Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 1 octombrie 2011

Cele mai valoroase 10 branduri de lux din lume. Cu cât e mai scump, cu atât se vinde mai bine


 Cu cat e mai scump, cu atat se vinde mai bine. Cele mai valoroase 10 branduri de lux din lume GALERIE FOTO
În industria luxului, brandul şi notorietatea înseamnă mai mult decât în oricare alt sector. Consumatorii sunt dispuşi să cheltuieasca o grămadă de bani pentru calitatea produsului, pentru design, dar în primul rând pentru renumele firmei. Aşa se explică, de exemplu, de ce o mulţime de oameni cumpără produse false, cu mult mai ieftine, doar pentru că au pe ele numele unei firme renumite.

Desi lumea trece de mai bine de trei ani printr-o criza economica fara precedent in istorie, se pare ca marile branduri raman in continuare cele mai cautate.
Si in timp ce afaceri mici sau mijlocii dau faliment, brandurile de lux fac si mai multi bani in continuare.
 
Compania de cercetare Millward Brown Optimor a calculat valoarea companiilor de lux, in functie de veniturile pe care le genereaza notorietatea pe care o au in randul consumatorilor.
 
Iata mai jos topul celor mai valoroase 10 nume din industria luxului:
 
10 Burberry
 
Valoarea brandului: 3,38 miliarde de dolari, in crestere cu 86% fata de anul anterior.
 
Brandul, care este pe piata de 155 de ani, se foloseste de tehnologia moderna pentru a se promova. Compania a trimit mesaje personalizate consumatorilor sai, invitandu-i la o prezentare intr-unul din magazinele sale din Londra. Totodata, oricare dintre modelele prezentate a putut fi comandat si livrat in doar cateva saptamani.
 
9 Fendi
 
Valoarea brandului: 3,42 miliarde de dolari, in crestere cu 7% fata de anul anterior.
 
Condusa de faimosul Karl Lagerfeld, Fendi a crescut usor anul trecut ca urmare a lansarii unei linii de haine pentru femei si barbati, la preturi mici. Lagerfeld a spus atunci ca aceatsa colectie este o idee pe care voia sa o puna de mai mult timp in aplicare.
 
8 Moët&Chandon
 
Valoarea brandului: 4,57 de miliarde de dolari, in crestere cu 7% fata de anul anterior.
 
Unul dintre cei mai mari producatori de sampanie din lume, Moët&Chandon se afla pe piata inca din secolul al 18-lea.
 
7 Hennessy
 
Valoarea brandului: 5 miliarde de dolari, in scadere cu 7% fata de anul anterior
 
Producatorul de coniac de lux s-a extins pe piata din India, dar a inregistrat scaderi din cauza crizei, dar si a competitorilor directi, respectiv Courvoisier, Hennessy, Martell sau Rémy Martin.
 
6 Rolex
 
Valoarea brandului: 5,27 miliarde de dolari, in crestere cu 11% fata de anul anterior.
 
Unul dintre cele mai faimoase branduri de ceasuri, Rolex si-a extisn recent contractul de sponsorizare cursele de la Daytona si cu turneul asiatic de golf.
 
5 Cartier
 
Valoarea brandului: 5,33 miliarde de dolari, in crestere cu 34% fata de anul anterior.
 
Cartier s-a extins pe piata asiatica, datorita dorintei din ce in ce mai accentuate a chinezilor de a-si arata bogatia.
 
4 Chanel
 
Valoarea brandului: 6,82 de miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior.
 
Chanel vinde o gama larga de produse pe internet si s-a extins in spatiul comercial virtual, in special in ceea ce priveste produsele cosmetice.
 
3 Gucci
 
Valoarea brandului: 6,82 miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior.
 
Gucci este unul dintre brandurile care a imbratisat cel mai recent spatiul virtual, prin propria aplicatie. Ofera produse, muzica si oportunitati de shopping exclusive.
 
2 Hermès
 
Valoarea brandului: 11,92 de miliarde de dolari, in cerestere cu 41% fata de anul anterior.
 
