Totalul afișărilor de pagină

vineri, 21 octombrie 2011

Cum sa imiti stilul unui topmodel masculin


Topmodelele masculine nu se imbraca exact ca in prezentarile de moda, in viata de zi cu zi, insa au un stil aparte, construit din idei "furate" zilnic, la "locul de munca". Iata ce poti copia de la ei, fara sa pari ca abia ai coborat de pe podium, dar nici certat cu moda.


- Poarta o tinuta alcatuita din mai multe straturi de haine. Poti incepe cu un tricou alb, simplu, peste care sa porti o camasa descheiata sau incheiata partial si o jacheta de lana cu fermoar. Un fular sau o esarfa groasa purtata la gat va completa ideal tinuta.
- Lasa-ti parul sa creasca si stabilieste o lungime medie, pentru un look putin neglijent, dar masculin si modern. Nu se mai poarta frezele de soldat american sau scolar, ci jocul de lungimi.
- Poarta sacouri in combinatie cu jeansi, insa alege sacouri care sa fie fidele formei corpului tau. Poti purta sacouri de stofa in carouri, sacouri de catifea sau in stil militar.
- Puloverele largi, impletite, purtate direct pe piele, sunt foarte sexi, daca le porti doar cu o pereche de jeansi.
- Puloverele pe gat sunt la moda, iar daca sunt realizate dintr-un material mai subtire, le poti purta pe sub sacouri.
- Cumpara-ti si poarta accesorii. Manechinele poarta intotdeauna un accent de culoare, un accesoriu, care sa fie ca o semnatura proprie, adaugata tinutei. Italienii, de exemplu, nu ies din casa fara o esarfa la gat. Cravatele de piele sunt alt accesoriu de efect. Papioanele sunt mereu haioase. Iar fularele cu diverse modele si caciulile de lana sunt usor de asortat la orice tinuta.
- Jon Kortajarena, fotomodelul din fotografie, este un bun exemplu de stil natural si interesant. Camasile deschise la nasturi si cu maneci suflecate, hainele purtate in straturi, combinatiile de imprimeuri (din aceeasi gama cromatica), accesoriile interesante (centura cu catarama decorativa si fularul inodat neglijent la gat) alcatuiesc un stil vestimentar fresh si tineresc.
- Tinuta unui topmodel exprima mereu o atitudine relaxata, ca si cum nu a facut nici un efort sa arate impecabil. Evita, deci, sa porti camasi calcate la dunga si inchise pana la ultimul nasture.

sursa:askmen.ro

Care sunt cele 10 branduri care-ţi definesc stilul?


Fiecare dintre noi, are câteva branduri preferate care ne definesc stilul. De multe ori apreciem textura, imprimeul, designul, tradiţia sau multe altele. Chiar dacă hainele nu sunt singurele branduri care ne definesc stilul, aş vrea să rămâi în această categorie.
Nu am haine de la fiecare brand pe care l-am trecut în top, dar din ceea ce am văzut în colecţiile lor în ultima vreme, au piese care mă ajută să-mi definesc stilul.






Pentru a scurta, top meu este:
1. Gant
3. Selected Homme
4. Jack & Jones
5. H&M
9. Marc O’ Polo
10. Massimo Dutti
Acesta este topul meu. Sunt curios să-l aud şi pe al tău.
sursa foto: sushantskoltey.wordpress.com

sursa:stilmasculin.ro

GQ:This Just In: LYONSTATE x Hitsman Plaid Bow Tie


bowtie1.jpg
Thinking of getting into the bow tie scene this fall? You won't find a more masculine (and appropriately seasonal) entry than this new release from Hitsman made exclusively for super cool online men's shop LYONSTATE (brought to you by an A.P.C. grad). Crafted from thick wool outerwear fabric, and handmade in New York City, this thing is like half Bunyan, half Bond, and all bad-ass. Pick it up before all those neo-hipsters beat you there - they still love plaid, and workwear, and stuff.


