turism sunt domeniile de investiţii ale familiei sale.
Ion Ţiriac urcă pe locul 5, cu o avere estimată la 700-750 milioane de euro, mai puţin cu circa 50 de milioane faţă de evaluarea din ediţia trecută a clasamentului.
Mai multe Informaţii despre Top vor fi prezentate la conferinţa de presă pentru lansarea oficială a acestuia, care va avea loc marţi, 18 octombrie 2011, la orele 12:30, la hotelul Athenee Palace Hilton din Bucureşti, în cadrul Forbes CEO Forum, cu participarea unora dintre miliardarii prezenţi în clasament.
Revista Forbes este renumită în întreaga lume pentru topurile pe care le realizează an de an, în special pentru topul miliardarilor, fiind un etalon în alcătuirea acestor clasamente.
Catalogul Forbes România 500 Miliardari români a fost realizat pe baza datelor publicate de către Ministerul de Finanţe şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pentru anul 2010, prin metoda interviurilor directe şi a evaluărilor realizate de către compania de consultanţă financiară Fairwind (pentru activele financiare şi altele decât cele imobiliare ale firmelor miliardarilor) şi, respectiv compania Darian Imobiliare, din Cluj, pentru evaluarea activelor imobiliare.
Clasamentul primelor 5 locuri Forbes România 500 Miliardari 2011:
1.            Dinu Patriciu: 2,1 – 2,2 miliarde de euro
2.            Frank Timiş: 1,2 - 1,3 miliard de euro
3.            Ioan Niculae: 0,9 – 1 miliard de euro
4.            Dan Grigorescu Adamescu: 900 – 950 milioane de euro
5.            Ion Ţiriac: 700 – 750 milioane de euro
Catalogul Forbes România 500 Miliardari a fost realizat potrivit standardelor  şi criteriilor de evaluare utilizate de Forbes SUA în realizarea topurilor publicaţiei.

Dinu Patriciu se menţine pe primul loc în clasamentul celor mai bogaţi români, pentru al treilea an consecutiv, potrivit clasamentului Forbes România 500 Miliardari, ediţia 2011. Topul va fi lansat pe piaţă de către revista de business-life Forbes România, publicată de Adevărul Holding, luni, 17 octombrie.

Acesta este disponibil la toate chioşcurile de difuzare a presei din România începând de luni, 17 octombrie 2011, împreună cu cel mai recent număr al revistei Forbes, la preţul de 9,9 lei.
De remarcat că ediţia 2011 Forbes România 500 Miliardari este însoţită de cel mai recent număr al revistei cu acelaşi nume care prezintă o noutate editorială absolută pentru presa scrisă românească. Este vorba despre faptul că ediţia cu numărul 68 al revistei are nu una, ci trei coperte, câte una pentru cel mai bogat român, cel mai bogat tânăr om de afaceri din România şi cea mai bogată româncă.
Revista Forbes România, aflată în portofoliul Adevărul Holding,  inițiază seria de dezbateri economice anuale la cel mai înalt nivel sub brandul „FORBES CEO FORUM”. În acest an evenimentul va avea loc marţi, 18 octombrie 2011, la Hotelul Athenee Palace Hilton, Bucureşti, începând cu ora 9.00.
Agenda Forumului poate fi accesată aici: http://www.forbes.ro/Forbes-ceo-forum-agenda-preliminara_0_2130.html
În portofoliul holdingului Adevărul se regăsesc „Adevărul”, ziarul quality numarul 1 în România, „Adevărul de Seară”, săptămânal distribuit în 39 de ediţii locale, precum şi „Click!”, cel mai citit şi cel mai bine vândut cotidian din România. Trustul publică, de asemenea, revistele „Click! pentru femei”, „Click! Poftă bună!” şi „Click! Sănătate”, publicaţiile culturale „Dilema veche” şi „Dilemateca”, „Foreign Policy România”, revista „Historia”, „Forbes România”, şi revistele „OK!” şi “Tango”. Cele mai noi publicaţii lansate în 2011 sunt Ştiinţă & Tehnică şi Caţavencii.
Adevărul Holding este prezent şi în Republica Moldovă şi Ucraina. De asemenea, Adevărul Holding deţine din 2011 primul birou editorial românesc deschis la Bruxelles, Belgia.

sursa:forbes.ro

vineri, 14 octombrie 2011

20 lucruri bizare despre masini


Masinile pe care azi le conduce toata lumea beneficiaza de o istorie lunga si plina de curiozitati. Iata 20 dintre cele mai bizare lucruri despre masini de care sigur nu auzisei.