Seful Hermes, Robert Chavez, considera ca avansul pe care l-a inregistrat compania sa in plina criza se datoreaza tocmai faptului ca in aceasta perioada oamenii cauta mai mult produsele de calitate. Compania a deschis mai multe magazine noi in ultimii doi ani.
 
1 Louis Vuitton
 
Valoarea brandului: 24,31 miliarde de dolari, in crestere cu 23% fata de anul anterior
 
Vanzarile Louis Vuitton au crescut anul trecut ca urmare a introducerii de noi produse in colectie, care au fost foarte bine primite de consumatori.

sursa:incont.ro

După 147 de ani, România are un nou Cod Civil care a intrat în vigoare de la 1 octombrie. Care sunt principalele modificări

România are, după 147 de ani, un nou Cod Civil, care a intrat în vigoare din 1 octombrie, ministrul Justiţiei declarând că aceasta este o lege a libertăţii, a egalităţii, gândită pentru o societate care se ţine departe de tribunal, preocupată mai mult de cooperare, decât de dispută şi confruntare.

Noul Cod Civil înlocuieşte vechiul Cod din 1864, adoptat în timpul domnitorului Alexandru Ioan Cuza şi având ca principală sursă de inspiraţie codul francez din 1804.

Vezi aici principalele modificări

Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, a declarat, sâmbătă, cu ocazia intrării în vigoare a noului Cod Civil, că este o lege a libertăţii, a egalităţii, construită cu grija de a aşeza părţile pe aceeaşi treaptă atunci când îşi exprimă voinţele şi acordă consimţământul.
"Este o lege a libertăţii. Instituţiile reformate sau cele noi au la bază principiul fundamental al libertăţii de voinţă. Este un Cod al libertăţii, pentru că împlineşte în sfera dreptului ideea superioară a libertăţii. Libertatea de a contracta, libertatea de a testa, libertatea de a întreprinde, de a dobândi sau a ceda, libertatea de a aşeza familia pe o bază convenabilă ambilor soţi", a spus Cătălin Predoiu, citat într-un comunicat de presă.
Ministrul Justiţiei a mai spus că acesta este un Cod care invită la întreprindere, facere, construcţie, cooperare, la tranzacţie, negociere şi conciliere.
"Este un Cod gândit pentru o societate care se ţine departe de tribunal, preocupată mai mult de creaţie şi cooperare, decât de dispută şi confruntare. Este un Cod gândit pentru o Românie lucrativă, onestă, inteligentă, reper de normalitate în centrul spaţiului Euroasiatic", a adăugat Predoiu.
Ministerul Justiţiei a lansat, vineri, site-ul "Noul Cod civil, pe înţelesul tuturor", unde sunt afişate modificările legislative aduse de noul Cod civil. Pe site sunt şi informaţii privind instituţiile din vechiul Cod civil preluate şi în noua reglementare, a anunţat MJ.
Informaţii noi despre testamente, consiliul de familie, divorţ, contracte, dar şi despre unul dintre cele mai frecvente cazuri întâlnite în practică, dobândirea proprietăţii prin accesiune, au fost deja afişate pe site.
În perioada următoare, site-ul va fi completat cu prezentări ale instituţiilor care au suscitat interesul publicului.
Proiectul de transmitere a informaţiilor este coordonat de Ministerul Justiţiei, în colaborare cu Uniunea Naţională a Barourilor, Uniunea Naţională a Notarilor Publici, Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti şi Consiliul de Mediere. Informaţiile postate pe site vor putea fi accesate în perioada următoare şi de pe paginile de internet ale acestora.
Ministerul Justiţiei a deschis recent şi o pagină "Codul civil" - organizaţie guvernamentală şi în reţeaua de socializare Facebook, unde utilizatorii pot accesa informaţiile. Până acum, mesajele, notele postate pe această pagină au fost vizionate de peste 50.000 de utilizatori Facebook, au precizat reprezentanţii MJ.
Totodată, va fi tipărită în 80.000 de exemplare o broşură cu principalele noutăţi legislative introduse prin acest Cod civil, care va fi distribuită gratuit.