Read More http://www.gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/10/this-just-in-lyonstate-x-hitsman-plaid-bow-tie.html#ixzz1bQxbGUTK

Imagini şocante! Şerban Huidu, din nou în pericol! Fratele său a condus cu peste 200 km/h cu el în maşină


Deşi au trecut de-abia cinci zile de la producerea accidentului care s-a soldat cu moartea a trei persoane, Şerban Huidu a fost, din nou, în pericol pe o şosea din România, în maşina condusă de fratele său, Vlad.

În drumul de la Braşov spre Bucureşti, pe porţiuni în care limita de viteză este de 50 de km/h, Vlad Huidu a circulat cu viteze cuprinse între 130 şi peste 200 de kilometri la oră, sfidând regulile de circulaţie, deşi fratele său, Şerban, încă trece prin şocul provocat de accidentul rutier în care a fost implicat.



sursa:libertatea.ro

Numarul destinului in numerologie(Calculati-va numarul destinului !)


Ce este numarul destinului

In numerologie, numarul destinului este suma redusa a datei de nastere a persoanei. Acest numar dezvaluie personalitatea individului si insusirile care va vor insoti toata viata. Numarul destinului arata cum veti evolua pe parcursul vietii.

Cum se determina numarul destinului

Numarul destinului este suma redusa a tuturor cifrelor din data nasterii. Se scrie data nasterii sub forma numerica (inclusiv luna, care va fi un numar intre 1 si 12), apoi se aduna toate cifrele. Se aduna, apoi, toate cifrele din care este compusa prima suma si, daca este necesar, se repeta operatia, pana cand se obtine un numar compus dintr-o singura cifra sau unul dintre numerele 11 si 22 (numere maiastre).

Calculati-va numarul destinului !

Data nasterii:       

Câte alimente (nu prea) mai cumpără românii

Vânzările acestor produse au scăzut pe fondul modificării comportamentului consumatorilor, care s-au văzut nevoiţi să reducă cheltuielile
Piaţa conservelor s-a prăbuşit odată cu cea a construcţiilor
Consumul sortimentelor de margarină, paté, muştar, ketchup, ulei a scăzut cu 5-15%

Scăderea puterii de cumpărare i-a determinat pe români să strângă cureaua şi să fie atenţi la fiecare leu cheltuit. Chiar şi bugetul  pentru mâncare a fost revizuit de fiecare român, astfel dacă înainte clienţii aruncau banii pentru produsele alimentare fără să le analizeze prea mult şi umpleau coşul fără să îşi ridice problema dacă şi-l permit, acum situaţia s-a schimbat radical. Consumatorul român a devenit mai atent, caută promoţiile şi cumpără strict ce are nevoie. În 2010 consumul de produse alimentare a scăzut drastic, iar în 2011 această situaţie a continuat, dar la cote mai temperate.
"Consumul de produse alimentare precum margarină, paté, muştar, ketchup, ulei a scăzut cu 5-15%. Iar cea mai mare scădere s-a simţit pentru paté. De fapt întreaga industrie de conserve a scăzut foarte mult, deoarece şantierele s-au închis, iar muncitorii din construcţii erau cei mai frecvenţi cumpărători. Prăbuşirea din construcţii s-a resimţit în vânzările de conserve", a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Manuela Banu, director general Orkla Foods România.
Factorii care au influenţat consumul au fost atât puterea de cumpărare, dar şi alţi factori precum modificări la preţurile la materii prime, aplicarea măsurilor de austeritate. "În ultimul an, preţurile la materii prime au crescut cu 20-80%. Iar cele mai mari creşteri au fost în cazul uleiurilor, urmate de făină", a mai spus Manuela Banu.
Creşterea taxelor şi implementarea măsurilor de austeritate au afectat vânzările retailerilor. "După ce s-a modificat TVA, vânzările s-au redus cu 50% în prima lună. După care am început să ne revenim", a mai spus reprezentantul Orkla Foods.
Criza a adus modificări importante şi în rândul consumatorilor - aceştia au devenit mult mai prudenţi şi mult mai pragmatici. "Acum consumatorul ţine cont de costul per gram al produsului. Oamenii nu mai fac provizii ca în trecut, decât pentru produsele de bază. Şi ţin cont de promoţii care le aduc valoare adăugată şi aşteaptă mai mult pentru banii plătiţi, aceştia sunt foarte exigenţi", se arată într-un studiu realizat de compania Orkla Foods. În raport se mai arată că oamenii nu mai fac cumpărături din impuls şi se orientează către mărci cunoscute, sunt reticenţi în a experimenta noutăţile. Clienţii preferă lanţurile internaţionale care le conferă certitudinea respectării standardelor de siguranţă alimentară.

