Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 26 octombrie 2011

CEASURI PENTRU EXPERTI


Profesionistii au intotdeauna la mina ceasuri specializate, cu numeroase functii. Afla care este piesa potrivita in functie de activitatea fiecaruia.Omega Speedmaster
A ajuns pe Luna, la Polul Nord si sta la mina celui mai valoros pilot de Formula 1 din istorie. Iata doar citeva repere pentru cel mai celebru ceas-cronograf din lume. Faima insa i-a fost adusa in primul rind de asocierea cu agentia spatiala NASA. Prima calatorie in spatiul cosmic a unui ceas Omega Speedmaster a avut loc pe 3 octombrie 1962, in timpul misiunii "Sigma 7". Astronautul american Walter Schirra il cumparase din interes pur personal.
La inceputul anilor \'60, NASA cauta un ceas de mina cronograf "space proof" ce putea fi purtat in cosmos. In urma numeroaselor teste efectuate, Omega Speedmaster a fost singura piesa care a indeplinit criteriile foarte stricte. Pe 1 martie 1965 a fost declarat, de catre NASA, "Apt de zbor pentru toate misiunile spatiale cu oameni la bord". Buzz Aldrin a devenit, pe 21 iulie 1969, primul astronaut care pasea pe Luna avind la mina un astfel de ceas. Colegul sau Neil Armstrong il lasase pe al lui in modulul lunar, pentru ca sistemul-cronometru aflat la bord se defectase.


In timpul misiunii Apollo 13, o explozie a afectat aparatul de zbor. Astronautii au fost nevoiti sa economiseasca energia pentru manevrele de amerizare. Precizia ceasurilor Omega Speedmaster i-a ajutat sa calculeze cu exactitate consumul generat de racheta ce trebuia sa redirectioneze traiectoria navetei. Pentru contributia avuta, Omega a primit din partea NASA mult rivnita distinctie "Snoopy Award".
Intilnirea spatiala dintre Apollo si Soyuz, ca parte a unui proiect comun americano- rusesc, a dezvaluit un fapt interesant. Atit astronautii americani, cit si omologii lor rusi purtau ceasuri Omega Speedmaster. Mai mult decit atit, sovieticii aveau cite unul pe fiecare mina: primul pentru timpul GMT, cel de-al doilea pentru ora Houstonului sau a Baikonurului. Din 1975, Speedmaster este totodata si alegerea misiunilor spatiale rusesti.
Cifre esentiale:
1,8 milioane - numarul aproximativ al exemplarelor produse de la lansarea seriei in 1957
250 - variantele in care a fost creat pina acum Speedmaster, incluzind, printre altele: mecanisme diferite, complicatii precum "fazele Lunii" sau "calendar perpetuu" ori componente realizate din metale pretioase.
De ce e profi?
Pentru ca pina si termenul "Professional" a fost adaugat pe cadranul ceasurilor in 1965, ca referire la profesionalismul desavirsit al celor de la NASA, care il foloseau in mod curent in timpul misiunilor.
Pret
10.890 RON - Omega Professional Moonwatch 50th Anniversary Patch (serie limitata la 5.957 de exemplare), mecanism cronograf cu intoarcere manuala, rezerva de mers 45 ore, carcasa (42 mm diametru) si bratara din otel. Etans la 50 m.
Omega Seamaster Planet Ocean
Daca a cutreierat spatiul extraterestru, ce ar mai insemna o calatorie in adincul oceanului pentru Omega? Poate inca un motiv sa realizeze o piesa de exceptie care se inspira din modelele Seamaster 300 metri, Railmaster si Speedmaster, toate lansate in anul 1957.
De ce e profi?
Este dotat cu o supapa de heliu, pozitionata in dreptul orei 10 si marcata cu simbolul "He", ce permite depresurizarea carcasei.
Pret
9.850 RON - mecanism automatic, rezerva de mers 55 ore, carcasa (45,5 mm diametru) si bratara din otel. Etans la 600 m.
Longines Hydroconquest
Producatorul elvetian a lansat "la apa" modelul HydroConquest in dorinta de a-i cuceri pe cei pasionati de scufundari. Ceasul este dotat cu un mecansim automatic bazat pe celebrul si, totodata, fiabilul Valjoux 7750, iar raportul calitate-pret este excelent.
De ce e profi?
Indexurile si aratatoarele sint tratate cu superluminova ce ofera o lizibilitate excelenta. Coroana detine o protectie speciala, iar bratara din cauciuc are inchizatoare dubla si extensie pentru scufundari.
Pret
4.750 RON - mecanism cronograf automatic, rezerva de putere 46 ore, carcasa din otel (41 mm diametru), curea din cauciuc. Etans la 300 m.
Tag Heuer Aquaracer Calibre S Regatta
Precizia cuartului este unul dintre telurile Tag Heuer. Ia asta in calcul, precum si faptul ca pentru acest model compania a folosit Calibrul S, ce darima sabloanele traditionale ale cronografului ce foloseste inca din 1822 - trei subcadrane uneori greu de citit. Ai o piesa demna de luat in seama.
De ce e profi?
Are trei moduri de operare: "Timp", "Cronograf" sau "Regatta", selectate prin simpla apasare a coroanei. Cu 230 de parti mecanice si 5 micro-motoare, modelul a fost conceput special pentru cursele maritime.
Pret
7.000 RON - mecanism cronograf cuart, carcasa (41 mm diametru) si bratara din otel.
Edox Spirit of Norway (editie limitata)
Inginerii echipei "Spirit of Norway", campioana mondiala in 2006 la categoria Class 1 World Powerboat, si compania Edox au dezvoltat un cronograf automatic din materiale utilizate pentru curse si in tehnologia spatiala.
De ce e profi?





