Totalul afișărilor de pagină

marți, 3 ianuarie 2012

Noul Cod Rutier: Permis de conducere de la 17 ani


Noul Cod Rutier: Permis de conducere de la 17 ani
shutterstock.com
Noul Cod Rutier prevede scaderea pragului de varsta la care se poate obtine permisul de conducere.
Printre amendamentele propuse de Ministerul de Interne pentru Noul Cod Rutier se numara scaderea varstei legale pentru obtinerea permisului de conducere. 

Aceasta coincide in prezent cu cea a majoratului, 18 ani, insa in curand este posibil ca si tinerii de 17 ani sa poata urca la volan legal, relateaza observator.ro.

Conditia pentru obtinerea permisului la aceasta varsta este ca timp de un an, pana la implinirea majoratului, tinerii soferi sa fie acompaniati la volan de un adult. Cele 30 de ore de conducere efectuate in perioada efectuarii scolii de soferi nu sunt considerate suficiente. 

Noul Cod Rutier se afla momentan in dezbateri la Comisia Juridica de Disciplina si Imunitati a Camerei Deputatilor si mai prevede amenzi de pana la 100 de puncte de amenda si scaderea alcoolemiei legale.

Sondaj: Romanii traiesc la limita subzistentei


Sondaj: Romanii traiesc la limita subzistentei
sxc.hu
Majoritatea romanilor nu-si mai permit sa economiseasca sau sa calatoreasca in strainatate, conform unui nou sondaj.
42% dintre romani au declarat veniturile pe care le au sunt suficiente doar pentru strictul necesar, pe cand 24% declara ca banii pe care ii castiga nu sunt suficienti nici macar pentru atat, arata un studiu realizat de Centrul pentru Sociologie Urbana si Regionala.

Doar un sfert dintre romani (24%) considera ca au un trai decent si 2% dintre ei nu-si restrictioneaza cheltuielile in nici un fel, relateaza money.ro.

In aceste conditii, plecarile in strainatate ar fi un lux in 2012. Numai 8% din respondenti vor calatori in scopuri turistice in alte tari. 69% vor ramane in tara, iar 19% spun ca vor trece granitele in cautarea unui loc de munca.

Sondajul CURS a fost realizat in perioada 10-19 decembrie. La intrebarile chestionarului au raspuns 1.102 persoane cu varsta de peste 18 ani.

Ce marci de apa imbuteliata dauneaza sanatatii?


Ce marci de apa imbuteliata dauneaza sanatatii?
shutterstock.com
Apele plate sunt cele mai sanatoase, pe cand apele puternic mineralizate pot provoca afectiuni renale si biliare, arata o analiza a Asociatiei Nationale a Protectiei Consumatorilor.
Calitatea apelor minerale (plate sau carbogazoase) depinde de continutul reziduului fix, care nu se refera la impuritati, ci la nivelul de saruri minerale. Cele mai bune sunt apele slab mineralizate sau plate, intrucat pot fi consumate nelimitat, relateaza evz.ro.

Apele puternic mineralizate trebuie consumate doar la recomandarea medicului, intrucat pot provoca probleme renale si biliare

Dintre cele 20 de marci de apa minerala comparate de ANPC, iata cele mai sanatoase si cele mai toxice:

Se recomanda pentru consum nelimitat Hera, Evian, Perrier, Vittel, Stanceni;

Trebuie consumate cu precautie, deoarece sunt puternic mineralizate: Perla Harghitei, Tusnad, Borsec;

Risc de boli renale si cardiovasculare datorita continutului mare de sodiu: Tusnad (243 mg sodiu /l);

Ape cu continut sarac in sodiu: Izvorul Minunilor (1,25mg/l), Hera si Keia (1,46mg/l) Aqua Carpatica (4,34 mg/l), Evian (6,35 mg);

Ape toxice, cu continut mare de nitriti: Buzias.

5 masini noi de lux pe strazi din 2012

Lumea auto se schimba, apar branduri noi de masini in piata de lux, iar constructorii de autoturisme sport cu traditie deschid un nou capitol in istorie si incep sa faca SUV-uri de peste 100.000 de euro, intrucat exista cerere.


Eterniti Hemera

Eterniti Hemera
Eterniti este o marca britanica noua care vrea sa aduca pe piata in 2012 un SUV de lux, denumit Hemera, cu 620 de cai putere si o viteza de 300 km/h.

Versiunea de serie va aparea cel mai probabil la Salonul Auto de la Geneva din 2012.

Echipa de ingineri responsabila de dezvoltarea lui Hemera este condusa de Alistair Macqueen, dezvoltatorul lui Jaguar XJ220.

Britanicii spun ca fiecare exemplar va fi construit manual in Londra, iar interioarele vor include doua iPad-uri, un sistem de racire a bauturilor racoritoare, precum si scaune spate cu reglare electrica.

Se preconizeaza ca vor fi produse 100 de SUV-uri pe an, iar pretul ar putea fi de 170.000 de euro.

Sursa foto: eternitimotors.com





Maserati
Maserati


Maserati vrea un SUV in gama sa din2012. Modelul va avea la baza conceptul Kubang si asteptarile sunt ca masina sa coste in jur de 100.000 de euro.

Italienii spun ca partea tehnica este produsa la Modena si ne ofera un singur detaliu, transmisia va fi automata cu 8 trepte.


E-Wolf Alpha-2

E-Wolf Alpha-2
Constructorul german de vehicule electrice e-Wolf va lansa in 2012 modelul Alpha-2 de 375 CP, care poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde.

Masina va costa intre 245.000 de euro si 375.000 de euro. Alpha-2 va fi echipat cu doua motoare electrice, care ofera un total de 375 CP si 800 Nm, ducand masina la o viteza maxima de 230 km/h.

Autonomia modelului este de pana la 300 kilometri cu o singura incarcare.

Sursa foto: ewolf-car.com


Aston Martin V12 Zagato

Aston Martin V12 Zagato
Constructorul britanic de masini sport de lux va incepe in vara 2012 livrarile modelului Aston Martin V12 Zagato, care va avea un pret de peste 370.000 euro.

Aston Martin doreste ca masina sa fie o raritate asa ca doar 150 de exemplare vor fi produse.

V12 Zagato va fi asamblat manual la sediul companiei din Gaydon, Anglia. Noul model are caroseria din fibra de carbon si aluminiu avand la baza modelul V12 Vantage.

Motorul V12 de 6 litri produce 517 Cai Putere la 6.500 rotatii pe minut si un cuplu maxim de 570 Newton-metru la 5.750 rpm. Masina ajunge la 100 km/h in 4,2 secunde si poate atinge o viteza maxima de 305 km/h.

Aston Martin si Zagato au realizat in urma cu 50 de ani 19 exemplare DB4GT Zagato. In 2002, a fost lansat DB7 Zagato in 99 de unitati.

Sursa foto: astonmartin.com


Ferrari F152

Ferrari F152
Italienii de la Ferrari vor lansa anul viitor inlocuitorul lui 599 GTB Fiorano (foto), care are in prezent numele de cod F152, potrivit lui Amedeo Felisa, vice presedintele companiei.

Ferrari tine ascuns noul model, deocamdata au aparut doar poze cu masina camuflata. F152 va avea un motor V12 de 6,3 litri amplasat frontal ce va furniza 700 de cai putere. Caroseria va fi realizata din aliaje speciale de aluminiu. Transmisia va fi automata cu dublu ambreiaj si 7 trepte de viteza.

Noul model va imprumuta elemente de design de la FF si 458 Italia, iar tractiunea va fi pe spate.

F152 va fi prezentat anul viitor in martie la Salonul Auto de la Geneva. Primele masini vor fi livrate in cel de-al treilea trimestru.

Sursa foto: ferrarishow.org



sursa:wall-street.ro

BNR ar putea reduce dobanda cheie la 5,75%

sxc.hu
Reuters: BNR ar putea reduce dobanda cheie la 5,75%BNR ar putea profita de incetinirea inflatiei pentru a reduce joi dobanda cheie cu 0,25 puncte procentuale, la 5,75%, in pofida riscurilor generate de criza din zona euro.














Sase din cei 11 analisti consultati se asteapta la reducerea dobanzii cu un sfert de punct procentual, in timp ce restul de cinci estimeaza ca BNR va mentine actualul nivel de 6%, avand in vedere riscurile din zona euro si leul inca slab.

BNR a surprins cu o reducere de 0,25 puncte procentuale a dobanzii in noiembrie. Romania a fost prima dintre tarile emergente ale UE care a decis sa reduca dobanda, incepand cu luna mai a anului 2010, pentru a incuraja recuperarea economica.

"Cred ca ar putea reduce dobanda cu 0,25 puncte procentuale, luand in calcul linistea relativa de pe frontul crizei din Zona euro. Consider insa ca o astfel de decizie ar fi periculoasa avand in vedere dificultatile care asteapta leul in acest an din cauza reinflamarii crizei din zona euro in prima jumatate a anului", a spus Peter Attard Montalto, analist la Nomura, conform MEDIAFAX. 

Leul a fost anul trecut moneda cu cele mai bune rezultate din regiune, sustinut de recuperarea economiei, dar se afla inca aproape de minimul ultimelor 16 luni, atins in noiembrie.

In cazul reducerii dobanzii, leul s-ar putea deprecia, insa impactul va fi cel mai probabil doar pe termen scurt, deoarece dobanzile vor ramane relativ ridicate fata de majoritatea statelor UE.

Inflatia anuala s-a situat la 3,4% in noiembrie, in tinta de 2-4% a BNR. Pentru sfarsitul anului s-ar putea situa chiar sub ultima prognoza, de 3,3%, a BNR, a declarat in decembrie guvernatorul Mugur Isarescu.

"Nu cred ca o reducere de dobanda ar afecta puternic leul, deoarece randamentele la leu ar ramane inca ridicate, iar increderea investitorilor este principalul determinant pentru monedele din Europa Centrala si de Est", a declarat economistul sef al bancii UniCredit Tiriac Dan Bucsa.

Analistii se asteapta ca BNR sa continue sa reduca in continuare dobanda de politica monetara, rata cheie urmand sa ajunga pana la sfarsitul anului la 5,5%.




sursa:Reuters

Moleschinul – țesătura rezistentă din bumbac


O țesătură rezistentă pe lângă tweed sau flanel care este potrivită acestui sezon, este moleschinul. Chiar dacă inițial ea a fost gândită pentru muncitorii britanici din fabrici, moleschinul a ajuns să fie purtat și de bărbatul de pe stradă. Deoarece are o țesătură foarte strânsă, acestea nu permite să intre praful înhaine și mizeria era ușor de îndepărtat.
Dacă ai de stat mai mult pe afară, ai avantajul materialului care te ferește de vânt și asta datorită țesăturii strânse. Ai posibilitatea de a alege între un sacou, pantaloni sau chiar o haină de iarnă. Dan Trepanier i-a dat denumirea de “catifea fără șanturi” datorită texturii.
Având în vedere istoricul din spatele teșăturii, nu trebuie să te limiteze la felul în care le porți hainele  din moleschin pentru că ele vor merge aproape în orice combinație. O definiție a moleschinul ar fi: “o țesătură rezistentă de bumbac, foarte netedă și cu aspect de piele”
Moleschinul a mai fost folosit la uniformele armatei din vestul Germaniei între ani 1960-1990.
tinuta 2
detaliu tinuta 2
tinuta 3
tinuta 4
tinuta 5
Sunt curios de experianța ta cu hainele din moleschin.
Sursa foto: TheStyleblogger


sursa:stilmasculin.ro