sursa:mediafax.ro

[VIDEO] Moda Barbati Toamna – Iarna 2011 – 2012


Pentru că am intrat deja bine de tot in toamnă, e momentul să aruncăm o privire peste colecțille marilor designeri pentru a mai fura câteva idei.
Începem cu Vivienne Westwood, ale cărei combinații de cămașă și cravată sunt sigur că îți vor atrage atenția:
Robert Cavalli
Fii atent la sacourile de costum cu două rânduri de nasturi și la paltoane.
Burberry Prorsum
Urmărește paltoanele din păr de cămilă de la mijlocul spectacolului:
DSquared2
Deși am fost puțin dezamăgit de DSquared2 (în special din cauză că toate ținutele au aceeași pălărie și aceiași ochelari), merită să arunci o privire (poate te tentează pălăria sau niște bretele):
Louis Vuitton
Deși compania franceză a mers mult pe negru în aceaastă colecție, tăieturile moderne sunt cu siguranță interesante. În plus, portocaliul aprins este și el interesant în combinație cu negrul.
O ultimă observație: ai observat combinația de maro cu negru? Ce părere ai?
Ermenegildo Zegna
Tema chinezească – aceastea sunt cele două couvinte care ar putea descrie ținutele celor de la Ermenegildo Zegna. Tim Banks, un cunoscut critic vestimentar a spus despre această colecție că atmosfera este cea a orașului Shanghai a anilor 1930. Să ne convingem…
Gucci
Ce părere ai despre pantalonii care sunt extrem de lungi și de largi în partea de jos (contrar regulilor de stil)?
Salvatore Ferragamo
Daca credeai ca albul este rezervat doar pentru sezonul estival, iată că Ferragamo ne demonstrează contrariul. Totuși, vei avea ocazia să vezi și alte nuanțe gen roșu cărămiziu, albastru verzui și maro.
Această colecție de toamnă-iarnă este de departe cea mai „purtabilă” din câte am văzut până acum, și îți recomand să te uiți de mai multe ori la ea.
Vei avea ocazia, pe lângă modelele de paltoane interesante, să vezi și sacouri sport cu revere ascuțite, care ridică gradul de formalitate al ținutei și te scot în evidență într-un mod extrem de interesant.
Jean Paul Gaultier
În ritmuri de James Bond, ținutele Jean Paul Gaultier s-ar putea să te șocheze. Un singur lucru vreau să reții din ele, acesta fiind singurul motiv pentru care am inclus clipul: ținuta black tie chiar de la începutul prezentării.
Giorgio Armani
O colecție care sugerează, după cum ne-am obișnuit, clasă și rafinament. Nu mi-a plăcut batista de buzunar imensă de la minutul 2′ 50″ însă am avut ocazia să văd sacouri la două rânduri de nasturi, mănuși din piele, niște combinații foarte interesante de maro și gri. În plus, câteva dintre ținute aveau în compoziție ochelari de soare iar aceștia se potriveau incredibil de bine cu forma feței. Le-ai găsit?
Versace
Mi-au plăcut în special costumele. Ce am mai găsit interesant au fost mănușile albastre și niște pulovere cu niște imprimeuri interesante.


