Totalul afișărilor de pagină

vineri, 29 iulie 2016

Statul vrea Prima Casă doar pentru cei cu venituri mici şi să dea vouchere pentru chirie. Ce mai prevede Strategia Locuirii














MDRAP a lansat joi în dezbatere publică Strategia Naţională a Locuirii, care prevede ca beneficiarii programului ''Prima casă'' să fie doar persoanele cu venituri mici, locuinţele ANL să nu mai fie vândute, statul să subvenţioneze chiriile, iar statul să aibă posibilitatea să achiziţioneze clădirile istorice nelocuite.



Potrivit documentului postat pe pagina de internet a MDRAP, "Plafonul de garantare de 60.000-70.000 EUR nu este destul de eficient în filtrarea şi orientarea către persoanele care au cu adevărat nevoie de acest tip de asistenţă din partea Guvernului. Un criteriu de eligibilitate bazat pe venit ar putea fi o soluţie în această privinţă. Astfel, eligibilitatea pentru obţinerea garanţiei din cadrul programului 'Prima Casă' ar putea să se bazeze pe criteriul de venit''.
De acest program au beneficiat aproximativ 100.000 de împrumutați de la inițierea sa în 2009, statul garantând credite ipotecare totalizând 4 miliarde de euro.  
TVA diferit în funcţie de locuinţă
''Persoanelor care cumpără locuinţe private în cadrul unui anumit interval al preţului (mai mic de 86.000 EUR sau 380.000 RON) li se oferă o subvenţie pentru TVA – acestea plătesc 5% TVA, comparativ cu TVA normal de 20%. Această subvenţie ar fi mult mai eficientă dacă ar fi direcţionată în funcţie de nivelul venitului, de exemplu către persoane care câştigă mai puţin de venitul mediu la nivel naţional. Veniturile suplimentare generate astfel ar putea fi alocate altor arii prioritare, inclusiv locuinţe publice şi reabilitare seismică'', se mai arată în document.
Documentul spune că 98% din locuințele din România sunt în proprietate personală. Aceasta, totuși, nu înseamnă că 98% din locuințe sunt ocupate de proprietari. Cifra oficială pentru locuințele închiriate este de 3% din fondul imobiliar total. Estimările neoficiale situează cifra la 7-15% la nivel național și 15-20% în orașele mai mari precum București și Cluj.
Locuinţele ANL vor putea fi doar închiriate
''Vânzarea locuinţelor cu chirii subvenţionate pentru tineri în contextul în care fondul de locuinţe publice este deja foarte limitat nu este recomandată. Acest fond ar putea fi menţinut sub forma unor locuinţe cu chirie care să fie utilizate într-unul sau mai multe dintre următoarele scopuri: pentru active generatoare de venit cu chirii la preţul pieţei care să contribuie la subvenţionarea încrucişată a locuinţelor sociale sau la strângerea de fonduri pentru locuinţe sociale noi; locuinţe în regim de închiriere destinate gospodăriilor cu venit redus (până la cea de-a 30-a percentilă a veniturilor, aproximativ) care pot să plătească chiriile actuale; locuinţe pentru tineri (în forma programului actual), cu chirii subvenţionate, însă cu un plafon în ceea ce priveşte numărul de ani în care acestea pot fi ocupate de către o singură gospodărie (de exemplu 3-5 ani); sau locuinţe de 'tranziţie' pentru rezidenţii clădirilor care se află în curs de reabilitare seismică'', spune documentul.
Acorduril de dezvoltare între dezvoltatori şi primării
Conform strategiei, Guvernul vrea să oblige dezvoltatorii ca 20% din locuinţele pe care îşi propun să le construiască să aibă un preţ mai mic de 50.000 euro, ca o condiţie de obţinere a autorizaţiilor de construire.
''Acordul de dezvoltare (AD) este un contract încheiat între un dezvoltator privat şi autoritatea locală, bazat pe conceptul unei contraprestaţii. Drept condiţie pentru a acorda unui dezvoltator autorizaţia de construire pentru un anumit număr şi tip de locuinţe, autoritatea locală impune ca un anumit procent din aceste locuinţe să fie la un preţ redus. AD-urile pot fi utilizate pentru a cere dezvoltatorilor din sectorul privat să furnizeze locuinţe sociale; în alte cazuri, se poate solicita doar ca un anumit procent – de exemplu 20% - să aibă un preţ mai redus decât, de exemplu, 50.000 EUR. În România, este posibil ca aplicarea AD să impună anumite amendamente de ordin juridic, în special, dar fără a se limita la, Legea locuinţei nr. 114/1996 şi Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţie'', este stipulat în document.
Înființarea cooperativelor de locuinţe
"Se pot înființa Societăţile cooperative în calitate de proprietari sociali înregistraţi pentru a construi locuințe care să fie închiriate de către propriii membri sau de către un public mai larg. Acestea ar fi eligibile pentru subvenții și pot beneficia de tratament preferențial în ceea ce privește terenurile și infrastructura puse la dispoziție de autoritatea locală. De asemenea pot să aibă acces la fonduri din sectorul public în vederea construirii. proiectele pot fi elaborate astfel încât familiile care beneficiază de subvenții și cele care nu beneficiază de subvenții să împartă facilități comune.
Introducerea unei clauze de achiziţie obligatorie pentru clădirile istorice vacante şi neutilizate
"Totodată, este necesar ca prerogativele statului de achiziţie obligatorie să fie utilizate pentru a dobândi în proprietate clădiri istorice (monumente istorice vacante) neutilizate şi care sunt în stare precară – în baza unei politici care să instituie îmbunătăţiri ale tuturor clădirilor istorice deţinute în proprietate privată într-o anumită perioadă prevăzută. În cazul în care acest lucru nu este realizat, autoritatea administraţiei publice locale trebuie să poată achiziţiona/dobândi aceste structuri pentru a le consolida/reabilita, cu finanţare de la bugetul local sau bugetul de stat, după caz.
În plus, clădirile deţinute în proprietate privată care sunt certificate ca monumente istorice, dar care sunt vacante şi neutilizate pe o perioadă extinsă şi care sunt avariate, pot fi cumpărate cu drepturi de preempţiune de către statul român prin Ministerul Culturii (conform Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice). Acest cadru legal trebuie să permită conservarea, regenerarea şi, dacă este posibil, schimbarea destinaţiei acestor clădiri".
Pentru locuinţele sociale alocarea subvenţiei va fi pentru familie, nu pentru locuinţă
"Politica actuală privind locuinţele sociale prevede subvenţionarea chiriei datorate, stabilind nivelul acesteia la 10% din venitul familiei, indiferent de costul locuinţei. Chiriile ar putea fi stabilite la un nivel suficient pentru recuperarea tuturor costurilor construcţiei (de exemplu rambursarea împrumutului pentru costul construcţiei) şi a costurilor legate de întreţinerea şi administrarea zilnică pentru ca proiectele săfie viabile din punct de vedere financiar. Totuşi, chiriaşii acestor clădiri al căror venit este insuficient pentru plata chiriei ar putea să primească de la Guvern sau de la autoritățile administrației publice locale o subvenţie pentru a acoperi diferenţa", se precizează în strategie.
Oferirea de subvenţii/vouchere pentru închirierea de locuinţe
"În absenţa unor locuinţe publice adecvate sau în cazurile în care construirea de locuinţe publice noi nu este fezabilă din motive logistice sau financiare, autorităţile administraţiei publice pot acorda subvenţii/vouchere pentru închiriere. În cadrul unei astfel de scheme, gospodăria eligibilă poate găsi o altă locuinţă privată de închiriat şi poate primi o subvenţie de la guvern pentru a putea suporta chiria. Cota din chirie care este asigurată prin subvenţie trebuie să fie progresivă şi să vizeze persoanele care au cea mai mare nevoie – de exemplu, valoarea voucherului poate să fie de 100% din chiria standardizată pe piaţă (CSP) pentru gospodăriile aflate în centila 0-30 de venit şi 80-90% pentru gospodăriile aflate în centilele de venit 30-50; 80% pentru centilele de venit 51-70, etc".
Documentul mai arată că "Peste 35% dintre cele 8,8 milioane de locuinţe ale țării au nevoie de reparații urgente. Aceste unități, dintre care multe sunt blocuri de locuințe din perioada socialistă, fac ca multe orașe din România să pară neîngrijite. Este vorba de peste 10.000 de blocuri construite înainte de 1980 cu nevoi de reparații legate de structură, acoperiș și încălzire".
Proiectul poate fi consultat aici.




Sursa:http://www.economica.net/

Iată FACTORUL CHEIE care va PRĂBUŞI din nou preţul petrolului!








După ce se s-au bucurat de o urcare vertiginoasă, contractele futures pe petrol se îndreaptă din nou în jos, situându-se la minimele ultimelor 3 luni. Cu toate acestea, fundamentele cererii şi ofertei nu pot fi motivul cheie din spatele recentei slăbiciuni în contracte futures ale petrolului, scrie MarketWatch.
Petrolul de referinţă în SUA, West Texas Intemediate, tranzacţionat pe New York Mercantile Exchange, a pierdut în luna Iulie aproape 15% din valoare, după cum arată datele publicate joi.
Pe 8 iunie, WTI aproape că şi-a dublat valoarea, închizând la 51,03 dolari pe baril, maximul din 2016, după ce atinsese un minim de 26.21 dolari pe 11 februarie.
Iata ce diferenţă poate apărea în doar 7 săptămâni..
Schimbarea de direcţie i-a determinat pe specialiştii din industrie, cum ar fi cei de la Morgan Stanley, să arate cu degetul spre "tendinţele îngrijorătoare" şi să prognozeze că preţurile ţiţeiului ar putea înregistra un nou posibil declin spre nivelul de 35 de dolari barilul în a doua jumătate a anului 2016.
Morgan Stanley susţine, într-o notă de cercetare, că tendinţele pozitive care au stat la baza recentei creşteri a preţurilor petrolului, anume o reducere a problemelor de aprovizionare şi de livrare, dispar. Morgan Stanley descrie turbulenţele astfel:
„Aprovizionarea se va regla cu greu, există o piaţă de produse rafinate suprasaturată, cererea de ţiţei scade pe termen scurt, iar cererea de produse cheie îşi reduce viteza. Perspectiva noastră revizuită, riscurile macro şi de poziţionare pe piaţa petrolului adaugă noi perspective de risc semnificative.”
Morgan Stanley subliniază faptul că una dintre problemele-cheie în ce priveşte petrolul este oferta excedentară severă de produse rafinate, şi anume benzină, în timp ce cererea este în scădere. "Supraabundenţa produselor rafinate şi bătălia de pe piaţă vor cântări în ce priveşte petrolul brut. Este necesară o corecţie a cererii cererii de petrol pentru a goli surplusul produselor", sunt de părere cercetatorii de la Morgan Stanley, conduşi de economistul Adam Longson.
Întreruperi ale aprovizionării, cum ar fi greva lucrătorilor din Kuweit, incendiile din zona câmpurilor petroliere din Canada şi atacurile din Nigeria şi-au pus amprenta. Dacă lăsăm la o parte aceste probleme, o saturare a livrărilor de produse petroliere, creşterea producţiei în SUA şi teama de o creştere globală anemică, toate acestea pot fi de vină pentru o prăbuşire a preţurilor petrolului.
Cu toate acestea, privind dincolo de factorii ai cererii şi ofertei, dolarul are una dintre cele mai mari influenţe asupra mişcărilor petrolului WTI de la maximul înregistrat pe 8 iunie. De atunci, moneda americană a a câştigat aproximativ 3,8%, în timp ce contractele futures pe petrol au scăzut cu aproximativ 17%.
"Creşterea globală nu are un impact asupra petrolului pe termen scurt. Ceea ce se mişcă în jur este dolarul SUA", a declarat Binky Chadha, şef strategie globală la Deutsche Bank. Acesta crede că dolarul a dictat cursul petrolului. Chadha a declarat că o creştere globală, valoarea contractelor futures pe petrol şi dolarul sunt cele trei variabile principale care influenţează mişcările de pe piaţa ţiţeiului.
Faptul că dolarul a influenţat preţurile petrolului în acest fel nu este surprinzător, dar gradul în care moneda cântăreşte în ceea ce priveşte petrol este uneori izbitoare.
Preţurile materiilor prime sunt invers corelate faţă de dolar. Raţionamentul des citat se referă la faptul că o monedă mai puternică face ca materii prime talonate de dolar, cum ar fi petrolul, mai scumpe pentru cumpărători care folosesc alte valute.
Incertitudinea din lumea financiară la nivel mondial a îmbrâncit de asemenea preţurile petrolului, cu evenimente precum Brexit, rezultând într-o debandadă a aşa-numitelor active de risc, inclusiv petrol şi acţiuni.
"Dolarul are întotdeauna un impact asupra petrolului. Puterea monedei americane asupra ţiţeiului va oferi un vânt din faţă rigid pentru petrol, chiar dacă elementele fundamentale sunt puternice în favoarea aurului negru", a declarat Tariq Zahir, membru în conducerea compania Tyche Capital Advisors LLC.
"În acest caz, având în vedere situaţia petrolului din SUA, în condiţiile în care ţiţeiul nigerian si canadian aduc înapoi nivelul proviziilor la cote record, puterea dolarului SUA nu doar că se pune stavilă, dar încurajează petrolul în slăbiciunea lui", spune Zahir.
Slăbiciunea a fost evidenţiată de datele publicate miercuri de Energy Information Administration din SUA care a arătat că stocurile de ţiţei au crescut cu 1,7 milioane de barili pentru săptămâna încheiat la 22 iulie, cu aprovizionarea cu benzină crescând la 500.000 de barili, întărind astfel opinia că stocurile mari de benzină împing contracte futures pe petrol la noi minime, în pofida faptului că perioada de vară din SUA ar trebui să subţieze stocurile.
Printr-o coincidenţă, influenţa dolarului asupra petrolului este un factor pe care Longson de la Morgan Stanley l-a adus în discuţie încă din luna Ianuarie, ca fiind o ameninţare la preţuri mari ale ţiţeiului. Atunci, Longson a declarat că, deoarece nu există "nicio valoare intrinsecă" a ţiţeiului pe o piaţă suprasaturată, petrolul tinde să fie vulnerabil la rotaţiile valutare.
Iar grijile continue cu privire la oferta excedentară par exact dinamica cu care piaţa ţiţeiului se luptă din nou. Acesta poate fi, în special cazul în care Rezerva Federală a optat să lase neschimbate ratele miercuri, dar a sugerat că ar putea fi înclinat să ridice ratele dobânzilor în luna septembrie, invocând condiţii economice îmbunătăţite.



Sursa:http://www.capital.ro/

joi, 28 iulie 2016

Se cauta subofiteri: de cat personal are nevoie Ministerul Afacerilor Interne



Se cauta subofiteri: De cat personal are nevoie Ministerul Afacerilor Interne










Deficitul de personal in Ministerul Afacerilor Interne (MAI) s-a accentuat cu inca 3.000 de posturi, de la 15.000 la 18.000 de locuri neocupate, cu toate ca au fost reincadrati fosti salariati si au fost angajati subofiteri care nu au absolvit scolile MAI, arata oficialii institutiei, care spun ca, in urmatoarea perioada, vor mai fi examene pentru incadrarea subofiterilor, dar si pentru trecerea unor angajati in corpul ofiterilor, conform News.ro




Deficitul de personal s-a accentuat cu inca 3.000 de posturi in Ministerul Afacerilor Interne (MAI), de la 15.000 la 18.000 de locuri neocupate,
Cel mai mare deficit de personal se inregistreaza la Inspectoratul General al Politiei Romane, urmat de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si de Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane. Deficitul total, potrivit Ministerului Afacerilor Interne, ajunge la aproximativ 18.000 de posturi, cu aproximativ 3.000 mai mare decat in luna martie, in ciuda faptului ca au fost incadrati 2.980 de subofiteri din sursa externa (fara sa fi absolvit scolile de specialitate ale MAI), dintre care numai 1.726 in Politia Romana.
In aceasta luna, Ministerul Afacerilor Interne va incadra 1.454 de ofiteri, agenti de politie si subofiteri, reprezentand promotia 2016 a institutiilor de invatamant ale Ministerului Afacerilor Interne, arata oficialii institutiei.
De asemenea, au fost initiate procedurile pentru incadrarea a 663 de posturi de personal contractual.

Unitatile de invatamant ale MAI functioneaza la capacitate maxima, iar in anul scolar/universitar care incepe in toamna, oferta educationala a institutiilor de invatamant ale Ministerului Afacerilor Interne a fost suplimentata cu 674 de locuri, de la 1.676 in anul 2015, la 2.350 de locuri.
Oficialii MAI spun ca, in urmatoarea perioada, este posibila demararea unei noi etape de incadrare prin concurs, cu recrutarea unor candidati din sursa externa, precum si prin trecerea unor angajati in corpul ofiterilor de politie.
Sursa foto: agerpresfoto

Sursa:http://www.wall-street.ro/

Istoria oficială a României este răsturnată! DESCOPERIRI BULVERSANTE! TRIMITE MAI DEPARTE!

Din ce în ce mai multe probe vin să răstoarne dogmele istoriei noastre. Cu siguranță, neaveniții care se chinuie să ne reducă istoria la doar câteva sute de ani, pentru a sluji interesele stăpânilor din afara țării, își mușcă tot mai des mâinile, de supărare…
Pentru că, atunci când chiar în incinta Muzeului Național de Istorie a României, în cadrul expoziției „Radiografia unei lumi dispărute – 2015” (istoria unei aşezări de acum 6000 de ani, Sultana –Malu Roşu, astăzi în judeţul Călăraşi), găsim următoarea prezentare, cu referire la culturile Boian și Gumelnița: “Analizele efectuate pe ADN-ul mitocondrial au relevat faptul că populaţiile Boian şi Gumelniţa sunt foarte apropiate genetic de populaţia contemporană din România, prin comparaţie cu alte populaţii din Europa sau Asia”, parcă îți vine să exclami, precum Arhimede, “Evrika! Evrica!”, dar nu pur și simplu, ci la urechile denigratorilor istoriei noastre! Ca să fie reduși la tăcere…


Vezi aici scurtmetrajul ȘASE MILENII DE CONTINUITATE dedicat acestui subiect:


Este semnificativ de menționat că, la deschiderea expoziţiei, în seara zilei de 12 mai 2015, directorul general al Muzeului Național de Istorie a României, dr. Ernest Oberlander-Târnoveanu, a spus: „Prin venele multora dintre dumneavoastră curge sângele acelor oameni”.
expozitie 1
Prin urmare, “sentința” pe care o dau specialiștii care au organizat această expoziție în legătură cu acest studiu de paleogenetică, este aceea că oamenii care au trăit aici, acum peste 6.000 de ani, sunt strămoșii noștri direcți. Aceasta este interpretarea lui “foarte apropiată genetic”. Așadar, vorbim de un lucru excepțional, de o continuitate de peste șase milenii…
Ca o paranteză, este de remarcat faptul că Muzeul Național de Istorie a României, sub conducerea domnului Ernest Oberlander Târnoveanu, a inițiat și organizat și alte expoziții de excepție. Este suficient să ne gândim la spectaculoasa expoziție itinerantă AURUL ȘI ARGINTUL ANTIC AL ROMÂNIEI, unul dintre cele mai importante evenimente culturale din ultimii 25 de ani, după părerea mea…
boian
Vas din Cultura Boian
Revenind la subiectul acestui articol, trebuie subliniat că această strânsă înrudire a populației actuale a României cu oamenii de acum peste 6.000 de ani NU NEAGĂ celelalte influențe genetice pe care le găsim astăzi la români, ca urmare a interacțiunii cu populațiile migratoare, cu Imperiul Roman sau cu cel Austro-ungar, spre exemplu… Dar ne vorbește despre o legătură genetică pe care doar noi o avem așa de puternică cu populațiile din culturile Boian și Gumelnița.
gumelnita, vas zoomorf
Gumelnița – vas zoomorf
Desigur, acest studiu de paleogenetică nu este singurul care vorbește despre o continuitate de milenii a poporului român pe teritoriul țării noastre.
Vă reamintesc că acum puțini ani, profesorul Alexander Rodewald, directorul Institutului de Biologie Umană al Universității din Hamburg, în colaborare cu doamna dr. Georgeta Cardoș, au efectuat un alt studiu de paleogenetică care a dovedit că actuala populație a României este înrudită și cu populațiile de acum 4.000-5.000 de ani de pe teritoriul țării noastre, încă o dovadă a unei continuități milenare.
Peste toate, bogăția de simboluri și tradiții populare ne trimite, de asemenea, fără niciun studiu de paleogenetică, tot la rădăcini vechi de mii de ani – la geto-daci (port popular, tradiții, simboluri, sărbători precreștine) sau chiar mai departe în timp.
Roma, arco di Costantino, dettaglio della decorazione
Dac pe Arcul lui Constantin
Vă dau doar exemplul conservării pe SUTE de case din Bucovina a unor simboluri solare care vin tocmai din cultura Turdaș-Vinca (cu o vechime de 7.500 de ani), de pe celebrele plăcuțe de la Tărtăria. Priviți acest simbol complex, incizat pe una dintre tăblițele de la Tărtăria și pe care îl găsim aproape identic, astăzi, pe casele tradiționale din Bucovina:
tartaria-romania-azi
tablita tartaria
casa bucovina
În concluzie, oameni buni, de aceste dovezi ale unei continuități de peste 7.000 de ani ar trebui să se ocupe cu maximă seriozitate și responsabilitate Academia Română, marile universități, reprezentații statului român, de la cele mai înalte nivele! De asemenea, presa centrală, în loc să-i ridice osanale unui individ precum Lucian Boia (care pretinde în cărțile sale că nu avem drepturi istorice în Transilvania), ar trebui să aducă în prim plan dovezile nenumărate ale continuității, ca argument suprem al drepturilor noastre ISTORICE asupra întregului teritoriu al țării.
Indiferent însă de ceea ce vor face incompetenții, indiferenții și cozile de topor din conducerea instituțiilor statului român, adevărul va ieși la lumină tot mai mult, cu ajutorul istoricilor, arheologilor, ziariștilor și oamenilor politici onești.
Să fim optimiști! Istoria noastră este excepțională și se pare că a venit vremea să o cunoaștem și să ne-o asumăm în fața tuturor!
Daniel Roxin
Vizionează două filme documentare care te vor îmbogăți sufletește, două filme pe care le-am realizat în colaborare cu peste 15 arheologi și istorici români:
FABULOASA ISTORIE STRĂVECHE DIN CARPAȚI



SURSA:http://www.cunoastelumea.ro/



TRACII, ISTORIE ASCUNSĂ
















     




marți, 26 iulie 2016

Au votat pentru Brexit, iar acum REGRETĂ amarnic. E o situaţie FĂRĂ IEŞIRE









Cei mai fervenţi susţinători ai Brexit-ului au acum un motiv să regrete amarnic votul pe care l-au dat. 60% dintre britanicii în varstă de 65 ani sau mai mult, care au votat pentru ieşirea Marii Britanii din UE - cea mai mare categorie de vârstă - se confruntă acum cu agravarea deficitului de finanţare a pensiilor, se arată într-un raport Bloomberg realizat de Andre Tartar si Jill Ward.
Deficitele combinate ale tuturor schemelor de pensii şi beneficii definite din Marea Britanie, în mod normal sponsorizate de angajator şi care promit o plată lunară specifică sau beneficii după pensionare, a crescut overnight cu 80 de miliarde de lire sterline, ajungând în urma referendumului la 900 de miliarde de lire sterline, potrivit firmei de consultanţă în domeniul pensiilor Hymans Robertson. De atunci, deficitul a crescut în continuare, la un record de 935 miliarde de lire sterline de la 1 iulie.

Responsabilitatea cea mai mare pentru această situaţie o au în cea mai mare măsură randamentelor obligaţiunilor guvernamentale, care au scăzut la minime record. De vine este şi o scădere similară a randamentelor obligaţiunilor corporative. Şi nu există nicio rezolvare imediată a situaţiei. Mai mult, ecuaţia se poate agrava şi mai mult în cazul în care Banca Angliei reduce ratele dobânzilor şi cumpără mai multe obligaţiuni, după cum anticipează mai mulţi economişti.


Sursa:http://www.capital.ro/