1. Cea mai scumpa masina din 2010 a costat peste doua milioane de dolari si numai trei astfel de exemplare au fost produse.
2. In Statele Unite exista o masina pe cap de locuitor. Chiar si copiii sunt pusi la socoteala.
3. Unui airbag ii ia 40 de milisecunde ca sa se deschida dupa impact. Pacat ca ranile se produc inainte.
4. Cam doua saptamani din viata ar fi timpul insumat dedicat asteptarii in blocajele de trafic. Uneori, ni se pare chiar mai mult.
5. Orasul cu cele mai multe masini Rolls Royce este Hong Kong.
6. Japonia a produs cele mai multe vehicule de pasageri din toata lumea in 2006.
7. Peste 90% dintre proprietarii de masini recunosc ca au cantat la volan. Probabil ca ceilalti 10 % mint.
8. Automobilul este cel mai reciclat produs de larg consum din lume astazi. Deci unde au disparut toate cutiile noastre de lapte daca nu la reciclat?
9. Primul radio de masina a fost inventat in 1929. Oare ce ascultau oamenii cand mergeau la drum lung?
10. Prima masina japoneza din Statele Unite a fost Honda Accord si a fost produsa in noiembrie 1982.
11. Ferrari produce maxim 14 masini pe zi.
12. Cel mai mare blocaj de trafic din lume a fost inregistrat pe autostrada Paris - Lyon, in 1980 si se intindea pe 110 mile.
13. Prima asigurare auto a fost incheiata in anul 1897, in Westfield.
14. Primele masini din lume nu aveau directie, ci o maneta pe care soferul statea asezat.
15. Prima masina cu propulsie a fost inventata de Nicolas Cugnot in 1769. Masinaavea trei roti si un motor cu boiler, plasat in partea din fata. Viteza ei maxima era de 6 km/ora si a fost folosita pentru prima oara de catre armata franceza ca sa impinga tunuri cu ea.
18. In 1887, Mercedes Benz a fost prima companie producatoare de masini careia i s-a propus sa fie vanduta.
19. Stergatoarele au fost descoperite de o femeie.
20. Chevrolet Impara a fost prima masina din lume care a spart recordurile mondiale la vanzari, inca din anul 1965, cand s-au vandut peste un milion de astfel de masini in lume.

sursa:askmen.ro

O viata mai buna in doar 10 pasi! (I)


O viata fericita implica o suma de experiente pozitive sau ceea ce simte o persoana vis-a-vis de propria viata, vazuta ca un intreg si analizata pe termen lung.

Daca raspunsul la intrebarea "Cat de multumit esti de viata ta de acum?" este unul mai degraba negativ, atunci ar trebui sa urmeze intrebarea "Cum imi pot face viata mai buna?". Si pentru a te ajuta sa raspunzi, iti voi arata 10 pasi simpli pe care ii poti parcurge imaginar si in functie de ei, poti schimba sau ajusta lucruri pentru ca viata ta sa se schimbe intr-una mai buna!

Schimba-ti job-ul

Pentru foarte multi dintre noi, jobul reprezinta nu numai o sursa de venit dar si un mijloc prin care iti poti forma o cariera. Daca nu esti multumit de job-ul tau, nu vei fi multumit nici de ce sa intampla cu tine si automat de viata ta. Asa ca daca iti urasti locul de munca este momentul sa il schimbi si sa iti cauti un altul care sa iti "lumineze" viata.

Gandeste pozitiv

Daca vrei sa fii mai fericit cu viata ta trebuie sa gandesti putin mai pozitiv. Cu toate ca la prima vedere pare destul de naiv sa crezi ca doar gandind pozitiv vei putea rezolva intreaga situatie, vei vedea ca o privire diferita asupra lucrurilor din jurul tau poate schimba multe.

Gaseste-ti un hobby

Stim cu totii ca sunt slabe sansele ca job-ul nostru sa ne placa atat de mult incat sa tina si locul unui hobby. Insa nu trebuie sa renunti, cu siguranta exista ceva care sa iti placa mult si cu care sa iti umpli timpul liber.

Propuneti si indeplineste ceea ce ti-ai propus

Nu este important ce target-uri ai stabilit ca vrei sa atingi. De orice fel ar fi ele, te va ajuta sa fii mult mai ferict daca reusesti sa le indeplinesti. Nu iti propune un target greu de atins pe un termen lung. Mergi pe pasi mici si usor de rezolvat in viitorul apropiat.

Tine aproape prietenii

Un lucru foarte important pentru ca tu sa fi multumit de viata ta, este sa simti ca nu esti singur si ca ai in jurul tau oameni gata oricand sa te sustina sau se te ajute in momentele dificile. Asa ca nu fi antisocial si incearca sa iti pastrezi prietenii cat mai aproape de tine. Si, de ce nu, fii deschis pentru altii noi!

sursa:askmen.ro

Fashion tabu: ce n-ar trebui sa porti niciodata


Peste tot gasesti sfaturi si sugestii despre ce si cum sa porti si care sunt tendintele actuale, insa nimeni nu-ti spune ce sa nu porti. Afla acum ce este tabu inmoda barbateasca!


1. Sosete albe si pantofi

S-a spus si s-a repetat de sute de ori ca un pantof elegant are nevoie de o soseta asortata culorii sale sau macar intr-o nuanta inchisa. Numai lui Michael Jackson i se permitea aceasta combinatie de sosete albe cu pantofi negri.

2. Camasi sau tricouri pline de imprimeuri

Da, ele te vor ajuta mereu sa iesi in evidenta din multime, dar chiar vrei sa arati toata viata ca un adolescent rebel? Renunta la ele in favoarea unor piese uni, din bumbac bun, care-ti vin turnate.

3. Sandale cu sosete

Teoria e simpla. Vrei sa porti sandale? Porta sandale. Vrei sa porti sosete? Poarta-le cu pantof inchis. Niciodata sandalele nu vor merge impreuna cu sosetele.


4. Jeansii mulati

Jeansi stramti la barbati? Da, daca silueta le permite. Jeansii mulati, insa, trec deja in alta categorie si amintesc cam prea mult de moda feminina, de unde au fost "furati".


5. Sprancene pensate

Nimic mai aiurea decat un barbat pensat de el insusi sau de o cometiciana aflata in plin elan. Daca chiar ti se pare ca sprancenele tale sunt dizgratioase, cateva fire dintre sprancene, cel mult, ar trebui indepartate. Daca efectul final este usor vizibil de catre toata lumea inseamna ca ai exagerat.


6. Accesorii multe suprapuse

Probabil le-ai uitat la gat si la mana din perioada adolescentei si probabil jumatate sunt deja in stare de putrefactie. Daca chiar insisti sa le porti, rezuma-te la 1-2 piese de calitate. Maxim o bratara, un inel sau un colier, dar nu toate deodata.


7. Gulerul tricoului ridicat

Cum am mai spus, este departe de a fi un trend. Este doar o "scapare" a unui fotbalist care a fost rapid preluata si repetata ca simbol (complet gresit) al "elegantei nonsalante". Din pacate, azi a devenit un simbol al lipsei de bun gust si snobismului de cartier.


8. Jeansii suflecati

Toti suferim din cauza ca jeansii sunt creati pe modele inalte si suple, insa acesta nu este un pretext sa porti jeansii suflecati. Du-i la orice croitorie si ti se va face un nou tiv, potrivit inaltimii tale, in cateva minute.

sursa:askmen.ro

Cum sa porti jacheta de piele


Jacheta de piele este o piesa esentiala in aceasta toamna, insa alegerea modelului, culorii potrivite si inglobarea ei in restul tinutei depinde de fiecare in parte.

Ce croiala alegi?

Modelul jachetei de piele este extrem de important. Exista jachetele de motor, jachetele drepte, ceva mai lungi, care se inchid cu nasturi, jachetele de aviator si jachetele cu fermoar, pana in talie.

Jacheta de motor este cea mai agreata de majoritatea barbatilor si este usor de banuit de ce. Iti da acel aer rebel de motorist si este emblematica pentru rockeri. Este o piesa interesanta, daca este realizata dintr-o piele de calitate, nu este prea tare accesorizata (fermoarele metalice din dotare sunt suficiente) si nu este purtata pana la destramare.

Geaca de motor poate fi purtata cu jeansi, la tinute casual, de zi.

Pentru tinute office sau elegante, jacheta de piele mai lunga, care sa depaseasca linia sacoului, este ideala. O poti asorta cu costumul si ar trebui s-o cumperi cu un numar mai mare ca sa se potriveasca peste sacoul de la costum si sa nu te stranga daca ii inchizi nasturii.

Jacheta de aviator are, de obicei, fermoar si elastic in talie, fiind o varianta mai sport a jachetei clasice.

Ce culoare alegi?

Jacheta de piele este la fel de populara ca jeansii, tocmai de aceea toata lumea are impresia ca stie s-o poarte. Cele mai populare culori sunt negru si maron. Jachetele negre sunt usor de asortat la orice tinuta, cele maron sunt preferate pentru ocaziile formale, insa nu exista reguli fixe.
Jacheta de piele poate fi purtata si cu un hanorac sau pulover pe gat, fiind o piesa clasica.

Jachetele din piele intoarsa bej, maron, crem, putin mai lungi, cu revere si doua randuri de nasturi sunt alte propuneri la moda in acest sezon.