sursa:fiicustil.ro

vineri, 30 septembrie 2011

Beta-ul Battlefield 3 începe la sfârşitul lunii, află cerinţele de sistem


Electronic Arts a anunţat că sesiunea de testare beta a jocului Battlefield 3 va porni începând cu 29 septembrie 2011. Beta-ul va putea fi descărcat gratuit şi va conţine o singură hartă - Operation Metro, care va putea fi jucată înmodul "Rush". Cu această ocazie, au fost făcute publice şi cerinţele de sistem necesare pentru a rula Battlefield 3:
Cerinţe de sistem minime:
OS: Windows Vista (Service Pack 2) 32-Bit
Procesor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHZ sau Althon X2 2.7 GHz)
Memorie RAM: 2 GB
Hard Disk: 20 GB
Placă Video (AMD): compatibilă DirectX 10.1 cu 512 MB RAM (seriile ATI RADEON 3000, 4000, 5000 sau 6000, minimum ATI RADEON 3870 sau mai bun)
Placă Video (NVIDIA): compatibilă DirectX 10.0 cu 512 MB RAM (seriile NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 sau 500, minimum NVIDIA GEFORCE 8800 GT sau mai bun)
Placă Sunet: compatibilă DirectX
Tastatură şi mouse
Unitate DVD ROM
Cerinţe de sistem recomandate:
OS: Windows 7 64-Bit
Procesor: Quad-Core CPU
Memorie RAM: 4 GB
Hard Disk: 20 GB
Placă Video: ): compatibilă DirectX 11 cu 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 sau ATI RADEON 6950)
Placă Sunet: compatibilă DirectX
Tastatură şi mouse
Unitate DVD ROM
Cei care nu dispun însă de un asemenea sistem nu ar trebui să dispere: versiunea beta de Battlefield 3 va putea fi descarcată şi jucată şi pe consolele Xbox 360 şi PlayStation 3.
Battlefield 3 se va lansa în România pe 28 octombrie 2011.

Sursa:

Destructoid

NFS: The Run – Story Trailer

NFS: The Run – Story Trailer

Electronic Arts a lansat un nou trailer din Need for Speed: The Run, de această dată dedicat poveştii din joc. Jack, eroul principal, este un om căutat, singura lui şansă de supravieţuire fiind câştigarea unei curse de peste 3000 de mile, ce 
implică traversarea Statelor Unite de la apus la răsărit, din San Francisco şi până la New York.
Pentru prima dată în cadrul seriei Need for Speed, în The Run jucătorul nu va fi limitat doar la a conduce maşini, având posibilităţile de a părăsi bolizii, de a fugi sau înfrunta poliţia sau de a fura maşini noi pentru continuarea cursei. Aceste secvenţe se vor realiza prin intermediul unor secvenţe de tip quick time event, circa 10% din joc desfăşurânu-se în acest mod.
Need for Speed: The Run va fi lansat în România pe 18 noiembrie 2011, pentru PC, Xbox 360 şi PlayStation 3.


Sursa:

VG247

Google Chrome se pregăteşte să depăşească Firefox


Calitatea browser-ului propriu-zis dar şi promovarea agresivă au făcut caGoogle Chrome să crească literalmente într-un an, câţi alţii-n zece. Drept urmare, browser-ul celor de la Google va avea până la finele anului o cotă mai mare decât Firefox.
În prezent, primele trei browsere după cota de piaţă sunt: Internet Explorer cu 41,7 %, Firefox cu 26,8% şi Chrome cu 23,6%. Dintre cele trei, singurul care a crescut a fost Google Chrome. Din ianuarie până în septembrie Chrome a câştigat 8 procente, adică a reuşit să-şi crească cota de piaţă cu aproximativ 50%. Practic, Google Chrome reuşeşte să câştige adepţi atât din rândul utilizatorilor de Internet Explorer, cât şi de Firefox.
Având în vedere evoluţia din acest an, s-a calculat că până în decembrie Firefox va pierde locul doi în favoarea lui Chrome. Dacă trendul se menţine, până la sfârşitul anului Chrome va ajunge la o cota de 26,6%. Tot atunci Firefox vă scădea la 25,3%.
Aceste date sunt furnizate de StatCounter, companie de web metrics (statistici şi studii de piaţă pe online). O companie similară, Net Applications, are un alt set de cifre. Din datele celor de la Net Applications reiese că diferenţa dintre Firefox şi Chrome, la nivelul lunii august, este mult mai mare, Firefox având 22,6% din piaţă, în timp ce Google Chrome doar 15,5%. Luând în calcul cifrele celor de la Net Applications, rocada dintre cele două browsere au urma să se producă undeva la mijlocul anului viitor. Asta, evident, dacă se menţine evoluţia actuală.
Oricum ar fi, schimbul de locuri dintre cele două browsere pare doar o chestiune de timp.
Întrebarea care se pune este dacă scăderea lui Firefox nu este, de fapt, o pierdere pentru toată lumea. Gândiţi-vă că principalele două browsere, Internet Explorer şi Chrome, sunt instrumentele a două mari companii şi că, într-un fel sau altul, browserele acestora vor servi intereselor pecuniare de moment ale Microsoft, respectiv Google. Şi aduceţi-vă aminte cum stăteau lucrurile când Internet Explorer n-avea rival. Când motivaţia financiară nu va mai exista, va înceta şi inovaţia.

