Totalul afișărilor de pagină

marți, 13 septembrie 2011

Toamna bate la usile romanilor cu noi scumpiri

Din aceasta toamna vom plati mai mult pentru alimente, gaze, apa, carburanti etc. Vezi care vor fi preturile produselor si serviciilor de baza.


Se scumpesc gazele

Cat

Se scumpesc gazele
sxc.hu
Pretul gazelor naturale livrate companiilor s-ar putea majora cu pana la 10% incepand cu luna octombrie, potrivit angajamentelor asumate de Guvern in fata Fondului Monetar International (FMI). Mai mult, pana la sfarsitul anului, Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) ia in calcul inca o majorare a tarifelor.

Guvernul s-a angajat in fata FMI sa creasca preturile pentru consumatorii industriali in doua etape, respectiv iunie-iulie si trimestrul IV al acestui an, fara ca procentajele de majorare sa fie specificate in scrisoarea de intentie. De cealalta parte, FMI a cerut Executivului sa prezinte, pana in luna septembrie, un calendar etapizat de liberalizare a preturilor gazelor naturale pana in 2013, in cazul companiilor, si din 2013 in 2015 in cazul populatiei. Liberalizarea preturilor vizeaza si sectorul energiei electrice.


Executivul si-a asumat astfel ca va majora pretul gazelor pentru consumatorii non-casnici pana la viitarea sedinta a board-ului Fondului Monetar, care va avea loc la sfarsitul lunii septembrie. Prevederea vizeaza si mentinerea nivelului tarifelor pentru gazele naturale utilizate de producatorii de energie termica care livreaza caldura.

Totodata, pretul gazelor naturale importate din Federatia Rusa ar putea fi mai mare cu 15,2% in trimestrul al treilea fata de inceputul anului, reiese din estimarile Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE). Romanii au platit in a doua jumatate a anului trecut 7,73 euro pe gigajoule, in urcare cu 4,3% fata de aceeasi perioada din 2009.

  • Cele mai mici tarife din UE

Consumatorii casnici din Romania platesc cele mai scazute preturi la gaze din UE si aproape cele mai reduse tarife la electricitate, potrivit cifrelor prezentate de Eurostat.

 vor costa alimentele de baza?

Cat vor costa alimentele de baza?
sxc.hu
Printre efectele majorarii tarifelor la gaze si combustibili se numara si cresterea preturilor alimentelor de baza, potrivit Federatiei Patronale din Industria Alimentara, Romalimenta. [Romalimenta: Se scumpesc alimentele!]

Producatorii spun ca cele mai mari scumpiri vor fi resimtite industria panificatieiProducatorii estimeaza astfel ca pretul painii va creste chiar si cu 30%. Presedintele Rompan, Aurel Popescu, declara recent ca pretul graului a crescut in acest an de trei ori, de la 110 euro anul trecut, la peste 350 de euro in 2011.

Producatorii anunta si scumpirea legumelor si a lactatelor. Patronatul Laptelui anunta o crestere cu 5%, de la 15 octombrie, din cauza preturilor mari pentru materiile prime, in timp ce producatorii spun ca marfa de pe rafturile magazinelor va fi mai putina, iar alimentele mai scumpe si din cauza cresterii TVA. Alte exemple sunt produse precum uleiul si mierea. [Cum ne pacalesc supermarketurile sa cheltuim mai mult?].

O solutie la toate aceste scumpiri ar fi cumparaturile din piata. Taranii spun ca nu au crescut preturile fata de anul trecut, pentru ca "oricum lumea nu are bani". Convenabile sunt si cumparaturile din piata in cantitati mai mari."Cu cat pui mai mult pe cantar, cu atat pretul este mai mic", spun comerciantii.

CFR si Metrorex au scumpit deja calatoriile

CFR si Metrorex au scumpit deja calatoriile
Metrorex a anuntat ajustarea tarifelor pentru accesul la metrou incepand cu data de 6 august. [Metrorex a scumpit calatoriile].

Tarifele au s-au ajustat dupa cum urmeaza:

- Cartela cu 2 calatorii - 4 Lei
- Cartela cu 10 calatorii - 10 Lei
- Abonament lunar cu 62 calatorii - 35 Lei
- Abonament lunar cu numar nelimitat de calatorii - 50 Lei
- Abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii - 15 Lei
- Abonament de o zi - 6 Lei


Si CFR Calatori a anuntat cresterea tarifelor la transportul feroviar de calatori, inca din timpul verii, cu circa 18%.

"Masura face parte din strategia de redresare si echilibrare a situatiei financiare a companiei si are ca principala cauza cresterea preturilor - care a avut loc de la data ultimei majorari (20 septembrie 2010) si pana in prezent - la diferite materiale cu pondere mare in activitatea de transport feroviar: combustibil, energie, piese etc", 
explicau la acea data reprezentantii companiei.





Alte scumpiri!

Alte scumpiri!
9am.ro
Vesti proaste la capitolul scumpiri si pentru soferi: carburantii se scumpesc din nou. Rompetrol si Petrom au majorat deja tariful atat la benzina, cat si la motorina. Vezi aici noile preturi.

De asemenea, cei care vor avea nevoie de o consultatie vor scoate bani din buzunar si pentru consultatii. [Vom plati consultatiile la medicii de familie?].
  • Chiriile apartamentelor, intre scumpiri de toamna si ieftiniri de criza
Pe piata inchirierilor de locuinte, toamna este perioada cea mai asteptata de proprietari: studentii se intorc pentru studii, iar odata cu ei cresc pretentiile financiare, scrie Wall-Street.ro.

Hunedorenii vor plati mai mult pentru apa potabila si canalizare

Consilierii locali din municipiul Hunedoara au aprobat cresterea tarifului la apa si canalizare, in urma propunerii formulate de SC Apa Prod SA. Pretul unui metru cub de apa a crescut cu aproape 70 de bani, ajungand la 3,31 de lei. In ceea ce priveste serviciul de canalizare, familiile din Hunedoara vor plati 1,36 de lei pe metru cub, iar operatorii economici 1,10 lei, pentru acelasi volum facturat.




sursa:9am.ro




Grecia ar putea renunta la euro

Grecia ar putea renunta la euroMinisterul Finantelor din Germania studiaza posibilul impact al intrarii Greciei in incetare de plati, iar printre scenarii se numara si renuntarea la euro pentru a reintroduce drahma, potrivit publicatiei germane Der Spiegel. citata de Reuters.


Indiferent daca Grecia ramane sau nu in zona euro, Facilitatea de Stabilitate Financiara ar juca un rol important in administrarea unei situatii de incetare de plati. 

Fondul ar trebui sa dispuna cat mai rapid de noile atributii decise in iulie de iderii UE, considera oficialii germani.

Un reprezentant al ministerului a refuzat sa comenteze informatiile aparute in Der Spiegel, dar a declarat ca Germania lucreaza la implementarea deciziilor luate in iulie, scrie MEDIAFAX.

Intr-un posibil efort de a creste presiunea asupra Atenei, mai multi politicieni importanti din coalitia aflata la guvernare in Germania au ridicat problema iesirii Greciei din zona euro, scenariu respins, insa, de cancelarul Angela Merkel.



sursa:9am.ro

Ce cred romanii despre publicitate?

Ce cred romanii despre publicitate?Cat de mult ii deranjeaza pe romani reclamele TV sau radio? Cat de utila si mai ales, cat de amuzanta li se pare romanilor publicitatea? Descopera raspunsurile la aceste intrebari.


In ultimii 9 ani, evolutia cifrelor de pe piata de publicitate pare a fi consecinta “bombardamentului mediatic”. Astfel, desi micsorarea bugetelor de media in publicitate a fost evidenta in ultimii 2 ani, nu acelasi lucru poate fi spus si despre numarul de spoturi TV si radio, machete de presa sau outdoor-uri, care a ramas constant sau chiar a crescut, gratie micsorarii tarifelor de publicitate. Toate acestea pe fundalul unei scaderi a numarului de respondenti care sunt de parere ca mai multa publicitate nu i-ar deranja – de la 12% in 2002 la numai 5% in 2011. Cifrele sunt prezentate in studiul realizat de GFK Romania si iQads.

Daca premisele privind deschiderea consumatorilor romani catre publicitate nu sunt promitatoare, exista totusi si parti bune relevate de studiul GfK. 77% dintre respondenti sunt de parere ca reclamele ofera cateodata detalii practice sau folositoare legate de un nou produs. De asemenea, ei sunt de acord cu faptul ca publicitatea ii ajuta sa faca mai usor comparatie intre produse si ca poate crea o competitie mai mare intre producatori, incurajand imbunatatirea produselor.

De asemenea,  au fost scoate la suprafata si diferente remarcabile in perceptia consumatorilor care depind de demograficele acestora. Astfel, in unele privinte, parerile sunt foarte diferite in functie de sexul, varsta sau localizarea respondentilor. Prin urmare, daca folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, nu acelasi lucru se poate spune despre Bucuresti, unde numarul persoanelor carora le este atrasa atentia de reclamele in care apar vedete creste cu 13% comparativ cu 2002.

Aceeasi situatie este valabila si in ce priveste gradul in care reclamele reusesc sa ii mai amuze pe consumatori. Daca numarul celor care considera ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva este in scadere (de la 2 treimi in 2002 la 58% in 2011), exceptie si de la aceasta regula fac locuitorii din Bucuresti, carora agentiile de publicitate se straduiesc sa le atraga atentia mai mult, cautand si abordari diferite.

Problema care se pune in aceste conditii este cum trebuie sa isi adapteze companiile strategia de comunicare astfel incat mesajul transmis sa ajunga in vizorul consumatorilor, iar de aici lupta intre publicitari va ramane mereu deschisa.

  • "Am facut acest studiu pentru ca voiam sa vedem daca intuitia noastra referitor la modul in care este perceputa publicitatea se adevereste. Scriind in fiecare zi despre branduri, campanii de comunicare, consumatori si relatia dintre toate aceste concepte, am vazut ca din ce in ce mai multi oameni primesc publicitatea ca pe o forma de entertainment. Si ca, gratie acestui lucru, treptat, publicitatea si-a facut loc in viata noastra – de la reclamele pe care le disecam atunci cand suntem cu prietenii la o bere sau participarea la seri speciale cu proiectii de reclame si pana la imprumutarea anumitor expresii sau cuvinte din spoturi TV sau campanii online. Exact despre asta vrem sa vorbim prin intermediul acestui raport”, a declarat Adriana Lungu, Business Developer IQads.
  • "Publicitatea este inca o putere, cu toate controversele si „Cannes-Cannes”-urile din jurul ei. Studiul arata ca romanii inca mai tin cont de ea si ii descopera partile bune. Cu toate acestea, este evident ca perceptia asupra efectelor pozitive este in scadere fata de 2002, ceea ce lanseaza o mare provocare industriei de advertising, nevoita sa se reinventeze continuu”, a spus Traian Nastase, Online Project Manager, GfK Romania.


sursa:9am.ro

Harta superputerilor economice in 2030

Harta superputerilor economice in 2030In 1956, rusii declarau vesticilor "Istoria este de partea noastra. Va vom ingropa". In anii '80, istoria a parut sa tina cu Japonia. Acum, se pare ca a trecut de partea Chinei. Cum va arata lumea in 2030?


Aceste profetii se autoanuleaza, dupa cum explica Larry Summers, fost consilier pe probleme economice la Casa Alba, aflat in slujba lui Barack Obama. "Ele se dovedesc a fi false tocmai pentru ca SUA le ia in serios si apoi ia masurile necesare pentru a le putea sfida”, a declarat acesta. "Atat timp cat suntem ingrijorati de viitor, viitorul va fi mai bun", a mai declarat Summers, cu putin timp inainte de a parasi Casa Alba. 

Arvind Subramanian, specialist in cadrul Institutului Peterson pentru Economie Internationala, sustine ca economia Chinei va umbri America mai devreme decat oricine ar putea crede. In opinia economistului, ascensiunea Chinei va fi dictata de trei forte: demofrafie, convergenta si „gravitate”. Intrucat populatia tarii asiatice este de patru ori mai mare ca cea a Americii, este necesar sa produca doar un sfert din productia americanilor pe cap de locuitor pentru a depasi complet productia totala a acestora.

Economia Chinei va reprezenta circa 23% din PIB-ul global, respectiv din intreaga economie mondiala in 2030, calculat in functie de paritatea puterii de cumparare. America va reprezenta mai putin de 12%. Modelul economic folosit pentru a calcula aceste ponderi are la baza si al treilea argument prezentat de catre Subramanian, respectiv "gravitatia", relateaza economist.com.

Altfel spus, comertul dintre state depinde atat de marimea economiilor respective, cat si de apropierea, logistica, dintre partenerii de comert.
Comertul Chinei il va depasi pe cel al Statelor Unite atat pentru ca va inregistra o crestere economica mai repede, cat si pentru ca economiile vecine vor creste mai repede decat ale vecinilor SUA. Astfel, pana in 2030, puterea economica a Chinei la nivel global se va putea compara cu puterea Americii in anii 1970 sau a Marii Britanii cu un secol inainte. 

