Totalul afișărilor de pagină

duminică, 23 octombrie 2011

Ţiriac renunţă la funcţia de CEO pentru holding şi vine cu doi directori operaţionali


Miliardarul român este cel care în continuare ia hotărâri zilnice în grup pe tot ce este operaţional, spune fiul lui. 

Omul de afaceri Ion Ţiriac a decis să scoată din organigrama holdingului care reuneşte toate afacerile familiei sale poziţia de CEO, cel mai înalt nivel executiv dintr-o companie, pentru prima dată în ultimii zece ani, delegând responsabilitatea executării operaţiunilor zilnice câte doi directori opera­ţionali. Petru Văduva, cel care a ocupat din 2009 poziţia de CEO, nu mai deţine o funcţie executivă în cadrul grupului.
În 2010 Ţiriac Holdings, care operează în auto, real-estate, asigurări, bănci, transport aerian, servicii financiare, a avut afaceri de 600 milioane de euro, faţă de 2 miliarde de euro în perioada de boom economic.
"Am înlocuit noţiunea de CEO cu COO ( Chief Operating Officer) de specialitate pe cele trei segmente, imobiliare, auto şi financiare. Având în vedere că grupul nostru este atât de mare şi specific în diverse domenii, am hotărât să avem un conducător operaţional pe fiecare divizie. Cât despre board, acesta analizează rezultate şi dă indicaţii", a declarat pentru ZF Ion Alexandru Ţiriac, fiul miliardarului şi cel care îi reprezintă interesele în toate afacerile.
De altfel, el a precizat că "Domnul Ţiriac este cel care în continuare ia hotărâri zilnice la noi în grup pe tot ce este operaţional. Nu există putere de decizie mai aptă să ne sprijine în viaţa de zi cu zi a orga­nizaţiei şi totodată nu există persoană mai calificată să ia hotărâri pe termen mediu şi lung. Valoarea strategică a acţiunilor sale s-a dovedit a fi inestimabilă şi cu ajutorul domnului Văduva au adus compania pe un trend extrem de bun pentru vremurile prezente".
Cei doi noi directori operaţionali sunt Iulian Voevod (din grup) pentru segmentul auto şi transport aerian - Ţiriac Auto, cei patru importatori - Hyundai Auto România, M Car Trading (Mitsubishi) şi Premium Auto (Jaguar şi Land Rover) şi Romcar (piese şi accesorii auto) - şi Ţiriac Air, şi Bogdan Lungu (de la Ernst Young) pentru segmentul de imobiliare şi servicii financiare - Ţiriac Imobiliare, Ţiriac Leasing, Premium Leasing şi Ţiriac Brokers.
Marius Piţigoi, unul dintre cei mai vechi colaboratori ai lui Ţiriac, deţine în continuare funcţia de coordonator grup auto, având în subordine cei patru importatori şi reţeaua de dealeri Ţiriac Auto.
Funcţia de CEO al Ţiriac Holdings a fost deţinută în ultimii zece ani de Radu Merica între 2001 şi 2005, de Anca Ioan, fosta şefă a Roland Berger România, între 2005 şi 2008 şi de Petru Văduva între 2009 şi 2011.
Primele zvonuri cu privire la o posibilă "despărţire" între Ţiriac şi Petru Văduva au apărut în luna decembrie a anului trecut. Pentru a stopa aceste zvonuri Ion Alexandru Ţiriac a ieşit public şi a spus că lui Petru Văduva i-a fost prelungit mandatul. Potrivit unor surse din piaţă, Petru Văduva a rămas în grup, dar nu CEO. Misiunea lui Văduva, adus în 2009 de la Moscova unde activa în casa de brokeraj UralSib, a fost aceea de a evita pierderile pe timp de criză şi de a eficientiza activitatea companiilor din cadrul holdingului.
Odată cu schimbările de la conducerea holdingului, compania a demarat cea mai amplă operaţiune de rebranding şi reorganizare de pe piaţa locală, care are în centru noul blazon.
Printre proiectele com­paniei care vor fi derulate în perioada următoare sunt fuziunea dealerilor auto din cadrul reţelei Ţiriac Auto într-o singură entitate juridică, demararea construcţiei unei noi clădiri de birouri în Piaţa Victoriei pe viitorul bulevard Uranus, a construcţiei Clubului din cadrul centrului rezi­denţial Stejarii.
Ion Alexandru Ţiriac, 35 de ani, a început să se implice în businessul Ţiriac Holdings în 2003, pentru a deveni tot mai activ după 2008, atunci când s-a implicat în găsirea unui nou CEO pentru a o înlocui pe Anca Ioan. El a urmat cursurile unei facultăţi de economie şi contabilitate în SUA şi un master în finanţe şi management. Printre primele sale locuri de muncă se numără manager de portofoliu în cadrul Citibank în Statele Unite şi un stagiu la divizia din Viena a Roland Berger.
Campania de rebranding va fi urmată şi de o reorganizare a Ţiriac Auto, divizia de retail auto cu afaceri de aproape 165 mil. euro la nivelul anului trecut, cei 10 dealeri care deţin peste 60 de locaţii urmând a fi fuzionaţi într-o singură companie cu numele Ţiriac Auto.
Şase din cei zece dealeri care alcătuiesc Ţiriac Auto, divizia auto de retail a Ţiriac Holdings, au fuzionat într-o singură firmă, Ţiriac Auto din Braşov, potrivit datelor din Monitorului Oficial.
Dealerii implicaţi sunt Ţiriac Auto din Braşov, Premium Auto Motors (Jaguar, Land Rover şi Range Rover), M Car Distribution (Mitsubishi), Casa Auto Bucureşti (Mercedes-Benz), Hyundai Motor şi Romcar Motors (Ford şi Hyundai).
Cu această mutare Ţiriac îşi mută centrul de greutate al diviziei auto din Bucureşti la Braşov, unde are sediul firma Ţiriac Auto SRL.
Afacerile din auto ale Ţiriac Holdings au scăzut anul trecut cu aproape 30% faţă de anul precedent, la aproape 337 mil. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publicate pe site-ul Ministerul Finanţelor. Cifra reprezintă afacerile cumulate din 2010 ale celor patru importatori, dar şi a reţelei de dealeri ŢiriacAuto.
Pe fondul restructurării businessului, dealerii auto ai Ţiriac Holdings şi-au redus şi numărul angajaţilor cu 15%, la 1.300.