Cifre în scădere

Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna august 2011, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 3,0% datorită scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-2,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-3,3%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate, a crescut cu 0,6%.
Conform INS, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna august 2011, comparativ cu luna august 2010 a scăzut cu 5,9%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10,5%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-2,1%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 0,4%.
În perioada 1.I - 31.VIII.2011 comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 5,3%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-9,0%).

Sectorul non-alimentar, mai afectat decât cel alimentar

Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry, a mai spus că cele două mari segmente de produse alimentare şi non-alimentare au evoluat complet diferit, cel din urmă fiind mai afectat şi cu speranţe mai mici de creştere în viitorul apropiat. "Aceste două segmente evoluează fundamental diferit. În ceea ce priveşte alimentaţia, românul a făcut trecerea către produsele cu preţuri mai mici. Cumpără la fel, sau aproape la fel de mult ca înainte de criză, dar cumpără produsele cele mai ieftine şi de aceea avem parte de o scădere a vânzărilor marilor retaileri. Dar sunt şanse mai mari de revenire. În schimb revenirea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată va fi dificilă şi lentă în următorii ani. Românul are deja televizorul sau frigiderul pe care l-a cumpărat anii anteriori pe credit. Are deja mobilier, este îmbrăcat. Schimbarea bunurilor de folosinţă îndelungată se face doar dacă este absolut necesar", a explicat oficialul Selgros.

Magazinele specializate şi care oferă şi servicii vor câştiga tot mai mult teren

Directorul Selgros Cash&Carry este de părere că retailerii care se vor axa doar pe oferirea de produse vor pierde teren în faţa celor care vor oferi şi servicii, totodată la fel se întâmplă în magazinele din care poţi cumpăra orice, care pierd clienţii în faţa celor specializate. "Clientul nu mai este atras de magazinele de unde poţi cumpăra orice. Acum contează tot mai mult magazinele specializate. De aceea în ultimii ani magazine precum cele de Do-It-Yourself, de tip bricolaj, au avut atât de mult succes. De asemenea comercianţii trebuie să înveţe să ofere mai mult clienţilor. Cei care vor oferi mai mult decât produse, adică şi servicii, vor avea mai mult de câştigat. Lumea se îndreaptă tot mai mult către locaţiile unde pot face şi alte lucruri decât să facă shopping, să-şi cumpere un bilet de tren de exemplu", a explicat Alexandru Vlad. Acesta prognozează şi o serie de parteneriate între lanţurile de magazine. "Când un universalist îşi dă seama că nu poate face un lucru atât de bine ca un specialist, va face un parteneriat cu acesta. Un specialist de bricolaj va putea organiza mai bine decât o fac eu un raion de profil", a mai spus oficialul Selgros. Totodată, Vlad mai crede că în următorii ani numărul de magazine va continua să crească, deşi dimensiunile nu vor mai fi la fel de mari.
Potrivit datelor prezentate de compania de consultanţă Contrast România, aceasta este o tendinţă care se propagă de mai mulţi ani, chiar şi de dinainte de criză. "Din 2005 şi până în 2010, numărul magazinelor a crescut constant, însă dimensiunile au continuat să se reducă. În acest interval hypermarketurile şi magazinele de discount au fost câştigătorii în lupta pentru cotă de piaţă, într-un context în care retailul modern a câştigat foarte mult teren în faţa celui tradiţional", a declarat Adrian Comăneci, manager al Contrast Management Consulting România.

În perioada 1.I - 31.VIII.2011 comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut cu 5,3%, scădere datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-9,0%).



sursa:curierulnational.ro

RECENSĂMÂNT 2011. Câţi oameni fără Dumnezeu există în realitate în România


RECENSĂMÂNT 2011. Câţi oameni fără Dumnezeu există în realitate în România
Oficial, în România sunt 8.524 atei şi 12.825 de persoane fără religie, potrivit recensământului din 2002, mai exact 0,2 la sută dintre români. Ateul este cel care neagă existenţa lui Dumnezeu sau a altei divinităţi, potrivit Dicţionarului Englez Oxford.
Poate schimba semnificativ aceste cifre recensământul care începe joi? Probabil că nu, după cum estimează politologul Ovidiu Voicu, de la Fundaţia Soros, instituţie care a lansat săptămâna aceasta un studiu despre profilul ateului român. "Există o stigmatizare reală a societăţii în acest sens", susţine Ovidiu Voicu, care crede că există un "conformism nativ al cetăţenilor atunci când vine vorba despre religie". Din acest motiv, atâta vreme cât un om este născut într-o familie cu o anumită religie, puţini dintre cei care vor fi intervievaţi vor reuşi să adopte şi să declare public o altă religie decât a familiei din care fac parte, explică expertul.
În realitate, susţine oficialul de la Fundaţia Soros, în România ar fi aproximativ 120.000 de atei, "undeva la 0,3 - 0,4 % din totalul populaţiei ţării". "Deşi la recensământul din 2002 am avut un procent de doar 0,1% consemnat de statistici al celor declaraţi atei, fără îndoială, şi atunci procentul era mai mare", subliniază Ovidiu Voicu.

sursa:gandul.info

Cel mai furat produs din hipermarketuri, la nivel global. Fiecare infractiune produce pierderi de 90 de euro


Branza este cel mai furat produs din hipermarketurile din intreaga lume, potrivit unui raport citat de Sky News. Spre exemplu, doar in Marea Britanie, furturile din magazine produc pierderi de 5,6 milioane de euro pe an.


 Cel mai furat produs din hipermarketuri, la nivel global. Fiecare infractiune produce pierderi de 90 de euro
Furturile in magazine au devenit o reala problema pentru comercianti tinand cont ca infractiunile de aceasta natura au crescut cu 6,2% doar in iulie, fata de acelasi interval din 2010. Cele mai furate produse sunt cele alimentare, branza ocupand primul loc. Astfel, cu un procent de 3,9%, furturile de alimente depasesc de trei ori media totala a evenimentelor de acest tip.
In acelasi timp, 1,86% dintre infractiuni au fost reprezentate de furturile de haine si 2,37% de cosmetice.

Un raport din domeniu arata ca hotii instraineaza produse in valoare medie de 90 de euro.

Emmanuel Hembert, analist de retail in cadrul AT Kearney, spune ca furturile se intetesc in timpul verii si de aceea multi retaileri au renuntat la magazinele aflate pe arterele principale. "In ultimele sase luni, lumea a fost afectate de o incetinire a cresterii economice, o taiere de cheltuieli, iar acum cresc si furturile. Multi retaileri risca sa isi inchida definitiv magazinele centrale", spune el.
Chiar si asa, el da exemplul Marii Britanii unde nu doar clientii sunt o problema, ci si salariatii magazinelor. Acestia sunt responsabili pentru mai mult de 36% dintre furturile din unitatile unde sunt angajati.


sursa:incont.ro

Astepti o promovare sau schimbi locul de munca? Cati ani trec pana cand esti avansat


Cat timp ar trebui sa astepte un angajat pana la promovare? Cat de mult il ajuta sa lucreze in continuare intr-o companie in care nu are nicio sansa de avansare? Cand trebuie sa se sesiseze si sa-si gaseasca un nou loc de munca? Un studiu PayScale arata ca barbatii sunt mai bine platiti decat femeile, iar o avansare ar trebui sa aiba loc, in functie de merite, dupa doi ani de zile petrecuti in cadrul unei corporatii. Un expert in recrutare a explicat pentru incont.ro ca "vechimea si varsta pot juca un rol destul de important in momentul promovarii si pot avea impact atat pozitiv, cat si negativ in promovare".


 Astepti o promovare sau schimbi locul de munca? Cati ani trec pana cand esti avansat
"Cand un angajat isi doreste sa promoveze, este indicat sa exprime dorinta de a face altceva in primul rand managerului direct. In discutia cu acesta nu trenuie sa ezite sa intrebe: <>, pentru ca indrumarea sefului direct, si mai apoi sprijinul sau, sunt foarte importante", a explicat pentruincont.ro Cristina Popescu, manager al agentiei de recrutare Qpas.
"Sunt situatii in care poate promova dupa sase luni de la angajare si situatii in care promoveaza dupa 3-4 ani de activitate intr-o companie. Este nevoie de timp pentru ca angajatul sa se integreze si sa evolueze sanatos. Consider ca promovarea poate veni dupa un an si jumatate, doi ani de la angajare. Performanta individuala este factorul cel mai important, urmeaza atitudinea angajatului si dorinta acestuia de a se dezvolta si nu in ultimul rand, structura angajatorului trebuie sa permita o avansare", a precizat managerul companiei de recrutare.
Specialistul in resurse umane crede ca: "Schimbarea jobului aduce in general si o crestere salariala. Dar nu acesta trebuie sa fie singurul motiv pentru care sa ne dorim o schimbare a locului de munca, chiar daca intr-un final salariul pe care il primim este rezultatul muncii si recompensa imediata. Nu se considera o gresala majora sa faci o schimbare de job la un an sau un an si jumatate, dar poate ascunde si o reala problema daca toate schimbarile de job au fost facute cu aceasta frecventa. Un CV frumos este acela care contine si experienta indelungata intr-o singura companie, 3-5 ani si eventual a avut ocazia ca in aceasta perioada sa beneficieze de o promovare."
Penelope Trunk, expert in cariera si fondatoare a trei start-up-uri, ii sfatuieste pe toti cei care asteapta un semn de la angajatori. “Nu sunt de parere ca toata lumea merita o promovare si o crestere de salariu doar pentru ca lucreaza de ceva timp intr-o companie. Daca ti-ai petrecut ultimii trei ani intr-o organizatie, probabil ca astepti ca in cel de-al patrulea an sa aiba loc o avansare,nu? De ce crezi asta neaparat? Daca vrei sa promovezi, trebuie sa inveti in permanenta si sa-ti imbunatatesti abilitatile”, spune aceasta, citata de Business Insider.
Trunk, de profesie avocat, crede ca dupa de doi ani de zile un angajat incepe sa se plafoneze daca lucreaza pe aceeasi pozitie. Potrivit specialistului, rutina activitatilor de zi cu zi opresc oamenii din dezvoltare.
“Daca vrei sa faci mai multi bani, trebuie sa-ti schimbi mai des joburile”, este de parere fondatoarea, care marturiseste ca inainte de a recruta oameni din afara companiei, cauta talente ce nu se gasesc in interior. Pe scurt, are nevoie de oameni care sa aduca un suflu nou corporatiei.
Barbatii, mai bine platiti decat femeile
In ceea ce-i priveste insa pe cei care se declara indragostiti de locul de munca, acestia se pot confrunta cu alte tipuri de probleme. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta online PayScale, in luna martie, cele mai mari salarii sunt atinse in jurul varstei de 40 de ani, de catre persoanele cu studii superioare. In cazul barbatilor vorbim despre 45 de ani. Femeile sunt avantajate, fiind mai bine platite in jurul varstei de 37 ani. Cu toate astea, reprezentantii sexului masculin sunt mai bine remunerati decat colegele lor, conform cercetarilor.
Cum comenteaza specialistul HR statisticile americane? "Varsta poate deveni o problema in conditiile in care angajatul se incadreaza la nivelul unui specialist, dar nu a crescut din punctul de vedere al responsabilitati in timp. Vechimea si varsta pot juca un rol destul de important in momentul promovarii si pot avea impact atat pozitiv, cat si negativ in promovare", precizeaza Cristina Popescu.
Trunk sustine ca unii angajati se evalueaza la scoruri uriase. “Atunci cand mergi la interviuri si primesti cam aceeasi oferta de fiecare data, acesta poate fi un semn ca ai atins plafonul de sticla”, spune aceasta. Ea le atrage atentia salariatilor ca exista o limita a venitului, pe care o ating la un moment dat.
“Activitatea din cadrul unui singur loc de munca nu valoreaza mai mult de 10 ani de experienta. Care este diferenta dintre un jurnalist cu 14 ani de experienta si unul cu sapte ani de activitate?”, afirma specialistul. Trunk sfatuieste angajatii sa-si dea demisia din functie atunci cand considera ca au invatat tot ce se putea si nu sunt platiti pe masura competentelor si eforturilor depuse. Un astfel de moment se intampla, in medie, dupa fiecare doi ani petrecuti intr-o intreprindere.
“Sfatul meu este sa va urmati intuitia si sa plecati atunci cand simtiti ca ati invatat tot ce se putea. In caz contrar, intervine rutina, iar in final, plafonarea”, spune intreprinzatoarea. 


sursa:incont.ro

Pericolul din frigider: Locul în care se găsesc 8.000 de bacterii pe centimetru pătrat

Un spaţiu din frigider poate conţine un număr de bacterii de 750 de ori mai mare decât nivelul considerat sigur, printre acestea numărându-se E.coli, salmonela şi listeria.



Pericolul din frigider: Locul în care se găsesc 8.000 de bacterii pe centimetru pătrat (Imagine: Shutterstock)

Testele din 30 de sertare pentru legume din frigidere au arătat că acestea conţineau în medie 7.850 de colonii de bacterii pe centimetru pătrat, iar unele dintre acestea aveau chiar şi 129.000 de colonii de bacterii pe centimetru pătrat, scrie dailymail.co.uk.
Recomandarea Comisiei Europene este ca în locurile în care sunt depozitate alimentele numărul bacteriilor să fie între 0 şi 10 colonii pe centimetru pătrat.
"Scopul frigiderului este să păstreze alimentele sigure şi să minimizeze şansele de creştere a numărului de bacterii şi de apariţie a mucegaiului, aşa că prezenţa bacteriilor în număr atât de mare este o reală problemă. Unii proprietari de frigidere scot toate alimentele, şterg interiorul, însă curăţă sertarele pentru legume separat. Totuşi, unele dintre ele nu sunt curăţate niciodată, şi din această cauză apar problemele", a declarat Paul McDonnell, de la Microban Europe.
Sistemul de protecţie antibacteriană Microban Europe a fost creat pentru a fi folosit de fabricanţii de frigidere la componentele din plastic şi s-a dovedit că distruge bacteriile aflate pe o suprafaţă în cel mult 24 de ore.


sursa:mediafax.ro

Lucrezi de noapte? De ce boală rişti să suferi

Adolescenţii şi tinerii care lucrează de noapte prezintă un risc de două ori mai mare de a suferi de scleroză în plăci, în comparaţie cu media populaţiei, potrivit unui studiu suedez publicat marţi în revista ştiinţifică Annals of Neurology.

