Totalul afișărilor de pagină

vineri, 21 octombrie 2011

Puloverul si camasa: combinatia perfecta de iarna pentru orice barbat


pulover de ski
foto: ralphlauren.com

Fiind iarna, nu avem de ales decat sa impachetam pantalonii scurti, sosetele ”low-cut”, si tricourile polo cu maneca scurta pana la anul. Daca ai avut grija de ele si ti le-ai ales astfel incat sa se asorteze, hainele luate anii trecuti vor fi cu stil si la anul – garantat.
Un cititor m-a rugat sa fac un articol despre combinatii de pulovere si camasi. Mi-am dat seama imediat ca o asemenea combinatie, daca se adauga si un palton barbatesc cu stil, va creea un layering fantastic.
In plus, combinatia pulover plus camasa este una ce merge si in situatii business casual , adica la serviciu.
Tipurile de pulovere sunt destul de multe si merita cate un articol fiecare. Asa ca astazi ma voi axa doar pe combinatii de pulovere si camasi, ca sa iti faci o idee despre ce ai putea sa-ti cumperi.
Fie vorba intre noi, o asemenea tinuta merge foarte bine si de Revelion (eu chiar am avut asa ceva anul trecut), asa ca s-ar putea sa faci senzatie daca incerci una din combinatiile de mai jos.
Cand vine vorba de pulovere si camasi, nu trebuie decat sa aruncam o privire peste tinutele Ralph Lauren pentru a ramane cu gura cascata.
Nu, nu vreau sa te conving sa cumperi aceasta marca – preturile sunt destul de piperate, mai ales acum in vreme de criza. Insa ceea ce poti face este sa te uiti peste combinatii, apoi sa cauti in mall pulovere si camasi asemanatoare cu cele din poza.
TINUTA #1
PULOVER CU NASTURI (CARDIGAN) VERDE INCHIS CU CAMASA IN DUNGI
foto: ralphlauren.com
Puloverul este din casmir, de culoare verde inchis iar camasa este albastra cu dungi albe. Observam si sapca ce se asorteaza cu papionul insa nu e obligatoriu sa le porti daca nu vrei sa iesi prea mult in evidenta.
Camasa este una destul de formala insa, sa ne gandim la faptul ca ace pulover cu nasturi (eng. cardigan) face ca intreaga tinuta sa fie mai informala.
Concluzia la aceasta tinuta este ca e foarte potrivita pentru Revelion iar, daca renunti la sapca si papion, o poti purta oricand la serviciu, daca ai un job de birou. Daca nu gasesti o camasa cu un guler ca cel din imagine, orice camasa cu aceleasi dungi si culori pe ea va fi ok.
TINUTA #2
PULOVER CU FERMOAR ALB CU ALBASTRU INCHIS, CAMASA PORTOCALIE SI ESARFA ALBASTRU INCHIS
pulover de ski
foto: ralphlauren.com
Esti schior inrait? Iata ce ai putea sa porti data viitoare cand mergi la munte. Nu-ti face griji ca tinuta cu e prea incarcata. Acel pulover e perfect pentru iarna si nu se va demoda prea curand.
Felul cum sunt imbinate culorile este foarte interesant. Nu numai ca albastrul de pe puloverul cu fermoar se regaseste pe camasa, dar portocaliul camasii se asorteaza cu parul roscat al baiatului. Daca ai par roscat trebuie neaparat sa-l asortezi cu ceva din tinuta. Efectul va fi devastator.
In plus, sa observam esarfa de la gat care merge cu negrul de pe pulover si catarama curelei care iese foarte tare in evidenta. (Apropo, asemenea curele cu catarame mari gasesti in magazinele Mustang din malluri).
TINUTA #3
PULOVER ROSU CU FERMOAR SI CAMASA CU PATRATELE ALB-ALBASTRE
pulover rosu cu camasa albastra
foto: ralphlauren.com
Iata si un exemplu de pulover “half-zip”, adica cu “jumatate de fermoar”. Acel fermoar, cand e desfacut, permite sa se vada camasa de sub el… lucru pe care il vrem neaparat.
Observi cum rosul si albastrul merg daca au aceeasi luminozitate? In cazul de fata, acel rosu inchis (sau grena) scoate in evidenta foarte mult pe cel care il poarta. Apoi, in momentul in care privirea urca spre fata, dam de acel albastru inchis cu alb care contrasteaza excelent. O tinuta extrem de interesanta.

sursa:fiicustil.ro

5 pantaloni casual pentru toamna


 
Incerc sa te scot din blugi de ceva vreme. Astazi voi mai adauga cateva elemente pledoariei pentru purtarea pantalonilor din stofa. Cele spuse astazi se adreseaza barbatilor de toate varstele, ocupatiile sau dimensiunile. De ce sa-i porti? Pentru ca toti poarta blugi, iar tu vrei sa iesi cumva in fata. Asa mi-ai spus candva.
 
Iata cele cinci optiuni ce te vor ajuta sa-ti improspatezi garderoba:
 
1. Pantalonii din flanel (lana groasa) – detin o pereche de vreo trei ani. Au croiala blugului, dar prezinta buzunare laterale, exact ca ai unei perechi de pantaloni de costum. Sunt absolut comfortabili, flanelul fiind un material moale, ce urmeaza elegant linia corpului. Nu este nici pe departe cel mai pretios dintre materiale, dar face fata cu brio zonei casual. M-am uitat imprejur si am zarit nuante diverse de pantaloni din flanel la cei ce au devenit in timp furnizorii mei: nuante de grena, antracit, gri petrol sau crem inchis. Am descoperit in prietenia iscata peste ani cu prezenta pereche de pantaloni ca sunt perechea spre care intind mana cel mai des toamna, iarna sau primavara. Sunt de un gri inchis si prin insasi culoarea lor devin foarte versatili, fiind alipiti usor multor combinatii cromatice de sezon. Ii gasesti in specificatiile de pe eticheta ca wool, flannel trousers.
2. Pantalonii din material reiat – variaza ca finisare intre sapte fire trase pe o latime de trei centimetri, pana la saisprezece fire trase pe aceeasi latime. Cu cat mai densa cusatura, cu atat mai usor in greutate si textura pantalonul. Cele cu tesatura mai deasa sunt considerate mai tineresti, mai confortabile. Din aceasta gama te sfatuiesc sa alegi un exemplar maro inchis sau bleumarin. Au specificat pe eticheta corduroy pants.
3. Pantalonii din catifea – hei, nu te gandi la catifea ca la materia prima pentru draperiile grele. Aici vorbim de un bumbac mai gros, satinat ce are o stralucire si o moliciune aparte intre materialele de sezon. Imi plac de departe cei in nuante de olive, brun roscat sau gri foarte inchis, dar tu ii poti alege in orice culoare specifica sezonului. Nu stii ce culori are sezonul? Coboara din masina si plimba-te prin parc. Orice parc. Si uita-te atent imprejur – ceea ce vezi e toamna si culorile ei. In original – moleskin trousers.
4. Pantalonii din tercot – sunt denumiti generic astfel, tercotul reprezentand la originile sale orice fel de material ieftin, rugos si rezistent din care se pot croi pantaloni trainici pentru munca in aer liber. Ii poti gasi mai peste tot, la marii retaileri in nuante de gri sau maro. In denumirea britanica – whipcords, cavalry twill.
5. Pantalonii din lana groasa in amestec (sau nu) cu casmir – sunt o specie aparte dedicata celor foarte indragostiti de zona elementelor clasice masculine. Sunt acea specie de pantaloni pe care o vei intalni in modele imprimate in carouri, “bradulet” (herringbone) sau carouri mari. Ii consider cel mai chic exemplar de sezon intre pantaloni. Sunt mai greu de asortat unei tinute ce incumba piese clasice masculine, dar aduc o nota de inedit acestora. Cautati pe eticheta specificatia heavy weight wool sau cashmere.
Sfatul meu este ca la momentul achizitionarii acestora sa incerci sa alegi modele de pantaloni cu manseta in partea de jos. Se potrivesc de minune cu ghete barbatesti de toate genurile si formele. In plus, apa sau noroiul vor patrunde mai greu pana la soseta, iar vantul va ridica mai putin pantalonul de pe sireturi spre a-l flutura. Cat sa aiba mansetele? Cu cat esti mai inalt, cu atat manseta ar trebui sa respecte proportiile – se pleaca de la 2 cm si se poate ajune la 4, 5 cm.

sursa:domnideromania.ro

ESQUIRE:Something Cool We Saw Online: How To Wear Colored Pants


Let's face it: Denim isn't a color. It's a material, and generally, it's just dark. So many men's wardrobes alternate between a pair of light khakis and a pair of dark jeans that it's about time—it's been about time for quite a while now—to add color. Which is where a man may sometimes trip up. For that man who needs a few tips for adjusting to a wider range of pants, today is the best day that's ever happened to you. Sort of.


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/put-this-on-fall-pants-color-guide-102011-clone-1319133102#ixzz1bRmEPgqq

ESQUIRE:Shoe Porn: Pointer Classic Saddle Shoe



Walk in these through some leaves.
Charlie classic saddle shoe ($190) by Pointer, needsupply.com


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1bRloner0

Fashion tabu: ce n-ar trebui sa porti niciodata II


Peste tot gasesti sfaturi si sugestii despre ce si cum sa porti si care sunt tendintele actuale, insa nimeni nu-ti spune ce sa nu porti. Afla acum ce este tabu inmoda barbateasca!

9. Geaca de colegiu
S-a purtat acum multi ani si era populara mai ales printre liceeni. Atunci de ce vedem inca barbati in toata firea imbracati in aceste geci de colegiu, cu fermoar, guler in dungi, elastic in talie si insemne sportive pe spate?

10. Cizme Ugg
Sunt foarte populare in randul femeilor de cativa ani buni, dar, mai nou, au inceput sa le poarte si barbatii. Piciorul unui barbat incaltat cu cizme Ugg arata dezastruos si nu este nimic de admirat aici, crede-ma. Iti lipsesc poate doar colantii pe care sa-i bagi in cizme. Chiar daca intentia ta a fost sa fii trendy, o cizma stil militar este o varianta infinit mai buna.

11. Pantofii cu varf ascutit (si sau intors)
Nimic mai grotesc decat o pereche de pantofi eleganti cu un varf lung si ascutit, uneori chiar si intors in sus. Nu s-au purtat niciodata, nu sunt eleganti si nici de bun gust. Iar daca ii mai porti si la jeansi, te-ai abonat cu succes la "asa nu". Exista destule perechi de pantofi barbatesti care arata decent si nu vei da niciodata gres daca alegi un model clasic. Ai grija numai sa fie comozi, din piele naturala si de calitate.

12. Geaca sport peste costum de stofa
Am observat foarte multi barbati care-si inghesuie sacoul de la costum sub o geaca scurta, sport, cu elastic si fermoar, sperand sa nu se vada diferenta dintre cele doua piese. Ei bine, se vede! Iar daca tot te imbraci zilnic in costumde stofa la munca, fa un efort si cumpara-ti o jacheta sau un palton drept, din stofa de lana, clasic si perfect de purtat peste costum.

13. Jacheta de jeans de acum zece ani
Poate iti aminteste de perioada ta de glorie, dar nu ti se pare ca este demodata, cam decolorata, pardon prespalata, si singura ei utilitate este sa-ti tina de cald? Fa o plimbare prin magazine si vezi cum au evoluat jachetele de jeans. Se poarta cele de nuanta bleumarin inchis, cu croieli drepte si cusaturile de culoarea mustarului.

sursa:askmen.ro

Cum sa imiti stilul unui topmodel masculin


Topmodelele masculine nu se imbraca exact ca in prezentarile de moda, in viata de zi cu zi, insa au un stil aparte, construit din idei "furate" zilnic, la "locul de munca". Iata ce poti copia de la ei, fara sa pari ca abia ai coborat de pe podium, dar nici certat cu moda.


- Poarta o tinuta alcatuita din mai multe straturi de haine. Poti incepe cu un tricou alb, simplu, peste care sa porti o camasa descheiata sau incheiata partial si o jacheta de lana cu fermoar. Un fular sau o esarfa groasa purtata la gat va completa ideal tinuta.
- Lasa-ti parul sa creasca si stabilieste o lungime medie, pentru un look putin neglijent, dar masculin si modern. Nu se mai poarta frezele de soldat american sau scolar, ci jocul de lungimi.
- Poarta sacouri in combinatie cu jeansi, insa alege sacouri care sa fie fidele formei corpului tau. Poti purta sacouri de stofa in carouri, sacouri de catifea sau in stil militar.
- Puloverele largi, impletite, purtate direct pe piele, sunt foarte sexi, daca le porti doar cu o pereche de jeansi.
- Puloverele pe gat sunt la moda, iar daca sunt realizate dintr-un material mai subtire, le poti purta pe sub sacouri.
- Cumpara-ti si poarta accesorii. Manechinele poarta intotdeauna un accent de culoare, un accesoriu, care sa fie ca o semnatura proprie, adaugata tinutei. Italienii, de exemplu, nu ies din casa fara o esarfa la gat. Cravatele de piele sunt alt accesoriu de efect. Papioanele sunt mereu haioase. Iar fularele cu diverse modele si caciulile de lana sunt usor de asortat la orice tinuta.
- Jon Kortajarena, fotomodelul din fotografie, este un bun exemplu de stil natural si interesant. Camasile deschise la nasturi si cu maneci suflecate, hainele purtate in straturi, combinatiile de imprimeuri (din aceeasi gama cromatica), accesoriile interesante (centura cu catarama decorativa si fularul inodat neglijent la gat) alcatuiesc un stil vestimentar fresh si tineresc.
- Tinuta unui topmodel exprima mereu o atitudine relaxata, ca si cum nu a facut nici un efort sa arate impecabil. Evita, deci, sa porti camasi calcate la dunga si inchise pana la ultimul nasture.

sursa:askmen.ro

Care sunt cele 10 branduri care-ţi definesc stilul?


Fiecare dintre noi, are câteva branduri preferate care ne definesc stilul. De multe ori apreciem textura, imprimeul, designul, tradiţia sau multe altele. Chiar dacă hainele nu sunt singurele branduri care ne definesc stilul, aş vrea să rămâi în această categorie.
Nu am haine de la fiecare brand pe care l-am trecut în top, dar din ceea ce am văzut în colecţiile lor în ultima vreme, au piese care mă ajută să-mi definesc stilul.






Pentru a scurta, top meu este:
1. Gant
3. Selected Homme
4. Jack & Jones
5. H&M
9. Marc O’ Polo
10. Massimo Dutti
Acesta este topul meu. Sunt curios să-l aud şi pe al tău.
sursa foto: sushantskoltey.wordpress.com

sursa:stilmasculin.ro

GQ:This Just In: LYONSTATE x Hitsman Plaid Bow Tie


bowtie1.jpg
Thinking of getting into the bow tie scene this fall? You won't find a more masculine (and appropriately seasonal) entry than this new release from Hitsman made exclusively for super cool online men's shop LYONSTATE (brought to you by an A.P.C. grad). Crafted from thick wool outerwear fabric, and handmade in New York City, this thing is like half Bunyan, half Bond, and all bad-ass. Pick it up before all those neo-hipsters beat you there - they still love plaid, and workwear, and stuff.


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/10/this-just-in-lyonstate-x-hitsman-plaid-bow-tie.html#ixzz1bQxbGUTK

Imagini şocante! Şerban Huidu, din nou în pericol! Fratele său a condus cu peste 200 km/h cu el în maşină


Deşi au trecut de-abia cinci zile de la producerea accidentului care s-a soldat cu moartea a trei persoane, Şerban Huidu a fost, din nou, în pericol pe o şosea din România, în maşina condusă de fratele său, Vlad.

În drumul de la Braşov spre Bucureşti, pe porţiuni în care limita de viteză este de 50 de km/h, Vlad Huidu a circulat cu viteze cuprinse între 130 şi peste 200 de kilometri la oră, sfidând regulile de circulaţie, deşi fratele său, Şerban, încă trece prin şocul provocat de accidentul rutier în care a fost implicat.



sursa:libertatea.ro

Numarul destinului in numerologie(Calculati-va numarul destinului !)


Ce este numarul destinului

In numerologie, numarul destinului este suma redusa a datei de nastere a persoanei. Acest numar dezvaluie personalitatea individului si insusirile care va vor insoti toata viata. Numarul destinului arata cum veti evolua pe parcursul vietii.

Cum se determina numarul destinului

Numarul destinului este suma redusa a tuturor cifrelor din data nasterii. Se scrie data nasterii sub forma numerica (inclusiv luna, care va fi un numar intre 1 si 12), apoi se aduna toate cifrele. Se aduna, apoi, toate cifrele din care este compusa prima suma si, daca este necesar, se repeta operatia, pana cand se obtine un numar compus dintr-o singura cifra sau unul dintre numerele 11 si 22 (numere maiastre).

Calculati-va numarul destinului !

Data nasterii:       

Câte alimente (nu prea) mai cumpără românii

Vânzările acestor produse au scăzut pe fondul modificării comportamentului consumatorilor, care s-au văzut nevoiţi să reducă cheltuielile
Piaţa conservelor s-a prăbuşit odată cu cea a construcţiilor
Consumul sortimentelor de margarină, paté, muştar, ketchup, ulei a scăzut cu 5-15%

Scăderea puterii de cumpărare i-a determinat pe români să strângă cureaua şi să fie atenţi la fiecare leu cheltuit. Chiar şi bugetul  pentru mâncare a fost revizuit de fiecare român, astfel dacă înainte clienţii aruncau banii pentru produsele alimentare fără să le analizeze prea mult şi umpleau coşul fără să îşi ridice problema dacă şi-l permit, acum situaţia s-a schimbat radical. Consumatorul român a devenit mai atent, caută promoţiile şi cumpără strict ce are nevoie. În 2010 consumul de produse alimentare a scăzut drastic, iar în 2011 această situaţie a continuat, dar la cote mai temperate.
"Consumul de produse alimentare precum margarină, paté, muştar, ketchup, ulei a scăzut cu 5-15%. Iar cea mai mare scădere s-a simţit pentru paté. De fapt întreaga industrie de conserve a scăzut foarte mult, deoarece şantierele s-au închis, iar muncitorii din construcţii erau cei mai frecvenţi cumpărători. Prăbuşirea din construcţii s-a resimţit în vânzările de conserve", a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Manuela Banu, director general Orkla Foods România.
Factorii care au influenţat consumul au fost atât puterea de cumpărare, dar şi alţi factori precum modificări la preţurile la materii prime, aplicarea măsurilor de austeritate. "În ultimul an, preţurile la materii prime au crescut cu 20-80%. Iar cele mai mari creşteri au fost în cazul uleiurilor, urmate de făină", a mai spus Manuela Banu.
Creşterea taxelor şi implementarea măsurilor de austeritate au afectat vânzările retailerilor. "După ce s-a modificat TVA, vânzările s-au redus cu 50% în prima lună. După care am început să ne revenim", a mai spus reprezentantul Orkla Foods.
Criza a adus modificări importante şi în rândul consumatorilor - aceştia au devenit mult mai prudenţi şi mult mai pragmatici. "Acum consumatorul ţine cont de costul per gram al produsului. Oamenii nu mai fac provizii ca în trecut, decât pentru produsele de bază. Şi ţin cont de promoţii care le aduc valoare adăugată şi aşteaptă mai mult pentru banii plătiţi, aceştia sunt foarte exigenţi", se arată într-un studiu realizat de compania Orkla Foods. În raport se mai arată că oamenii nu mai fac cumpărături din impuls şi se orientează către mărci cunoscute, sunt reticenţi în a experimenta noutăţile. Clienţii preferă lanţurile internaţionale care le conferă certitudinea respectării standardelor de siguranţă alimentară.

Cifre în scădere

Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna august 2011, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 3,0% datorită scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-2,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-3,3%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate, a crescut cu 0,6%.
Conform INS, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna august 2011, comparativ cu luna august 2010 a scăzut cu 5,9%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10,5%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-2,1%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 0,4%.
În perioada 1.I - 31.VIII.2011 comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 5,3%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-9,0%).

Sectorul non-alimentar, mai afectat decât cel alimentar

Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry, a mai spus că cele două mari segmente de produse alimentare şi non-alimentare au evoluat complet diferit, cel din urmă fiind mai afectat şi cu speranţe mai mici de creştere în viitorul apropiat. "Aceste două segmente evoluează fundamental diferit. În ceea ce priveşte alimentaţia, românul a făcut trecerea către produsele cu preţuri mai mici. Cumpără la fel, sau aproape la fel de mult ca înainte de criză, dar cumpără produsele cele mai ieftine şi de aceea avem parte de o scădere a vânzărilor marilor retaileri. Dar sunt şanse mai mari de revenire. În schimb revenirea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată va fi dificilă şi lentă în următorii ani. Românul are deja televizorul sau frigiderul pe care l-a cumpărat anii anteriori pe credit. Are deja mobilier, este îmbrăcat. Schimbarea bunurilor de folosinţă îndelungată se face doar dacă este absolut necesar", a explicat oficialul Selgros.

Magazinele specializate şi care oferă şi servicii vor câştiga tot mai mult teren

Directorul Selgros Cash&Carry este de părere că retailerii care se vor axa doar pe oferirea de produse vor pierde teren în faţa celor care vor oferi şi servicii, totodată la fel se întâmplă în magazinele din care poţi cumpăra orice, care pierd clienţii în faţa celor specializate. "Clientul nu mai este atras de magazinele de unde poţi cumpăra orice. Acum contează tot mai mult magazinele specializate. De aceea în ultimii ani magazine precum cele de Do-It-Yourself, de tip bricolaj, au avut atât de mult succes. De asemenea comercianţii trebuie să înveţe să ofere mai mult clienţilor. Cei care vor oferi mai mult decât produse, adică şi servicii, vor avea mai mult de câştigat. Lumea se îndreaptă tot mai mult către locaţiile unde pot face şi alte lucruri decât să facă shopping, să-şi cumpere un bilet de tren de exemplu", a explicat Alexandru Vlad. Acesta prognozează şi o serie de parteneriate între lanţurile de magazine. "Când un universalist îşi dă seama că nu poate face un lucru atât de bine ca un specialist, va face un parteneriat cu acesta. Un specialist de bricolaj va putea organiza mai bine decât o fac eu un raion de profil", a mai spus oficialul Selgros. Totodată, Vlad mai crede că în următorii ani numărul de magazine va continua să crească, deşi dimensiunile nu vor mai fi la fel de mari.
Potrivit datelor prezentate de compania de consultanţă Contrast România, aceasta este o tendinţă care se propagă de mai mulţi ani, chiar şi de dinainte de criză. "Din 2005 şi până în 2010, numărul magazinelor a crescut constant, însă dimensiunile au continuat să se reducă. În acest interval hypermarketurile şi magazinele de discount au fost câştigătorii în lupta pentru cotă de piaţă, într-un context în care retailul modern a câştigat foarte mult teren în faţa celui tradiţional", a declarat Adrian Comăneci, manager al Contrast Management Consulting România.

În perioada 1.I - 31.VIII.2011 comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 5,3%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-9,0%).



sursa:curierulnational.ro

RECENSĂMÂNT 2011. Câţi oameni fără Dumnezeu există în realitate în România


RECENSĂMÂNT 2011. Câţi oameni fără Dumnezeu există în realitate în România
Oficial, în România sunt 8.524 atei şi 12.825 de persoane fără religie, potrivit recensământului din 2002, mai exact 0,2 la sută dintre români. Ateul este cel care neagă existenţa lui Dumnezeu sau a altei divinităţi, potrivit Dicţionarului Englez Oxford.
Poate schimba semnificativ aceste cifre recensământul care începe joi? Probabil că nu, după cum estimează politologul Ovidiu Voicu, de la Fundaţia Soros, instituţie care a lansat săptămâna aceasta un studiu despre profilul ateului român. "Există o stigmatizare reală a societăţii în acest sens", susţine Ovidiu Voicu, care crede că există un "conformism nativ al cetăţenilor atunci când vine vorba despre religie". Din acest motiv, atâta vreme cât un om este născut într-o familie cu o anumită religie, puţini dintre cei care vor fi intervievaţi vor reuşi să adopte şi să declare public o altă religie decât a familiei din care fac parte, explică expertul.
În realitate, susţine oficialul de la Fundaţia Soros, în România ar fi aproximativ 120.000 de atei, "undeva la 0,3 - 0,4 % din totalul populaţiei ţării". "Deşi la recensământul din 2002 am avut un procent de doar 0,1% consemnat de statistici al celor declaraţi atei, fără îndoială, şi atunci procentul era mai mare", subliniază Ovidiu Voicu.

sursa:gandul.info