Totalul afișărilor de pagină

joi, 2 februarie 2012

Pe patul de moarte, un mason, membru al Guvernului Mondial: "Lumea va intra în război"


Un mason de rang înalt din grupul Bilderberg - considerat Guvernul Mondial - bolnav de cancer în stadiu terminal, a vorbit cu pastorul Lindsay Williams, relatându-i acestuia câteva din viziunile sale cu privire la evenimentele ce vor marca omenirea. El spune că lumea va fi condusă în viitor de Noua Ordine Mondială, având în frunte China. Iată câteva din prezicerile masonului:
  • Un mason, membru al grupului Bilderberg, spune că în doi ani Iranul va fi atacat de SUA și va izbucni un nou conflict mondial
  • Iranul va fi atacat în maximum doi ani, iar războiul va începe peste tot. Lumea întreagă va intra în război.
  • Dolarul american se va prăbuşi anul acesta.
  • China va fi Noua Ordine Mondială, iar America va fi redusă la statutul de Lume a Treia. China are 90% din toate mineralele rare ale Terrei, ne-cesare pentru tehnologii înalte, arme etc. De asemenea, 80% din armamentul SUA este făcut în China.
  • Aurul şi argintul vor deveni singurele valori pe care ne vom putea baza.
  • Preţul petrolul brut se va dubla. El va fi de 200 de dolari pe baril în următoarele câteva luni, combustibilii se vor scumpi, la fel şi mâncarea.
  • Noua Ordine Mondială doreşte ca lumea să se dezică de Dumnezeu şi de tot ceea ce se manifestă prin El pe această planetă.







sursa:libertatea.ro

ESQUIRE:Shoe Porn: Fratelli Rossetti Calf Monkstraps


Walk in these the next time you wear a suit.
Black calf leather monkstraps ($398) by Fratelli Rossetti, forzieri.com


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1lGKPy9El

ESQUIRE:Shopping Guide: The Power of a New Leather Jacket


The perfect black leather jacket — one that isn't too tricked out, with a trim fit, some well-considered pockets, and a shorter length — is a magical garment. For one, it can be worn all year (especially considering the winter we're having in America) because it's made of a living, breathing material. Barring too much contact with precipitation or other such damage, it will also last your lifetime. That's a good thing, given that it happens to go with most things men own and wear. And speaking of magic, all you have to do is press the button below for ten nice jackets — new and for the taking, at every price, a click or two away...


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1lGJjotmH

GQ:Your Morning Shot: Paul Robeson



A-PAUL_ROBESON.jpg
"As an artist I come to sing, but as a citizen, I will always speak for peace, and no one can silence me in this."—Paul Robeson


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2012/02/your-morning-shot-paul-robeson.html#ixzz1lGJ8broG

GQ:Back in Style: The Nike Cortez



nike-cortez-635.jpg
We've been aggressively lobbying for Nike to properly revitalize one of our favorite OG sneakers, the Cortez, for years, and now—to pay homage to the shoe's fortieth anniversary—they've finally done it. (You're welcome, world.) The Cortez was once the most advanced running shoe on the market; now it's a perfectly nostalgic sneaker for the street. We think the freshest way to wear a pair is with a suit that can use a kick of color.


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2012/02/back-in-style-the-nike-cortez.html#ixzz1lGInBAZ4

Semnele care îţi arată că relaţia cu partenerul tău este pe sfârşite!


La începutul unei relaţii, tot ce are legatură cu partenerul tău ţi se pare perfect, însă cu timpul se instalează monotonia, după care, dacă nu esti atentă urmează inevitabila despărţire.
De multe ori, nici nu-ţi dai seama cum s-a întamplat de v-aţi despărţit, însă semnele sunt mereu vizibile, doar ca majoritatea cuplurilor nu le observă!
De aceea, eu m-am gândit că ţi-ar prinde bine să ştii care sunt acele semne care anunţă despărţirea!
1. Observă cât de mult îi plac sau îi displac partenerului tău preocupările tale, iar în cazul în care acesta este plictisit de ce activităţi ai tu, clar este un semn că relaţia nu va mai dura mult.
2. Nu-i agreezi prietenii? Ai grijă, pentru că acest lucru duce la despărţirea voastră! Dacă vrei să-ţi salvezi relaţia, atunci acceptă-i prietenii!
3. Nu prea mai aveţi timp să vă întâlniţi? Relaţiile în care partenerii nu se văd frecvent, nu durează mult, asa că dacă nu încercaţi să vă faceţi timp, cât de curând nici nu veţi mai avea motiv să vă întâlniţi.
4. Aveţi planuri total diferite în carieră? Oricât de mare ar fi dragostea voastră, nu va rezista şi despărţirea va fi inevitabilă.



sursa: fashionlife.ro

Efectele retelelor sociale asupra creierului uman


Retelele sociale au devenit parte integranta a vietilor noastre si, potrivit unui studiu recent, aproape 95 % din populatia globului care foloseste internetul foloseste astfel de retele si este dependenta de ele. Acest factor incurajant ascunde si o parte mai putin placuta: dependenta de retelele sociale are efecte adverse asupra creierului uman.

De cate ori folosim mesaje scurte, pe care le postam pe Facebook sau pe Twitter, creativitatea noastra are de suferit si astfel, ne obisnuim sa rezumam in doua-trei cuvinte, lucruri pe care le-am fi descris in mai multe fraze.

Cu toate ca suntem constienti de acest lucru, de cate ori folosim una dintre retelele de socializare renumite, pentru a posta un status, o fotografie, un link sau o noutate, avem tendinta de a omite si neglija faptul ca creativitatea noastra are este drastic redusa si are de suferit. De cele mai multe ori, preferam sa spunem o poveste intreaga cu un cuvant sau o singura imagine.

Efectele adverse ale retelelor sociale continua

Un alt efect advers al retelelor sociale asupra creierului uman este reducerea nivelului de atentie si concentrare. Un studiu recent a confirmat faptul ca media duratei atentiei colective la oamenii care folosesc retelele sociale este de 5 secunde. Iata un lucru alarmant, daca luam in considerare faptul ca, acum zece ani, oamenii obisnuiau sa isi rezerve in jur de 12 minute pentru aceleasi lucruri.

Tendinta reducerii atentiei poate fi atribuita cresterii in amploare a trendului legat de folosirea constanta, de mai multe ori pe zi, a retelele de socializare. Cu toate acestea, din cauza factorilor amintiti mai sus, stresul resimtit de creierul uman creste, iar urmarea cea mai rapida este ca puterea memoriei scade.

Cu toate ca au ajuns la aceste concluzii, oamenii de stiinta nu descurajeaza lumea sa mai foloseasca retelele de socializare, insa au dezvoltat un plan cu pasi simpli care sa ne ajute sa ne mentinem si sa ne stimulam creativitatea. Astfel, chiar si nivelul ridicat de stres poate fi combatut eficient.

Gandeste-te ca o ora pe zi in care sa folosesti retelele de socializare inseamna omodalitate de comunicare si de a pastra legatura cu ceilalti si nu un instrument care te ajuta sa-ti umpli timpul liber, sa te distrezi si sa devii dependent de el.


sursa:askmen.ro

6 sfaturi despre eticheta la birou


Eticheta la birou reprezinta un mare mister chiar si pentru multi dintre colegii tai de birou. De altfel, te lovesti zilnic de aspecte mai putin placute ale convietuirii cu ceilalti, asa ca n-a fi rau daca le-ai trimite si lor acest articol sau l-ai printa si l-ai afisa pe usa biroului.

1. Imbraca-te adecvat

De fapt, ideea este sa fii prezentabil si curat in fiecare zi. Nu e nevoie sa afisezi zilnic cele mai trendy tinute ale tale, dar nici sa uiti sa schimbi tricoul mai multe zile la rand. In general, este bine sa respecti codul vestimentar al biroului si sa nu incerci cu tot dinadinsul sa te iesi in evidenta prin vestimentatie. Poti face asta in afara orelor de munca.

2. Lucreaza cu seful tau, nu impotriva lui

Chiar daca seful tau nu este prima persoana cu care ai vrea sa iesi la o bere, invata sa colaborezi si sa comunici cu el. Anunta-l cand ai gresit ceva, intreaba cand ai o nelamurire sau vorbeste-i despre nemultumirile tale.

Oricat ai incerca sa-l eviti, nu-ti poti desfasura munca, decat daca ramai in legatura constanta cu el.

3. Cand esti ultimul care a folosit ceva, lasa-l in conditii bune

Este valabil pentru filtrul de cafea, imprimanta, xerox, obiectele de uz zilnic comun etc. Daca ti-ai facut treaba cu ceva, fa in asa fel incat cei care vin dupa tine sa nu intampine probleme din cauza ta.

4. Tine usa la lift

Fa acest lucru chiar si pentru straini. Nu te ascunde intr-un colt al liftului sperand sa se inchida mai repede usile si sa nu mai intre nimeni in lift.

5. Nu intarzia

Nici la munca, nici la sedinte, nici nu termenul limita al predarii proiectelor. Ia-ti masuri ca sa nu te numeri printre cei care nu pot respecta o ora stabilita din timp.

6. Nu te muta la alte birouri

Daca ai ceva interesant de discutat si conversatia se prelungeste, propune sa va vedeti dupa orele de program decat sa-ti iei scaunul si sa te muti mai aproape. Colegul respectiv ar putea fi ocupat cu alte lucruri sau ai putea atrage atentia unor sefi ca pierzi timpul in loc sa-ti faci treaba.


sursa:askmen.ro

4 greseli care-ti afecteaza productivitatea


Uneori, diverse obiceiuri sau tabieturi ne afecteaza productivitatea si ne fac sa pierdem timp si energie, chiar daca avem impresia, pe moment, ca ne relaxeaza sau ne ajuta intr-un fel. Iata cateva greseli de care nu esti constient ca iti pot afecta productivitatea.

1. Reduci orele de somn

Daca ai nevoie de o ora sau doua in plus pentru diverse treburi, reducerea orelor de somn ti se pare cea mai usoara varianta, insa nu e asa. Nici un guru dintre cei care vorbesc despre productivitate nu-ti va zice vreodata sa te trezesti cu o ora mai devreme pentru a obtine timp in plus pentru altele.

Din contra, lipsa de odihna va duce la scaderea productivitatii si cresterea oboselii si agitatiei.

2. Esti multi-tasking

Te-ai obisnuit sa faci mai multe lucruri deodata, dar nici unul bun si ai impresia ca economisesti timp. Daca vei combina realizarea unor lucruri care iti cer abilitati fizice cu alte sarcini care te consuma intelectual, risti sa te stresezi concentrandu-te pe rand catre fiecare si nereusind sa duci nimic bun la capat.

Mai mult decat atat, risti sa pierzi mai mult timp incercand sa repari sau sa refaci o treaba prost facuta.

3. Mananci la birou

Cand esti ocupat, ai tendinta sa sari peste pauza de pranz si sa iti continui munca, muscand absent dintr-un sandvis. Desi poti economisi ceva timp astfel, nu te sfatuim sa transformi aceasta exceptie intr-un obicei.

Pauzele de pranz au si ele scopul lor: te ajuta sa te detasezi, sa te relaxezi si sa dai o pauza creierului pentru a relua munca mai in forta dupa aceea.

4. Iti verifici des emailul

Daca jobul tau nu se concentreaza exclusiv pe raspunsul la emailuri, atunci nu ai de ce sa abuzezi de mail si nici sa-ti instalezi un program care sa te anunte automat cand primesti emailuri noi. Fixeaza o perioada maxima la care ar trebui sa mai verifici emailul si respect-o.

Acelasi lucru e valabil pentru messenger si Facebook. Daca stii ca ai mult de munca, evita sa le deschizi pana nu stii ca ai terminat partea mai grea a muncii.


sursa:askmen.ro

Cum sa tratezi durerile de spate


Durerile de spate apar de obicei in urma unui efort prelungit, din cauza curentului, a racelii sau a unor incaltari necorespunzatoare. Oricare ar fi cauza problemei tale, descopera in timp util cum o poti preveni si trata.

Cum sa previi durerile de spate


- evita sa porti pantofi stramti sau incomozi si sa stai mult timp in picioare;
- evita efortul indelungat si ridicarea greutatilor
- evita sa stai prea mult timp in picioare
- daca lucrezi la birou fa pauze de 5 minute la fiecare ora, ridica-te de pe scaun si fa o plimbare prin incapere
- inoata, mergi la fitness sau practica un sport care sa iti antreneze toate grupele de muschi.

Tratarea durerilor de spate

In primul rand este recomandat sa iei un repaus (eventual sa iti iei 2 - 3 zile libere) la pat si sa te tratezi in fiecare seara, inainte de culcare, cu bai fierbinti in care ai adaugat sare grunjoasa. Apa calda iti relaxeaza musculatura si te scapa de durerile musculare.

De asemenea, o data sau de doua ori pe zi ar fi bine sa masezi zona respectiva cu un unguent special. Ai grija insa sa nu apesi prea tare pe zona dureroasa, altfel risti sa traumatizezi si mai tare muschiul inflamat. Masajul trebuie facut intr-un mod foarte bland.

Pentru efecte cat mai puternice, utilizeaza unguente care au rolul de a relaxa musculatura si de a scade inflamatia, special create pentru tratarea durerilor de spate. Printre acestea se numara:

Diclofenac
Voltaren
Ben Gay
Fastum gel
Finalgon.


Totodata, se recomanda ca in paralel cu masajul sa iei medicamente anti-inflamatoare care reduc si vindeca durerile de spate. Iata o lista cu medicamentele potrivite:

Aspirina
Ibuprofen
Celecobix
Diclofenac
Arcoxia.

O alta varianta pentru a trata durerile de spate este sa aplici periodic comprese calde. Infasoara o cana de sare grunjoasa incalzita intr-un prosop si mentine-l apoi pe zona dureroasa. De asemenea, ar fi bine ca in perioada in care durerile sunt puternice sa stai linistit, in pat, intr-o camera bine incalzita. Hidratarea este si ea foarte importanta, asa ca nu uita sa consumi zilnic cate 2 litri de apa sau ceai.


sursa:askmen.ro

Ce culoare de camasa sa alegi?


Camasile barbatesti se impart in doua categorii: albe si colorate. Pentru uniibarbati exista numai cele albe si se tem sa indrazneasca sa poarte o camasa colorata. Pentru alti barbati, abuzul de culori si folosirea nunatelor nepotrivite agaseaza si deranjeaza vizual, iar imaginea lor are de suferit.

1. Rozul este pentru fete

Cine a spus asta? Barbatii cu tenul si parul deschis la culoare isi pot permite sa poarte oricand culoarea roz daca se simt bine cu ea. O poti combina cu o pereche depantaloni inchisi la culoare, nu neaparat negri (bleumarin, maron, kaki, indigo) si vei arata ca un veritabil barbat trendy.

2. Formal inseamna camasa alba

Tinuta formala nu trebuie sa fie banala, clasica sau plictisitoare si categoric nu trebuie sa se rezume la o camasa alba. Am vazut atatia oameni politici sau de afaceri veniti la intalniri importante si imbracati in camasi de culori indraznete incat nu mai este o problema.

Singura regula pe care trebuie s-o respecti: croiala si modelul camasii sa fie formale.
Data viitoare, poarta o camasa de culoarea florii soarelui la munca, luni dimineata si inveseleste ziua tuturor angajatilor, colegilor sau partenerilor de afaceri.

3. Dungi si buline

Nu toate imprimeurile se potrivesc tuturor barbatilor. Daca esti genul dandy, mai boem si ai un stil indraznet sigur ca poti purta o camasa neagra cu buline albe sau roz. In rest, rezuma-te la imprimeuri doar pentru camasile purtate in timpul liber si alege ceva uni daca stii ca te intalnesti cu oameni din mediul profesional sau de afaceri.

4. Asortare sau contrast intre camasa si cravata?

Ambele sunt permise din punct de vedere al stilului vestimentar, insa nu strica putina imaginatie ca sa demonstrezi ca esti procupat de stilul tau. Gaseste o nuanta curajoasa de camasa (mov, verde, bleumarin) si pune-o in evidenta cu ajutorul unei cravate in nuanta contrastanta (galben, burgundia, roz). Daca vei purta una dintre aceste combinatii, atunci rezuma-te la un costum sau pantalon din stofa clasic si simplu.


sursa:askmen.ro

4 tunsori barbatesti la moda pentru 2012


Vestea buna despre tunsorile barbatesti la moda din 2012 este ca nu ai nevoie decat de produsele de baza pentru a-ti aranja parul, adica spuma, ceara si fixativ. In rest, daca vrei sa te bucuri de o coafura trendy, trebuie sa alegi tendinta care ti se potriveste, sa gasesti un frizer bun si sa inveti sa-ti aranjezi singur parul.

1. Rockabilly

Cand te gandesti la alte stiluri rockabilly, aminteste-ti de James Dean, Elvis Presley si John Travolta in "Grease". Ideea este ca parul sa fie mai lung in crestet si foarte scurt la tample si ceafa.

"Codita de rata" se obtine impartind parul in doua, pieptanandu-l spre frunste si modelandu-l cu ceara.

Daca ai parul ondulat natural, poti profita de aceasta tunsoare, pentru ca se va aseza exceptional.


2. Scurt si tepos

Varianta tunsorii scurte, cu tepi, din anii trecuti, se transforma un pic anul acesta. Fa-ti o carare pe o parte si orienteaza tepii in directia opusa cararii.
Daca vrei sa fixezi noua coafura, aplica spuma la inceput, usuca parul in sus, si modeleaza-l cu ceara intr-o parte, la final.

Nu e greu deloc si se potriveste bine oricarui barbat, intre 15 si 35 de ani.


3. Gangster modern

O alta tendita in tunsorile barbatesti ale lui 2012 este aceasta de gangster modern. Cand mergi la frizer, cere-i sa te tunda foarte scurt in parti si la ceafa si sa lase o lungime considerabila portiunii din mijloc. Nu este o tunsoare potrivita pentru toata lumea, asa ca gandeste-te bine daca te vei simti bine cu cele doua lungimi diferite de par.


Ca varianta de aranjare, exista cea din imagine, in care poti da parul pe spate si sa-l fixezi cu gel. Il poti lasa liber, cu carare pe o parte, dar ii poti face si o creasta, daca ai chef de ceva nebunesc.


4. Coiful

Aceasta coafura este rezervata barbatilor cu par cret, bogat si sanatos, care nu au prea multe variante de a arata trendy fara sa-si prinda parul. Tunsoarea este clasica, insa parul mai lung din varful capului descreste pe masura ce ajunge spre crestet. Usuca-l cu feonul, dupa ce ai aplicat putina spuma

sursa:askmen.ro

Cei mai bine imbracati barbati din 2011 - GALERIE FOTO


Anul 2011 si-a desemnat deja cei mai bine imbracati barbati, iar criteriile de selectie au fosta atat tinutele lor vestimentare, cat si imaginatia cu care le-au ales si atitudinea cu care le-au purtat. Din acest motiv, nu e de mirare ca actorii se situeaza inca o data pe cele mai ravnite locuri ale celebritatilor bine imbracate.

1. Ryan Gossling

Anul trecut, cariera lui Ryan a atins apogeul, iar actorul s-a situat deseori in lumina reflectoarelor, fiind invitat la numeroase premiere, festitivati de decernare de premii, evenimente mondene sau emisiuni telvizate. Practic, oriunde te uitai, Ryan era prezent, deci stilul sau vestimentar a avut teren propice pentru a fi analizat.

Semnatura de stil: costumele elegante, cu croiala impecabila, tricourile de bumbac descheiate la gat, jeansii prespalati si jachetele de piele.


2. Jude Law

Nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni ca actorul britanic are un stil exceptional de combina hainele si a le adapta atitudinii sale degajate si rebele. Anul trecut, Jude a demonstrat inca o data ca abilitatea sa de a jongla cu diverse accesorii, materiale si croieli nu aramane niciodata neobservata.

Semnatura de stil: tweedul, blazerul purtat cu tricou, esardfele inodate la gat, sepcile tip Sherlock Holmes, ochelarii de soare Wayfarer, papionul.


3. Ed Westwick

Tanara vedeta din "Gossip Girl" are un simt deosebit al stilului, lucru care s-a remarcat foarte usor, inca de cand s-a lansat in showbiz. In plus, carisma si trasaturile sale exotice ii permit sa experimenteze tot felul de lookuri si sa arate la fel de bine, in costum de stofa si in tricou zdrentuit.

Semnatura de stil:�palariile fedora, manusile de piele, colierele metalice suprapuse, camasile descheiate la gat, tricourile zdrentuite, salurile supradimensionate, pantofii de jazz.


4. David Beckham

Pe an ce trece, David Beckham pare ca arata din ce in ce mai bine. La 36 de ani, fotbalistul se numara printre cei mai bine imbracati barbati ai tuturor timpurilor si nu e de mirare cand esti casatorit cu o fashionista ca Victoria Beckham.

Semnatura de stil: hainele vintage combinate cu cele moderne, tricourile stramte, sacourile din tweed, parul aranjat cu gel.

sursa:askmen.ro

Aplicaţia Facebook care te anunţă ce prieteni te-au şters din listă


Gawker scrie că, de curând, a apărut o extensie de browser care le permite utilizatorilor de Facebook să vadă când o persoană i-a şters din lista sa de prieteni. Aplicaţia, numită „Unfriend Finder”, a fost descărcată deja de 44 de milioane de ori, notează sursa.
Gawker scrie că, de curând, a apărut o extensie de browser care le permite utilizatorilor de Facebook să vadă când o persoană i-a şters din lista sa de prieteni. Aplicaţia, numită „Unfriend Finder”, a fost descărcată deja de 44 de milioane de ori, notează sursa.
Tot ce face programul este să adauge secţiunea „Unfriends” (Foşti prieteni) la profilul de Facebook, unde pot fi văzuţi cei care l-au şters pe utilizatorul respectiv din lista lor. Tot acolo pot fi văzuţi cei care au refuzat cererea de prietenie din partea respectivului.
Aşa arată căsuţa de "Unfriends"
„În plus, există şi un contor care numără toţi ‘foştii prieteni’ şi afişează numărul pe ecran. Te face să te simţi ca naiba”, scriu cei de la Gawker.
Un utilizator remarcă faptul că „dacă nu îţi dai seama că o persoană lipseşte din lista ta, înseamnă că nu e un prieten adevărat”. Totuşi, Gawker scrie că, pe Facebook, relaţiile profunde din lumea reală sunt înlocuite de „popularitatea online”, care îi face pe utilizatori să se întrebe de ce a scăzut numărul prietenilor lor.


sursa:gandul.info

Testosteronul poate induce atitudini egocentrice

Hormonul masculin testosteron, despre care se ştie deja că este implicat în declanşarea anumitor comportamente violente, poate induce şi atitudini egocentrice, potrivit unui studiu britanic publicat miercuri.

Testosteronul poate induce atitudini egocentrice (Imagine: Shutterstock)









Cercetătorii de la Wellcome Trust Centre for Neuroimagining din cadrul University College din Londra şi-au realizat testele, în mod aparent paradoxal, pe femei, pentru a dovedi faptul că acest hormon masculin are capacitatea de a-i face pe oameni să devină "mai puţin cooperanţi şi mai egocentrici".
Testosteronul este secretat şi de femei, dar în doze mult mai mici decât la bărbaţi. Pentru a evita interferenţele cu secreţia naturală acest studiu a fost realizat pe femei, nu pe bărbaţi.
Gradul de cooperare a fost testat pe grupe compuse din două femei, cărora le-au fost administrate în mod alternativ doze de testosteron şi de placebo.
Celor două femei din fiecare grup li s-a cerut să coopereze pentru a găsi un răspuns comun în cazul în care exista un dezacord în privinţa răspunsurilor ce trebuiau date în timpul unui test.
Savanţii britanici au descoperit astfel că atunci când dozele de testosteron erau administrate, "cooperarea era redusă în mod considerabil".
"Dozele mari de testosteron au făcut echipă bună cu comportamentul egocentric", se afirmă în comunicatul difuzat cu ocazia publicării studiului în Proceedings of the Royal Society B.
Atunci când trebuie luată o decizie de grup, trebuie să se găsească o cale de mijloc între cooperare şi interesul personal: prea multă cooperare ar putea duce la eşecul personal, dar dacă suntem prea egocentrici, riscăm să ignorăm cel mai probabil părerea unei persoane bine pregătite, a explicat medicul Nick Wright.
"Comportamentul nostru pare modulat de hormonii noştri. Se ştie deja că un hormon, ocitocina, poate să-i facă pe oameni să devină mai cooperanţi", a adăugat medicul britanic.


sursa:mediafax.ro

Chirie sau rată la bancă? Care este varianta mai avantajoasă pentru o locuinţă

Preţurile apartamentelor vechi din Bucureşti au scăzut în ultimii ani mai repede decât chiriile, astfel că rata lunară la un credit pe 30 de ani prin programul "Prima casă" este, în medie, cu 8,4% mai mică decât chiria unui apartament similar, arată o analiză a ZF.

Rata lunară la un credit pe 30 de ani prin programul guvernamental "Prima casă" este mai mică decât chiria pentru un apartament similar în cazul a 21 din 27 de tipuri de locuinţe care pot fi cumpărate prin acest program, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor furnizate de Analize Imobiliare, platformă a site-ului imobiliare. ro.
Spre exemplu, o garsonieră în Drumul Taberei din Bucureşti, pentru care este solicitat un preţ de 35.000 de euro, ar putea fi cumpărată plătind un avans de 1.700 de euro şi o rată lunară de circa 170 de euro timp de 30 de ani. Pentru acelaşi tip de locuinţă, proprietarii solicită o chirie medie de 225 de euro lunar, care poate fi negociată de cele mai multe ori la nivelul de 200 de euro.
"Stăteam cu chirie pe Ştirbei Vodă într-o garsonieră destul de mare, pentru care nu negociasem foarte abil, astfel că plăteam 350 de euro lunar. În octombrie anul trecut am cumpărat un apartament cu două camere şi ceva mobilă în Militari cu un preţ de 49.000 de euro. Am plătit un avans minim, de 2.500 de euro, şi am o rată lunară la Millennium de 265 de euro, timp de 30 de ani, plus un comision anual de 120 de euro care merge spre fond (Fondul de Garantare - n. red.)", spune Mihnea, un tânăr care lucrează într-o firmă de consultanţă.
"Aş zice că decizia de achiziţie a fost una raţională. Prefer să lucrez pentru mine şi pentru bancă decât pentru proprietarul acelei garsoniere", a mai spus el.
Cum s-au făcut calculele?
Informaţiile de la care s-a plecat sunt preţurile medii solicitate în piaţă la sfârşitul lunii ianuarie pentru apartamentele vechi din diferite cartiere ale Bucureştiului, precum şi valorile medii ale chiriilor solicitate.
Preţurilor de vânzare le-a fost aplicată o "corecţie" de 10% în urma negocierilor, în timp ce valorile de închiriere au fost scăzute cu 15% din acelaşi motiv, acestea fiind plafoane de negociere considerate maxime de către consultanţii din piaţă pentru acest tip de locuinţe, cu preţuri cuprinse între 35.000 şi 67.000 de euro şi chirii aflate în intervalul 225 - 395 de euro lunar.
Datele Analize Imobiliare nu cuprind zone în care erau publicate mai puţin de 15 anunţuri de vânzare sau închiriere a unor apartamente, astfel că din datele obţinute au rezultat 27 de categorii de apartamente - garsoniere, două camere şi trei camere din diverse cartiere - care pot fi achiziţionate prin programul "Prima casă", plătind un avans de doar 5-6%.


sursa:mediafax.ro

Ce mărci preferă românii. Topul produselor şi al companiilor preferate de consumatori - GALERIE FOTO

Danone, Milka, Jacobs, Coca-Cola, Timişoreana, Mc Donald’s, Carrefour, Nivea, Ariel, Orange, Nokia, Volkswagen, BCR şi Google sunt mărcile care s-au poziţionat pe primul loc în categoriile de produse pe care le reprezintă, potrivit unui studiu realizat de 360insights.


Ce mărci preferă românii. Topul produselor preferate de consumatori (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax Foto)










Studiul a fost realizat pe mai multe categorii independente de produse/servicii şi fiecare marcă îşi reprezintă categoria din care face parte.
În realizarea topului Emotional Branding, notorietatea, cota de piaţă sau profitul sunt elemente lăsate deoparte, iar accentul a fost pus pe legătura pe care o marcă reuseşte să o creeze cu clienţii. Totuşi, analizând rezultatele clasamentelor pe categorii se observă că românii pun pe primele poziţii ale topurilor mărcile populare, însă doar cele care au ataşat notorietăţii şi emoţionalitate. Şi utilizarea se reflectă în clasamentul Emotional Branding, multe din mărcile care ocupă primele poziţii în clasament fiind tocmai cele pe care românii le folosesc.

Un prim clasament care demonstrează acest fapt este cel al produselor alimentare. Astfel, Danone, Activia, Hochland şi Milli reprezintă lactatele, Cris-Tim, Campofrio şi Caroli sunt fruntaşele mezelurilor, Knorr şi Maggi reprezintă bazele pentru mâncăruri, iar Dr. Oetker este liderul aditivilor de patiserie.
Lactatele ocupă primele trei poziţii ale topului produse alimentare, confirmând că sunt o categorie de produse îndrăgită de români.
Dulciurile sunt o altă categorie în care lupta pentru primele poziţii este foarte strânsă, atât între mărci cât şi între sub-categorii. Astfel, în top zece se găsesc mărci de ciocolată, de napolitane, croissante, batoane şi gumă de mestecat. Primele trei locuri sunt ocupate de Milka, Orbit şi Poiana.
Cu toate că piaţa de cafea este mai puţin aglomerată, cu un număr redus de jucători, se duce o luptă strânsă între competitori, Jacobs ocupând prima poziţie, urmat de Nescafe şi Doncafe.
În categoria băuturilor nonalcoolice, Coca-Cola şi Pepsi îşi rezervă primele locuri, urmate de Prigat, Nestea şi Fanta, alături de mărcile româneşti Borsec şi Dorna.
O concurenţă acerbă între mărci găsim şi în categoria berii, întrucât este o piaţă aglomerată, cu mulţi jucători. Timişoreana se plasează pe primul loc în clasament, locul secund revine Heineken, iar următoarele trei poziţii au fost adjudecate de Tuborg, Bergenbier şi Golden Brau.
Similar clasamentului din categoria berii, indexul mărcilor din categoria băuturilor alocoolice este mai scăzut din cauza susţinerii reduse a femeilor. Singura marcă din clasament care a primit atenţia sexului frumos este Angelli, care s-a poziţionat pe locul cinci, pe când cele de vin sau spirtoase au susţinerea aproape exclusivă a bărbaţilor. Primele patru locuri revin Cotnari, JB, Jack Daniels şi Murfatlar.
În cazul industriei restaurantelor, Mc Donald's, KFC şi Pizza Hut ocupă primele trei poziţii, urmate de La Mama şi Starbucks. Mc Donald's este preferatul tinerilor până în 24 de ani, iar KFC şi Pizza Hut sunt susţinute de tineri dar şi adulţi, până în 34 de ani.
Lanţurile de magazine sunt o altă categorie investigată de studiul 360insights.
Locurile de cumpărare sunt un punct important din interacţiunea mărcilor cu consumatorii, rafturile magazinelor fiind locul în care are loc alegerea. Carrefour este liderul acestei categorii, secondat de Kaufland şi Real, alături de Auchan şi Lidl.
Nivea, Gilette şi Dove sunt mărcile de succes în cadrul categoriei produse de îngrijire personală. Un fenomen al pieţei de produse de îngrijire este Avon, care ocupă locul şase în clasament. Confortul în achiziţie, oferta variată şi preturile accesibile fac produsele Avon un competitor puternic al mărcilor ce se luptă în retail pentru spaţiu în raft.
În categoria produselor de curăţare şi îngrijire a casei se observă pe primele poziţii un mix interesant de mărci, construit de liderii principalelor produse din acest sector. Detergentul de rufe este primul clasat, adus în vârful clasamentului de către Ariel. Urmează balsamul de rufe Cocolino, apoi Cif, Lenor şi Domestos.
Orange şi Vodafone ocupă primele două poziţii în cadrul categoriei servicii telecom. Locul trei revine Cosmote România, pe patru s-a plasat RDS&RCS, iar Romtelecom şi-a adjudecat locul cinci, fiind susţinut în principal de un public matur.
În cadrul electronicelor şi electrocasnicelor, din nou telefonia ocupă locul întâi al clasamentului prin producătorul de telefoane Nokia. Dacă publicul matur este cel consecvent şi rămâne ataşat acestei mărci, tinerii şi-au găsit un alt preferat, şi anume Apple, clasat pe locul al treilea. Samsung ocupă locul doi, fiind un competitor care marşează pe inovaţie, o marcă ce câştigă din ce în ce mai mult teritoriu printre români.
Locurile patru, cinci şi sase din clasament sunt ocupate de mărci de electrocasnice, Philips, Arctic şi respectiv Whirlpool.
Şi piata automobilelor este caracterizată de o ofertă bogată, cu competiţie strânsă între jucători. Fiind vorba de bunuri de folosinţă îndelungată, consumatorii au experienţă directă cu un set mai restrâns de mărci.
În acest context, construirea unei imagini solide este importantă, întrucât poate fi singura manieră de a crea o legătură între brand şi consumatori. Primul loc a revenit Volkswagen, producătorul german fiind urmat în clasament de conaţionalii de la BMW, Audi şi Mercedes. Dacia ocupă locul cinci, fiind marca de automobile ce a reuşit să treacă graniţele ţării, cu care românii se identifică şi pe care o consideră apropiată sufletului lor.
În zona serviciilor bancare şi financiare, BCR şi BRD sunt băncile ce definesc categoria. ING şi Raiffeisen ocupă următoarele două locuri punctând pe teritoriul inovaţiei, apreciate pentru noutăţile pe care le aduc.
Pe online, Google şi Yahoo ocupă primele două poziţii, fiind cei ce au oferit identitate internetului. Urmează în clasament simbolurile divertismentului si socializării, Youtube şi respectiv Facebook.
Studiul derulat de 360insights a avut ca fundament teoretic cele 10 legi ale relaţiei consumator - marcă dezvoltate de Marc Gobe, asocierea mărcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul a indexului Emotional Branding. În construirea indexului nu a fost luată în calcul notorietatea. Limita superioară, nivelul ideal, este la 100 de puncte şi este de remarcat că nicio marcă nu reuşeşte să atingă nivelul ataşamentului universal. Acest fapt demostrează că îndeplinirea exhaustivă a setului celor 10 legi este o sarcină dificilă şi mărcile au indus legătura cu consumatorii îndeplinind doar o parte din aceste legi. Indexul a fost calculat independent pentru fiecare categorie în parte şi trebuie tratat separat. Spre exemplu, indexul Coca-Cola nu poate fi comparat cu indexul mărcii Ariel sau al mărcii Volkswagen, ci doar cu indexul mărcilor ce provin din aceeaşi categorie.
Studiul 360insights a investigat peste 440 de mărci din 17 categorii generice de produse, fără însă a fi detaliate pe subdiviziuni de produse (spre exemplu, în categoria telecom au fost cuprinşi furnizori de telefonie fixă şi mobilă, Internet şi televiziune prin cablu). Cercetarea este reprezentativă la nivel urban pentru oraşele mai mari de 50.000 locuitori şi a fost realizată prin interviuri faţă în faţă, iar datele au fost colectate prin metoda CAPI - interviuri personale asistate de calculator. Eşantionul a fost stabilit la 640 de respondenţi, cuprinzând femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 16 şi 54 de ani. Studiul a avut loc în noiembrie 2011, fiind o restrospectivă a performanţei mărcilor din anul 2011.


sursa:mediafax.ro