Promotiile din supermarketuri si sistemul “all-inclusive” ar putea fi interzise in UE


Comisia Europeana (CE) se gandeste sa interzica sistemul “all-inclusive” din hoteluri, din cauza faptului ca acesta implica aruncarea unei cantitati prea mari de mancare, ceea ce contravine intentiei Uniunii Europene de a limita cat mai mult irosirea alimentelor. Informatia apare in ziarul bulgar Monitor, care citeaza surse din guvernul de la Sofia.


 Promotiile din supermarketuri si sistemul “all-inclusive” ar putea fi interzise in UE
Potrivit aceleiasi surse, Comisia se vrea sa interzica si promotiile din supermarketuri, care permit achizitionarea mai multor produse la un pret mic, pentru ca in final se ajunge ca ceea ce se cumpara in plus sa fie aruncat, au mai spus sursele citate.
 
Datele CE arata ca painea aruncata intr-o zi in Viena ar putea hrani 200.000 de africani saraci.
 
Pana in 2013, fiecare membru UE trebuie sa vina cu un plan prin care sa limiteze pierderile in ceea ce priveste alimentele.
 
Marea Britanie, de exemplu a lansat recent o campanie numita "Love food, hate waste” (“Iubesc mancarea, urasc irosirea ei”), prin care isi propune sa-i informeze pe propriii cetateni sa cumpere doar ceea ce au nevoie, pentru anu fi nevoiti sa arunce mancarea pe care nu o consuma.
 
Germania si Olanda fac demersuri similare, practici care au fost date ca exemplu de catre CE.

sursa:incont.ro

LUMEA ÎN CRIZĂ. Soluţia este în mâna politicienilor şi tocmai de asta ar trebui să ne fie frică. Riscul tensiunilor sociale în Europa este în creştere


“Până când politicienii chiar vor face ceva în legătură cu mersul economiei globale…temeţi-vă”. Acesta este mesajul de pe coperta celui mai recent număr al prestigioasei reviste The Economist.
"Până când politicienii chiar vor face ceva în legătură cu mersul economiei globale…temeţi-vă". Acesta este mesajul de pe coperta celui mai recent număr al prestigioasei reviste The Economist. În acelaşi ton pesimist, Bloomberg a prezentat rezultatele unui sondaj de opinie din care reiese că aproap trei sferturi dintre traderi, analişti şi investitori se aşteaptă ca reintrarea zonei euro în recesiune dar şi măsurile de austeritate impuse de majoritatea statelor să ducă la tensiuni sociale.
În vremuri grele, oamenii caută, în mod natural, motive de speranţă, scrie The Economist . Aşa se explică faptul că pieţele financiare, lovite de mult timp de criza zonei euro, şi-au revenit la începutul acestei săptămâni, pe fondul speculaţiilor că, după ce au fost strânşi cu uşa de ceilalţi lideri globali, liderii europeni vor pune în aplicare, în sfârşit, un "mare plan" de a salva moneda europeană. Investitorii au părăsit zona de risc scăzut a titlurilor de stat şi s-au aventurat, din nou, pe piaţa de capital şi în alte active mai riscante. În doar două zile valoarea titlurilor băncilor franceze cu probleme au crescut cu aproape 20%.
Această speranţă însă are şanse mari să nu se îndeplinească, din trei mari motive, susţine publicaţia citată.
Cele trei motive din cauza cărora salvarea zonei euro pare, în acest moment, încă departe
Sursă: The Economist
Primul motiv este că, în ciuda titlurilor alerte ale ştirilor apărute după întâlnirea din oficialii Băncii Mondiale şi cei ai FMI, care a avut loc la finele săptămânii trecute la Washington, liderii europeni sunt departe de a fi ajuns la o înţelegere privind modul în care vor salva moneda unică europeană. Cea mai corectă exprimare ar fi în acest caz că, de fapt, ei au acum un plan de a pune la cale un plan, cel mai probabil undeva la nivelul lunii noiembrie.
Al doilea motiv este că şi în situaţia în care este evitată o catastrofă în Europa, perpesctivele economiei globale se înrăutăţesc, pe măsură ce măsurile de austeritate fiscale adoptate în statele bogate se intensifică iar economiile emergente nu mai reprezintă, ca până acum, o sursă consistentă de creştere economică globală.
Al treilea motiv este că politicienii americani ameninţă, din nou, să strice procesul de revenire economică prin măsuri fiscale iresponsabil de riscante. Toate cele trei motive, la un loc, indică un viitor sumbru pentru economia globală, scrie The Economist.
Creşterea economică trimestrială a zonei euro în ultimii cinci ani
Sursă: TradingEconomics.com, pe baza datelor Eurostat
Vinovaţi sunt factorii de decizie, în special Angela Merkel şi Nicolas Sarkozy, care nu au fost suficient de fermi
Cea mai mare parte a vinei pentru actuala situaţia ar trebui pusă pe umerii liderilor europeni. Avertismentele şi predicile americanilor dar şi ale altor lideri globali, de săptămâna trecută, au avut totuşi un rezultat: factorii de decizie din Europa recunosc acum că trebuie să depună un efort mai mare pentru a stabiliza situaţia. Măcar acum sunt preocupaţi de problemele adevărate, cum ar fi ridicarea acelui "gard" financiar care să separe statele cu probleme, cum ar fi Italia, de restul zonei euro, pentru a evita contagiunea, recapitalizarea băncilor precum şi atacarea problemei Greciei într-un mod mult mai direct. Planul lor momentan ar fi să aibă un plan concret în aplicare până la începutul lui noiembrie, cu ocazia sumittului G 20, ale celor mai puternice economii, care va avea loc la Cannes.
Asta înseamnă însă o perioadă destul de lungă de aşteptare iar liderii UE nu au căzut încă de acord privind felul în care trebuie rezolvată problema zonei euro. Germania, de exemplu, crede că problema centrală este risipa fiscală, astfel încât a fost destul de reticentă când a venit vorba despre majorarea arsenalului fondului de salvare al UE (EFSF).