Nu uita ca exista si alte variante. Jachetele din piele gri sau bleumarin sunt la modain acest sezon, dupa ce au fost propuse pe podiumurile de moda de creatori celebri.

E adevarat ca preturile jachetelor de piele urca si pana la cateva sute de lei, insa gandeste-te ca este o piesa clasica, pe care o vei purta des si nu se va demoda niciodata. O poti reactualiza in fiecare sezon in functie de restul tinutei.

sursa:askmen.ro

GQ:The Fiat 500: GQ Reviews the Basics

Our official office pocket rocket has finally arrived, so Jamie Lincoln Kitman gives it the car journalist's once-over. Is it love at first sight, or a dud on arrival?

Read More http://www.gq.com/cars-gear/cars/201110/jamie-kitman-fiat-500-review#ixzz1am9ePtve

GQ:The Week in Style: 10.14.11


Ed Westwick in NYC. 
Westwick slums it in a sick faded jean jacket. And a pocket square that is probably worth more than your weekly paycheck.

Read More http://www.gq.com/style/week-in-style/201110/best-dressed-men-worst-dressed-men-10-14-2011#ixzz1am81lMoS

Street style Milano – ediţia de toamnă


Tommy Ton a fost din nou prezent la spectacolul de modă din Milano şi a suprins nişte ţinute pline de culoare.
Am ales nişte ţinute care sunt “normale” adică purtabile şi unele duse la extrem pentru a ne antrena ochiul.
Prima ţinută este destul de uşor de purtat şi pentru un începător. Sunt doar nişte şosete colorate purtate la un costum.
În următoarea fotografie, avem culoare, dar acel imprimeu, este deranjant. Sunt curios dacă ar purta Nick Wooster aşa ceva, dar cred că nici el nu se va arunca. Rămân cu impresia că s-a îmbrăcat aşa doar de a atrage atenţia.
http://yunlukas.wordpress.com
O ţinută plăcută la prima vedere, dar nu înţeleg rostul de a purta o haină făcută din acelaşi material ca şi cămaşa.
http://yunlukas.wordpress.com
Mai mulţi cititori îmi spuneau că noi nu ne putem compara cu ei. Oare de la cine s-a furat purtarea şosetelor albe? Nu sunt de acord nici cu încălţămintea.
http://yunlukas.wordpress.com
Aceasta este o pată de culoare destul de interesantă. Sunt curios, câţi dintre voi ar încerca să poarte aşa ceva?
http://yunlukas.wordpress.com
Mi-a plăcut foarte mult această ţinută. O poarte încerca oricine, chiar şi cu acea brăţară de pe mână.
http://yunlukas.wordpress.com
Aş putea spune că nu este o ediţie la fel de bogată ca şi restul street style-urilor (excepţie sunt cele din România).
Tu cum ai comenta aceste fotografii?

sursa:stilmasculin.ro

Puloverul cu fermoar


Din punct de vedere al stilului, toamna este unul dintre acele anotimpuri care ne permite să ne jucăm foarte mult cu garderoba. Unul dintre termeni pe care îi vei auzi foarte des în această perioadă, este conceptul de layer-ing. Această piesă vestimentară, te va ajuta să faci diferenţa dintre un purtător normal de pulovere şi acel bărbat creativ şi bine informat.
Pentru a nu fi o confuzie, acest articol nu este destinat puloverelor care au fermoar de sus până jos. Puloverul despre care notez, are femoar începând de la baza gâtului care ajunge până la piept.
Avantajul acestuia este că are o modalitate subtilă de a scoate în evidenţă cravata.
Singura combinaţie în care poţi purta acest pulover, este alături de cămaşă şi cravată.
Din punct de vedere al cromaticii, poţi purta toate combinaţiile posibile. Totul depinde de tine!
Acest pulover mai are avantajul că seamănă cuunul pe gât şi te poate proteja şi de aerul rece. Pentru cei care nu-l suportă să-l poarte pe gât, pot să deschidă oricând fermoarul, dar nu-ţi uita cravata acasă.
O alternativă al acestui pulover, este tricoul rugbyşi astfel vei aduce şi o notă sportivă ţinutei.
Sau cei care se simt mai confortabili să poarte papione în locul cravatelor, le propun această combinaţie.
diytrade.com
firepolo.com
O altă variantă care se mai poate încerca, este cămaşă + tricoul polo cu mânecă lungă+ pulover.
ioffer.com
În cazul de mai jos, puloverul este o pată de culoare, dar mie personal, nu-mi place să-l port  fără cravată.
dualmatchpolo.com
Dacă puloverul este din materiale sintetice 100 % lasă-l pe raft la necunoscători.
sursa foto: bigponypolos.com

sursa:stilmasculin.ro