Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 7 martie 2012

Metro lansează reţeaua de magazine de cartier în franciză La Doi Paşi


Metro lansează reţeaua de magazine de cartier în franciză La Doi Paşi. Cu ce diferă faţă de Mic.ro?
Vezi galeria fotoProiectul La Doi Paşi este al doilea lansat de germanii de la Metro Cash&Carry în ultimii doi ani, odată cu revenirea la conducerea gigantului german cu afaceri de peste 1 mld. euro a românului Dusan Wilms (foto). Tot el a lansat şi proiectul Metro Punct - magazine cu o suprafaţă de circa 2.000-3.000 de metri pătraţi, de câteva ori mai mici decât cele clasice. În prezent reţeaua numără 32 de magazine - 26 clasice (pe suprafaţă mare) şi şase Punct.

Metro Cash&Carry România, cel mai mare jucător din comerţ, a venit pe piaţă cu un program de franciză pentru magazinele din comerţul tradiţional, atacând astfel o piaţă pe care activează 70.000 de jucători, cu afaceri estimate anual la 7 - 8 mld. euro. 

În prezent aproximativ 200 de ma­ga­zine din comerţul tradiţional au semnat contractul de franciză cu compania germană. Proiectul Metro, menit să organizeze retailul tradi­ţio­nal poate fi o încercare a germanilor de a-şi fideliza baza de clienţi existentă şi chiar de a o lărgi, în condiţiile în care principalii clienţi ai companiei sunt chiar aceste magazine din comerţul tradiţional.
Acest proiect este lansat într-o perioadă în care cifra de afaceri a companiei a fost afectată de situaţia economică dificilă şi de scă­derea consumului, astfel că Metro Cash & Carry a pierdut în ultimii patru ani vânzări de 400 mil. euro. Mai mult, în aceeaşi perioadă 6.000 de magazine tradiţionale - chioşcuri şi alimentare de bloc - s-au închis, factor care ar fi putut avea un impact şi în cifra de afaceri a grupului german.
Acest segment de piaţă a fost cel mai afectat de situaţia economică şi a pierdut clienţi în favoarea retailerilor moderni. Pro­gra­mul iniţiat de Metro Cash&Carry încear­că să creeze una dintre cele mai extinse reţe­le de comerţ local, care le-ar putea asigura germanilor un portofoliu constant.
Magazinele de bloc şi chioşcurile care vor încheia un contract de franciză cu lanţul german de magazine cash&carry va trebui să îşi remodeleze magazinele după un con­cept stabilit împreună cu Metro Cash & Carry şi să le denumească La Doi Paşi.



Acesta este cel mai important program pentru organizarea retailului tradiţional după Mic.ro lansat de omul de afaceri Dinu Patriciu. Acesta din urmă a închis lanţul de circa 800 de unităţi din cauza unor probleme de apro­vizionare a magazinelor. Iniţial businessul mic.ro, aflat acum în insolvenţă, era aprovizionat de Metro Cash&Carry în proporţie de 80%. Ulterior relaţiile dintre cele două părţi s-au rupt, Patriciu aprovizionându-se direct de la furnizori.

Diferenţa între cele două proiecte este că Mic.ro avea o distribuţie centralizată, iar majoritatea magazinelor erau operate de aceeaşi companie. În cazul magazinelor La Doi Paşi fiecare proprietar îşi administrează propriul magazin, primind doar consiliere din partea gigantului german.
"Programul La Doi Paşi permite proprietarilor de magazine să-şi păstreze independenţa financiară şi operaţională pe durata întregii colaborări. Metro Cash & Carry îşi păstrează specificul de vânzare cu ridicata, sprijinindu-şi clienţii revânzători în a-i deservi cât mai bine pe clienţii acestora, consumatorii finali".
Dintre cei 200 de francizaţi 80 au ter­minat deja procesul de remodelare a maga­zinelor. Reprezentanţii Metro Cash & Carry nu au dat date despre valoarea remo­de­lării fiecărui magazin, însă au spus că suma de bani este asigurată de francizat. "Maga­zinele sub denumirea La Doi Paşi pot fi regăsite deja în aproximativ 40 de localităţi ale României", spune Adina Tâmplaru, deputy head of communi­cations în cadrul Metro Mana­ge­ment.
La întrebarea câte magazine vreţi să se implice în acest proiect, reprezentanţii comerciantului german au răspuns "în funcţie de puterea de absorbţie a pieţei şi ţinând cont că ne adresăm celor 70.000 de magazine tradiţionale existente pe piaţa autohtonă, putem spune că vedem potenţial mare pe care-l poate oferi piaţa din România, privind acest concept de franciză".
Oficialii Metro Cash & Carry nu dau detalii despre contractul de franciză, cum ar fi taxa pe care o achită francizaţii. Ei spun doar că germanii se ocupă de partea de marketing a acestui proiect. "Metro Cash & Carry România oferă cursuri de instruire, consultanţă privind alcătuirea sortimentaţiei şi monitorizare profesională a preţurilor, adaptată la sectorul respectiv".
Reprezentanţii companiei germane spun însă că francizaţii nu sunt obligaţi să facă aprovizionarea doar de la Metro.
Ce spun consultanţii
Pentru reuşita acestui proiect Metro va trebui să gestioneze câteva aspecte critice, respectiv mentalitatea micilor comercianţi români şi menţinerea încrederii franci­za­ţilor, crede Adrian Comăneci, manager în cadrul companiei de cercetare Contrast Mana­gement Consulting. "Majoritatea micilor comercianţi români sunt convinşi că ei ştiu cel mai bine cum trebuie să se desfăşoare afacerea lor şi vor să aibă control permanent şi absolut asupra afacerii". El mai spune că avantajele consultanţei şi implicării Metro Cash&Carry în acest proiect sunt evidente, dar armonizarea cu produsele şi obiectivele grupului va trebui gestionată cu mare atenţie. "Într-un model de business bazat pe încredere este suficient un singur exemplu negativ pentru a genera o reacţie în lanţ din partea comercianţilor. Din acest punct de vedere este foarte important ca Metro Cash&Carry să menţină permanent o abordare «win-win» faţă de viitorii parteneri. Nu în ultimul rând este interesant de văzut care sunt condiţiile ieşirii din franciza pe care a gândit-o Metro Cash &Carry. Acestea ar putea garanta o anumită stabilitate a reţelei în perioada în care conceptul va fi eficientizat".

sursa:mediafax.ro

FUMATUL LA ROMÂNI: Cât cheltuie pe ţigări şi câţi s-au gândit să renunţe la fumat ca urmare a avertismentelor de pe pachete


Un fumător curent cheltuie lunar 273 de lei pe ţigări, cea mai comună sursă de procurare a ţigaretelor fiind magazinele, potrivit Studiului Global privind Tutunul la Adulţi (GATS), lansat luni în România.

Conform studiului, cea mai comună sursă de procurare a ţigărilor a fost reprezentată de magazine (84,3%), chioşcuri (6,6%) şi vânzători ambulanţi (3.5%). Foarte puţini fumători şi-au procurat ţigările de la altă persoană (2,7%) sau din alte surse (2,7%). În medie, un fumător curent a cheltuit lunar 273,1
 lei pentru procurarea ţigărilor.

FUMATUL LA ROMÂNI: Cât cheltuie pe ţigări şi câţi s-au gândit să renunţe la fumat ca urmare a avertismentelor de pe pachete (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)














Aproape toţi adulţii (96,3%) cred că fumatul cauzează boli grave, 98,3% cred că fumatul cauzează cancer pulmonar, 94,6% alte cancere, 89,2% accidente vasculare cerebrale şi 90,0% atac de cord. O proporţie mai redusă a adulţilor a fost conştientă de faptul că fumatul poate cauza osteoporoză (53,4%), naşteri premature (74,7%) sau disfuncţii erectile (66,5%).
Totodată, 95,2% dintre fumători au observat avertismente pictoriale de sănătate pe pachetele de ţigări şi mai mult de o pătrime (27,5%) s-au gândit să renunţe la fumat datorită acestora. Mai mult femei (33,2%) decât bărbaţi (24,7%) s-au gândit să se lase de fumat ca urmare a avertismentelor pictoriale de sănătate.
GATS Romania a fost implementat sub supervizarea Ministerului Sănătăţii (MS) prin trei instituţii - Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP), instituţia nominalizată de către Ministerul Sănătăţii să implementeze GATS în România, Centrul Naţional de Pregătire Statistică (CNPS) şi TOTEM Communication (TC).

Cât de mare este Apple?


Dacă ar fi o ţară, Apple ar avea o economie de peste trei ori mai mare decât România
Cu aproape 500 miliarde de dolari, Apple are în prezent cea mai ridicată capitalizare din lume şi s-a alăturat în februarie unui club select de companii care au depăşit acest prag, din care fac parte giganţi precum Microsoft, General Electric, Cisco Systems, Exxon Mobil, Intel, dar şi grupul chinez PetroChina care a atins un nivel al capitalizării de peste 1.000 mld. dolari în 2007, scrie cnbc.com.
Compania din Palo Alto a ajuns la un nivel al capitalizării atât de mare încât dacă ar fi folosite toate bancnotele de 1 $, 2 $, 5$, 10 $, 20 $ şi 50$ aflate în circulaţie, tot nu ar fi strânşi bani suficienţi pentru a achiziţiona producătorul iPhone.
Cu peste 497 miliarde de dolari, Apple este aproape de valoarea combinată a celor trei companii IT care au trecut, la un moment dat, de pragul de 500 de miliarde de dolari - Microsoft (267 mld. dolari), Intel (133 mld. dolari) şi Cisco (106 mld. dolari) şi este de aproximativ 2,5 ori mai mare decât compania rivală Google (200 mld. dolari).
Dacă Apple ar fi o ţară, ar avea un PIB nominal mai mare decât cel al unor economii precum Polonia (469,4 mld. dolari), Belgia (469,5 mld. dolari), Suedia (458,9 mld. dolari) sau Arabia Saudită (434,6 mld. dolari), fiind apropiată de PIB-ul Elveţiei (527,9 mld. dolari).
Conform ultimelor statistici publicate de Banca Mondială, în lume există doar 18 ţări care au un PIB mai mare de 500 mld. dolari. Prin comparaţie, PIB-ul României a fost anul trecut puţin peste 160 mld. dolari, de peste trei ori mai mic decât capitalizarea Apple.
De asemenea, compania are o capitalizare mai mare decât producţia anuală de bunuri şi servicii a multor metropole ale lumii, apropiindu-se de producţia anuală brută a oraşului Chicago (532 mld. dolari), potrivit institutului de cercetare Greyhill Advisors.
Colosul din Palo Alto nu se opreşte însă aici. Din 56 de analişti care urmăresc Apple, consultaţi de Bloomberg, 51 recomandă achiziţia titlurilor, patru păstrarea acestora şi doar unul vânzarea, iar optimismul investitorilor este alimentat de lansarea unui nou model iPad şi de speculaţiile că Apple ar putea plăti pentru prima dată dividende.



sursa:zf.ro

CONCEDIERI in masa: 5.700 de disponibilizari la P&G


CONCEDIERI in masa: 5.700 de disponibilizari la P&G
sxc.hu
Cea mai mare companie de produse de larg consum va concedia 5.700 de angajati care nu lucreaza la operatiunile de productie ale grupului, reprezentand 10% din personalul acestor departamente. 
Procter & Gamble (P&G) a incadrat acesta masura intr-un plan de reducere a costurilor cu 10 miliarde de dolari pana la sfarsitul anului 2016, transmite zf.ro.

Gigantul FMCG numara circa 57.000 de angajati in afara operatiunilor de productie, dintr-un total de 129.000 de persoane, scrie realitatea.

In tara noastra, P&G opereaza din anul 1992 la Bucuresti primul birou din regiunea Balcanilor, care serveste drept sediu regional pentru companie. Grupul a preluat in 1995 o fabrica din Timisoara.

[VIDEO] Japonezii au construit cel mai inalt turn din lume


[VIDEO] Japonezii au construit cel mai inalt turn din lume
Captura foto BBC
Constructia Tokyo Sky Tree s-a finalizat, japonezii reusind sa creeze cel mai inalt turn din lume.
Turnul are o inaltime de 634 de metri si este cea de-a doua cladire ca marime din lume, dupa Burj Khalifa din Dubai, potrivitBBC.

Totusi, Tokyo Sky Tree detine recordul pentru cel mai inalt turn, mai inalt decat Canton Tower, si cel pentru cea mai inalta structura de pe o insula, peste Taipei 101.

Desi este finalizata, cladirea nu va fi deschisa publicului decat in luna mai a acestui an, deoarece constructorul vrea sa finalizeze interiorul magazinelor, precum si alte facilitati.


Citeste si Topul celor mai mari constructii din lume

A sfidat criza: Cum a trait 16 ani fara sa cheltuiasca un ban


A sfidat criza: Cum a trait 16 ani fara sa cheltuiasca un ban
sxc.hu
Heidemarie Schwermer are acum 69 de ani si, in urma cu 16 ani, a decis sa incerce sa vada daca poate trai un an de zile fara sa cheltuie bani.
Ideea ei a reusit, si mai mult, i-a adus o viata unica. Povestea ei a fost prezentata si intr-un film documentar, "Traind fara bani". 

Femeia a renuntat la toate bunurile pe care le avea, inclusiv la apartamentul ei si si-a dat demisia de la locul de munca, informeaza protv.ro. De atunci traieste o viata nomada, prestand diverse servicii pentru mancare si gazduire. De obicei, ea lucreaza ca gradinar sau menajera, folosind trocul ca mijloc de schimb de bunuri sau servicii.

Heidemarie spune ca niciodata nu a fost mai fericita si toti banii pe care ii primeste ii da organizatiilor caritabile.

[VIDEO] Care este masina anului 2012 in Europa?


[VIDEO] Care este masina anului 2012 in Europa?
Modelul Chevrolet Volt/ Opel-Vauxhall Ampera, dezvoltat de grupul american General Motors (GM), a fost desemnat masina anului 2012 in Europa de catre juriul Car of the Year.






Volkswagen Up, respectiv Ford Focus ocupa urmatoarele doua pozitii in clasament.  
Volt si Ampera au candidat in comun la premiul pentru anul 2012, fiind similare din punct de vedere tehnic, cu unele diferente de design.

Cele doua modele au fost desemnate castigatoare luni seara, la debutul Salonului Auto de la Geneva, de catre un juriu de 59 de membri din 23 de state europene, scrie MEDIAFAX.

Candidatii au fost evaluati in functie de numeroase criterii, inclusiv design, confort, performante, inovatie tehnologica si eficienta.


Modelul electric al General Motors, care poate fi alimentat "la priza", a mai castigat anul trecut titluri ca masina anului in America de Nord sau masina ecologica a anului.

Premiul acordat de juriul european survine unui eveniment mai putin pozitiv pentru marca, GM anuntand vineri ca suspenda temporar productia Volt din cauza vanzarilor scazute.

Stocurile modelului Volt au ajuns suficiente pentru 154 de zile, fata de perioada considerata optima de 60 de zile, noteaza Forbes.

GM estima vanzari de 10.000 de modele Volt pentru anul trecut, insa a reusit sa vanda numai 7.600 de unitati. Grupul american a renuntat recent la tinta de 45.000 de unitati pentru acest an, dupa ce a livrat in ianuarie si februarie putin peste 1.600 de modele Volt.

Cu toate acestea, Volt s-a vandut mai bine decat celelalte automobiel electrice pe piata americana, noteaza Forbes. 




sursa:9am.ro

S-a descoperit cuibul extratestrilor! Hubble studiaza un super-Pamant care are mai multa apa decat planeta noastra


Planeta era perfecta pentru viata inca de acum cateva milioane de ani!
S-a descoperit cuibul extratestrilor! Hubble studiaza un super-Pamant care are mai multa apa decat planeta noastra
Telescopul Hubble a descoperit cantitati uriase de apa pe planeta GJ1214b, un super-Pamant aflat la 40 de ani lumina de noi. Corpul ceresc ar avea chiar mai multa apa decat are Terra.
Cercetatorii spun ca respectiva planeta a stat, acum ceva vreme, in asa-numita Goldilocks Zone, adica fata de steaua ei era la distanta perfecta pentru a adaposti viata. Asta inseamna ca inca acum cateva milioane de ani aceasta planeta ar fi putut fi locuita.
Momentan, GJ1214b s-a apropiat de stea, iar temperatura atinge la suprafata ei 230 grade Celsius, potrivit unor estimari. Cercetatorii de la Centrul petnru Astrofizica Harvard - Smithsonian au folosit telescopul Hubble ca sa afle mai multe despre planeta descoperita in 2009.
Informatiile colectate de ei arata ca GJ1214b are un diametru de 2,7 ori mai mare decat Pamantul si cantareste de 7 ori mai mult. Ea se afla de 70 de ori mai aproape de steaua ei decat noi de Soare. 


sursa:yoda.ro

marți, 6 martie 2012

Americanii lanseaza 4s cu sistem de operare Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Vezi pretul


Noul model ViewSonic permite ringtone-uri diferite si liste separate de contacte pentru fiecare SIM
Americanii lanseaza 4s cu sistem de operare Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Vezi pretul
Compania americana ViewSonic lanseaza ViewPhone 4s, un smartphone dual-SIM cu display de 3,5 inch. Noul model are instalata cea mai recenta versiune a sistemului de operare dezvoltat de Google, Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Utilizatorii pot avea liste separate de contacte pentru fiecare SIM si pot seta ringtone-uri diferite.
ViewPhone 4S are un display IPS de 3,5 inch cu o rezolutie de 960 x 640 pixeli, format 16:9, un raport contrast de 800:1 si o luminozitate de 500 cd/m2. Smartphone-ul dispune de o camera cu o rezolutie de 5 megapixeli cu autofocalizare, dar si de o camera frontala VGA.
"Smartphone-urile dual-SIM ViewSonic sunt solutia ideala pentru multinationale, navestisti, cei care studiaza in strainatate sau cei vor sa tina legatura cu prietenii sau familia din alte tari" a declarat Brian Wei, coordonator marketing pentru Europa in cadrul companiei ViewSonic. "Am proiectat aceste telefoane cu gandul la utilizatori, astfel incat sa fie sofisticate si cu o serie de facilitati, dar sa ofere si un mod simplu si eficient de a comunica" a mai adaugat Wei.
ViewPhone 4S va fi disponibil in Europa in al doilea trimestru al acestui an, pentru un pret de aproximativ 390 de euro (325 GBP). Smartphone-ul a fost prezentat la standul ViewSonic din cadrul Mobile World Congress, ce a avut loc intre 27 februarie si 1 martie 2012 la Barcelona.


sursa:yoda.ro

Reteaua nemteasca pe fibra optica: transfer 512 Gbps


Fibra optica este viitorul in domeniul transferului de date in volum si viteza mare. Deutsche Telekom are acum o retea functionala ale carei caracteristici sunt desprinse parca din filmele SF.
iLiKeIT. Reteaua nemteasca pe fibra optica: transfer 512 Gbps
Este vorba despre retea cu o singura fibra optica, capabila sa atinga viteze de transmisie a datelor de pana la 512Gbps, in conditii de test. In realitate limita utilizabila este de "doar" 400Gbps.
Cel mai impresionant aspect este acela ca reteaua de super-viteza este deja instalata pe portiune de un kilometru, intre Berlin si Hanovra, impreuna cu traditionala retea de 10Gbps.
Cercetatorii germani de la Telekom Innovation Laboratories au reusit astfel o premiera mondiala, transmisia de date in acest caz fiind echivalentul transmisiei simultane a 77 de CD-uri de muzica.
Rata maxima de transfer folosita de retelele de internet pe fibra optica existente pana in acest moment era de 100 Gbps, pentru fiecare canal. Daca s-ar folosi toate cele 48 canale ale fibrei optice testate si inventate de catre nemti, viteza totala de trasfer ar atinge uimitoarea rata de 24,6 Tbps (24.600.000.000.000 bit/s).
O colectie intreaga de 3.696 de CD-uri ar putea fi transmise simultan pe o singura fibra optica - un cablu mai subtire decat un fir de par, potrivit Telekom Inovation Laboratories.
Sursa: StirilePROTV

Ce inseamna sa fii un barbat bun?

Un barbat bun, o femeie buna... Ce inseamna sa fii un om bun astazi? Sunt teme de gandire pe care rareori ni le dam...

Dar daca ne vom opri putin in loc sa meditam, cu siguranta ne vom mai limpezi mai curand, in aceasta lume atat de turbulenta. Sunt intrebari firesti in momente de schimbari permanente, radicale, cand idei noi isi fac loc, punandu-si amprenta asupra modului nostru de a fi. Vorbim adeseori despre femei, despre identitatea feminine in lumea contempoarana. E timpul sa punem in scena si identitatea masculina. Asadar, ce inseamna sa fii un barbat bun? ASTAZI.
Inspirata de un editorial descoperit pe un site american, i-am intrebat intai pe doi dintre colegii mei, ce sentimente trezeste in ei, aceasta intrebare:
“Un <> este o caracterizare cu foarte multe definitii, normal, in functie de personajul feminin de langa acesta. In opinia mea, un <> este in primul rand acel barbat care respecta femeia in general si in special persoana pe care o are alaturi. Un barbat bun trebuie sa fie orgolios, dar in acelasi timp sa inteleaga. Un barbat bun trebuie sa nu uite ca diplomatia este cea mai buna arma impotriva oricarui capriciu. Un barbat bun trebuie sa-si asume responsabilitati si riscuri, dar sa ocroteasca persoanele dragi din jurul lui. Un barbat bun trebuie sa aiba simtul umorului obligatoriu si nu in ultimul rand sa stie sa spele vase...”(Silviu)barbat bun, barbat, om bun
“Sa fii un barbat bun inseamana sa nu iti folosesti furia atunci cand esti enervat de o femeie. Inseamana sa nu folosesti in mod repetat cuvinte neadecvate. Inseamana sa tratezi unele aspecte dintr-o perspectiva feminina. Inseaman sa fii sensibil pentru micile afectiuni, care in lumea femeilor conteaza mai mult. Inseamna sa acorzi siguranta”. (Tudor)
Colegii mei sunt foarte tineri, fac parte dintr-o noua generatie si gandesc oarecum surprinzator fata de ceea ce eram obisnuiti si obisnuite sa credem ca inseamna un “barbat bun”, sau o "femeie buna". Iar etic vorbind, bunatatea era o valoare a umanitatii in ansamblu.

Ce inseamna sa fii un barbat bun?


The Good Men Project este unul dintre site-urile mele preferate, datorita continutului sau mai putin obisnuit. In traducere romaneasca, titlul site-ului ar insemna “Proiectul Barbatilor Buni”. Sunt un grup de barbati americani care pun sub semnul intrebarii portretul clasic al barbatului, in diverse articole. De exemplu, unul dintre subiectele pe care editorialistii de la The Good Men Project le abordeaaza este relatia tata - copii. Sau… empatia pe care o manifesta, sau nu, un barbat in cadrul relatiilor cu ceilalti oameni. De data aceasta ei au inaintat in discutie, mai ferm decat pana acum, intrebarea deja afirmata ce i-a provocat si pe colegii mei: Ce inseamna sa fii un barbat bun?

Ce este unic, in legatura cu bunatatea masculina, in comparatie cu bunatatea umana universala?
 

“Misiunea mea fost mereu aceea de a lansa o discutie despre ce inseamna sa fii un tata bun, un sot, un fiu, un muncitor si un barbat. As spune ca a fi un tata bun si un sot bun este cumva diferit fata de a fi o buna mama si sotie. Desigur a fi un bun parinte si un sot bun, are elemente universale, dar intr-o lume in care suntem indopati cu articole de genul <>, tatii trebuie sa faca fata unei provocari diferite fata de cele carora trebuie sa le faca fata femeile, intr-o lume in care sunt foarte tare influentate de revolutia feminista.
 barbat bun, barbat, om bunAstfel, ca soti, fie ca suntem gay sau hetero, rolul nostru de barbati este diferit de cel al femeii, care la randul ei incearca sa is idea seama ce inseamna sa fii o sotie buna, o femeie buna”, scrie Tom Matlack, editorialistul de la site-ul "barbatilor buni" si liderul acestui proiect nascut din necesitatea oamenilor, barbati si femei de a-si redefini identitatea, intr-o lume cu valori noi.
In ceea ce ma priveste, drumul meu in incercarea de a defini si redefini bunatatea, a fost  si o incercare legata de identitatea mea de barbat. Am facut greseli imense caracteristice barbatilor. Si am cautat un sfat, consiliere si inspiratie din partea barbatilor care s-au aflat in situatii similare si astfel am gasit drumul catre o viata mai buna.
In cazul meu a insemnat sa devin cumpatat , fiind implicat in viata copiilor mei cat de mult am putut ca tata divortat, in ciuda legilor de divort nedrepte. In final m-am recasatorit si am invatat cum sa iubesc si sa ma las iubit intr-un mod onest si intim”.

In mod cert, transformarea mea a avut de-a face cu o transformare de natura umana, dar mi s-a parut important sa gasesc sprijinul in alti barbati, sa invat de la ei, sa accept ideea ca, barbat fiind, nu sunt predestinat unui scenariu de comportamente negative, ca sunt capabil de ceva mult mai bun”…
"Astfel ajungem la aceasta idee de bunatate, ca la un fel de absolut. De prea multe ori, mie mi s-a parut ca, spunand despre un barbat ca este bun, am convenit ca acesta are caracter, integritate, ca intr-un anume fel, el este perfect. Este un mit, caci in general, aceste caracteristici sunt atasate doar barbatilor, nu si femeilor. E ca si cand am vrea sa ii impachetam pe Clint Eastwood, Buddha si Iisus in aceeasi cutiuta.
Nu sunt de acord cu asta. Eu cred in puterea povestii fiecaruia, in puterea barbatilor care ajuta alti barbati, in abilitatea barbatilor de a iesi din cele mai complicate situatii, de a se transforma pe ei insisi dupa ce au facut cele mai grave greseli, devenind oameni diferiti – barbati capabili de onsetitate si succes, acolo unde inainte erau mereu prinsi in capcana neonestitatii, a adictiilor si chiar a violentei”.
"Dar, chiar si cei mai deosebiti dintre noi, oricat de transformati am fi, ramanem tot oameni, muritori, barbati care ne confruntam cu viata de zi cu zi…
Definitia mea personala despre ce inseamna sa fii “un barbat bun” se refera la incercarea de a lua deciziile corecte in viata de zi cu zi. Inseamna sa fiu alaturi de sotia si copiii mei chiar si atunci cand nu imi e foarte usor sa fac asta. Inseamna sa incerc sa ajut pe cineva din generozitate si nu din mandrie, inseamna a afirma cel mai adanc adevar de care sunt capabil.
Si inseamna sa ma iert pe mine insumi atunci cand ratez. Pentru ca inca mai am esecuri. Daca reusesc sa fac mai mult alegerile bune decat pe cele gresite intr-o zi, asta inseamna victorie. Si pot sa dorm linistit. Dar inca mai sunt destule nopti cand nu dorm chiar atat de linistit pe cat mi-as dori…
Sa fii un barbat bun este o aspiratie". E un proiect, nu o destinatie, pentru noi toti, concluzioneaza editorialistul.

Ce parere aveti despre gandurile sale, despre gandurile colegilor mei? Noi credem ca, indiferent daca suntem femei sau barbati, acest exercitiu de constiinta in legatura cu noi insine, este mereu bine-venit si ca astfel ne poate face viata cu mult mai frumoasa...



sursa:garbo.ro