Totalul afișărilor de pagină

joi, 21 iunie 2012

Ce spune şeful Metro despre cei care nu au legitimaţie şi o folosesc pe cea a cunoştinţelor


Dintre toate formatele de comerţ mo­dern, scăderea con­sumului a afectat în special reţelele de tip cash&carry. O spun foarte clar cifrele.
"Cu fiecare deschidere a unui nou super- sau hipermarket, clienţii noştri au de suferit" este răspunsul lui Dusan Wilms, directorul general al Metro în România, la întrebarea în ce măsură au fost afectate de contextul economic general magazinele de tip cash&carry, care, teoretic, se adresează exclusiv clienţilor profesionişti, adică firmelor (în acest sens, magazinele emit legitimaţii de acces pentru clienţi).
Cu alte cuvinte, cele două reţele de tip cash and carry din România - Selgros (19 magazine) şi Metro (32, dintre care 6 Metro Punct) - nu se mai bucură de un context de piaţă prea favorabil, odată cu înmulţirea discounterelor şi a hipermarketurilor, care au ca atu proximitatea faţă de clienţi şi care calcă acum, poate mai mult decât oricând, acceleraţia expansiunii. 
„În general, a fost lovit tot comerţul modern care nu a avut expansiune în ultimii trei ani şi a rămas cu acelaşi număr de magazine. Foarte mulţi retaileri şi-au crescut cifra de afaceri prin deschideri noi, iar extinderea suprafeţelor lor de vânzare a avut un impact enorm asupra busines­sului cash&carry, pentru că au dispărut foarte mulţi revânzători mici de pe piaţă“, comentează şeful Metro. E adevărat: cu excepţia celor două lanţuri de tip cash&carry, toate celelalte reţele de retail (în special Mega Image, Lidl, Carrefour, Auchan şi Kaufland) duc o luptă aprigă pentru extindere, mai ales că preţurile terenurilor au scăzut foarte mult şi nu mai sunt dificultăţii nici în a găsi noi angajaţi.
Dar bătălia nu depinde exclusiv de expansiunea organică şi ar putea fi câştigată mai degrabă „de cel care se mişcă cel mai repede“, după cum spune Wilms, care e convins că Metro îşi va menţine şi chiar întări poziţia de lider pe segmentul de piaţă pe care activează. Şi nu se bazează pe faptul că nici conaţionalii de la Selgros nu au anunţat planuri de expansiune cu formatul clasic în 2012. Care sunt, atunci, atuurile sale? „Dezvoltarea serviciilor. Ne putem apropia de client oferindu-i soluţii care să-i facă activitatea mai uşoară“, se arată optimist Dusan Wilms. Iar optimismul afişat vine în condiţiile în care vânzările Metro în România au scăzut, anul trecut, cu 7%, până la 1,06 miliarde de euro (aproape de nivelul din 2004).
Posibilităţile de creştere par a fi nelimitate
Pe terenul serviciilor, Metro a mers pe soluţii inovative şi în 2012 a bifat patru premiere. Mai întâi a lansat primul magazin online al unui mare retailer din comerţul modern din România, apoi a introdus în magazine primului sistem automatizat de promoţii personalizate - Metro Touch. De curând, a devenit şi primul mare retailer care are pe rafturi legume „De-ale noastre“ şi circa 200 de agricultori din regiunea Poiana Mare şi împrejurimi au devenit, indirect, furnizorii Metro pentru roşii, ardei, castraveţi şi vinete. („Anul acesta sperăm să vindem 800-1.000 de tone de legume. În viitor, intenţionăm să extindem proiectul şi în alte regiuni ale ţării, şi nu doar pentru legume, ci şi pentru fructe, conserve, sucuri“, precizează şeful Metro România).
Dar poate cel mai important punct de interes pentru Metro, anul acesta, este dezvoltarea conceptului de magazin pentru micii comercianţi independenţi din comerţul tradiţional, e vorba de franciza „La Doi Paşi“. La prima vedere, e un fel de Mic.ro. Şi totuşi, nu seamănă deloc - spre deosebire de Mic.ro, care avea o distribuţie centralizată şi majoritatea magazinelor erau operate de aceeaşi companie, fiecare proprietar de „La Doi Paşi“ îşi administrează singur magazinul (şi operaţional, şi financiar) şi primeşte doar consiliere din partea gigantului german. Nu există nici obligaţia de aprovizionare exclusiv de la Metro, biletul de intrare în această „reţea naţională de comerţ“, după cum se exprimă Marc Carena, directorul departamentului Management Clienţi al Metro, fiind rebranduirea şi remodelarea spaţiului de vânzare după un layout strandard de magazin. Şi sunt deja 200 de magazine „La Doi Paşi“ deschise, plus încă pe atâtea în curs de amenajare.
Deşi admite că, acum, ponderea segmentului de cash and carry - care a ajuns să reprezinte circa 2% din piaţa de retail alimentar din România estimată la 16 mld. euro-, scade în detrimentul celorlalte structuri de vânzare, ca urmare a unei „specializări a pieţei“, nici Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros România, nu este foarte îngrijorat. De precizat că reţeaua locală a Selgros a avut, anul trecut, încasări de 780,5 milioane de euro, cu circa 2% mai mult decât în 2010. „Segmentul recuperează pierderile din «zona gri» a comerţului“, explica el într-o discuţie anterioară cu Capital.
Prin „zona gri“ Vlad înţelege marile pieţe angro, care există în fiecare mare oraş şi care, de cele mai multe ori, evită impozitarea. „(Zona gri - n.r.) este foarte greu de evaluat... se vorbeşte de 20%-30%, poate fi şi mai mare“, spunea el. 
Dincolo de cauze şi efecte, important rămâne comportamentul de consum al românilor, care s-a modificat vizibil în ultimii ani. Schimbare cu atât mai evidentă în cazul produselor nealimentare, în special electronice şi electrocasnice.

6.000 de magazine de comerţ tradiţional s-au închis în ultimii 5 ani; mai sunt circa 70.000 de magazine de bloc şi alimentare

Dusan Wilms: "În 2013, cred că vor avea loc concentrări pe piaţă"
 

Afişează un aer relaxat şi vorbeşte pe un ton optimist, chiar glumeţ. Cel mai puternic executiv din comerţul românesc, Dusan Wilms, nu pare atins de încruntarea şi nesiguranţa care au luat locul zâmbetelor senine cu care managerii români spuneau, înainte de criză, poveşti triumfaliste despre expansiune şi speranţă de profit.

CAPITAL: A încheiat Metro expansiunea pe piaţa românească?
Dusan Wilms:
 Suntem, acum, în faza în care dorim să stabilizăm această hemoragie de închideri de mici magazine. Şi nu vorbesc de sute, ci de mii de mici afaceri care dispar. Extinderea noastră depinde de evoluţia economiei. Dacă ar creşte numărul de restaurante, ar creşte şi numărul de magazine Metro (...) Mai sunt zone, ca Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, care ar putea fi acoperite măcar cu câte un Metro Punct.
Oricum, businessul nu a ajuns maturitate. Pentru noi, nivelul de maturitate va fi atins când un client va alege să cumpere de aici cea mai mare cantitate din marfa de care are nevoie. Mai e mult potenţial în această zonă. 

CAPITAL: Teoretic, magazinele de tip cash and carry sunt adresate exclusiv clienţilor profesionişti. În realitate însă, foarte multe persoane fizice cumpără din aceste magazine, intrând cu legitimaţiile prietenilor sau ale cunoştinţelor. Vedeţi o oportunitate de creştere a încasărilor şi din această zonă? 
DW:
 Noi nu vindem decât către persoane juridice, instituţii sau către împuterniciţii acestora. Dacă aveţi un card Metro, dumneavoastră cumpăraţi în numele unei instituţii, şi atunci înstituţia care vă dă cardul îşi asumă toate riscurile. Noi servim revânzătorul şi nu vrem să-i facem concurenţă. Şi încă ceva: aici vine clientul la muncă, se uită la preţuri, analizează, îşi face aprovizionarea şi nu vrea să dea peste vreunul dintre clienţii care obişnuiesc să consume la restaurantul lui. În cazul revânzătorilor, noi suntem depozitul lor. 

CAPITAL: În căutarea creşterilor viitoare, pe ce mizaţi?
DW:
 Pe dezvoltarea serviciilor şi a programelor deja lansate şi creşterea ofertei în domeniul horeca. După criză, va creşte şi puterea de cumpărare a populaţiei, deci şi consumul, ceea ce va impulsiona şi creşterea vânzărilor restaurantelor care se vor extinde. Sunt optimist.

CAPITAL: Când credeţi, mai exact, că vom ieşi din criză? 
DW
: Criză  a fost în 1996, când a deschis Metro în România şi când inflaţia  a atins cote înalte, legile erau neclare... Atunci a fost nenorocire. Dacă vreţi, Metro a fost profesorul pieţei de retail româneşti. Am fost pionieri tot timpul. Inovaţia înseamnă supravieţuire. Moartea unei companii începe atunci când se opreşte procesul de inovare. Acum nu e criză, e o bătălie de supravieţuire... pe cotă de piaţă, pe clienţi. 

CAPITAL: A ajuns retailul românesc la saturaţie? Urmează consolidările?
DW:
 Nu cred că a ajuns la saturaţie. E potenţial destul de mare în România pe piaţa de retail. E loc pentru fiecare. Cred, însă, că anul acestra se vor lua decizii radicale la nivelul anumitor firme. Vor analiza serios dacă merită sau nu merită să mai continue în această piaţă, cel mai probabil, la anul, vor fi anumite concentrări.

CAPITAL: Exuberanţa extinderilor a revenit în lumea marelui retail. Nu şi consumul. Care este miza?
DW:
 A scăzut costul de expansiune. Prin 2006-2007, un metru pătrat de teren în Bucureşti costa 500-600 euro, iar acum costă 50 de euro. Chiar e un moment foarte prielinic pentru ca retailerii cu planuri pe termen lung să investească în expansiune. Când se va redresa economia, o să crească preţul terenurilor, plus că şi cele mai bune spaţii vor fi deja ocupate. Evident, nu e şi cazul reţelelor cash&carry. Noi trebuie să urmărim ce face clientul. El se dezvoltă primul şi după aceea venim noi. Nu putem să deschidem un magazin în Călăraşi sau Slatina şi să aşteptăm trei-patru ani până apar şi firmele.
Scurt C.V

- Dusan Wilms (51 de ani) este la al doilea mandat la şefia Metro Cash&Carry România

- A devenit angajatul comerciantului german în 1998, iar un an mai târziu a fost numit director general al reţelei din România;
- În ianuarie 2005 a fost promovat în funcţia de director regional Metro Cash & Carry Business Unit Europa de Est şi Sud-Est; patru luni mai târziu devine COO şi membru în boardul real,- International;
- În aprilie 2008 a ocupat funcţia de director de expansiune, contribuind la dezvoltarea tuturor magazinelor Metro Group din Polonia, Turcia, Rusia, Ucraina;
În iunie 2009 revine la conducerea Metro România.


sursa:capital.ro

miercuri, 20 iunie 2012

Fenomen bizar printre cateva eleve de liceu din New York. Ce explicatii au dat oamenii de stiinta



UniformaProtv Ad

Mai multe echipe de medici si oameni de stiinta, care au intocmit un dosar de 6.000 de pagini si au facut teste in valoare de peste 70.000 de euro, au gasit in final explicatia pentru un fenomen bizar petrecut la un liceu din New York.

In luna februarie, 20 de eleve de la liceul Western din New York au inceput sa se comporte foarte ciudat, scrie Live Science.
Toate aveau acelasi manifestari involuntare: ticuri, spasme si diferite reactii necontrolate, extrem de greu de privit.
Initial, autoritatile s-au temut de vreo boala contagioasa, avand in vedere ca fetele erau colege de liceu.
Cum medicii nu au gasit nimic neosbisnuit la analize, totul a devenit si mai greu de explicat.
Au fost implicati reprezentanti de la Ministerul Sanatatii, de la Centrul de Control si Prevenire a Bolilor si savanti de la Universitatea Columbia.
Au fost analizate mostre de apa, aer si sol din regiunea liceului, crezand ca este vorba de un caz de otravire mai putin obisnuit.
In final, dupa 70.000 de dolari cheltuiti pe aceste investigatii si un dosar de 6.000 de pagini, autoritatile au tras concluzia: a fost vorba de isterie in masa, fenomen sociologic cunoscut inca din Evul Mediu.
In termeni medicali, aceasta afectiune se numeste tulburare de conversie si presupune manifestarea fizica a unor stari psihice.
Tinerele s-au vindecat acum si nu mai prezinta niciun simptom al acestei afectiuni.

luni, 18 iunie 2012

Muzica la serviciu: utila sau enervanta?


Printre sunete interminabile de taste sau colegi care vorbesc incontinuu despre cum si-au petrecut weekendul, simti uneori nevoia de o pauza si de un sunet relaxant, doar pentru tine. Astfel, iti setezi un playlist, iti pui castile pe urechi si reglezi volumul potrivit. La un moment dat, acest scenariu pare sa fie ideal pentru o zi aglomerata la munca, insa parerile sunt impartite.

Sa fie muzica un ajutor in incercarea ta de a te concentra si de a da randament sau aceasta nu face decat sa iti distraga si mai mult atentia?

Un studiu realizat recent a scos la iveala faptul ca persoanele care asculta muzica in timp ce lucreaza, dau cu 10.2% mai mult randament, spre deosebire de persoanele care lucreaza in liniste sau in zgomotele specifice unui birou.

Afla cateva detalii esentiale care te vor ajuta sa te bucuri din plin de beneficiile muzicii atunci cand lucrezi si ce trebuie sa eviti pentru a nu amplifica starea de neliniste si lipsa de concentrare.

Asculta melodii alerte

De regula, melodiile alerte, energice, iti ofera o senzatie de putere si chef de munca, de activitate, exact cum te simti dupa o doza de energizant. In aceasta situatie, partea negativa este ca vei fi tentat sa maresti volumul prea tare si sa te concentrezi apoi prea mult la ritmul melodiei si la versurile acesteia, punand mai mult accent pe muzica si mai putin pe munca.

Evita sa asculti melodii de dragoste, lente, cu un mesaj trist si depresiv. Nu vei face decat sa rulezi in minte imagini care iti vor da o stare psihica care nu iti va fi de ajutor la birou.

Oamenii de stiinta sustin ca muzica clasica, piesele cantate de orchestre se afla printre cele mai bune genuri de muzica pe care le poti asculta atunci cand esti la munca. De asemenea, daca nu esti un fan al muzicii clasice, jazz-ul si muzica rock au acelasi efect asupra creierului: il stimuleaza sa fie mai activ si sa lucreze mai intens.

Scapa de stres

Muzica din casti, atunci cand esti la birou, te ajuta sa scapi de stres in proportie de 41%. Daca te simti presat de un raport sau de un anumit proiect, asculta muzica preferata si scapa de starea de anxietate. Vei observa cum vei lucra mai rapid si mult mai bine.

Elemente esentiale pentru un barbat in viziunea lui Tom Ford


Cand spui Tom Ford, automat iti vin in minte cateva sinonime: eleganta, stil, high class, gay, A Single Man, Gucci, haine, ceasuri, parfumuri, ochelari si lista poate continua aproape la nesfarsit. Designerul Tom Ford, transformat in regizor de filme, a dezvaluit care sunt in viziunea sa piesele esentiale din garderoba unui barbat. Nu sunt putine si unele dintre ele nu sunt ieftine, dar orice lucru de calitate atrage dupa sine o multumire personala, care se reflecta in doua cuvinte: stil si atitudine.

Lui Tom Ford ii place sa spuna ca orice barbat care doreste sa se puna in valoare are nevoie de cateva piese esentiale, prin aceasta intelegandu-se nu doar piese vestimentare, ci si "piese" ce tin de propria personalitate.

1. Perechea perfecta de jeansi

In viziunea lui Tom Ford, orice barbat ar trebui sa aiba in garderoba o pereche de jeansi inchisi la culoare, pe care sa ii poata asorta rapid cu alte articole.

2. Un strop de simt al umorului

Un barbat care are incredere in sarmul personal, va sti cum sa profite la maximum de simtul umorului. Nu este usor sa spui o gluma buna la momentul potrivit, insa daca ai fler vei deveni cel mai indragit personaj dintr-un grup.

3. Bune maniere

Un barbat imbracat la 4 ace, dar fara bune maniere, da mai rau in public decat unul imbracat prost, dar care are un comportament exemplar fata de cei din jur.

4. Unghiera

Un barbat care tine la aspectul sau fizic are intotdeauna unghiile taite si ingrijite. Potrivit lui Tom Ford, o unghiera de calitate nu ar trebui sa lipseasca niciodata din trusa unui barbat.

5. Oglinda cu marire

Barbatii nu petrec foarte mult timp uitandu-se si analizandu-se in oglinda, motiv pentru care nu vad cand le apare un cos sau cand firele de par cresc pe sub piele sau cand mici fire de par cresc in afara narilor. De aceea, Tom Ford recomanda barbatilor sa poarte o oglinda cu marire oriunde merg.

6. Un parfum de calitate

Un barbat care se respecta, are nevoie de un parfum de calitate, cu o aroma care sa devina marca personala.

7. O pereche de pantofi eleganti

Pantofii eleganti sunt esentiali in garderoba oricarui barbat. Alege pantofi de calitate, chiar daca dai ceva mai multi bani pe ei.

8. Un costum cu croiala exemplara

Un costum negru, cu o croiala exemplara, care iti vine ca turnat, este o piesa vestimentara absolut necesara, chiar daca nu il porti zilnic.

9. Camasi albe

Camasile albe completeaza lookul stilat al oricarui barbat. Alege camasi care iti vin perfect, slim fit.

Sfaturi de moda pentru barbatii slabi


Esti complexat ca esti mai slab decat ceilalti prieteni si nu stii cum sa maschezi acest lucru? Ti-am pregatit cateva sfaturi care sa te ajute sa treci peste acest mic handicap si sa-ti redea increderea in tine.

Sacouri

Evita sacourile cu umeri ascutiti si apeleaza la cele cu umeri lati care dau senzatia de volum. Desi este oarecum incomoda si demodata, vesta este un accesoriu care te va ajuta sa acoperi perfect coastele care-ti ies prea mult in evidenta.

Camasi

Oamenii slabi au de obicei si gaturi subtiri, iar cea mai mare greseala pe care poti s-o faci in acest caz este sa porti camasa cu gulerul desfacut.

Imbraca genul de camasi care se inchid pana la ultimul nasture, fara sa fie insa nevoie sa apelezi la el. Nu trebuie sa porti camasi cu marimi mari deoarece te dezavantajeaza si scot in evidenta si mai mult faptul ca esti slab.

In cazul camasilor casual, iti recomandam sa le alegi care nu contin elastan, deoarece acestea iti accentueaza proeminenta cutiei toracice.

Tricouri

Tricourile trebuie aiba o croiala dreapta si sa fie confectionate din bumbac. Opteaza pentru tricouri pe gat si cu anchior. Evita-le insa pe cele cu un V pronuntat, care te dezavantajeaza.

Pantaloni

Cutele pe care oamenii solizi le evita se potrivesc de minune in cazul celor slabi. Cutele adauga un plus de volum in zona picioarelor si soldurilor.

Pantalonii cu dunga in fata iti sunt de mare ajutor daca sunt confectionati dintr-un material dens, care ia forma piciorului. Atentie! Desi sunt la moda, blugii conici nu sunt recomandati in cazul persoanelor slabe.

Accesorii

Nu numai hainele conteaza, ci si accesoriile. Vrei sa-ti maschezi talia subtire? Iti recomandam o curea lata, groasa, eventual viu colorata.

In cazul pantofilor, alege-i pe cei cu bot rotund care confera picioarelor tale slabe senzatia de stabilitate. La capitolul cravate, mergi pe mana noastra si opteaza pentru cele late, cu elemente orizontale sau diagonale, care te fac sa pari ceva mai corpolent decat in realitate.

Cele mai bune stick-uri de memorie in 2012 (TOP 6)


In prezent, putina lume isi mai aminteste de batranele dischete, aka floppy disks. Si mai putine sunt computerele care inca permit utilizarea acestui dispozitiv de memorie externa, iar /DVD-ul/CD-ul ii calca incet, incet pe urme, odata cu dezvoltarea tehnologiei si aparitia unor noi dispozitive electronice de stocare a informatiilor. Stick-ul de memorie sau stick-ul pur si simplu este la mare cautare, iar companiile cauta constant noi modalitati de a-l dezvolta.

A fost inventat in 1980 de cercetatorul japonez Fujio Masuoka si a devenit foarte popular datorita usurintei cu care se manevreaza, portabilitatii, dimensiunilor reduse si rezistentei la socuri mecanice. Iata car sunt cele mai tari stick-uri de memorie in 2012.

1. IronKey (8GB)

IronKey este cel mai sigur stick de memorie din lume. Este un dispozitiv care iti protejeaza datele, confidentialitatea si identitatea. Criptarea hardware este realizata in conformitate cu specificatiile militare si guvernamentale.


2. Swarovski Crystals (4GB)

Una dintre cele mai recente aparitii pe piata stick-urilor de memorie este dispozitivul acoperit cu renumitele cristale Swarovski. Are o capacitate de 4GB, care permite stocarea a sute de melodii si mii de poze.


3. Transformer (8GB)

Pasionatii de stick-uri USB de memorie flash au la dispozitie un dispozitiv ce se poate transforma intr-o jucarie Transformers. Are o capacitate de 8GB si este numai bun daca te gandesti sa colectionezi stick-uri pentru viitorii tai nepoti.


4. Lego (2GB)

Daca tehnologia moderna te copleseste, ia dupa tine un stick mic si colorat, incorporat intr-o piesa din celebrul joc Lego.


5. Darth Vader Unmasked Mimobot (2GB)

Fan Star Wars? Fan Darth Vader? Fan memory stick? Atunci alege un dispozitiv haios, care il reprezinta pe celebrul personaj negru. Scoate-i masca si descopera cu arata Darth Vader in realitate.


6. LaCie FastKey (120 GB)

LaCie FastKey este un stick de memorie ce poate avea o capacitate de stocare de 120 GB. Desigur, daca nu ai prea multa dare de mana, respectiv 475 de dolari, poti opta si pentru o capacitate mai mica de stocare - de 30 sau 60 GB. Desi arata ca un stick USB, in interiorul lui FastKey se afla un SSD.

5 retele sociale de specialitate care te-ar putea interesa


Facebook ramane incontestabil liderul retelelor sociale, dar cei care vor sa stabileasca legaturi online doar cu alti utilizatori cu interese comune au la dispozitie si retele sociale de nisa. Iata 5 retele sociale de specialitate care te-ar putea interesa.

FastLoop

Retea sociala pentru sportivi, FastLoop ofera o baza de date cu articole de fitness, dar si uneltele pentru a-ti masura progresele si pentru a le compara cu ale altor membri. Pe FastLoop, utilizatorii pot crea cu usurinta comunitati de prieteni sau de coechipieri.


Untappd

Sub forma unei aplicatii pentru Android si iOS, Untappd este o retea sociala dedicata berii. Utilizatorii pot discuta despre berile preferate si barurile si restaurantele unde se gasesc, intr-un mod similar Foursquare.


Cyloop

Retea sociala centrata pe muzica, Cyloop ofera utilizatorilor acces la milioane de melodii si videoclipuri si permite crearea unor profile personalizate unice pe baza preferintelor muzicale. Muzicienii aspiranti isi pot promova usor creatiile pe Cyloop.


Book-in-a-Week

Scriitorii amatori gasesc o comunitate stransa pe Book-in-a-Week, retea sociala care ofera un curs virtual de creatie literara in prima saptamana a fiecarei luni. Include sfaturi si tehnici pentru depasirea blocajului mental si poate trimite utilizatorilor in pana de inspiratie mesaje motivatoare.


ComicSpace

Dedicata benzilor desenate si artistilor care le creeaza, ComicSpace este o retea sociala ce include o platforma de blogging si un loc in care pot fi publicate creatii originale sub forma de webcomics, pentru a primi reactii de la comunitatea de 90.000 de membri activi.


               

Tinuta potrivita pentru prima intalnire


Tinuta potrivita este extrem de importanta la prima intalnire, deoarece femeile sunt extrem de sensibile la capitolul vestimentar. Da, minunata creatura de care te-ai indragostit la prima vedere te va judeca dupa un criteriu atat de superficial, chiar daca se spune ca haina nu il face pe om.

O tinuta potrivita la prima intalnire iti aduce mai multe beneficii decat crezi. Vei fi admirat, dorit (carnal, mai ales) si vei face impresia unui om serios in fata femeii care ar putea sa fie cea cu care iti vei petrece restul vietii. De ce nu?

Prima intalnire intr-un cadru relaxat

O prima intalnire in aer liber, sa spunem, iti permite alegerea unor haine lejere, de zi, dar care sa nu te faca sa pari neingrijit. Chiar daca te-a invitat la un meci de tenis, nu este recomandat sa iei costumul sport in care ai jucat fotbal cu baietii vinerea trecuta. Da-i de inteles ca te-ai straduit putin sa arati bine.

Asorteaza o pereche de blugi indigo cu o camasa cu maneca scurta si jacheta sport. Baga camasa in pantaloni si lasa la vedere o curea din piele, in aceeasi nuanta cu pantofii.

Prima intalnire la restaurant

Daca restaurantul ales este unul select, in mod evident vei purta un costum de haine elegant sau, cel putin, pantaloni din stofa "la dunga" si camasa clasica. Daca locatia este mai putin pretentioasa, o pereche calitativa de blugi si o jacheta din piele iti salveaza obrazul cu brio.

In cazul in care vorbim despre o invitatie la o terasa in mijlocul verii, pantalonii bej din in si o camasa asortata din acelasi material vaporos, accesorizate cu sandale maron, sunt cea mai buna varianta.

Ai grija ca incaltamintea pe care o alegi, indiferent de tipul ei, sa fie curata, functionala si, pe cat posibil, stilata.

Tinuta cu aspect scump, dar ieftina

Poti sa ii transmiti un mesaj vizual extrem de placut si sa ii dai senzatia ca porti o tinuta scumpa, chiar daca in realitate ea a fost chiar ieftina (economia este binevenita, avand in vedere ca iti revine nota de plata).

Alege haine clasice, usor de asortat cu cat mai multe alte piese vestimentare: simplitatea exprima intotdeauna bun gust.

Adauga un accesoriu rafinat, precum o batista din matase in buzunarul sacoului, o butoniera la manseta sau un ceas stralucitor. Daca acul de cravata nu te caracterizeaza, mai bine sari peste acest detaliu.

Cum se calca CORECT o camasa!

















Iesi diseara in oras s vrei sa te imbraci cu o camasa. Trebuie sa o calci. Noi iti aratam ce pasi trebuie sa urmezi.
  1. Spatele camasii (pe interior – pentru a prelungi perioadei de viata a acestora);
  2. Pieptul (dreapta – stanga sau stanga-dreapta, dupa gust, tot pe interior, cu glisarile de rigoare in zona nasturilor);
  3. Manecile (cu dunga sau fara, dupa gust);
  4. Mansetele (pe interior, pe “rotund”);
  5. Gulerul (intors pe verso si punctand usor colturile sale, prin paturirea materialului).

Cum sa raspunzi la cele mai grele 5 intrebari ale femeii


In functie de raspunsul la aceste intrebari, relatia voastra va evolua intr-o directie sau alta. Noi iti spunem cum sa treci cu bine de acestea.
1. La ce te gandesti?
Raspuns corect: „Scuza-ma ca nu eram atent, draga. Ma gandeam cat de grozava esti si cat de mult tii la mine si eu la tine. Mai mult, ma gandesc la cat sunt de norocos ca te-am intalnit”.
Raspunsuri gresite (chiar daca sunt adevarate):
a) fotbal
b) baschet
c) cat esti de grasa
d) cat de frumoasa e cea care trece acum pe drum
e) cum voi cheltui banii de asigurare daca vei muri
2. Ma iubesti?
Raspuns corect: „Da” sau „Da draga”.
Raspunsuri gresite (chiar daca sunt adevarate):
a) cred ca da
b) te-ai simti mai bine daca ti-as spune ca da?
c) depinde ce intelegi prin dragoste
d) conteaza?
e) cine, eu?
3. Ti se pare ca sunt grasa?
Raspuns corect: „Sigur ca nu”.
Raspunsuri gresite (chiar daca sunt adevarate):
a) in comparatie cu ce?
b) nu as zice ca esti grasa, dar nici slaba
c) daca ai slabi, ar fi mai bine
d) am vazut altele si mai grase
e) poti sa repeti? Ma gandeam cum sa te conving sa nu mergem la cumparaturi exact cand joaca echipa mea.
4. Crezi ca e mai frumoasa ca mine?
Raspuns corect: „Sigur ca nu”.
Raspunsuri gresite (chiar daca sunt adevarate):
a) da, dar tu ai o personalitate ce ma completeaza
b) nu mai frumoasa, dar cu siguranta mai slaba
c) nu era mai frumoasa ca tine cand erai de varsta ei
d) defineste „frumoasa”
e) poti sa repeti? Ma gandeam cum sa te conving sa nu mergem la cumparaturi exact cand joaca echipa mea.
5. Ce ai face daca as muri?
Raspuns corect: „Ar fi groaznic. Nu cred ca mi-as reveni vreodata”.
In acest caz, si daca raspunzi corect, va dori sa detaliezi. Totusi un dialog de evitat, ar suna cam asa:
- Te-ai casatori din nou?
- Categoric nu!
- De ce, nu iti place sa fii casatorit?
- Ba sigur ca da!
- Atunci de ce nu te-ai casatori?
- Bun, atunci m-as recasatori!
- (ranita) Ai face asa ceva?
- Da!
- Te-ai culca cu ea in patul nostru?
- Unde ai vrea sa ne culcam?
- Ai muta pozele cu mine si le-ai pune pe cele cu ea?
- Mi se pare cel putin normal sa fac acest lucru.
- Si ai lasa-o sa te tina in brate asa cum te tin eu dupa ce facem dragoste?
- Nu draga ca de obicei se intoarce pe cealalta parte si adoarme.


sursa:malefashion.ro

Fotografii cu smartphone-urile Facebook și iPhone 5


Din câte se pare, cele două concepte de telefon aparțin unor designeri independenți. Cele două companii păstrează tăcerea
iPhone 
Cum ar putea arăta viitorul smartphone de la Apple 
Pe rețelele de socializare au început să circule fotografii cu două smartphone-uri. Din câte se pare ar fi vorba de două concepte, un telefon Facebook și unul de la Apple, viitorul iPhone. În ceea ce privește cele două gadgeturi, niciuna dintre cele două companii nu au făcut vreun comentariu legat de apariția fotografiilor. 

În ceea ce privește iPhone-ul, acesta este alb, cu un ecran mai mare decât modelele precedente și pare a avea pe spate carcasă metalică, exact cum s-a vehiculat până acum.

Telefonul Facebook este extrem de futurist și total diferit de smartphone-urile care există în prezent. Are o formă alungită, iar butoanele sunt concepute special pentru rețeaua de socializare. 





sâmbătă, 16 iunie 2012

7 motive pentru care nu ţi-ai găsit sufletul pereche


Ai avut sute de întâlniri amoroase şi încă nu ţi-ai găsit sufletul pereche? Nu trebuie să fii tristă dacă încă nu ai găsit ceea ce căutai. Este normal. Însă dacă vrei neapărat să ştii, psihologii prezintă mai jos şapte motive pentru care încă eşti celibatară.






1. Te afli într-o perioadă de "vindecare"
Femeile au cel mai adesea nevoie de mai mult timp pentru a trece peste o decepţie. Analizează-ţi sentimentele şi vezi dacă încă ai fantezii legate de fostul şi nu simţi nevoia de a întâlni oameni noi. Ar fi bine să petreci mai mult timp cu prietenii şi să înveţi să-ţi îmbunătăţeşti viaţa sentimentală.
2. Eşti disperată
Femeile care par disperate să-şi găsească sufletul pereche provoacă cel mai adesea un sentiment de frică în rândul bărbaţilor. Faptul că ieşi săptămânal cu un alt bărbat poate oferi senzaţia că standardele tale au scăzut. Relaxează-te şi încearcă să pari încrezătoare prin gesturi, ţinute şi mesaje subtile.

3. Ţi-e frică de respingere
Femeile cărora le este frică de respingere au tendinţa de a fi timide. Este timpul să te accepţi aşa cum eşti şi să înveţi câteva tehnici de seducţie. Încrederea de sine atrage bărbaţii. Dă acestora şansa de a te cunoaşte şi uită de riscul de a fi respinsă.
4. Ascultă-ţi prietenii cu măsură
Cea mai bună prietenă a ta are tendinţa de a face rapid un profil al tuturor bărbaţilor cu care ai avut o întâlnire? Are tendinţa de a sublinia slăbiciunile şi nu calităţile acestora? În acest caz, nu o mai asculta şi bazează-te pe cunoştinţele tale şi pe intuiţie. Învaţă să-ţi controlezi viaţa.
5. Eşti prea ocupată
Persoanele cu un program prea încărcat pot pierde ocazia de a petrece timp preţios cu prietenii şi de a cunoaşte oameni noi. Concentrează-te pe nevoile tale sociale şi încearcă să-ţi faci timp pentru comunicarea cu ceilalţi.
6. Flirtezi prea mult
Dacă flirtezi cu toţi bărbaţii poţi da impresia că nu ştii nimic despre seducţie şi eleganţă. Învaţă câteva trucuri în domeniu, fapt care te va duce în lumina reflectoarelor şi va sugera rafinamentul. Încetineşte puţin ritmul pentru a analiza dacă nu cumva ai găsit bărbatul potrivit.
7. Eşti prea independentă
Au trecut zile, luni şi te-ai obişnuit să fii singură. Femeile care devin prea independente vor avea dificultăţi în a-şi găsi persoana de care chiar să fie dependente. Arată-ţi partea feminină şi vulnerabilă celui de care vrei să devii "dependentă".


sursa:mediafaX.ro

De ce e bine sa faci cuplu cu o persoana introvertita


Spre deosebire de extrovertiti, care sunt sufletul unei petreceri si care au nevoie sa fie in preajma altor oameni pentru a-si reincarca bateriile, introvertitii au nevoie de multa liniste si reflectie. Ei tanjesc sa petreaca timp singuri si sunt cei mai fericiti in lumea lor de ganduri si trairi. 

Contrar opiniei populare, un introvertit nu este o persoana timida sau anti-sociala. Timiditatea este indeosebi teama de dezaprobare sau de umilire, in timp ce introversiunea este preferinta pentru medii linistite, care nu stimuleaza foarte mult.

Potrivit Daily Mail, a fi introvertit sau dimpotriva, extrovertit, este cel mai important aspect al personalitatii, influentand alegerile in ceea ce priveste prietenii si partenerii, modul in care conversam, cariera sau modul in care aratam afectiunea.

Pana si obisnuinta de a face exercitii fizice frecvent (un obicei intalnit la extrovertiti) tine de aceasta latura a personalitatii, la fel si "functionarea" fara prea mult somn (introvertiti), tendinta de a insela (extrovertiti), de a invata din greseli (introvertiti), de a ne asuma riscuri mari (extrovertiti) si nu numai. Iata de ce e bine sa faci cuplu cu o persoana introvertita:

1. Introvertitii sunt cei mai buni iubiti
Se presupune adesea ca extrovertitii se descurca mai bine in viata si, de aceea, suntem indemnati sa fim mai indrazneti, mai sociabili, crezandu-se chiar ca este ceva rau in a fi introvertit. Insa, potrivit mai multor studii, introvertitii, chiar daca mai tacuti si mai retrasi, infloresc in toate aspectele vietii - sunt mai buni manageri, cei mai buni iubiti, prieteni extraordinari.

Daca simti nevoia sa refuzi o iesire in oras cu prietenii pentru a citi o carte acasa, probabil te simti chiar prost sau ti se pare ca este ceva in neregula cu tine. Insa este o mare greseala sa imbratisam extroversiunea fara sa constientizam macar ca unele dintre cele mai mari descoperiri si opere de arta au venit de la oameni introvertiti, care au stiut cum sa-si exploreze lumea interioara. Potrivit specialistilor, e cazul lui Van Gogh, Chopin, Newton sau Einstein.

2. Conversatiile profunde sunt specifice introvertitilor
Stiinta ne spune ca interactiunile sociale ne fac mai fericiti si mai sanatosi. Insa exista feluri diferite de interactiune sociala. In timp ce extrovertitii sunt cei mai fericiti in multime, introvertitii isi concentreaza energia pe cercuri mici de prieteni si pe familie. Ei prefera sa aiba o discutie profunda cu un prieten decat sa converseze de complezenta cu straini.

Un studiu realizat in cadrul Universitatii din Arizona arata ca cei mai fericiti oameni au de doua ori mai multe conversatii profunde si detaliate decat cei ce se considera nefericiti si participa la mult mai putine conversatii marunte, superficiale.

In plus, chiar si tendinta introvertitilor de a sta cu nasul intr-o carte le poate aduce beneficii pe plan social, mai multe studii sugerand ca cititul face oamenii sa fie mai empatici si le imbunatateste abilitatile sociale, deoarece ii ajuta sa ii inteleaga mai bine pe ceilalti oameni.

3. Un introvertit poate avea succes si intr-un colectiv de extrovertiti
Extrovertitii si introvertitii lucreaza diferit, iar daca faci parte din a doua categorie si te afli intr-un colectiv compus din persoane caflate la polul opus s-ar putea sa te simti stingher, inhibat si sa iti fie teama ca nu vei reusi sa faci fata. Insa calitatile introvertitilor, cum ar fi aceea de a asculta atent, de a se pregati in detaliu, de a gandi profund, reprezinta avantaje de netagaduit intr-o astfel de situatie si pot duce la succes.

In plus, un studiu a aratat ca multi dintre liderii unora dintre cele mai de succes companii din secolul XX erau introvertiti. 

Extrovertitii si introvertitii se atrag, in formarea unui cuplu
In ceea ce priveste cuplurile, extrovertitii si introvertitii se atrag adesea, deoarece se completeaza in multe aspecte - unul vorbeste, celalalt asculta etc. Insa, totodata, un extrovertit si un introvertit care formeaza un cuplu pot avea si probleme, spre exemplu din cauza faptului ca unul vrea sa socializeze mai mult decat celalalt.

De asemenea, este posibil ca extrovertitii sa nu inteleaga ca introvertitii au tendinta de a veni acasa obositi emotional si cu nevoia de a-si reincarca bateriile singuri. Sau introvertitii sa nu isi dea seama ca nevoia lor de liniste il afecteaza pe cel de langa ei.

Solutia ar fi ca fiecare sa respecte nevoile celuilalt si sa incerce sa le echilibreze cumva cu ale lui. Iar daca esti un introvertit si nu stii cum sa faci sa iti maresti sansele de a-ti gasi jumatatea din moment ce nu iti place sa iesi la petreceri sau in baruri, spre exemplu, poti face un compromis cu tine insuti: sa ai astfel de iesiri periodic pana cand gasesti ceea ce cauti si apoi sa revii la stilul tau. 

Care e mai dăunătoare? Pepsi sau Coca-Cola?

Pepsi vs. Coca-ColaPentru multe persoane alegerea dintre cele două băuturi carbogazoase reprezintă o chestiune de gust, însă există anumite diferenţe la nivel de conţinut de care ar trebui totuşi să se ţină cont. 
Pepsi vs. Coca-Cola
În ceea ce priveşte valorile nutritive, dinferenţele dintre Pepsi şi Coca Cola nu sunt chiar atât de mari. Pepsi e o idee mai dulce, pentru că are mai multe zaharuri (11 grame la suta de mililitri, în comparaţie cu cele 10,6 grame întâlnite la Coca Cola), iar astfel are şi câteva calorii în plus (Pepsi are 44 kcal la 100 de ml, iar Coca Cola are 42 de kcal). 
Cele două băuturi au şi aproximativ acelaşi PH (de aproximativ 2,5, în condiţiile în care PH-ul neutru este 7), astfel că nu se prea poate spune că una mănâncă oasele mai mult ca cealaltă. Sucurile carbogazoase sunt substanţe acide, aşa că organismul uman încearcă să compenseze această aciditate apelând la minerale precum magneziu, sodiu, potasiu și calciu. Dacă nu găsește aceste minerale în sânge, organismul le ia mai întâi din mușchi, și apoi, în ultimă instanță, din oase. Dacă abuzăm de sucuri acidulate vom epuiza repede aceste minerale și ne vom forța organismul să ne slăbească sistemul osos. 
Chiar dacă valorile PH-ului sunt foarte apropiate, Pepsi este totuşi un pic mai carbogazoasă decât Coca Cola. 
În consecinţă, Coca Cola pare să fie un pic mai "sănătoasă" decât Pepsi: Are mai puţin zagări şi un PH mai puţin acid. Diferenţele sunt însă foarte mici, după cum am arătat mai sus, aşa că alegerile ar trebui făcute în funcţie de gusturile fiecăruia.