sursa:zf.ro

Descoperire în premieră: Mari cantităţi de apă, observate în jurul unei stele tinere. Planetele cu oceane ar putea fi un lucru obişnuit în Univers

Folosind datele primite de la Herschel Space Observatory, astronomii au detectat pentru prima dată vapori de apă înconjurând un disc de praf din jurul unei stele tinere. Descoperirea sugerează faptul că acest disc de materie, care urmează să se dezvolte într-un sistem solar, conţine cantităţi mari de apă, ceea ce înseamnă că planete acoperite cu apă, asemănătoare cu Pământul, ar putea fi un lucru obişnuit în Univers.

Descoperire în premieră: Mari cantităţi de apă, observate în jurul unei stele tinere. Planetele cu oceane ar putea fi un lucru obişnuit în Univers (Imagine: NASA)

Herschel este o misiune a Agenţiei Spaţiale Europene cu importante contribuţii de la NASA.
Cercetătorii au descoperit şi anterior apă în discurile de formare a planetelor din jurul unei stele centrale, însă dovezi privind cantităţi atât de mari de apă, departe de steaua centrală, în zona rece, unde prind formă viitoarele comete, nu au fost găsite până acum, informează site-ului NASA.
Mai multă apă în zonele de formare a cometelor înseamnă şanse mai mari ca apa conţinută în ele să ajungă pe planete, în urma unui impact.
"Observaţiile asupra acestor vapori de apă indică faptul că există suficientă apă pentru a umple mii de oceane", a declarat astronomul Michiel Hogerheijde de la Observatorul Leiden din Olanda.
Steaua înconjurată de acest disc de apă, numită TW Hydrae, are o vârstă de aproximativ 10 milioane de ani şi se află situată la aproximativ 175 de ani lumină depărtare, în constelaţia Hydra.
Ceaţa de apă, rece, detectată de astronomi, este considerată a proveni de la granulele de gheaţă aflate pe suprafaţa discului de praf. Lumina ultravioletă de la steaua centrală face ca o parte din gheaţă să se transforme în vapori de apă, creând un strat subţire de gaze detectate de instrumentele de pe Herschel.
TW Hydrae este o stea pitică portocalie, ceva mai mică şi mai rece decât Soarele. Discul de materie care înconjoară steaua are o dimensiune de aproape 200 de ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Soare. Peste câteva milioane de ani, astronomii cred că materia din care este format discul va forma viitoarele planete, asteroizi şi alte obiecte cosmice. Particulele de praf şi gheaţă din straturile exterioare ale discului vor forma viitoarele comete.
În timpul evoluţiei noului sistem solar, cometele sunt cele care vor lăsa probabil o mare parte din apă pe planetele proaspăt formate, în urma impactului cu acestea, dând naştere oceanelor.
Astronomii cred că TW Hydrae este reprezentativă pentru multe alte sisteme de stele tinere, oferind perspectivenoi cu privire la modul în care a ajuns apa pe planete.

sursa:mediafax.ro

Austeritate la Palatul Buckingham: Regina Marii Britanii impune reducerea consumului de energie

Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a impus reducerea consumului de energie la Palatul Buckingham, dincauza creşterii facturilor la electricitate şi gaze, relatează Financial Times în ediţia electronică.

Austeritate la Palatul Buckingham: Regina Marii Britanii impune reducerea consumului de energie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Mai multe afişe au fost puse în Palatul Buckingham, cu titlul Economie de Combusibil, care avertizează ferm: "Este atrasă atenţia tuturor membrilor personalului asupra nevoii de a stinge becurile inutile". Însăşi regina merge pe coridoarele palatului şi stinge becurile care nu sunt necesare, a declarat un angajat de la Palatul Buckingham.
Potrivit datelor oficiale, facturile reginei la elecricitate şi gaze erau în valoare de 2,2 milioane de lire sterline (aproximativ 2,5 milioane de euro) în anul fiscal 2010-2011, reprezentând 6,9 la sută din veniturile guvernamentale ale Casei regale.
Venitul reginei a fost ulterior îngheţat, în timp ce facturile la energie au crescut în medie cu 20 la sută. În condiţiile unui consum constant, facturile vor creşte în acest an fiscal la 2,6 milioane de lire sterline (circa 2,98 milioane de euro), reprezentând 8,2 la sută din venitul reginei.
În aceste condiţii, regina se apropie de "sărăcia energetică", o situaţie în care un proprietar trebuie să cheltuiască 10 la sută din venitul său anual pentru a-şi încălzi locuinţa la un nivel acceptabil.


sursa:mediafax.ro

Al Pacino, asa cum nu l-ai mai vazut: Ravasit si ciufulit


Al Pacino, asa cum nu l-ai mai vazut: Ravasit si ciufulit
http://www.flickr.com
Chiar daca este unul dintre cei mai cunoscuti actori de la Hollywood, si cel mai bine platit, anii nu l-au iertat nici pe Al Pacino.

Publicatia dailymail.co.uk  dezvaluie cateva cadre in care actorul american este surprins intr-o impostaza nemaintalnita: ciufulit si ravasit, cu hainele neingrijite, chiar daca acesta a adoptat o tinuta all-black. Publicatia critica aparitia starului, "amendand-o" prin afirmatia "Actorul castiga peste 11 milioane de dolari pentru fiecare film, si nu-si poate permite un pieptene" 

De asemenea, nu se stie daca actorul era constient de aparitia sa total iesita din tipare. Actorul a fost insotit de iubita sa, actrita in varsta de 31 de ani, Lucila Sola.

.




sursa:9am.ro

Bugetul de cumparaturi: Ce taie romanii de pe lista?


Bugetul de cumparaturi: Ce taie romanii de pe lista?
sxc.hu
Romanii renunta la haine, dar nu micsoreaza bugetul pentru mancare. Afla mai multe despre comportamentul concetatenilor in timp de austeritate financiara.
Cetatenii Romaniei intentioneaza ca in urmatoarele sase luni sa cheltuiasca mai putin pe haine, dar nu vor sa reduca bugetul alocat pentru produsele alimentare, potrivit unui studiu dat publicitatii si realizat de compania de cercetare Winkle.

Studiul, realizat in 12 tari, arata ca in Canada, Australia sau Marea Britanie, majoritatea populatiei considera consultarea unui medic ca fiind prima varianta atunci cand au o problema de sanatate, in schimb doar 23% dintre romani considera medicul prima optiune.

Un procent mai mare (30%) prefera sa consulte un prieten sau o cunostinta care are simptome similare si sa foloseasca tratamente alternative.
  • Cat au in plan sa cheltuie romanii in urmatoarea jumatate de an?

In privinta cheltuielilor pentru urmatoarele sase luni, romanii au spus ca intentioneaza sa aloce mai putin pentru cumpararea de haine, intentie apropiata fata de cea a consumatorilor din Germania si Olanda.

In ceea ce priveste cheltuielile cu mancarea, un procent redus dintre romani intentioneaza sa isi micsoreze bugetul (14%), situatie similara cu cea din Brazilia, China, Canada sau SUA.

Doar 5% dintre germani vor sa cheltuiasca mai putin pe mancare in urmatoarele sase luni.

Romanii sunt cei mai predispusi la consumul pe termen scurt, comparativ cu restul statelor analizate. Astfel, daca romanii ar avea de ales intre un minut in care ar putea lua gratis dintr-un magazin tot ce vor si a primi in fiecare zi timp de un an orice cantitate doresc dintr-un singur produs ales, 41% ar prefera prima varianta.

In urma romanilor se situeaza olandezii, dintre care 33% ar alege un minut de "cumparaturi gratis". La polul opus, doar 13% din germani ar alege prima optiune, in timp ce restul de 87% ar prefera sa primeasca gratis un anumit tip de produs un an.

  • O trasatura comuna pentru toate cele 12 tari in care s-a realizat studiul este afirmatia "a pierde banieste ca si cum as pierde pe cineva drag".
In comparatie cu celalalte tari, un procent mai mic din populatia Romaniei considera ca serviciile si tarifele oferite de banci sunt corecte si justificate si au incredere in banca cu care lucreaza.

Mai mult de o treime dintre romani (35%) - al doilea procentaj in randul celor 12 state analizate dupa Franta (36%) - vor sa scada cheltuielile de transport in urmatoarele sase luni. Aproape jumatate intentioneaza sa mentina acelasi nivel, iar restul de 17% sa creasca fondurile alocate in acest scop.

Romanii conduc clasamentul celor 12 tari in privinta procentajului de populatie care intentioneaza sa diminueze cheltuielile pentru asigurari, cu 44%, fiind urmati de brazilieni (42%) si rusi (38%).

Mai mult de jumatate dintre romanii consultati, respectiv 51%, intentioneaza sa taie in urmatoarele sase luni din cheltuielile pentru produse elctronice, un nivel destul de ridicat, apropiat de Canada (55%), SUA (54%) si Franta (52%).

In privinta reducerii cheltuielilor pentru comunicatii mobile, romanii cu 28% se situeaza aproape de germani (29%), olandezi (27%) si americani (27%). In timp ce 60% dintre romani intentioneaza sa-si mentina cheltuielile pe acest segment, 12% vor sa le majoreze.





sursa:9am.ro

Propuneri pentru iarnă de la Gant


Deoarece avem nevoie de surse de inspiraţie, pentru azi, am ales colecţia de la Gant. Având în vedere că iarna vine cu paşi repezi, este bine să avem nişte idei despre cum ne vom îmbrăca pentru că vom fi invitaţi la tot felul de evenimente.
Chiar dacă pe acest sezon, gama de nuanţe este puţin mai restrânsă, creativitatea nu are limite. Aici pot interveni factori precum layering, textură, combinaţii neobişnuite.
Am ales Gant deoarece este brandul preferat precum am precizat şi aici.

Cel mai mult mi-a plăcut că în unele ţinute  predomină culoarea.

2. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

3 http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

4. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

5. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

6. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

7. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

8. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

9. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

10. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

11. http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

12 http://beforeyoukillusall.blogspot.com/

13 http://beforeyoukillusall.blogspot.com/


sursa:stilmasculin.ro