In ceea ce priveste celelalte tari aflate azi in plina dezvoltare, Japonia, Hong Kong, Germania, Spania, Taiwan, Grecia, Coreea de Sud, si care au ajuns la un stadiu dezvoltare comparativ cu  25% din nivelul de trai din SUA, acestea au crescut rapid, insa au suferit o incetinire totala in momentul in care criza financiara a devastat lumea.






sursa:9am.ro

Cum a reusit Romania sa fie "cool"?

Chiar daca suntem o tara mica, situata la granita de Est a Europei, saracita de criza financiara si criticata si batjocorita de fratii latini, Romania mai are puterea sa fie "cool". Iata!



  •  Pe 25 aprilie, finala emisiunii importate de peste hotare "Romanii au talent” strangea o medie de 3,3 milioane de telespectatori in fata televizoarelor. Dupa zece saptamani in care prin fata celor trei jurati se perindasera o pleiada de "talentati",  Narcis Iustin Ianau, Adrian Tutu si  Valentin Dinu s-au luptat in marea finala a show-ului difuzat la Pro TV. Castigatorul, Adrian Tutu, a impresionat juriul cu mesajul sau patriotic: "Sunt roman, deci pot!"Totul pe fundalul a zeci de steaguri tricolore, purtate de cei care in urma cu vreo 40 de ani s-ar fi numit "tinerele vlastare” ale patriei.   Astfel, Romania face primul pas si se alatura natiunilor straine ce se afla deja in generatia "cool".

  • "Noul Rom american: cu gust mai cool”
  • Un alt val international pozitiv au facut si publicitarii de la McCann Erickson si campania de promovare a ciocolatei cu gust de comunism autohton, "Rom". Campania "Rom: Changing the Romanian Flag”, derulata pentru Kandia Dulce, castiga noua premii la Festivalul de Publicitate Cannes Lions, un Gold Sabre Award la Praga, trei medalii la New York Festival, plus doua Silver Effie. Sloganul ce a adus reputatia se imbina perfect cu ideea acestui material: "Noul Rom american: cu gust mai cool”. " Noi, romanii, avem o parere proasta despre tara noastra, care vine la pachet cu un patriotism reactiv, declansat cand cineva din exterior vine si ne critica”, explica in iunie pentru forbes, Dinu Panescu, Group Creative Director al McCann Erickson si unul dintre artizanii campaniei Rom.

  • Romania vrea sa fie "cool"
  • In anii 2000, conceptul de "coolhunting" a intrat si in tara noastra. – Initial o idee aparuta timid in SUA la inceputul anilor ‘90 – s-a transformat in ultimii 20 de ani in fenomenul incontestabil din umbra tuturor lucrurilor pe care le cumparam, si ni se par "la moda". In esenta, un coolhunter face ceea ce ii spune si titulatura: vaneaza acea masa mica de indivizi al caror mod de gandire, de a se imbraca sau de a se purta este suficient de diferit pentru ca, in momentul in care se atinge masa critica, sa ii influenteze si pe cei din reteaua lor sociala. In Romania, conceptul a fost adus de agentia Antz, doua furnicute ce au infiintat singura agentie romaneasca specializata in coolhunting. 

  • Romania, mai latino ca America Latina
  • Odata cu valul de audiente inregistrate de telenovelele importate din America Latina, romanii si-au dat seama ca pot fi chiar ei starurile micului ecran. Cu pasiune si efervescenta, in 2004, Acasa Tv filma "Numai iubirea", prima telenovela romaneasca, din distributia caruia faceau parte Alexandru Papadopol, Corina Danila si Oana Zavoranu.  De atunci, majoritatea canalelor tv din tara nostra au realizat pe rand astfel de seriale siropoase, ajungand in prezent ca productiile autohtone sa ia locul celor straine.
  • Iar daca nu stiai ce inseamna Romania, pentru intreaga lume, afla din filmuletul urmator:





sursa:9am.ro

luni, 12 septembrie 2011

Utilizatorii de IE au IQ scazut


Un studiu realizat de compania canadiana AptiQuant, ce-si are sediul in Vancouver, a relevat faptul ca oamenii care au un IQ mai mic au sanse mai mari sa foloseasca Internet Explorer ca browser atunci cand navigheaza pe internet. IQ-ul cel mai ridicat l-au inregistrat utilizatorii de Opera. 
Studiul a fost realizat in comparatie cu datele din 2006. Au fost luati in considerare 101.326 de persoane vorbitoare de limba engleza si care locuiesc in SUA, Canada, Marea Britanie, Australia si Noua Zeelanda si au varsta peste 16 ani. Au fost testate persoane apartinand ambelor sexe.
Mai jos aveti un grafic cu IQ-urile, browserele si informatiile rezultate in urma celor doua studii realizate in 2006 si 2011:
Intrebarea fireasca este: de ce a fi mai destept inseamna a folosi Opera? Sa zicem ca browserul Camino e pentru Mac OSX care e folosit de experti in grafica, procesare s.a.m.d., de unde si rezultatele cu IQ-urile mai mari, dar Opera? Altfel, e interesant de urmarit evolutia IQ-ului in raport cu Internet Explorer.


