E cam exagerat să vrem de la Dacia o limuzină (deşi în istoria Dacia a exista o propunere de 1310 limuzină...). Iată însă că inginerii de la RTR (Renault Technologie Roumanie ) au vrut să ne demonstreze că modelele Dacia, în special Dacia Duster, se pretează la surprize de proporţii. Prin urmare, un grup de 23 de masteranzi au lucrat timp de 4 luni de zile pentru a crea acest Duster Birou Mobil.
Nu vă gândiţi că veţi vedea această maşină în coloana oficială a preşedintelui sau pe la nunţi de prestigiu:conceptul Duster Birou Mobil este un unicat, care nu îşi propune să ajungă în produţia de serie. Obiectivul a fost altul, acela de a le permite studenţilor să descopere ce înseamnă lucrul pe un proiect auto real, în cadrul echipelor RTR, fiind vorba de prima promoţie a masterului IPA (Ingineria Proiectelor Auto), acreditat la Facultăţile din Craiova, Bucureşti, Piteşti şi Iaşi.
Caietul de sarcini pentru acest proiect a fost: o maşină care să ruleze şi în care să se poată lucra ca în birourile Renault. Prin urmare, s-a pornit de la un model Dacia Duster, care a fost alungit cu 1,5 metri în stilul limuzinelor americane "stretch": a fost adăugat un segment între cele două portiere, cu panourile laterale realizate din inox şi geamurile din plexiglas.
Dacia Duster a fost alungita cu 1,5 metri, panourile laterale sunt din inox, iar geamurile din plexiglas |
Pentru că denumirea maşinii este Duster Birou Mobil, a fost acordată o mare atenţie şi interiorului maşinii - practic, amenajarea habitaclului a constituit un mini-proiect în sine, fiind integrate foarte multe tehnologii pentru obţinerea unui rezultat remarcabil. Stagiarii au montat chiar şi un frigider, precum şi un al doilea sistem de climatizare.
Gadgeturile electronice sunt toate de ultimă generaţie şi sunt gândite pentru o conferinţă în mişcare,maşina fiind dotată cu reţea WiFi, router 3G şi tablete, dar şi o cameră video "round-table", conectată la calculatorul propriu Renault inclus în Duster Birou Mobil.
În spatele postului de conducere se pot instala confortabil 4 persoane, care au la dispoziţie şi două ecrane LCD de mari dimensiuni, iar comunicarea între "birou" şi postul de conducere este asigurată prin Bluetooth. Evident, şoferul are la dispoziţie şi un sistem GPS, iar sistemul infotainment este la un cu totul alt nivel decât într-o Dacie obişnuită.
Pentru a păstra masa maşinii la cote cât mai reduse, în jur de 1,6 tone, s-a recurs la eliminarea scaunului pasagerului din faţă, la limitarea spaţiilor de depozitare (maşina nu are portbagaj) şi la folosirea motorului pe benzină de 1,6 litri, mai uşor. Prin urmare, maşina nu a necesitat modificări ale suspensiilor, masa suplimentară, faţă de a unui Duster 4x2, fiind de numai 336 kg.
Duster Birou Mobil devine cea mai lungă Dacia, având o lungime totală de 5,83 metri, în timp ce ampatamentul maşinii se cifrează la 4,19 metri. Sincer, abia aşteptăm să vedem pe viu maşina la o expoziţie, deoarece Duster Birou Mobil este, cu adevărat, o propunere foarte interesantă şi reuşită.
sursa:promotor.ro