"Analiza noastră a relevat faptul că există o asociere importantă între lucrul de noapte la o vârstă tânără şi apariţia sclerozei în plăci", a explicat într-un comunicat Anna Hedström, coordonatoarea echipei de cercetători de la Institutul Karolinska din Stockholm care au realizat acest studiu.
Savanţii suedezi au analizat două grupe de populaţie. Un grup era compus din 1.343 pacienţi suferind de scleroză în plăci din 2004 şi din 2.900 de persoane sănătoase. Celălalt grup era alcătuit din 5.129 de persoane afectate de această maladie şi 4.509 persoane sănătoase.
Voluntarii aveau vârstele cuprinse între 16 ani şi 70 de ani. Ei au fost rugaţi să precizeze orarele de lucru. Cercetătorii au comparat apoi fişele medicale ale voluntarilor care au lucrat în intervalul 21.00-7.00 cu cele ale voluntarilor care nu au lucrat niciodată de noapte.
În cele două grupe, savanţii au constatat că voluntarii care au lucrat de noapte timp îndelungat, înainte de a împlini vârsta de 20 de ani, prezintă un risc de două ori mai mare de a dezvolta scleroză în plăci.
Din cauza frecventelor orare de lucru, "ceasul biologic devine dereglat, calitatea somnului este mai puţin bună şi aceşti doi factori au un impact asupra sistemului imunitar", a precizat Anna Hedström.
În schimb, lucrul de noapte la persoanele de peste 20 de ani nu a avut niciun impact asupra riscului de declanşare a sclerozei în plăci.
Scleroza în plăci este o maladie neurologică, caracterizată prin distrugerea progresivă a tecii de mielină (învelişul protector al nervilor), a fibrelor nervoase din creier şi din măduva spinării.
Boala cauzează, pe termen lung, o perturbare a transmiterii informaţiei vehiculate de influxul nervos şi conduce la apariţia unor simptome precum tulburări de vedere, locomotorii, tactile şi probleme de concentrare.

sursa:mediafax.ro

Satelitul german ROSAT va cădea pe Pământ la sfârşitul săptămânii

Un satelit german de mărimea unui automobil, ROSAT, este pe cale să-şi părăsească orbita terestră şi va cădea necontrolat pe Pământ la sfârşitul săptămânii, într-o zonă ce nu a fost deocamdată identificată, au anunţat, miercuri, oamenii de ştiinţă germani.

Satelitul german ROSAT va cădea pe Pământ la sfârşitul săptămânii

Satelitul german ROSAT, scos din funcţiune în 1999, ce cântăreşte două tone şi jumătate, va reintra în atmosfera terestră în intervalul 22 octombrie - 23 octombrie, cu o viteză de circa 28.000 de kilometri/ oră, potrivit specialiştilor de la Centrul german pentru aeronautică şi industria aerospaţială (DLR).
Potrivit ultimelor estimări, circa 30 de bucăţi din acest satelit ar putea cădea pe Terra.
Momentul şi locul intrării satelitului ROSAT în atmosferă nu pot fi calculate cu precizie. Heiner Klinkrad, de la Agenţia Spaţială Europeană, a declarat într-o înregistrare video difuzată pe site-ul Agenţiei spaţiale germane că aceste informaţii vor fi aflate abia cu o oră-două înainte de impact.
ROSAT (ROentgen SATellite) a fost un observator cu raze X dezvoltat în cadrul unui program comun de Germania, SUA şi Marea Britanie. Satelitul a fost conceput şi operat de Germania şi lansat de SUA pe 1 iunie 1990. Satelitul a fost scos din funcţiune pe 12 februarie 1999. Printre altele, ROSAT face parte dintre sateliţii cu ajutorul cărora a fost descoperită cea mai tânără gaură neagră situată în vecinătatea Terrei, a cărei existenţă a fost făcută publică de specialiştii de la NASA anul trecut.
Luna trecută, satelitul american Upper Atmosphere Research Satellite (UARS), cântărind 6,3 tone, a căzut pe Pământ, iar resturile desprinse din satelit au ajuns într-o zonă nepopulată din sudul Oceanului Pacific.


sursa:mediafax.ro

Fumezi trabuc? Te expui la aceleaşi riscuri ca şi cum ai fuma un pachet de ţigări odată


Fumezi trabuc? Te expui la aceleaşi riscuri ca şi cum ai fuma un pachet de ţigări odată (Imagine: Mediafax Foto/AFP)


Un singur trabuc poate conţine la fel de multă nicotină cât cea dintr-un pachet de ţigări şi poate cauza aceeaşi dependenţă, arată un studiu întocmit în cadrul Programului Naţional Stop Fumat.







Trabucul cauzează dependenţă la fel ca ţigara, riscul fumatului pasiv de trabuc fiind la fel de mare. De asemenea, riscul îmbolnăvirii din cauza fumatului de trabuc este direct proporţional cu numărul de trabucuri fumate. În plus, fumul de trabuc cauzează afecţiuni precum cancer bucal (al buzelor, al limbii, al gingiilor şi al gâtului), de laringe, de esofag şi de plămâni, potrivit aceluiaşi studiu.
Trabucul diferă ca mărime de ţigară, însă, în comparaţie cu fumul de ţigară, cel de trabuc nu este, de regulă, inhalat. Ţigaretele pot avea mărimi diferite şi conţin, de obicei, mai puţin de 1 gram de tutun fiecare. Pentru a fuma o ţigară ai nevoie de cel mult 10 minute. Trabucul, în schimb, necesită un timp mai îndelungat pentru a-l fuma şi poate conţine între 1 şi 20 de grame de tutun.
"Trabucul este cel puţin la fel de dăunător ca ţigara: are în compoziţie aceleaşi substanţe nocive provenite din frunza de tutun, creează dependenţă cronică, iar, pentru că fumul nu este tras în plămâni, induce senzaţia că nu ar fi dăunător. Mai mult, trabucul a fost mult timp asociat cu ideea de prestanţă, maturitate şi chiar a fi un aristocrat. Au contribuit la formarea acestei percepţii filmele, reclamele, mass-media. Astfel că a devenit un obicei atrăgător inclusiv pentru adolescenţii aflaţi la vârsta căutării identităţii personale şi animaţi de atribute precum: curiozitatea, necesitatea de a experimenta ceva nou, de a fi diferit, de a fi la modă, de a imita adulţii: părinte, frate mai mare, actor îndrăgit, personalitate publică", a declarat joi medicul Magdalena Ciobanu, coordonatorul Programului Naţional Stop Fumat.
În ceea ce-i priveşte pe adolesecenţi, numărul celor care fumează trabuc a crescut semnificativ în ultimii ani, iar unii adolescenţi băieţi preferă trabucul în detrimentul ţigării în multe ţări.
În România, peste 20% din adolescenţii cu vârsta cuprinsă între 13 şi 15 ani fumează zilnic, potrivit unui raport al Băncii Mondiale. Acelaşi raport arată că probabilitatea ca un tânăr să moară înainte de implinirea vârstei de 60 de ani e de 107 la 1.000.
Specialiştii arată că abordarea adolescenţilor fumători este o problemă delicată, care trebuie să ţină cont de specificul transformărilor ce ţin de vârstă, dar şi de structura personalităţii fiecărui tânăr.
La tineri, decizia de a fuma decurge dintr-un complex de factori precum atitudinea, normele sociale, presiunea socială şi propriile convingeri. Mai mult, presiunea mediatică poate fi, la rândul ei, determinantă.
Un studiu realizat în Germania, care a urmărit pe o perioadă de 5 ani rolul publicităţii asupra iniţierii fumatului la tineri, a constatat creşterea incidenţei fumatului, cu predilecţie, în rândul tinerelor fete, la sfârşitul acestui interval, cu 62%. Tinerele asociau fumatul cu imaginea favorabilă indusă de reclamele la anumite mărci de ţigarete.
Totodată, gradul de imitare a comportamentului unei personalităţi este direct proporţional cu gradul de apreciere a unui tânăr faţă de acea personalitate publică. Fumatul de trabuc se asociază astfel cu ideea de "a fi cool" şi creează impresia că cine fumează trabuc este "diferit".
Dependenţa de nicotină este o boală cronică şi, ca orice boală, cere un tratament medicamentos şi de îngrijire din partea medicului.
În România, Programul Naţional Stop Fumat îşi propune să îi ajute pe acei oameni care îşi doresc din tot sufletul să renunţe la fumat şi au nevoie de ajutor de specialitate, aceştia putând afla informaţii de pe site-ulwww.stopfumat.eu sau utilizând linia telefonică gratuită 0800878673 sau la 021 3356920.
Programul aparţine Ministerului Sănătăţii şi a fost creat în urmă cu patru ani, fiind coordonat de Institutul de Pneumologie "Marius Nasta".

sursa:mediafax.ro