Totalul afișărilor de pagină

luni, 19 martie 2012

Geneva 2012: Rolls-Royce Phantom facelift


Eu i-am spus “facelift”, pentru ca asta este, dar denumirea oficiala este Rolls-Royce Phantom Series II. Adica Rolls-Royce Phantom a  primit o reimprospatare pentru toata gama.
Era nevoie de asta? Da, chiar daca Phantom este in continuare definitia luxului suprem in materie de masini si, practic, nu are concurenta. Maybach nici nu s-a apropiat vreodata de succesul lui Phantom si oricum, la momentul asta, este pe moarte. In orice caz, seicii din tarile golfului aveau nevoie de o noutate, un motiv sa renunte la vechiul Phantom pentru unul mai nou.
Rolls-Royce Phantom Series II
Phantom a fost lansat in 2003, adica acum 9 ani. Atunci, eu aveam doar cateva luni de presa auto in spate. O gramada de timp, care insa n-a trecut la fel peste Phantom ca in cazul altor modele. Dar, cum spuneam, seicii au nevoie de un motiv..
Trebuie insa sa recunosc faptul ca faceliftul il avantajeaza. Partea frontala a fost redesenata, farurile (integral cu lumini LED) schimba destul de mult aspectul masinii, la fel si zona inferioara. In rest, modificari pe care doar posesorii (si soferii acestora) le simt: noi sisteme de asistare, control imbunatatit pentru sistemul multimedia, update pentru navigatie, noi functii pentru sistemul de asistare la parcare, etc.
Rolls-Royce Phantom Series II
Motorul a ramas acelasi: V12 de 6,7 litri, care produce 460 CP, cuplat acum la o noua cutie de viteze automata, cu 8 trepte, diferentialul spate fiind, de asemenea, unul nou. Britanicii psun ca nivelul consumului a scazut, cam cu un litri/100 km. Ma indoiesc ca va observa cineva.. dar la nivel de imagine da bine sa spui asta.
Cam asta ar fi, am scris articolul mai mult ca sa va arat galeria foto :)














sursa:motorstory.ro

Geneva 2012 – Lamborghini Aventador J – Nebunesc si unicat


Atat eu, cat si toata lumea, asteptam sa vedem la Geneva noul Lamborghini Aventador Roadster. Ei bine, italienii au avut alta idee si ne-au aratat ceva mult mai spectaculos. Si, da, nebunesc.
Se numeste Lamborghini Aventador Jsi vedeti imediat ca nu seamana decat vag cu un roadster normal. Bolidul italian este in cu totul alta categorie. Este dus la extrem, doar pentru cei ce apreciaza extremul. Practic, Lamborghini a creat o masina oarecum noua, pe baza coupe-ului Aventador.
Lamborghini Aventador J
Caroseria a fost destul de mult schimbata, pentru ca structura masinii este alta.Lamborghini Aventador J nu are parbriz, ci niste mici deflectoare de vant, iar portierele au mici geamuri fixe. Caroseria a fost facuta in mare parte din fibra de carbon, totul este facut pentru eficienta aerodinamica.
Nu v-am spus (si sigur v-ati intrebat) ce-i cu “J”-ul acesta. Este un indice care defineste specificatiile tehnice ale unei anumite clase la masinile de curse.
Lamborghini Aventador J
Italienii spun ca a conduce Aventador J este ca si cum ai pilota o motocicleta de viteza. Si pilotul si copilotul au nevoie de casca si costum special.
Motorul este acelasi V12 de 6,5 litri si 700 CP, tractiune integrala.Lamborghini nu da niste cifre de acceleratii, dar stim ca versiunea coupe ajunge la 100 km/h in 2,9 secunde, iar Aventador J este si mai usor (doar 1.575 kg) pentru ca, daca tot porti casca, n-ai nevoie de sistem audio. Si nici de aer conditionat si nici de sistem de navigatie.
Lamborghini Aventador J
Asadar, fara muzica si climatizare, Lamborghini Aventador J este doar pentru a pilota.
Din ce v-am spus aici, aveti poate impresia ca este un concept. Nu este. Este unicat, poate fi condus legal pe sosea si va ajunge la un client despre care nu se spune nimic. Nu vreau sa-mi imaginez cat costa (milioane de euro) avand in vedere ca Aventador J este facut intr-un singur exemplar, iar Lamborghini nu va asambla nici un alt prototip, nici macar unul pentru propriul muzeu.
















sursa:motorstory.ro