EXCLUSIV. Lista de cheltuieli a statului român. GUVERNUL explică pentru GÂNDUL pe ce se duc banii din BUGETUL 2012
Administraţia Prezidenţială a primit pentru 2012 un buget mai mare cu circa 184.000 de euro faţă de 2011, justificat de acordarea de medalii şi de lucrările la Muzeul Cotroceni, în timp ce la Secretariatul General al Guvernului diminuarea bugetului de la 964,8 milioane lei la 712,36 milioane lei este cauzată de scăderea sumelor pentru reabilitarea Palatului Victoria.
Consilierul de stat al premierului, Andreea Paul (Vass), a explicat pentru gândul cum se justifică fiecare propunere de modificare a bugetelor de care vor beneficia instituţiile statului anul viitor. Potrivit sursei citate, unele instituţii au nevoie de mai mulţi bani în 2012 faţă de 2011 pentru a putea atrage fonduri europene nerambursabile, altele pentru a angaja funcţionari (de ex. Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei), iar altele pentru a putea organiza evenimente festive (Curtea Constituţională) sau pentru achiziţionarea unui sediu în provincie. La polul opus se află instituţiile care pierd bani din motive de disponibilizări de personal (Ministerul de Interne) sau ca urmare a reducerii sumelor necesare unor programe (Ministerul Dezvoltării Regionale).
"Suplimentarea fondurilor (pentru Administraţia Prezidenţială-n.red.) de la 28,8 milioane de lei la 29,6 milioane de lei este pentru medalii şi pentru Muzeul Cotroceni", ne-a explicat Andreea Paul (Vass).
16 ordonatori principali de credite vor avea mai puţini bani decât în 2011
În total, 16 ordonatori principali de credite vor primi mai mulţi bani în 2012, comparativ cu 2011, potrivit proiectului bugetului de stat, în timp ce acelaşi număr de instituţii publice vor obţine mai puţini bani, faţă de anul în curs.
Executivul susţine că diminuarea de la 3,44 miliarde lei la 3,15 miliarde lei la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului este în principal din cauza reducerii sumelor aferente programelor de "Pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor" şi "Alimentarea cu apă a satelor".
Ministerul Muncii va primi mai puţini bani decât în 2011 ca urmare a scăderii transferurilor din bugetul de stat către bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Explicaţiile obţinute de gândul privind fondurile de care va beneficia fiecare dintre ministere arată că, de exemplu, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Mediului au primit mai mulţi bani faţă de 2011 pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile.
Curtea de Conturi are nevoie de fonduri mai multe pentru majorarea cu 30 a numărului de posturi, precum şi pentru achiziţionarea unui sediu pentru Camera de Conturi Dolj, iar Agenţia Natională de Integritate are nevoie de mai mulţi bani, printre altele, pentru finanţarea în anul 2012 a 10 posturi suplimentare, precum şi pentru cumpărarea unor servicii de arhivare electronică a declaraţiilor de avere.
Ministerul de Interne are mai puţini bani pentru că are mai puţini angajaţi
În cazul Ministerului Finanţelor, suplimentarea fondurilor se explică în principal prin fondurile necesare pentru plata despăgubirilor de către Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, la Ministerul Economiei, majorarea se datorează în principal asigurării sumelor necesare pentru programul Kogălniceanu şi pentru închiderea minelor.
La Ministerul de Interne reducerea bugetului în anul 2012 se datorează şi faptului că în cursul anului 2011 numărul de posturi din minister se diminuează cu 10.000 de posturi.
Pentru că au de soluţionat de 10 ori mai multe contestaţii faţă de acum 5 ani, reprezentanţii Consiliul National de Solutionare a Contestaţiilor au primit, prin proiectul de buget, o sumă mai mare pentru 2012 decât în acest an.
Executivul mizează pe venituri în creştere cu 13,5%
Proiectul de buget arată că, pentru anul viitor, Guvernul mizează pe venituri de 95,65 miliarde lei, în creştere cu 13,5% faţă de încasările prognozate pentru acest an şi cheltuieli totale de 112,8 miliarde lei, similare cu nivelul din acest an. Bugetul de stat pentru anul viitor a fost construit pe un deficit de 17,1 miliarde lei.
