Aproximativ doua treimi (63%) dintre cei 3,7 milioane de utilizatori romani de Facebook devin fani sau dau “like” unui brand prezent pe reteaua de socializare. Persoanele cele mai deschise catre marci sunt femeile, elevii si studentii, arata un studiu realizat online de compania de cercetare GFK pentru site-ul dedicat industriei de comunicare Iqads.
Pe de alta parte, 40% dintre utilizatorii deFacebook ajung sa promoveze brandurile, acestora intamplanduli-se cel putin o data sa “dea mai departe” materiale pe care marcile le posteaza pe paginile lor.
„Este notabil faptul ca aproape 30% dintre utilizatorii retelelor sociale au publicat de buna voie reclame pe profilul lor de Facebook si 35% au participat la discutii cu alte persoane din reteaua sociala despre diferite marci. Persoanele cu varste cuprinse intre 35-44 de ani sunt cele care discuta cel mai mult alaturi de alte persoane din Facebook despre diferite marci”, afirma Traian Nastase, online project manager in cadrul GFK Romania.
Totodata, un sfert dintre utilizatorii de Facebook au participat la diferite evenimente la care au fost invitati de companiile prezente in Facebook.
Tendinta de a participa la astfel de evenimente este mai mare pentru tinerii din intervalul de varsta 18-24 de ani si mai mica pentru cei din intervalul 25-34 de ani.
In Romania sunt aproape 3,7 milioane de utilizatori de Facebook, in timp ce la nivel mondial sunt peste 750 de milioane.
Studiul GFK a fost realizat online pe un esantion de 500 de respondenti recrutati din panelul online Askgfk.ro, reprezentativ pentru populatia cu varste intre 15 si 55 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Marja de eroare este +/- 4%. Panelul online GfK numara in prezent peste 23.000 de persoane.
Sursa foto: Facebook
sursa:wall-street.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu