Totalul afișărilor de pagină

joi, 2 februarie 2012

Ce mărci preferă românii. Topul produselor şi al companiilor preferate de consumatori - GALERIE FOTO

Danone, Milka, Jacobs, Coca-Cola, Timişoreana, Mc Donald’s, Carrefour, Nivea, Ariel, Orange, Nokia, Volkswagen, BCR şi Google sunt mărcile care s-au poziţionat pe primul loc în categoriile de produse pe care le reprezintă, potrivit unui studiu realizat de 360insights.


Ce mărci preferă românii. Topul produselor preferate de consumatori (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax Foto)










Studiul a fost realizat pe mai multe categorii independente de produse/servicii şi fiecare marcă îşi reprezintă categoria din care face parte.
În realizarea topului Emotional Branding, notorietatea, cota de piaţă sau profitul sunt elemente lăsate deoparte, iar accentul a fost pus pe legătura pe care o marcă reuseşte să o creeze cu clienţii. Totuşi, analizând rezultatele clasamentelor pe categorii se observă că românii pun pe primele poziţii ale topurilor mărcile populare, însă doar cele care au ataşat notorietăţii şi emoţionalitate. Şi utilizarea se reflectă în clasamentul Emotional Branding, multe din mărcile care ocupă primele poziţii în clasament fiind tocmai cele pe care românii le folosesc.

Un prim clasament care demonstrează acest fapt este cel al produselor alimentare. Astfel, Danone, Activia, Hochland şi Milli reprezintă lactatele, Cris-Tim, Campofrio şi Caroli sunt fruntaşele mezelurilor, Knorr şi Maggi reprezintă bazele pentru mâncăruri, iar Dr. Oetker este liderul aditivilor de patiserie.
Lactatele ocupă primele trei poziţii ale topului produse alimentare, confirmând că sunt o categorie de produse îndrăgită de români.
Dulciurile sunt o altă categorie în care lupta pentru primele poziţii este foarte strânsă, atât între mărci cât şi între sub-categorii. Astfel, în top zece se găsesc mărci de ciocolată, de napolitane, croissante, batoane şi gumă de mestecat. Primele trei locuri sunt ocupate de Milka, Orbit şi Poiana.
Cu toate că piaţa de cafea este mai puţin aglomerată, cu un număr redus de jucători, se duce o luptă strânsă între competitori, Jacobs ocupând prima poziţie, urmat de Nescafe şi Doncafe.
În categoria băuturilor nonalcoolice, Coca-Cola şi Pepsi îşi rezervă primele locuri, urmate de Prigat, Nestea şi Fanta, alături de mărcile româneşti Borsec şi Dorna.
O concurenţă acerbă între mărci găsim şi în categoria berii, întrucât este o piaţă aglomerată, cu mulţi jucători. Timişoreana se plasează pe primul loc în clasament, locul secund revine Heineken, iar următoarele trei poziţii au fost adjudecate de Tuborg, Bergenbier şi Golden Brau.
Similar clasamentului din categoria berii, indexul mărcilor din categoria băuturilor alocoolice este mai scăzut din cauza susţinerii reduse a femeilor. Singura marcă din clasament care a primit atenţia sexului frumos este Angelli, care s-a poziţionat pe locul cinci, pe când cele de vin sau spirtoase au susţinerea aproape exclusivă a bărbaţilor. Primele patru locuri revin Cotnari, JB, Jack Daniels şi Murfatlar.
În cazul industriei restaurantelor, Mc Donald's, KFC şi Pizza Hut ocupă primele trei poziţii, urmate de La Mama şi Starbucks. Mc Donald's este preferatul tinerilor până în 24 de ani, iar KFC şi Pizza Hut sunt susţinute de tineri dar şi adulţi, până în 34 de ani.
Lanţurile de magazine sunt o altă categorie investigată de studiul 360insights.
Locurile de cumpărare sunt un punct important din interacţiunea mărcilor cu consumatorii, rafturile magazinelor fiind locul în care are loc alegerea. Carrefour este liderul acestei categorii, secondat de Kaufland şi Real, alături de Auchan şi Lidl.
Nivea, Gilette şi Dove sunt mărcile de succes în cadrul categoriei produse de îngrijire personală. Un fenomen al pieţei de produse de îngrijire este Avon, care ocupă locul şase în clasament. Confortul în achiziţie, oferta variată şi preturile accesibile fac produsele Avon un competitor puternic al mărcilor ce se luptă în retail pentru spaţiu în raft.
În categoria produselor de curăţare şi îngrijire a casei se observă pe primele poziţii un mix interesant de mărci, construit de liderii principalelor produse din acest sector. Detergentul de rufe este primul clasat, adus în vârful clasamentului de către Ariel. Urmează balsamul de rufe Cocolino, apoi Cif, Lenor şi Domestos.
Orange şi Vodafone ocupă primele două poziţii în cadrul categoriei servicii telecom. Locul trei revine Cosmote România, pe patru s-a plasat RDS&RCS, iar Romtelecom şi-a adjudecat locul cinci, fiind susţinut în principal de un public matur.
În cadrul electronicelor şi electrocasnicelor, din nou telefonia ocupă locul întâi al clasamentului prin producătorul de telefoane Nokia. Dacă publicul matur este cel consecvent şi rămâne ataşat acestei mărci, tinerii şi-au găsit un alt preferat, şi anume Apple, clasat pe locul al treilea. Samsung ocupă locul doi, fiind un competitor care marşează pe inovaţie, o marcă ce câştigă din ce în ce mai mult teritoriu printre români.
Locurile patru, cinci şi sase din clasament sunt ocupate de mărci de electrocasnice, Philips, Arctic şi respectiv Whirlpool.
Şi piata automobilelor este caracterizată de o ofertă bogată, cu competiţie strânsă între jucători. Fiind vorba de bunuri de folosinţă îndelungată, consumatorii au experienţă directă cu un set mai restrâns de mărci.
În acest context, construirea unei imagini solide este importantă, întrucât poate fi singura manieră de a crea o legătură între brand şi consumatori. Primul loc a revenit Volkswagen, producătorul german fiind urmat în clasament de conaţionalii de la BMW, Audi şi Mercedes. Dacia ocupă locul cinci, fiind marca de automobile ce a reuşit să treacă graniţele ţării, cu care românii se identifică şi pe care o consideră apropiată sufletului lor.
În zona serviciilor bancare şi financiare, BCR şi BRD sunt băncile ce definesc categoria. ING şi Raiffeisen ocupă următoarele două locuri punctând pe teritoriul inovaţiei, apreciate pentru noutăţile pe care le aduc.
Pe online, Google şi Yahoo ocupă primele două poziţii, fiind cei ce au oferit identitate internetului. Urmează în clasament simbolurile divertismentului si socializării, Youtube şi respectiv Facebook.
Studiul derulat de 360insights a avut ca fundament teoretic cele 10 legi ale relaţiei consumator - marcă dezvoltate de Marc Gobe, asocierea mărcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul a indexului Emotional Branding. În construirea indexului nu a fost luată în calcul notorietatea. Limita superioară, nivelul ideal, este la 100 de puncte şi este de remarcat că nicio marcă nu reuşeşte să atingă nivelul ataşamentului universal. Acest fapt demostrează că îndeplinirea exhaustivă a setului celor 10 legi este o sarcină dificilă şi mărcile au indus legătura cu consumatorii îndeplinind doar o parte din aceste legi. Indexul a fost calculat independent pentru fiecare categorie în parte şi trebuie tratat separat. Spre exemplu, indexul Coca-Cola nu poate fi comparat cu indexul mărcii Ariel sau al mărcii Volkswagen, ci doar cu indexul mărcilor ce provin din aceeaşi categorie.
Studiul 360insights a investigat peste 440 de mărci din 17 categorii generice de produse, fără însă a fi detaliate pe subdiviziuni de produse (spre exemplu, în categoria telecom au fost cuprinşi furnizori de telefonie fixă şi mobilă, Internet şi televiziune prin cablu). Cercetarea este reprezentativă la nivel urban pentru oraşele mai mari de 50.000 locuitori şi a fost realizată prin interviuri faţă în faţă, iar datele au fost colectate prin metoda CAPI - interviuri personale asistate de calculator. Eşantionul a fost stabilit la 640 de respondenţi, cuprinzând femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 16 şi 54 de ani. Studiul a avut loc în noiembrie 2011, fiind o restrospectivă a performanţei mărcilor din anul 2011.


sursa:mediafax.ro

Cine parcheaza masina mai bine: femeile sau barbatii?


Cine parcheaza masina mai bine: femeile sau barbatii?
sxc.hu
Femeile sunt mai bune decat barbatii in ceea ce priveste parcarea corecta a automobilului intr-o parcare, se afirma intr-un studiu britanic publicat, luni, care contrazice astfel stereotipurile din societatea actuala.
Compania britanica NCP, specializata in administrarea parcarilor, a filmat timp de o luna aproximativ 2.500 de conducatori auto in timp ce isi parcau automobilele, in 700 dintre parcarile monitorizate.

Rezultatele sunt concludente: femeile gasesc mai usor un loc liber, deoarece conduc mai incet, in timp ce barbatii conduc prea repede si rateaza de multe ori locurile disponibile, conformprotv.ro. Femeile sunt, totodata, mai bune atunci cand se pozitioneaza in fata locului liber pentru a efectua manevra de parcare.

Circa 39% dintre femei se gareaza mergand cu spatele cu mare atentie, asa cum recomanda instructorii auto, comparativ cu 28% dintre barbati, scrie jurnalul. Dupa aceasta manevra, 52% dintre femei reusesc sa plaseze automobilul exact in centrul locului de parcare, spre deosebire de barbati, dintre care doar 25% reusesc acest lucru.

O nota globala a fost atribuita conducatorilor auto, in functie de performanta lor. Femeile au obtinut nota 13,4 din 20 de puncte, iar barbatii au reusit o nota de 12,3 din 20 de puncte, conform evz.

Singurul domeniu in care barbatii s-au descurcat mai bine a fost timpul necesar pentru a parca: 16 secunde in medie pentru barbati, comparativ cu 21 de secunde in medie pentru femei

Care incalzire globala? Vine Era Glaciara


Care incalzire globala? Vine Era Glaciara
sxc.hu
In urma unui studiu realizat de Serviciul Meteorologic Britanic si Universitatea de Est din Anglia se arata ca omenirea se indreapta catre Era Glaciara.
Statisticile climatologice arata ca, dupa activitatea intensa din secolul trecut, astrul diurn va atinge un minimum istoric, pe care il vom resimti prin veri reci si capricioase, ierni foarte aspre si o scurtare a sezoanelor. 

Soarele parcurge cicluri de cate 11 ani, iar Ciclul Solar actual, numit si Ciclul 24, este pe punctul de a ajunge la apogeu, informeaza apropo.ro. Tocmai din acest motiv ne-am confruntat si cu furtuna solara de saptamana trecuta, precum si cu aurore boreale la latitudini foarte joase.

Ciclul solar 25 va incepe in anul 2022, potrivit unor analize realizate de NASA, va dura cateva zeci de ani, iar pe Pamant va fi "destul de racoare". 

Om al strazii, gasit cu 13.500 de lei in buzunare


Om al strazii, gasit cu 13.500 de lei in buzunare
sxc.hu
In cadrul demersurilor autoritatilor de a adaposti in aceste zile toti oamenii strazii, ferindu-i astfel de ger, pe strazile din sectorul 4 a fost gasit un individ cel putin...bogat.
La o prima perchezitie, a fost gasita in buzunarele unuia dintre ei suma de  13.500 de lei (aproximativ 3.200 de euro), suma echivalenta unui salariu de middle manager. 

Oficialii primariei sectorului 4 spun ca omul strazii era imbracat cu patru randuri de haine, in buzunarele carora era stransa suma respectiva. Banii erau economisiti de omul strazii din pensie.

"Interesant mod de a-si proteja economiile, probabil ca nu are incredere in sistemul bancar, de aceea ii depoziteaza la purtator. Lasand gluma la o parte, am incercat sa aflam daca sunt obtinuti din cersit, sustine ca nu, iar, asupra sa politistii au gasit cateva taloane de pensie", a declarat Cristian Popescu - Piedone, Primarul Sectorului 4, conform zf.ro 

Ce mananca cel mai musculos om din lume?


Ce mananca cel mai musculos om din lume?
http://www.phillipheath.com/gallery/index.htm
Mister Olympia, pe numele sau Phillip Heath, este cel mai musculos om din lume.
A castigat titlul Mister Olympia in 2011 si a intrat in vitrina celor mai titrati oameni din acest sport in istorie, alaturi de Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman sau Jay Cutler, scrie sport.ro

Phillip si-a postat aseara (dimineata in USA) o poza cu micul dejun: omleta, carne de pui fiarta si ovaz, cu alte cuvinte  un meniu bogat in proteine, fibre si carbohidrati.

[VIDEO] Care este cel mai deprimant cantec al tuturor timpurilor?


[VIDEO] Care este cel mai deprimant cantec al tuturor timpurilor?
sxc.hu
Producatorul de teatru David King a comandat un sondaj care sa demonstreze "puterea muzicii". Pentru King, "puterea muzicii" se refera exclusiv la cat de probabil este sa te faca sa plangi.
Conform rezultatelor sondajului publicate de telegraph.co.uk, 7 din 10 barbati au recunoscut ca un cantec foarte trist poate sa-i faca sa planga. Mai specific, 84% dintre barbatii cu varste intre 18 si 24 de ani au plans cel putin o data in viata din cauza unei melodii. 

Partea mai interesanta a studiului reprezinta topul realizat cu cele mai triste melodii din toate timpurile, votate bineinteles de respondenti. Pe locul I s-a clasat "Everybody Hurts" al formatiei REM. Pe urmatoarele doua pozitii se claseaza cantecele Candle in the Wind (Elton John) si The Living Years (Mike and the Mechanics).

 

Topul celor mai triste 20 de melodii
  1. Everybody Hurts - REM
  2. Candle in the Wind - Elton John
  3. The Living Years - Mike and the Mechanics
  4. I will always love you - Whitney Houston
  5. Nothing compares to you - Prince/Sinead O'Connor
  6. Hallelujah - Leonard Cohen/Alexandra Burke/Jeff Buckley
  7. My heart will go on - Celine Dion
  8. Fix You - Coldplay
  9. Seasons in the sun - Terry Jacks
  10. Without You - Harry Nilsson
  11. Yesterday - The Beatles
  12. All by myself - Eric Carmen
  13. My Way - Frank Sinatra
  14. Sound of silence - Simon and Garfunkel
  15. Aint no sunshine - Bill Withers
  16. Love will tear us apart - Joy Division
  17. Leaving on a jet plane - Peter, Paul and Mary
  18. Eleanor Rigby - The Beatles
  19. Annie's Song - John Denver
  20. Everybody's got to learn sometimes - Korgis

Primavara ar putea aduce cresterea pensiilor si salariilor


Primavara ar putea aduce cresterea pensiilor si salariilor
shutterstock.com
Premierul Emil Boc a fost mandatat de conducerea coalitiei sa negocieze cu FMI cresterea pensiilor si salariilor, din luna aprilie, a anuntat prim-vicepresedintele PDL Sorin Frunzaverde.
"Astazi, membrii conducerii coalitiei l-au mandat in clar pe domnul prim-ministru sa negocieze cu FMI, delegatia FMI de la Bucuresti, marirea, din aprilie, a salariilor si pensiilor", a anuntat Frunzaverde, dupa sedinta de luni dimineata a coalitiei de guvernare, potrivit MEDIAFAX.

Dupa ce a facut aceasta declaratie, Frunzaverde a fost intrebat daca exista bani pentru aceste mariri si de unde vor fi luati. "Da, din buget", a raspuns Sorin Frunzaverde, inainte de sedinta BPN al PDL.

Ministrul Muncii: Nu vom sti mai devreme de aprilie

"Un raspuns clar am putea avea in luna aprilie. Nu pot sa spun in acest moment daca avem resursele necesare, in aprilie vom vedea exact care este situatia (...) Nu vom sti mai devreme de luna aprilie (...) daca nu sunt bani nu putem face majorari", a declarat ministrul Muncii, Sulfina Barbu, potrivit EVZ.

Ministrul a subliniat ca banii pentru transa de 5% este deja in buget, insa majorarile pentru pensii si salarii vor fi mici.

Sindicalistii sunt sceptici

Presedintele Blocului National Sindical, Dumitru Costin, a apreciat, luni, ca declaratiile ministrului Muncii, Sulfina Barbu, privind o posibila indexare a salariilor si a pensiilor cu maximum 5% sunt "mai mult decat optimiste" si s-a aratat neincrezator in ele.

"Nu cred intr-o indexare a pensiilor si a salariilor. Resursele sunt extrem de limitate, daca reusim sa castigam un tempo in relatia cu FMI si Comisia Europeana vom avea garantia ca pot fi introduse intr-un acord suplimentar masuri care pot beneficia de finantare indiferent de ce se va intampla politic, Romania va avea in domeniul muncii masuri clare, finantate, sustenabile", a spus Costin, conform Wall-Street.ro.

Imbatranirea populatiei, o amenintare a tarilor bogate


S&P: Imbatranirea populatiei, o amenintare a tarilor bogate
sxc.hu
Standard & Poor`s a avertizat marti ca ar putea retrograda "mai multe state cu rating foarte ridicat" din randul G20 daca guvernele nu vor implementa, pana in 2015, reforme de atenuare a cresterii cheltuielilor din sistemele publice de sanatate si alte costuri induse de imbatranirea populatiei.
Mai multe state dezvoltate din Europa, precum si Japonia si Statele Unite, vor suferi in urmatorii 40 de ani cele mai importante deteriorari ale finantelor publice din cauza imbatranirii populatiei, se arata intr-un raport al S&P, preluat de Reuters.

"Cresterea persistenta a cheltuielilor din sistemele de sanatate va exercita presiuni severe asupra finantelor publice in urmatoarele decenii. Daca guvernele nu vor modifica sistemele de protectie sociala, acestea vor deveni probabil nesustenabile", considera S&P, conform MEDIAFAX.
  • Batranii costa scump tarile bogate

In absenta reformelor, S&P ar putea incepe din 2015 sa coboare ratingurile marilor economii ale lumii din cauza costurilor induse de imbatranirea populatiei, trend care ar putea conduce, din 2020, la o crestere a numarului de tari cu rating "junk", potrivit studiului prezentat de agentie.

Sistemul public de sanatate va genera probabil cele mai semnificative cresteri ale cheltuielilor in bugetele tarilor dezvoltate, care au deja costuri ridicate cu protectia sociala si situatii demografice care se deterioreaza rapid.

  • Japonia, un exemplu de stat amenintat de imbatranirea populatiei

Spre exemplu, se estimeaza ca populatia Japoniei va scadea cu 30% pana in 2060, cand 40% dintre locuitori vor avea varste de peste 65 de ani, potrivit datelor oficiale.

Cheltuielile cu protectia sociala din Japonia, care includ pensii si servicii de sanatate, sunt estimate la 108.000 miliarde de yeni (1.400 miliarde de dolari) in anul fiscal curent, reprezentand circa 22% din Produsul Intern Brut. In anul fiscal 2025-2026, aceste cheltuieli ar putea creste la 141.000 miliarde yeni.

Costurile din sistemele publice de sanatate ale tarilor dezvoltate nu vor fi insa propulsate numai de aspecte demografice. Tehnologiile noi, mai scumpe, si extinderea plajei de tratamente acoperite ar putea genera pana la doua treimi din cresterea estimata, potrivit unui studiu al Fondului Monetar International, citat de S&P.

Agentia noteaza totodata ca reformarea sistemelor publice de pensii va fi insuficienta in cazul tarilor G20.


S&P considera ca nu este prea tarziu ca statele G20 sa ia masuri, insa reformele legate de costurile de imbatranire trebuie cuplate cu masurile de echilibrate a bugetului si implementate cel tarziu pana in 2016.

Facebook: Cea mai mare oferta publica initiala din industria IT


Facebook: Cea mai mare oferta publica initiala din industria IT
sxc.hu
Facebook ar putea depune miercuri documentatia pentru listarea la bursa de la New York printr-o oferta publica initiala de 5 miliarde de dolari si a selectat Morgan Stanley si patru alte banci ca intermediari ai operatiunii, au declarat surse apropiate discutiilor pentru IFR, preluat de Reuters.
Compania fondata de Mark Zuckerberg in 2004 se pregateste sa efectueze cea mai mare oferta publica initiala efectuata vreodata in industria IT.

Tinta de finantare de 5 miliarde de dolari este una preliminara si ar putea fi ridicata in urmatoarea perioada, in functie de cererea din partea investitorilor, scrie MEDIAFAX

Celelalte banci selectate ca intermediari sunt Goldman Sachs, Bank of America,  Merrill Lynch, Barclays Capital si JP Morgan, insa sindicatul ar putea fi extins mai tarziu, au adaugat sursele citate.

Reprezentantii Facebook au refuzat sa comenteze informatiile.

Documentatia pentru oferta publica initiala prevede debutul actiunilor Facebook la bursa de la New York in luna mai.

Initial, zvonurile din piata indicau o oferta publica initiala de 10 miliarde de dolari, insa chiar si la 5 miliarde de dolari Facebook ar depasi orice listare efectuata vreodata in industria IT, inclusiv cea a Google, care a atras 2 miliarde de dolari la debut.

Analistii estimeaza ca oferta publica initiala a Facebook ar putea stabili un nou minim record in privinta comisionului acceptat de aranjori pentru a castiga "privilegiul" de a organiza operatiunea