Carcasa din titan rezistent la coroziune, etans pina la 500 m, dotat cu supapa de heliu, inel superior fabricat din ceramica ultra-rezistenta si securizat cu 6 suruburi, cadran din carbon finisat manual, functie stopand-go etc. Ce poti cere mai mult?
Pret
6.499,99 RON - mecanism cronograf automatic, rezerva de putere 42 ore, carcasa din titan (46,5 mm diametru), curea din cauciuc. Etans la 500 m.
Bell&Ross BR 03-94 Instrument
Replica autentica a ceasurilor de bord din avioane, prin forma si sistemul de prindere in patru suruburi, BR 03 este o serie destinata profesionistilor aerului. O alternativa redusa in dimensiuni a seriei BR 01 XXL (46 mm diametru).
De ce e profi?
Conceput special pentru cei care activeaza in domenii ce necesita lizibilitate sporita, ceasul atinge patru deziderate: precizie, performanta, lizibilitate si etanseitate.
Pret
12.600 RON - mecanism cronograf automatic, carcasa din otel si carbon (42 mm diametru), curea din cauciuc. Etans la 100 m.
Girard-Perregaux Cronograf Fly-Back "Monte Carlo 1970"
Celebra manufactura elvetiana a adus un omagiu raliului istoric Monte Carlo, editia 1970, atunci cind pilotii Björn Waldegaard si Lars Helmer au invins la bordul unui legendar Porsche 911 S.
De ce e profi?
Editia, limitata la 250 de exemplare personalizate, comemoreaza cursa prin inscriptia de pe cadran si prin subcadranele inspirate din bordul masinii. Numele pilotilor, al masinii si al placutei de inmatriculare sint gravate pe capacul prins cu 6 suruburi.
Pret
27.500 RON - mecanism cronograf automatic, rezerva de putere 46 ore, carcasa din otel (40 mm diametru), curea din piele.
Hamilton Khaki Tachymiler
Cronograf precis, timp intermediar, butoane vizibile diferentiate prin culorile rosu si negru, contoare asemanatoare celor din carlinga, curea ce aminteste de pneurile avioanelor - sint atributele acestui cronograf "sportiv" de la Hamilton care trimite cu gindul la domeniul aviatic.
De ce e profi?
Textul "Vr Rotation Speed" este marcat pe geamul modelului si are legatura cu calculul ce se efectueaza asupra vitezei de rotatie a avionului.
Pret
2.849,99 RON - mecanism cronograf automatic, carcasa din otel (44 mm diametru), curea din cauciuc. Etans la 100 m.
Seiko Sportura 1/100th Second Chronograph
Jenson Button, pilotul de Formula 1 al echipei Honda F1 Racing Team, este imaginea acestui model, care contine: 3 indicatori, calendar, secundar 1/100, secundar 1/10, indicator retrograd 40 de minute, cronograf pina la 120 de minute in unitati a 1/100 dintr-o secunda sau functie "timp intermediar".
De ce e profi?
Ceasul a fost proiectat "pentru viteza". Are un cadran lizibil si un contur aerodinamic neted, proiectat sa permita citirea rapida a timpilor, chiar si in timpul cursei.
Pret
2.049,99 RON - mecanism cronograf cuart, carcasa (43 mm diametru) si bratara din otel. Etans la 100 m.

  • Girard-Perregaux , Longines, Omega, Tag Heuer - in magazinele "Galt - orologerie elveţiana"
  • Bell&Ross, Longines, Omega - in magazinele "Cellini"
  • Edox, Hamilton, Seiko - in magazinele "B&B"



sursa:menshealth.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu