În 1856, un tânăr de 21 de ani pe nume Thomas Burberry, deschide un magazin de postăvuri profitând de experinţa pe care o avea lucrând ca şi ucenic în domeniu. Vei afla care au fost paşii pe care i-a făcut Burberry pentru a atinge succesul.
El nu era mulţumit de haina impermeabilă mackintosh grea şi cauciucată care era populară prin 1880 şi s-a decis să inventeze un material mai confortabil.
Astfel, Burberry s-a inspirat din portul naţional şi a creat o ţesătură din nylon şi bumbac a luat naştere gabardina. Această ţesătură, era mai uşoară şi permitea aerului să circule.
El a creat cinci tipuri de gabardină: “Airylight,” “Double-Weave,” “Karoo,” “Wait-a-bit,” şi “Tropical.”
În 1891, se vând primele haine sub denumirea de Burberry în magazinul deschis pe strada Haymarket din Londra.
În 1895, Burberry, a inventat Tielocken precedesorul trenchiului care a fost purtat de ofiţerii britanici în timpul unui război din aceea perioadă.
În 1901, s-a inventat logul ce conţinea cavalerul ecvestru care conţinea şi latinescul “Prorsum” ce înseamnă înainte şi a fost înregistrat ca şi marcă.
Datorită reputaţiei pe care o aveau materiale folosite de Burberry, produsele lor, erau alese de aventurierii sfârşitul sec. al- XIX-lea şi începutul sec. al – XX-lea. Astfel, aviatorii şi piloţii de baloane cu aer cald au ales hainele Burberry fiindcă erau protejaţi de vânt şi ploaie. Unul dintre aventurierii care a fost echipat în haine marca Burberry, a fost exploratorul norvegian Roald Amundsen care în 1911, a fost primul om care a ajuns la Polul Sud.
În perioada primului război mondial, haina Burberry din 1895, a fost adaptată conform cerinţelor ofiţerilor britanici. Astfel s-a născut treciul care a devenit haina standard al fiecărui ofiţer. Trenciului i s-au adăugat epoleţi, inele de forma literei D şi alte influenţe milităreşti. Denumirea de trenci vine datorită faptului că erau foarte rezistente fiind purtate de ofiţerii care erau în tranşee.
Compania a estimant că peste 500.000 de haine Burberry au fost purtate în timpul războiului.
În 1920, Burberry a înregistrat imprimeul format din carouri în care se regăsesc nuanţele de roşu, alb şi negru şi a fost introdus ca şi căptuşeală a trenciurilor.
În 1960, faimosul imprimeu era utilizat pe umbrele, eşarfe şi valize.
În 1970, brandul devine popular în cultul “The Casuals“. În zilele noastre, tricourile şi şepcile baseball create de Burberry încă sunt purtate de unii dintre suporterii fotbalului.
Prin 1990, la Burberry se puteau găsi şase modele diferite de umbrele şi eşarfe colorate.
În 2002, Burberry, a lansat proiectul Art of the Trench în colaborare cu Scott Schumann. Pe acest site, lumea îşi poate urca fotografia purtând trenci. Este ca un fel de documentar despre trenci şi al persoanei care-l poartă.
Personal, mi-a plăcut mai mult ceea ce am citit despre Burberry decât Hugo Boss.
sursa foto: randomfashion94.blogspot.com
sursa:stilmasculin.ro