Cele mai strigente probleme, printre care se numără şi restructurarea datoriei Greciei, trebuie abordate cu foarte mare atenţie, pentru a construi acel zid protector în jurul Italiei dar şi al altor state cu probleme. Mai mult decât atât, ele necesită un curaj politic deosebit, curaj pe care atât Angela Merkel, cancelarul german cât şi preşedintele francez Nicolas Sarkozy nu l-au arătat până acum. Cu cât vor fi mai puţin speriaţi, cu atât ceilalţi lideri europeni vor fi tentaţi să pună în practică un plan de salvare care chiar să îşi atingă scopul, notează publicaţia citată.
Evoluţia indicelui care reflectă percepţia mediului de afaceri dar şi al consumatorilor faţă de mersul economiei UE
Sursă: Comisia Europeană
O mare parte a economiei globale plăteşte acum preţul timidităţii acestor lideri în a ataca frontal problemele din zona euro. Din ce în ce mai mulţi indicatori economi indică faptul că grupul de state care folosesc moneda unică europeană alunecă înapoi în groapa recesiunii, pe fondul scăderii exporturilor Germaniei, a înăspririi fiscalităţii, a scăderii încrederii în revenirea economiei dar şi a faptului că probleme întâmpinate de bănci înseamn, în final, credite mai scumpe, care sunt de natură să "taie" din eventuala revenire a consumului. Chiar şi în cazul în care criza din zona euro ar fi rezolvată mâine, PIB-ul regiunii este de aşteptat să scadă în următoarele luni.
America este, la rândul ei, departe de a fi scăpat de griji
De cealaltă parte a oceanului, economia SUA "scârţâie" şi ea la rândul ei iar evoluţia din ultima perioadă, respectiv scăderea acţiunilor pe piaţa de capital şi scăderea încrederii consumatorilor par să indice o viitoare înrăutăţire a situaţiei. Banca centrală a Statelor Unite, Fed, încearcă noi măsuri de a impulsiona economia, însă şi aceste încercări sunt făcute cu jumătate de inimă. Indiferent de ceea ce va face, SUA se îndreaptă acum spre cea mai drastică ajustare fiscală a vreunui stat cu o economie puternică din 2012.
La finalul analizei, The Economist prezintă cele două mari greşeli făcute de factorii de decizie la nivel global. Prima este miza prea mare pusă pe măsurile de austeritate fiscală în defavoarea creşterii economice iar a doua este lipsa sincerităţii. În Germania, unde rata şomajului este mai mică decât cea din 2008, când a pornit criza mondială, oamenii tind să considere că actuala criză este legată de "leneşii de greci şi de italieni". În America, republicanii, care se opun planului de austeritate propus de administraţia Obama, se fac vinovaţi de împrăştierea de jumătăţi de adevăr sau de informaţii interpretare în mod voit altfel decât în mod normal.
72% dintre investitori, traderi şi analişti se aşteaptă la tensiuni sociale - sondaj Bloomberg
Probabilitatea ca actuala criză din zona euro şi eventuala reinstalare a recesiunii să ducă la tulburări sociale este de 72% în 2012, conform unui sondaj de opinie efectuat de Bloomberg.
Aproape trei sferturi dintre respondenţi se aşteaptă ca zona euro să reintre în recesiune în următorul an, în timp ce 53% dintre ei se aşteaptă ca situaţia să se înrăutăţească pe o piaţă financiară în care băncile au o expunere atât de mare pe titluri de stat. Eşantionul este de 1.031 de economişti, analişti, investitori şi traderi abonaţi ai Bloomberg. Aproape jumătate dintre ei cred că în următorul an cel puţin un stat va fi "dat afară" din zona euro.
La nivelul pieţei financiare, tensiunile dintre liderii europeni privind planul de salvare a Greciei s-a resimţit prin tendinţa investitorilor de a-şi muta capitalul înafara zonei euro, pentru a reduce riscurile asumate.
La polul opus, ca nivel ridicat de încredere al investitorilor, se află Franţa şi Marea Britanie, despre care 90% dintre respondenţi sunt siguri că nu vor da faliment. Nu a fost uitată nici Germania, despre care 38% dintre cei intervievaţi susţin că are o bonitate "excelentă" în timp ce alţi 45% spune că aceasta este "bună".
În ceea ce priveşte percepţia asupra viitorului Italiei şi Spaniei, 64% dintre persoanele din eşantion susţin că acestea vor continua să îşi onoreze obligaţiile, respectiv că nu vor intra în incapacitate de plată.
Sondajul de opinie a fost derulat pe 26 septembrie de către Selzer&Co. şi are o marjă de eroare de plus minus 3,1%.

sursa:gandul.info

Veste bună: NASA anunţă că sunt mai puţini asteroizi de talie mare în apropierea Pământului

Numărul asteroizilor de talie mare care trec aproape de Terra şi mai ales cel al obiectelor de mărime medie, capabile să distrugă oraşe mari de pe Pământ, a fost revizuit în scădere, făcând mai puţin probabil riscul de producere a unei coliziuni catastrofale, a anunţat, joi, NASA.

Aceste estimări rezultă din cel mai precis recensământ de până acum al obiectelor telurice care se învârt în jurul Soarelui, la mai puţin de 195 de milioane de kilometri de el şi care se află destul de aproape de orbita terestră, a precizat agenţia spaţială americană, citată de AFP.
" Riscul ca un asteroid foarte mare să lovească Terra înainte ca noi să putem să îl detectăm şi să avertizăm populaţia în legătură cu acest impact a scăzut substanţial ", a declarat Tim Spahr, directorul programului Minor Planet Center de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics din Cambridge (statul Massachusetts).
Astfel, NASA a identificat 93% din totalul asteroizilor mari - care au un diametru de cel puţin un kilometru - ce se găsesc în apropiere de Terra, un obiectiv fixat de Congresul american în anul 1998.
Numărul estimat al acestor asteroizi mari a scăzut de la aproximativ o mie la 981, dintre care 911 au fost deja identificaţi.
Niciunul dintre aceste obiecte nu reprezintă o ameninţare pentru Terra în următoarele secole, potrivit acestornoi observaţii realizate cu ajutorul satelitului Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE) al NASA.
Potrivit savanţilor implicaţi în acest program, toţi asteroizii mari care se află în apropierea planetei noastre şi au un diametru de 10 kilometri - corpuri cereşti asemănătoare aceluia care, potrivit unei teorii unanim admise, ar fi cauzat, prin prăbuşirea sa pe Terra, dispariţia dinozaurilor în urmă cu 65 de milioane de ani - au fost identificaţi.
Situaţia este puţin diferită în cazul asteroizilor de talie mijlocie - cu diametre de peste 100 de metri - din apropierea Terrei, al căror număr estimat revizuit pe baza ultimului recensământ a scăzut de la 35.000 la 19.500.
Până în zilele noastre, "vânătorii de asteroizi" care lucrează pentru NASA au descoperit doar 5.200, ceea ce înseamnă că ceilalţi 15.000 rămân să fie descoperiţi.
Savanţii estimează la peste 1 milion numărul asteroizilor mici, necunoscuţi, care ar putea lovi Terra şi să provoace pagube.
Studiul a fost coordonat de Amy Mainzer.
WISE a monitorizat toată bolta cerească, de două ori, cu camere în infraroşu, din ianuarie 2010 până în februarie 2011, continuând să fotografieze galaxiile îndepărtate şi toate cometele şi toţi asteroizii pe care i-a descoperit.
WISE a observat astfel, în total, peste 100.000 de asteroizi în principala centură de asteroizi dintre Marte şi Jupiter.

sursa:mediafax.ro

In sfarsit! Apple da liber romanilor la muzica si filme de pe iTunes - Vezi reactii

In sfarsit! Apple da liber romanilor la muzica si filme de pe iTunes - Vezi reactiiCompania americana Apple permite de saptamana aceasta achizitia de muzica si filme de pe canalul iTunes, pana in prezent nedisponibil romanilor, conform companiei americane. 

Utilizatorii autohtoni posesori de iPhone-uri, iPad-uri, iPod Touch-uri precum si computere vor putea achizitiona muzica si filme de pe iTunes Store. Pretul unei melodii este de 1 euro in tmp ce un album intreg are pret variabil.
Plata se face, la fel ca pe App Store, magazinul de aplicatii al companiei, prin card bancar.
De pe iTunes, romanii au de ales dintre peste 13 milioane de melodii,fara DRM, precum si audio book-uri.

1. Crezi ca vor cumpara romanii filme si muzica de pe iTunes?

Pe forumuri romanii saluta deschiderea iTunes, desi unii utilizatori spun ca nu cred ca se va bucura de succesul international. “Nu cred ca o sa aiba vanzari, cel putin nu comparabile cu alte tari europene. Romanii, sa dea bani pe muzica? Primul programul instalat pe calculatorul lor este DC++ si YM”, spune, pe Softpedia, un utilizator.
Cand vor avea romanii salariile celor din afara, atunci isi vor cumpara muzica de pe iTunes. Momentan suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine”, comenteaza un altul, in timp ce unii dintre utilizatori spun ca intampina probleme la achizitie.
Majoritatea insa aplauda intrarea iTunes si in Romania.
Apple a lansat iTunes in 2003, devenind, in timp, unul dintre principalii concurenti ai sistemelor traditionale de achizitie de muzica. La scurt timp a intrat si in multe tari din Europa, Romania nefiind insa pe lista, cel mai probabil din cauza ratei mari a pirateriei.

sursa:wall-street.ro