Totalul afișărilor de pagină

vineri, 18 noiembrie 2011

Pielea


Primele amintiri despre vestmintele din piele sunt destul de sumbre: la primul pumn incasat vreodata, ultimul lucru vazut, a fost jacheta din piele a oponentului, iar prima jacheta din piele, posedata, mi-a fost furata de sub nas intr-un club. De-abia implinisem 14 ani.
Peste ani, imaginea “golanului” agresor m-a bantuit. L-am regasit peste vreme, din intamplare, in fata unei spelunci, betiv notoriu, intr-o stare de semi-adormire. Isi vanduse, probabil, intre timp si jacheta din piele. Pe a mea nu am mai gasit-o vreodata.
Dincolo de amintirile mele, pentru lumea larga, jacheta din piele ramane emblematica pentru generatii intregi. In toate timpurile, “golanii” au avut “geaca de piele”. Stiau ei ceva – e durabila, tine la tavaleala, nu prea are moarte fizica, iar purtarea indelungata adauga peste ea o patina specifica. Si astfel jacheta devine a ta.
E greu, in fapt, sa-i gasesti locul in grderoba clasica a unui barbat, prin multitudinea de pulovere de casmir, costume de lana sau camasi cu guler inalt. In cel mai bun caz, e pasaportul pentru evadarile de sambata cu motocicleta, intr-un soi de “second life” pe care incercam sa ni-l generam cu totii dupa activitatea repetitiva si alienata de fiecare zi. Unora chiar le reuseste.
Spuneam de “golani”. Contrabalansul se va mentine mereu prin forta coercitiva a unui organism autoritar. Caci “raul” trebuie eradicat, iar filmele cu politaiul american purtand echipament din piele, catarat pe Harley-ul lui sunt emblematice. Un alt vajnic purtator al jachetei din piele. La noi, mai rar. Desi avem fabrici cu traditie in domeniu – Orastie, Tg. Mures, Ploiesti, etc., ale noastre “organe” poarta plasticuri urat mirositoare. Si verzi. Dar asta e oricum alta poveste, ce nu ne priveste.
Povestea jachetei din piele e veche. S-ar putea sa-ti rasara in memorie imagini ale taberelor beligerante din al doilea razboi mondial: pilotii americani cu scurtele lor din piele, pe de o parte

si ofiterii nazisti cu hainele lor pana la genunchi, strangulate in talie de o centura lata. Tot din piele.

Pentru primul model, daca optezi pentru purtarea sa, un simplu si banal tricou alb te va ajuta de minune. Pentru cei mai in varsta o “jacheta de pilot” ii va intineri cu minimum 20 de ani, in cazul in care este alaturata unei camasi casual. Le regasesti cu usurinta in colectiile celor de la Zara (pornind de la 150 Euro) sau in colectiile Gucci din ultimele sezoane, cu un pret pe masura numelui.

“Parpalacul” din piele genereaza pentru un bunic rememorarea unor imagini nu foarte placute. A fost restilizat in ultima decada si croit pentru purtarea sa in sezonul rece alaturi de un pulover gros din lana, pe gat sau, asa cum am zarit la Ralph Lauren, in cateva colectii, alaturi de cravate slim si manechine de sorginte androgina. Nu e stilul meu.

In formele descrise, le vei gasi si astazi, fie in magazinele vintage, cu preturi intre 300-1000 Euro, fie in colectiile designerilor, cu preturi ce pot sari si de 2000 de Euro.
Cum spuneam, pielea e de cand lumea si pamantul. In defintiv, purtam zi de zi pantofi confectionati din piele, ne tinem pantalonii pe noi cu ajutorul curelelor din piele, ne scoatem manusile din piele cand salutam, ne cumparam canapele din piele, conducem masini cu “interioare din piele”. Am enumerat suma de utilizari a materialului propriu-zis pentru cei ce, uzitand astfel de produse, tipa in gura mare atunci cand vine vorba de produse din piele. Mai ales cei ce fac din protectia animalelor o pasiune.
Nu e de mirare ca atunci cand mari designeri ce achieseaza la ideea de “protectie a animalelor’ si lanseaza cu mare pompa in noua colectie genti de dama confectionate din inlocuitori de piele, colectia e un esec grandios. Pielea innobileaza. Daca nici acesta nu e un argument, atunci pretul mare al produselor din piele ii face pe cumparatori sa respecte materia prima si produsul finit. Pentru unii, achizitia unui produs finit confectionat din piele il face sa se simta bine si numai relativ la miros si senzatia data de purtarea lui. Pentru altii (extras din declaratii ale clientelei de gen), purtarea unui obiect vestimentar fabricat din ceva ce odata a fost viu, ii face sa se simta mai vii. Acestia intra la categoria extremisti.
Ce NU se poarta, chiar daca e fabricat din piele? In primul rand sunt de evitat pantalonii din piele. Cu exceptiile de rigoare: Bon Jovi in concertele dintre 1985-1993, transpirat tot pe dinanuntru, dupa propriile declaratii, cluburi destinate anumitor fetisuri, unde pantalonii din piele sunt piese de baza in acceptarea jocului, motociclist batran ce refuza noile materiale din magazinele pentru bikeri. Exemplele pot continua.

Sacoul din piele – de achizionat atunci cand urmaresti cu obstinenta casatoria cu o fata de gabor, deci intrarea in comunitatea de tigani unguri (gabori), oameni de isprava dealtfel, ce tin la rang de virtute purtarea vestmintelor din piele. La acelasi capitol as incadra si vestele din piele.

Cum alegi, totusi, o haina confectionata din piele si de unde rezida eleganta pe acest subiect?
Ne amintim mai intai de principii – haina indeplineste, in primul rand, un rol functional. Pentru motociclisti, alegerea devine simpla – “geaca de motor”, confectionata din piele de vaca, groasa, aproape nefinisata, de o greutate considerabila si care apara purtatorul de ploaie, vant, accident sau lovitura de cutit. Glumesc.

Ce conteaza in domeniul “gecii de motor:? Urmatoarele: Turtle Bax, Marbury Coats, Honda Motor Company si Leathers of New England. Sunt nume reprezentative pentru iubitorii hainelor de gen, cu tradititie de peste 50 de ani in domeniu.
Apoi, e vorba despre estetica – manecile sa nu fie foarte lungi, umerii sa nu fie bufanti spre exagerat de bufanti. Jacheta din piele, asemenea unui palton sau pardesiu, ar trebui sa urmeze liniile corpului. In cazul de fata, negrul e clasic, iar maronul e chic si mai usor de asortat tinutelor casual. Specific clasicei jachete din piele este inchiderea cu fermoar. Nu sunt de lasat nici exemplarele care se inchid cu nasturi sau capse. Dar e de evitat in domeniu exemplarul ce prezinta revere sau buzunare aplicate la piept.
Nu uita ca jacheta din piele a coborat printre noi din sfera militara si a fost plasata in categoria casual. Din aceasta ratiune, incearca sa nu plasezi un “parpalac” din piele peste un costum barbatesc. Vei arata exact ca un gangster ratat.
Alatura jacheta din piele unei perechi de blugi sau pantalon reiat, la care adaugi nonsalant o pereche deloafer. Evita, pe cat poti, purtarea unei perechi de “tenisi” langa o jacheta din piele. Sunt din alta poveste.
Cele mai bune combinatii de gen inseamna jacheta in nuanta de maron inchis si pulover din casmir, pe gat, maron deschis. Combinatii deplasate, daca nu gresite total, inseamna o pereche de Reebok, blugi supradimensionati sau un tricou lasat in afara lungimii jachetei. Pentru probatoriu asupra ultimei fraze te invit, in orice duminica, in targul Vitan. Vizioneaza si noteaza greselile.
Exista, ca in toate domeniile, excelenta in ale hainelor din piele. La vedere, datorita unui marketing agresiv, dar si unor produse executate trainic, se remarca Bellstaff . Sunt de gasit pe calea Victoriei, langa Ministerul Economiei. I-am vizitat de ceva ori – produsele sunt absolut in regula. La capatul celalalt, cu preturi intre 100 – 300 Euro sunt comerciantii ce aduc produse de piele din Turcia sau din tarile arabe. Ii gasesti la Dragonul Rosu. Mai la sud, desi acum in plin proces de reorganizare, vei gasi produse fabuloase din piele, la preturi de nimic, in Tunisia – orasul Keirouan e un etalon in domeniul confectiilor din piele – magazinele sunt peste tot. Am vizitat Tunisia in 2006. Nu stiu cate s-au schimbat de atunci.
Jacheta de piele nu e, intr-un final, despre rigurozitate. Chiar si cel mai simplu exemplar e despre un “mission statement”. Iar declaratia pe care incerci sa o transmiti prin purtarea ei se intrevede numai si numai din atitudine. Caci purtarea unei jachete din piele este atitudine.

sursa:domnideromania.ro

Cojocul – o traditie romaneasca


Si numai pentru ca frigul mi-a patruns pana la oase zilele trecute, mi-am luat un cojoc. Nu o jacheta din piele cu guler imblanit si nici o jacheta “aviator”. Mi-am luat un cojoc in toata regula, cusut din piele de oaie si captusit cu lana, la doua randuri de nasturi cu guler contrastant. Am fost placut surprins sa constat gradul de confort termic si nu numai oferit de acesta. Probabil, fiind satul pana peste cap de marile inventii in domeniul textilelor: neopren, poliester, poliamide, etc. Poate  evremea, in urma noiloe senzatii descoperite, sa revin la materiale naturale. Si nu numai in anotimpul friguros.
Dat fiind curiozitatea personala, am facut cateva sapaturi pe tema subiectului in discutie si am gasit urmatoarele date despre prelucrarea pieilor, cojocarit, argaseala si activitatile conexe.
Din antichitate oamenii confectionau o gama variata de obiecte din piele: burdufuri sau saci din piele, curele, scuturi, coifuri, hamuri, imbracaminte (cojoace, pieptare, cusme, chimire si incaltaminte (cizme, opinci, pantofi).
In Moldova inca din epoca medievala se dezvoltă mestesugurile legate de prelucrarea pieilor si blanurilor. Cit priveşte procedeele de prelucrare a pieilor si blanurilor, ele sînt specifice, deseori deosebindu-se prin tehnicile aplicate: la dubit sau tabacit, argasit, razuit, retetele vopsirii difera de la mestesugar la mestesugar, fiindca doar asa au putut fi pastrate si transmise din generatie in generatie secretele meseriei.
Pentru confectionarea cojoacelor si bonditelor pielea era supusa mai multor operatii pina era bine intinsa si curata, apoi se albea cu o piatra alba. Deoarece cojocarii ornamentau cojoacele in culori, unele piei albe se vopseau in solutii de coaja de arin, roiba, huma neagra, oxid de cupru etc. Croirea pieilor pentru imbrăcăminte se facea prin masurari aproximative (masurare cu palma, schioapa, degetele).
Cojocaritul a ocupat un loc de frunte in domeniul confectionarii pieselor din piei. In a doua jumătate a secolului al XIX-lea si in secolul al XX-lea, in fiecare regiune activau mesteri cojocari, dar numarul lor era mai mare in zonele de nord ale Moldovei, unde pana in prezent activeaza cojocari renumiti care confectioneaza cojoace si bondite. Ei lucrau la comanda, din materia prima proprie sau a comanditarului, dar şi pentru piata. Cojoacele, bonditele de productie locală continua sa fie purtate de sateni, deseori acestea fiind procurate de oaspetii straini, care apreciază calitatea produsului natural local.
Pe timpul iernii, în zona Neamtului ca si-n alte parti ale Moldovei, taranii purtau sumane, intre care cele mai renumite erau cele purtate la sarbatori, numite si sumane cu sarad. Saradul este o broderie realizata din fire fine de lana si care era cu atât mai bogat cu cat era mai instarit cel ce-l purta. O alta caracteristica a sumanului de sarbatoare, si nu numai, o constituie croiala. Clinii sumanului dadeau si denumirea acestuia de suman cu clini sau suman cu falduri. O alta piesa de port intalnita este spenterul care este un cojocel scurt, cu maneci, realizat din piele, ca si bundita, ornamentat cu motive florale, dar pe suprafete mult mai reduse decat aceasta.
De la Moldova, cojoacele si cojocarii ajung si in orasul lui Bucur, dupa 1820, asa cum spun atestarile documentare despre Bucurestiul de altadata: “Urma apoi marele hatman si dupa dansul veneau breslele negustoresti, cari erau astfel randuite: lipscanii, marchitanii, cojocarii subtiri si grosi, islicarii, cavafii, selarii, papugiii, cizmarii si covacii; aceste isnafuri erau toate sub starostea lor
Cand la Sfantul Ion era han, el se întindea pana in zidul lui Bellu si pana in strada Cazarmii; palatele egumeniei erau pe locul unde astazi este Casa de Depuneri, hanul avea porți mari de fier, caci inauntru sedeau cei mai de frunte negustori si zarafi greci, anume: Chiurcibasa, Anesti (cojocarul lui vodă), Scarlat Scanavi, comersant de saluri, Psalida, Pondichi, Hagi Ianusi, Temeli, Gudiu si altii; acestia toti erau bancheri bogati si ajutau si susțineau frumoasa lor biserica, ale cărei coridoare se vad pana in ziua de astazi, cu frumoasele lor sculpturi.”
In zilelel noastre breasla cojocarilor si produsele lor nu mai sunt la mare cautare, asa cum ne informeaza intr-un articol de acum mai bine de doi ani, un cojocar de renume din tragul Bucurestilor: “Clientii sunt si ei altii azi. “Ce va spun, va spun din povestiri, din auzite de pe la tata, ca de cand sunt eu in atelier n-au mai venit personalitati,” declara blanarul. Pe vremuri, au trecut pe la blanarie si Irina Loghin, si Mirabela Dauer, si altii. Acum nu vin decat oameni de rand. “Uite, acum ii repar o haina unei vecine; e pensionara si m-a rugat sa ii intaresc cusaturile la haina asta,” imi arata nea Mitracu.
Materialele din care confectioneaza cojoacele sau caciulile le ia acum de la magazine sau vin direct cu ele putinii clienti ramasi. “Sunt multe haine din imitatie de blana acum, mai ieftine. Cei fara posibilitati isi cumpara din alea, iar cei bogati le arunca si isi cumpara altele daca nu le mai plac sau daca se rup,” incearca Gheorghe Mitracu sa isi explice ca pentru sine lipsa succesului.” – sursahttp://r24.ro/index.php/2008/04/24/blanarul-ucenic-din-datorie/
Tin minte si acum iernile geroase de la munte, acolo unde printre nameti, la zi de sarbatoare sau nu, localnicii isi etalau cu mandrie lucratura simpla sau inflorata a vreunui cojoc. Era locul unde si boierul se imbraca cu acelasi cojoc in plimbarea lui cu sania trasa de bidivii, peste dealurile pline de zapada necalcata de picior de om. Un cojoc gros, doi cai zdraveni si o sanie. Si multa liniste. E tot ce ai nevoie in iarna asta.

sursa:domnideromania.ro

ESQUIRE:Watch Porn: The Lange 1 Yellow Gold




To celebrate watch month here on The Style Blog, we're swapping our usual morning Shoe Porn for Watch Porn this month. Because we all could use a new one right about now.
Wear this watch once you've made it.
Lange 1 Yellow Gold ($29,900) by A Lange & Sohne, tourneau.com


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1e6GukITn

GQ:This Just In: Etre FIVEPOINT Gloves



etre-fivepoint-aw11-002XL.jpgIn our new December issue we suggest fingerless gloves as a stylish and manly way to keep your hands warm while using a touchscreen. But I'll admit it—I'm not a man. At least not when it comes to New York winters. Which is why I'm all about these Etre FIVEPOINT gloves, which give you touchscreen usability without frozen fingers. Don't ask me how, but the contrast-color tips are woven so that they conduct electricity—to your iPhone, it's like you're not wearing gloves at all.
Gloves approx. $64.30. Available on etreshop.com.


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/11/this-just-in-etre-fivepoint-gloves.html#ixzz1e6GLUh00

GQ:The Week in Style: 11.18.11

Taylor Lautner in Los Angeles.
Mini-trend of the week: everybody getting all literal with this Twilight thing. Twilight-blue was everywhere. Lautner pulled it off best.

Read More http://www.gq.com/style/week-in-style/201111/best-dressed-men-worst-dressed-men-11-18-2011#ixzz1e6FX5I5T

Nu reuşeşti să-ţi faci o iubită? Află ce trebuie să faci


Nu ai cunoscut dragostea încă şi ai ajuns într-un punct în care simţi că nu mai ai şanse de a găsi iubirea? Nimic mai fals. Oricând poţi nas în nas cu marea dragoste! Tot ce trebuie să faci este să nu-i dai cu piciorul încă de la început, aceasta fiind cea mai dificilă parte a unei relaţii în formare.

cuplu
1. Ai răbdare
Ai un talent aparte de a-ţi ruina şansele cu o fată încă de la prima întâlnire? Poate că eşti prea grăbit, atitudinea ta e prea agresivă sau nu-ţi analizezi prea bine acţiunile. Cel mai bun sfat pentru o primă întâlnire este să ai răbdare, să nu te grăbeşti în declaraţii siropoase sau gesturi indiscrete. 5 din 10 femei nu vor să fie sărutate la prima întânire, aşa că las-o mai bine pe ea să facă primul pas.
2. Asigură-te că te place
Se poate ca după prima întâlnire să nu mai vezi o a doua, nu pentru că eşti tu nepotrivit, ci pentru că ea nu era din start foarte interesată de tine. 8 din 10 femei acceptă o invitaţie în oraş deoarece nu au altceva de făcut în acea seara. Poate ai fost doar o companie bună, dar nimic mai mult. Aşadar, e bine să te asiguri din start că fata te place şi că nu îţi acceptă invitaţia doar ca să nu stea în casă. Cum? Analizează-i gesturile. Dacă te ţine de braţ şi dacă îţi zâmbeşte la prima întâlnire, poţi spune că te place!
3. Mergi mai departe
Dacă femeia care ţi-a răpit inima de la prima întâlnire nu mai acceptă o a doua, nu te insista la nesfârşit, nu încerca să joci nişte jocuri puerile. Acceptă şi mergi mai departe. Astfel, şansele ca ea să te sune peste ceva timp şi să te invite în oraş sunt de 67%, pe când invers sunt zero!
4. Vorbeşte cu ea despre Facebook, nu pe Facebook

Mania site-urilor de socializare pune mari piedici relaţiilor solide. Dacă o întâlneşti pe Facebook, nu forma o realţie virtuală cu ea. Spune-i că preferi să discuţi live despre viaţa ta şi că ţi-ar plăcea să ieşiţi la o cafea sau un suc. Întreab-o politicos dacă are timp şi-i face plăcere apoi, dacă răspunsul este afirmativ, stabileşte o dată. Nimic mai simplu. Succes!

sursa:cancan.ro

Relatia cu un tip in spatiul virtual. Iubirea pe internet, sansa vietii sau capcana?



Internetul castiga tot mai mult teren, iar povestile de dragoste inchegate in spatiul virtual iau amploare. Cel putin 20% dintre indragostitii de pretutindeni se cunosc socializand pe net. Din pacate, multe femei ajung sa se intalneasca astfel cu tipi imaginari, care nu corespund dezvaluirilor facute pe internet si au intentii periculoase. Fii desteapta, supune-l la numeroase teste inainte sa te implici sentimental. 
Intalniti-va in public
Chiar daca tipul pare sincer si iti inspira incredere, nu pierde mult timp pana sa aveti o discutie fata in fata. "Cand relatiile se infiripa in mediul virtual, este posibil sa ajungi sa iubesti o "fantoma". Apare fenomenul de a te indragosti de o iluzie, nicidecum de calitatile pe care le are omul respectiv. Cu cat amani mai mult momentul in care sa faci cunostinta cu el, cu atat iti va fi mai greu sa realizezi ca nu e asa cum il credeai tu", explica sexologul Gabriela Marin. Da-ti intalnire intr-un loc public, la mall sau intr-un restaurant. Pentru orice eventualitate, mergi insotita de o prietena. 
Cere-i poze si informatii pe care le poti verifica
Daca esti in cautarea sufletului-pereche sau relationezi deja cu un tip in mediul online, e bine sa iei masuri de precautie inainte sa te expui unor riscuri majore. Mediul online poate fi extrem de periculos daca nu stii sa te feresti. Stabileste niste limite. Inca de la primele discutii trebuie sa-i ceri cat mai multe informatii despre el. "Este de preferat sa-i ceri detalii despre viata lui reala, pe care le poti verifica. Discutiile ar fi bine sa se petreaca in fata camerei web. Sunt importante si datele de identitate si neaparat cat mai multe poze cu el daca nu se poate discuta pe camera web", sugereaza dr. Gabriela Marin, psihoterapeut specializat in terapia de cuplu. 

"Nu-i da poze cu tine in ipostaze compromitatoare"
"Exista si cupluri frumoase, fericite, care s-au cunoscut pe internet. Insa, pentru orice eventualitate, totul se face cu moderatie si la timpul potrivit. Daca iti cauti sufletul-pereche online, fii desteapta. Pastreaza o doza de neincredere fata de ceea ce-ti spune si de felul cum iti prezinta sentimentele lui. Fa tot posibilul sa obtii cat mai multe informatii personale despre el, fara sa dai multe informatii despre tine. Intreaba-l numele, prenumele, chiar si adresa si incearca sa le verifici. In niciun caz nu-i da poze cu tine in ipostaze compromitatoare. Gandeste-te ca tot ce spui si ce faci ar putea fi facut public, poate fi folosit pentru santaj s.a.m.d..", spune sexologul. 
Indicii ca e un tip dubios sau ca ceva nu e in regula:
nu-ti ofera detalii despre el si viata lui; 
refuza sa comunicati in fata camerei web; 
nu vrea sa va intalniti intr-un loc public; 
flirteaza si cu alte femei online; 
iti cere prea multe informatii personale de la inceput, cum ar fi numarul de telefon sau adresa la care locuiesti; 
iti propune sa faceti sex prin telefon, dar refuza sa va vedeti; 
iti cere bani sau alt fel de ajutor, sub diverse pretexte.


sursa:cancan.ro

GQ:Not Your Daddy's Golf Shoe: Adidas Introduces Samba Golf Footwear


sambagolfshoe.jpg
This is a hybrid. This is a cross, ah, Samba, Adidas Samba, iconic indoor soccer silhouette, and a stable, modified-for-golf sole. The amazing stuff about this is that you can play 36 holes on it in the afternoon, take it home, and just get stoned to the bejeezus-belt on it that night. And yes, to answer your next question: I know every line from Caddyshack, verbatim.
Available March 1, 2012. $100.


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/11/not-your-daddys-golf-shoe-adidas-introduces-samba-golf-footwear.html#ixzz1e2vg0lrI

joi, 17 noiembrie 2011

Descoperire impresionantă a astronomilor: Ce ascunde un misterios satelit al planetei Jupiter

Lacuri de dimensiuni impresionante, la fel de mari precum Marile Lacuri nord-americane, ar putea să existe sub suprafaţa îngheţată a Europei, unul dintre sateliţii strălucitori şi misterioşi ai planetei Jupiter, au anunţat miercuri astronomi americani.

Descoperire impresionantă a astronomilor: Ce ascunde un misterios satelit al planetei Jupiter (Imagine: NASA)
Această descoperire, dacă va fi confirmată de o viitoare misiune robotizată, este emoţionantă, întrucât apa reprezintă unul dintre elementele esenţiale pentru întreţinerea vieţii, în formele ei cunoscute de oameni.
Acoperită în întregime de un ocean îngheţat, Europa este al doilea satelit - ca distanţă - al lui Jupiter, o uriaşă planetă gazoasă, care este cea mai mare din sistemul nostru solar.
Imagini cu satelitul Europa, transmise de sonda americană Galileo, în timpul misiunii de explorare din perioada 1995-2003, au evidenţiat o suprafaţă deformată de fisuri şi acoperită cu gheaţă ondulată.
Savanţii, suprinşi de această topografie atât de insolită într-o zonă atât de rece, unde lumina Soarelui este slabă, cred că pot să explice acest fenomen comparându-l cu cel al "reliefului haotic" care există şi în anumite zone de pe Terra.
Astfel, plăcile de gheaţă plutitoare, cele de sub gheţarii care se găsesc deasupra vulcanilor, interacţiunile dintre gheaţa şi şuvoaiele de apă caldă provoacă pe Terra acest "relief haotic", au explicat cercetătorii.
Potrivit calculelor lor, grosimea stratului de gheaţă care acoperă satelitul Europa este de aproximativ 10 kilometri şi include în anumite zone "buzunare" uriaşe de apă, care se află uneori la o distanţă de trei kilometri de suprafaţă.
Apa mai caldă din aceste lacuri urcă spre suprafaţă în şuvoaie şi determină fărâmiţarea gheţurilor, care se prăbuşesc.
Acest ciclu al gheţurilor ar putea fi o dovadă suplimentară a prezenţei vieţii pe acest satelit şi a mişcărilor care se produc pe suprafaţa acestuia, permiţând un transfer de energie între aceste lacuri subterane şi suprafaţă.
Studiul, publicat în revista Nature, a fost coordonat de Britney Schmidt, geofizician la Universitatea Texas din Statele Unite ale Americii.

sursa:mediafax.ro

Ce spun hainele pe care le purtam despre noi?


Ieri seară am primit link-ul cu un reportaj făcut de către ProTv în legătura cu vestimentația. Deranjat este faptul că, mulți tineri apreciază hainele după proveniența lor indiferent de textură,design și alte caracteristici. Ei sunt mulțumiți că poartă o pereche de adidași împreună cu un trening și o spun plin de ei că acestea sunt din: Germania, Italia, etc.
Acești tineri au fost întrebați ce reprezintă pentru ei hainele și au spus că nimic. În plus, când au fost întrebați cât au dat pe haine, au simțit dorința de afimare prin exagerarea prețului real dat pe untrening și de adidași.
Este dureros că nu există o educație vestimentară în Romania. După cum veți vedea în reportaj, aceea doamnă directoare are intenții bune de ai educa pe copii în ale vestimentației, dar din păcate, această piață a kitsch a reușit să o influențeze și pe ea.
Da, într-adevăr suntem un popor care se îmbracă îngrozitor de prost. Am văzut indivizi care pe sezon de vară, poartă un maieu și o pereche de pantaloni trei sfert. Indiferent de circumstanțe și de mediul în care se află, ei sunt îmbrăcați la fel deoarece este foarte cald și au nevoie de confort și cam atât.
Ce să ne mai gândim la tăietură, design, textură, asortareaccesorizare, atitudine ?
În viziunea lor, indiferent de haină, dacă ea costă mult înseamnă că  este bună, de calitate și la modă.
Țin să menționez că anumite clase sociale în care probabil oameni au slujbe modeste,  își îmbracă salopeta de lucru sau echipamentul specific. La sfârșitul programului majoritatea tind să se îmbrace neglijent. Aici este marea greșeală.
Indifent de ceea ce faci la locul de muncă, în timpul liber poți fi tu și trebuie să te respecți. Asta nu înseamnă că de la o salopetă, trebuie  să te îmbraci la costum. Este de ajuns ca ținuta să fie modestă și plăcută ochiului. Trebuie mai întâi să ne respectăm noi ca să putem fi respectați de ceilalți. Și zic că începutul ar fi de  la o viață cât mai sănătoasă, comportament adecvat în societate și vestimentație.

ESQUIRE:Watch Porn: Uniform Wares 250 Series



To celebrate watch month here on The Style Blog, we're swapping our usual morning Shoe Porn for Watch Porn this month. Because we all could use a new one right about now.
Wear this watch because everyone will ask where it's from.
250 series ($600) by Uniform Wares, uniformwares.com


Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1dzy29e4z

ESQUIRE:15 New Inductees to Our 2011 Celebrity Style Hall of Shame


Hell of a year for famous men and their clothes, huh? Kanye West began wearing looks from the women's runway, then went and designed his own line for females. Charlie Sheen created his own range of t-shirts, too. Well, sorta. And all those Republican politicians barely proved they earned the right to run, let alone choose their own clothes for the debates. Then there's Jared Leto and Vampire Boy and, no, we're not talking the costumes from some new Twilight movie; it's just that, as a famous person, it must be difficult to know there are always cameras around — to be expected to look presentable and put-together and, well, like a man, despite the daily mundane tasks required of us all. Some celebrities manage to pull this off better than others. The list below features no such men. Alow us to present our second annual edition of The Style Blog's Celebrity Hall of Shame, 15 men who either forgot that having style is the bargain you make when you enter Hollywood, or never knew how to dress themselves in the first place...




Read more: http://www.esquire.com/blogs/mens-fashion/#ixzz1dzxYpmvv

GQ:The Want: 10 Stylish Pom-Pom Hats


You can give in to the frigid brutality of winter with yet another black wool cap, or you can pull on one of these snow-meltingly bright knit hats and laugh in its face




Read More http://www.gq.com/style/wear-it-now/201111/pom-pom-hats-winter-accessories#ixzz1dzwcTyam

GQ:Video: The Craziest Jeans in the World

From glow-in-the-dark denim to the heaviest jeans ever created, Naked & Famous guru Brandon Svarc visits the GQ fashion closet to display his most incredible pieces



Read More http://www.gq.com/video/videos/naked-famous-brandon-svarc-jeans#ixzz1dzv9QOT4

miercuri, 16 noiembrie 2011

Cafeaua este cea mai vândută marfă din lume, după ţitei


Cafeaua este mai mult decat o bautura populara, este una fara de care multi nu isi imagineaza dimineata. Este servita in birouri, in bucatarie sau la intalnire cu prietenii. Tinand cont de acesti factori nu este mirare faptul ca industria de profil valoreaza 20 de miliarde de dolari.


 Cafeaua este cea mai vanduta marfa din lume, dupa titei. 11 lucruri pe care nu le stiai despre o industrie de 20 mld. de dolari
1. Dupa titei, cafeaua este cea mai vanduta marfa din lume
Productia mondiala de cafea valoreaza 100 de miliarde de dolari si depaseste marfuri precum zahar sau porumb, scrie Business Insider.
2. La nivel global, populatia bea peste 500 de miliarde de cani de cafea in fiecare an
Dintre acestea, 14 miliarde sunt cafele espresso.
3. Exploatatiile de cafea sustin peste 25 de milioane de persoane
Boabele de cafea sunt cultivate in peste 50 de tari din Asia, Africa, America Centrala si de Sud si Caraibe. In plus, 87% din totalul productia de cafea provinde din America.
4. In ciuda diferitelor arome, exista doar doua sortimente de cafea

Cafeaua arabica si robusta sunt cele doua tipuri de cafea obtinute din boabele cultivate.

Boabele din care este obtinuta cafeaua arabica sunt cele mai numeroase (cultivate in proportie de 70%). Din boabele robusta se obtine cafeaua mai concentrata si mai ieftina totodata.

5. Jumatate din americanii cu varsta mai mare de 18 ani beau cafea zilnic
Americanii beau, in medie, 3 cani de cafea pe zi.

6. 75% din cafeina de pe piata provine din cofea
Acest procent este considerabil mai mare decat ceai, suc sau bauturi energizante.

7. Cafenelele, desi sunt considerate restaurante de nisa, au venituri considerabil mai mari decat orice alte business-uri de profil
Rata de crestere a afacerilor cu cafenele este cu 7% mai mare decat in cazul restaurantelor. Spre exemplu, Starbucks este al treilea lant de restaurante din SUA.
8. 90% din cafeaua produsa la nivel mondial provine din tarile emergente.

In schimb, ea este consumata in tarile puternic industrializate. Cei mai mari trei producatori de cafea sunt Brazilia, Vietnam si Columbia.

9. Finlandezii au cel mai mare consum de cafea pe cap de locuitor

In acelasi timp, cel mai mare producator de cafea - Brazilia - se afla pe locul 13 in topul consumatorilor. SUA ocupa doar pozitia 25, insa, ca volum, aici se bea cea mai mare cantitate de cafea.
10. Cafeaua "Fair Trade" ocupa un segment mic de piata, dar este in crestere
 
Prin conceptul "Fair Trade", companiile sprijina producatorii din tari in curs de dezvoltare sa obtina conditii comerciale mai bune pentru produsele lor si promoveaza sustenabilitatea.

sursa:incont.ro