Guvernul a mai estimat o creştere de aproape 3 miliarde de lei la încasările din taxa pe valoare adăugată (TVA), de la 46,8 miliarde lei la 49,65 miliarde lei. Având în vedere cifrele de deficit şi creştere economică convenite de Guvern cu FMI, deficitul pe bugetul consolidat ar trebui să se situeze la 12,1 miliarde lei, cu 5 miliarde de lei mai puţin decât deficitul bugetului de stat. Şeful misiunii Jeffrey Franks a spus că proiecţia pentru anul viitor indică un PIB de 575 de miliarde lei, iar deficitul nu va depăşi 2,1% din PIB.
Vă prezentăm explicaţiile obţinute de gândul pentru modificările din proiectul de buget:
Suplimentări ale bugetelor:
Ministerul Mediului şi Pădurilor
Suplimentarea de la 2,28 miliarde lei la 2,994 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor aferente contribuţiei naţionale la POS Mediu.
Ministerul Mediului şi Pădurilor
Suplimentarea de la 2,28 miliarde lei la 2,994 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor aferente contribuţiei naţionale la POS Mediu.
Ministerul Sănătăţii
Suplimentarea de la 4,82 miliarde lei la 5,46 miliarde lei se datorează aplicării prevederilor art.213 alin.(2) lit.h) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, potrivit carora contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din pensii pana in 740 de lei se suporta de la bugetul de stat.
Suplimentarea de la 4,82 miliarde lei la 5,46 miliarde lei se datorează aplicării prevederilor art.213 alin.(2) lit.h) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, potrivit carora contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din pensii pana in 740 de lei se suporta de la bugetul de stat.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
Suplimentarea de la 14,27 miliarde lei la 14,79 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor aferente fondurilor externe nerabursabile pentru POS Transport
Suplimentarea de la 14,27 miliarde lei la 14,79 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor aferente fondurilor externe nerabursabile pentru POS Transport
Ministerul Finanţelor Publice
Suplimentarea de la 2,85 miliarde lei la 3 miliarde lei în anul 2012 faţă de anul 2011 se datorează în principal fondurilor necesare pentru plata despăgubirilor în numerar de către Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor aferente legilor de restituire, fiind incluse fonduri suplimentare de la bugetul de stat pentru echivalarea diminuării Fondului Proprietatea.
Ministerul Afacerilor Externe
Suplimentarea de la 540,7 milioane lei la 646,27 milioane lei se datorează în principal fondurilor necesare cofinanţării naţionale aferente programelor finanţate din Fondul Social European şi din Fondul Frontierelor Externe (31,5milioane lei), finanţării din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană aferente acestor programe ( 60,5 milioane lei) precum şi organizării expoziţiei EXPO 2012-Yeosu-Coreea.
Suplimentarea de la 540,7 milioane lei la 646,27 milioane lei se datorează în principal fondurilor necesare cofinanţării naţionale aferente programelor finanţate din Fondul Social European şi din Fondul Frontierelor Externe (31,5milioane lei), finanţării din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană aferente acestor programe ( 60,5 milioane lei) precum şi organizării expoziţiei EXPO 2012-Yeosu-Coreea.
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
Suplimentarea de la 1,607 miliarde lei la 1,67 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor necesare subvenţionării dobânzii aferente cardului Kogălniceanu, asigurării sumelor necesare acoperirii angajamentelor aferente proiectului pentru închiderea minelor, regenerarea mediului şi reconstrucţia socio-economică a regiunilor afectare finanţat din cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă precum si a asigurării sumelor aferente contribuţiei naţionale la POSCCE.
Suplimentarea de la 1,607 miliarde lei la 1,67 miliarde lei se datorează în principal asigurării sumelor necesare subvenţionării dobânzii aferente cardului Kogălniceanu, asigurării sumelor necesare acoperirii angajamentelor aferente proiectului pentru închiderea minelor, regenerarea mediului şi reconstrucţia socio-economică a regiunilor afectare finanţat din cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă precum si a asigurării sumelor aferente contribuţiei naţionale la POSCCE.
Ministerul Comunicaţiilor si Societăţii Informaţionale
Suplimentarea de la 214,95 milioane lei la 266,44 milioane lei se datorează în principal asigurări sumelor necesare acoperirii contravalorii licenţelor în şcoli precum şi a asigurării sumelor aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare pentru care MCSI este beneficiar de proiecte.
Suplimentarea de la 214,95 milioane lei la 266,44 milioane lei se datorează în principal asigurări sumelor necesare acoperirii contravalorii licenţelor în şcoli precum şi a asigurării sumelor aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare pentru care MCSI este beneficiar de proiecte.
Curtea de Conturi
Suplimentarea de la 149,4 milioane lei la 185,8 milioane lei se explică în principal prin majorarea numărului de posturi finanţat cu 30 posturi pentru Autoritatea de Audit, personal care beneficiază de prevederile Legii nr. 490/2004, derularea in anul 2012 de proiecte noi finanţate din fonduri europene şi asigurării fondurilor pentru achiziionarea unui sediu pentru Camera de Conturi Dolj.
Suplimentarea de la 149,4 milioane lei la 185,8 milioane lei se explică în principal prin majorarea numărului de posturi finanţat cu 30 posturi pentru Autoritatea de Audit, personal care beneficiază de prevederile Legii nr. 490/2004, derularea in anul 2012 de proiecte noi finanţate din fonduri europene şi asigurării fondurilor pentru achiziionarea unui sediu pentru Camera de Conturi Dolj.
Agenţia Naţională de Integritate
Suplimentarea de la 13,7 milioane lei la 42,9 milioane lei se datorează în principal pentru finantarea in anul 2012 a 10 posturi suplimentarea faţă de anul 2011, achiziţionarea serviciilor de arhivare electronică a declaraţiilor de avere şi de interese şi servicii asociate, serviciilor de implementare şi mentenanţă pentru aplicaţie informatică destinată suportului administrativ al Agenţiei, derularea din anul 2012 a unui proiect cu finanţare nerambursabilă din Programul Operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (22,3 milioane lei).
Suplimentarea de la 13,7 milioane lei la 42,9 milioane lei se datorează în principal pentru finantarea in anul 2012 a 10 posturi suplimentarea faţă de anul 2011, achiziţionarea serviciilor de arhivare electronică a declaraţiilor de avere şi de interese şi servicii asociate, serviciilor de implementare şi mentenanţă pentru aplicaţie informatică destinată suportului administrativ al Agenţiei, derularea din anul 2012 a unui proiect cu finanţare nerambursabilă din Programul Operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (22,3 milioane lei).
Ministerul Afacerilor Europene
Suplimentarea de la 65,45 milioane lei la 86,7 milioane lei se datorează suplimentarii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN), acest minister fiind şi autoritate de management pentru Programul Operaţional Asistenţă Tehnica şi având ca misiune principală creşterea gradului de absorbţie al fondurilor externe nerambursabile.
Suplimentarea de la 65,45 milioane lei la 86,7 milioane lei se datorează suplimentarii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN), acest minister fiind şi autoritate de management pentru Programul Operaţional Asistenţă Tehnica şi având ca misiune principală creşterea gradului de absorbţie al fondurilor externe nerambursabile.
Consiliul Superior al Magistraturii
Suplimentarea de la 71,7 milioane lei la 79,1 milioane lei se datorează în principal derularii în anul 2012 a unor proiecte noi finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Suplimentarea de la 71,7 milioane lei la 79,1 milioane lei se datorează în principal derularii în anul 2012 a unor proiecte noi finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Consiliul Concurenţei
Suplimentarea de la 34,65 milioane lei la 41,4 milioane lei se datorează în principal majorării numărului de posturi finanţat cu 10 posturi şi derulării de proiecte noi finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Suplimentarea de la 34,65 milioane lei la 41,4 milioane lei se datorează în principal majorării numărului de posturi finanţat cu 10 posturi şi derulării de proiecte noi finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Curtea Constituţională
Suplimentarea de la 12,44 milioane lei la 13,9 milioane lei se datorează în principal pentru asigurarea fondurilor aferente organizarii manifestărilor consacrate sărbătoririi a 20 de ani de la înfiinţarea Curtii, cât şi pentru finanţarea cheltuielilor de întreţinere a bazei materiale şi de protocol a RA-APPS-ului efectuate în conformitate cu prevederile HG nr.60/2005 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
Suplimentarea de la 12,44 milioane lei la 13,9 milioane lei se datorează în principal pentru asigurarea fondurilor aferente organizarii manifestărilor consacrate sărbătoririi a 20 de ani de la înfiinţarea Curtii, cât şi pentru finanţarea cheltuielilor de întreţinere a bazei materiale şi de protocol a RA-APPS-ului efectuate în conformitate cu prevederile HG nr.60/2005 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
De zece ori mai multe contestaţii de soluţionat
Administraţia Prezidenţială
Suplimentarea fondurilor de la 28,8 milioane lei la 29,6 milioane lei este pentru medalii şi pentru Muzeul Cotroceni.
Suplimentarea fondurilor de la 28,8 milioane lei la 29,6 milioane lei este pentru medalii şi pentru Muzeul Cotroceni.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
Suplimentarea de la 8,78 milioane lei la 9,1 milioane lei se datorează necesităţii asigurării cheltuielilor necesare desfaşurării activităţii CNSC, respectiv a soluţionării contestaţiilor al căror număr a crescut anual (de la 700-800 contestaţii în anul 2006 la 7000-9000 contestaţii în prezent).
Suplimentarea de la 8,78 milioane lei la 9,1 milioane lei se datorează necesităţii asigurării cheltuielilor necesare desfaşurării activităţii CNSC, respectiv a soluţionării contestaţiilor al căror număr a crescut anual (de la 700-800 contestaţii în anul 2006 la 7000-9000 contestaţii în prezent).
Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor din Decembrie 1989
Suplimentarea de la 2,39 milioane lei la 2,5 milioane lei se datorează creşterii numărului de beneficiari ai Legii nr.341/2004 cărora li se acordă orteze, proteze, materiale sanitare etc., a cheltuielilor destinate acţiunilor de comemorare a Revoluţiei din Decembrie 1989, precum şi a cheltuielilor pentru plata sentinţelor civile.
Suplimentarea de la 2,39 milioane lei la 2,5 milioane lei se datorează creşterii numărului de beneficiari ai Legii nr.341/2004 cărora li se acordă orteze, proteze, materiale sanitare etc., a cheltuielilor destinate acţiunilor de comemorare a Revoluţiei din Decembrie 1989, precum şi a cheltuielilor pentru plata sentinţelor civile.
Diminuări ale bugetelor:
Ministerul Administraţiei şi Internelor
Diminuarea in de la 9,5 miliarde lei la 7,86 miliarde lei este explicată în principal prin trecerea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. De asemenea, reducerea în anul 2012 se datorează şi faptului că în cursul anului 2011 numărul de posturi din minister se reduce cu 10.000 de posturi, precum şi a faptului că în anul curent au fost prevăzute fonduri pentru recensământul populaţiei şi locuintelor (94,7 milioane lei), actiune specifică numai anului 2011.
Diminuarea in de la 9,5 miliarde lei la 7,86 miliarde lei este explicată în principal prin trecerea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. De asemenea, reducerea în anul 2012 se datorează şi faptului că în cursul anului 2011 numărul de posturi din minister se reduce cu 10.000 de posturi, precum şi a faptului că în anul curent au fost prevăzute fonduri pentru recensământul populaţiei şi locuintelor (94,7 milioane lei), actiune specifică numai anului 2011.
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
Diminuareade la 33,22 miliarde lei la 31,93 miliarde lei se datorează scăderii transferurilor din bugetul de stat către bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj si neacordarea unor indemnizatii prevazute de lege pentru luptatorii remarcati prin fapte deosebite in cadrul Revolutiei din Decembrie 1989.
Diminuareade la 33,22 miliarde lei la 31,93 miliarde lei se datorează scăderii transferurilor din bugetul de stat către bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj si neacordarea unor indemnizatii prevazute de lege pentru luptatorii remarcati prin fapte deosebite in cadrul Revolutiei din Decembrie 1989.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Diminuarea de la 15,9 miliarde lei la 14,97 miliarde lei se datorează în principal reduceri sumelor aferente contribuţiei naţionale la fondurile externe nerambursabile postaderare (FEADR şi FEP) la nivelul de 5% precum şi reducerea sumelor aferente împrumuturilor acordate fondurilor de garantare în vederea garantării creditelor acordate beneficiarilor proiectelor dinanţare din FEN.
Diminuarea de la 15,9 miliarde lei la 14,97 miliarde lei se datorează în principal reduceri sumelor aferente contribuţiei naţionale la fondurile externe nerambursabile postaderare (FEADR şi FEP) la nivelul de 5% precum şi reducerea sumelor aferente împrumuturilor acordate fondurilor de garantare în vederea garantării creditelor acordate beneficiarilor proiectelor dinanţare din FEN.
Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Turismului
Diminuarea de la 3,44 miliarde lei la 3,15 miliarde lei se datorează în principal reduceri sumelor aferente programelor "Pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor", "Alimentarea cu apă a satelor" datorită trecerii acestora ca finanţare în cadrul PNDI, precum şi a finalizării în anul 2011 a "Programelor PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă".
Diminuarea de la 3,44 miliarde lei la 3,15 miliarde lei se datorează în principal reduceri sumelor aferente programelor "Pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor", "Alimentarea cu apă a satelor" datorită trecerii acestora ca finanţare în cadrul PNDI, precum şi a finalizării în anul 2011 a "Programelor PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă".
Secretariatul General al Guvernului
Diminuarea de la 964,8 milioane lei la 712,36 milioane lei se datorează diminuarii sumelor pentru obiectivul de investiţii "Cladire Palat Victoria" cu termen de finalizare 2011, a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile pre şi postaderare, a cheltuielilor aferente susţinerii cultelor pentru care în anul 2011 bugetul SGG a avut şi o suplimentare din Fondul de rezervă de 35 milioane lei, precum şi a sumelor aferente recensământului populaţiei şi locuinţelor.
Diminuarea de la 964,8 milioane lei la 712,36 milioane lei se datorează diminuarii sumelor pentru obiectivul de investiţii "Cladire Palat Victoria" cu termen de finalizare 2011, a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile pre şi postaderare, a cheltuielilor aferente susţinerii cultelor pentru care în anul 2011 bugetul SGG a avut şi o suplimentare din Fondul de rezervă de 35 milioane lei, precum şi a sumelor aferente recensământului populaţiei şi locuinţelor.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Diminuarea de la 8,92 miliarde lei la 8,71 miliarde lei se datorează, îin principal, reducerii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN) şi a celor pentru active nefinanciare-titlu la care s-au propus sume mai mici pentru finanţarea cheltuielilor de capital aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat care, potrivit legii, se asigură cu precădere din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ respective. În anul 2011, bugetul MECTS a fost suplimentat din Fondul de rezervă cu 86,2 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor de capital aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Diminuarea de la 8,92 miliarde lei la 8,71 miliarde lei se datorează, îin principal, reducerii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN) şi a celor pentru active nefinanciare-titlu la care s-au propus sume mai mici pentru finanţarea cheltuielilor de capital aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat care, potrivit legii, se asigură cu precădere din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ respective. În anul 2011, bugetul MECTS a fost suplimentat din Fondul de rezervă cu 86,2 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor de capital aferente unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Ministerul Culturii şi Patrimoniului National
Diminuarea de la 795,9 milioane lei la 600,406 milioane lei se datorează faptului că în anul 2012 nu au fost cuprinse sume pentru Festivalul Enescu-care se desfăşoară o dată la 2 ani, precum şi faptului că au fost propuse sume mai mici la titlul "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă" ca urmare a finalizării obiectivului Biblioteca Naţională.
Diminuarea de la 795,9 milioane lei la 600,406 milioane lei se datorează faptului că în anul 2012 nu au fost cuprinse sume pentru Festivalul Enescu-care se desfăşoară o dată la 2 ani, precum şi faptului că au fost propuse sume mai mici la titlul "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă" ca urmare a finalizării obiectivului Biblioteca Naţională.
Ministerul Justiţiei
Diminuarea de la 2,25 miliarde lei la 2,13 miliarde lei se datorează în principal finalizării proiectelor PHARE şi a celor finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Diminuarea de la 2,25 miliarde lei la 2,13 miliarde lei se datorează în principal finalizării proiectelor PHARE şi a celor finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Academia Română
Diminuarea de la 396,5 milioane lei la 354,3 milioane lei se datorează reducerii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN).
Diminuarea de la 396,5 milioane lei la 354,3 milioane lei se datorează reducerii sumelor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare (FEN).
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
Diminuarea de la 45,5 mil. lei la 20,8 mil. Lei se datorează în principal asigurării în anul 2011 din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului a sumei de 21.283 mii lei necesare pentru finanţarea cheltuielilor legate de reprezentarea României în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
Diminuarea de la 45,5 mil. lei la 20,8 mil. Lei se datorează în principal asigurării în anul 2011 din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului a sumei de 21.283 mii lei necesare pentru finanţarea cheltuielilor legate de reprezentarea României în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.
Scad cheltuielile cu bunuri şi servicii la Radio şi TVR
Societatea Română de Radiodifuziune
Diminuarea de la 182,67 milioane lei la 159,1 milioane lei se datorează diminuării cheltuielilor cu bunurile si serviciile, titlu de la care se suportă cheltuielile aferente închirierii staţiilor şi circuitelor de către SN Radiocomunicaţii.
Diminuarea de la 182,67 milioane lei la 159,1 milioane lei se datorează diminuării cheltuielilor cu bunurile si serviciile, titlu de la care se suportă cheltuielile aferente închirierii staţiilor şi circuitelor de către SN Radiocomunicaţii.
Societatea Română de Televiziune
Diminuarea de la 173,1 milioane lei la 150,2 milioane lei se datorează diminuarii cheltuielilor cu bunurile si serviciile, titlu de la care se suportă cheltuielile aferente închirierii staţiilor şi circuitelor de către SN Radiocomunicaţii.
Diminuarea de la 173,1 milioane lei la 150,2 milioane lei se datorează diminuarii cheltuielilor cu bunurile si serviciile, titlu de la care se suportă cheltuielile aferente închirierii staţiilor şi circuitelor de către SN Radiocomunicaţii.
Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
Diminuarea de la 546 milioane lei la 534,8 milioane lei se datorează finalizării în anul 2011 a "Programelor PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă".
Diminuarea de la 546 milioane lei la 534,8 milioane lei se datorează finalizării în anul 2011 a "Programelor PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă".
Autoritatea Electorală Permanentă
Diminuarea de la 21,4 milioane lei la 15,38 milioane lei este explicat în principal prin faptul că în anul 2011 s-au alocat sume ( 295 mii lei conform HG nr. 748/2011) din Fondul de rezerva la dispoziţia Guvernului pentru alegeri parlamentare parţiale. În anul 2011 s-au alocat fonduri pentru implementarea Registrului electoral (actiune specifica anului curent).
Diminuarea de la 21,4 milioane lei la 15,38 milioane lei este explicat în principal prin faptul că în anul 2011 s-au alocat sume ( 295 mii lei conform HG nr. 748/2011) din Fondul de rezerva la dispoziţia Guvernului pentru alegeri parlamentare parţiale. În anul 2011 s-au alocat fonduri pentru implementarea Registrului electoral (actiune specifica anului curent).
Senatul şi Camera Deputaţilor primesc mai puţini bani
Senatul României
Diminuarea de la 90,7 milioane lei la 85,3 milioane lei se explică în principal prin aceea că în anul 2011 s-au alocat sume ( 11 milioane conform HG nr. 465/2011) din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor aferente organizării la Bucureşti a Sesiunii Anuale a Adunării Parlamentare NATO. Prin proiectul de buget pe anul 2012 comparativ cu bugetul instituţiei pe anul 2011, exclusiv sumele din Fondul de rezervă, s-au alocat credite bugetare mai mari cu 7%.
Diminuarea de la 90,7 milioane lei la 85,3 milioane lei se explică în principal prin aceea că în anul 2011 s-au alocat sume ( 11 milioane conform HG nr. 465/2011) din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor aferente organizării la Bucureşti a Sesiunii Anuale a Adunării Parlamentare NATO. Prin proiectul de buget pe anul 2012 comparativ cu bugetul instituţiei pe anul 2011, exclusiv sumele din Fondul de rezervă, s-au alocat credite bugetare mai mari cu 7%.
Camera Deputaţilor
Diminuarea de la 210 milioane lei la 209,8 milioane lei se datorează în principal faptului că în anul 2011 s-au alocat sume ( 12,1 milioane conform HG nr. 465/2011) din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor aferente organizarii la Bucuresti a Sesiunii Anuale a Adunaăii Parlamentare NATO. Prin proiectul de buget pe anul 2012 comparativ cu bugetul instituţiei pe anul 2011, exclusiv sumele din Fondul de rezervă, s-au alocat credite bugetare mai mari cu 6%.
Diminuarea de la 210 milioane lei la 209,8 milioane lei se datorează în principal faptului că în anul 2011 s-au alocat sume ( 12,1 milioane conform HG nr. 465/2011) din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor aferente organizarii la Bucuresti a Sesiunii Anuale a Adunaăii Parlamentare NATO. Prin proiectul de buget pe anul 2012 comparativ cu bugetul instituţiei pe anul 2011, exclusiv sumele din Fondul de rezervă, s-au alocat credite bugetare mai mari cu 6%.
sursa:gandul.info