sursa:arenait.net

Dog balancing treats




sursa:youtube.com

Bancile elvetiene au dezvaluit SUA date privind clientii


Autoritatile americane au primit de la 10 institutii elevetiene date privind clientii suspectati ca incearca sa isi ascunda averile in banci din strainatate, scrie Reuters.


 Bancile elvetiene au dezvaluit SUA date privind clientii
Credit Suisse, una dintre bancile investigate, a trimis deja date bancare autoritatile de la Washington, dar nu a furnizat informatii legate de clientii sai. Si asta pentru ca dezvaluirea unor informatii confidentiale ar insemna "tradarea" secretului bancar elvetian, potrivit unui ziar local citat de Reuters.
Vineri, Reuters scria ca SUA vrea sa forteze aproape 12 banci internationale, printre care si cele elvetiene, sa dezvaluie identitatea clientilor americani evazionisti. Elvetia a trimit deja americanilor un numar estimativ al cetatenilor care s-au folosit de conturi secrete pentru a evita plata taxelor intre 2002 si 2010. Nu se stie cate persoane s-au sustras de la plata taxelor, insa oficialii americani suspecteaza ca acestia au zeci de miliarde de dolari in conturi ascunse si chiar mai mult.

In iulie, Departamentul de Justitie american a trimis o scrisoare bancii Credit Suisse, a doua cea mai mare institutie financiara din Elvetia, pentru a-i instiinta pe oficiali ca banca este sub investigatie. In plus, alte banci vizate sunt HSBC, dar si mici banci din cantoanele elvetiene precum Basler Kantonalbank, Wegelinsi Julius Baer.


sursa:incont.ro

Romanii cheltuie 67% din bugetul familiei pe mancare si vicii. Analisti: PIB-ul nu va fi impulsionat de consum


Ponderea tigarilor, alcoolului, alimentelor si bauturilor racoritoare in cheltuielile de consum ale populatiei a crescut in timpul crizei, in timp ce procentajele privind sumele alocate pentru amenajarea locuintei, imbracaminte si comunicatii au evoluat negativ, potrivit unei analize a A.T. Kearney.


 Romanii cheltuie 67% din bugetul familiei pe mancare si vicii. Analisti: PIB-ul nu va fi impulsionat de consum
Criza si volatilitatea economica i-a facut pe romani sa fie mai atenti in privinta finantelor personale, se arata in studiu. Majorarile salariale abia vor acoperi inflatia in acest an si in 2012, iar gospodariile nu au, in prezent, suficienta forta pentru a genera o crestere semnificativa a Produsului Intern Brut. In primul trimestru din 2011, cheltuielile lunare ale unei gospodarii din Romania au fost de 356 de euro, in Bulgaria de 273 de euro, iar in Cehia de 855 de euro.
Cati bani dau romanii pe mancare si vicii
Alimentele si bauturile racoritoare au o pondere de 42% in cheltuielile de consum medii lunare de 1.500 de lei pentru o gospodarie in primul trimestru din 2011, fata de 40% in perioada similara din 2008, inainte de declansarea crizei, cand totalul se ridica la 1.300 de lei. Cheltuielile pentru sanatate au urcat de la 4,5% la 4,8% in acest interval. Tigarile si alcoolul au inregistrat o crestere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%.
Ponderea sumelor alocate pentru locuinta, utilitati si alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%. Romanii au cheltuit o parte mai mica a bugetului destinat consumului pentru comunicatii (4,6%), imbracaminte si incaltaminte (3,9%), mobila si alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultura si educatie (9,3%). Cea mai ampla scadere, de la 5,5% la 3,9%, a fost inregistrata pentru imbracaminte si incaltaminte, se arata in studiu.
Piata telecom din Romania a continuat sa scada si in 2010, pe fondul micsorarii venitului mediu pe utilizator si a faptului ca tot mai multi utilizatori aleg solutii alternative precum VoIP.
Cat cheltuie vecinii
In comparatie, bulgarii aloca 43,6% din consum pentru alimente si bauturi racoritoare, iar cehii numai 19%, in timp ce pentru tigari si alcool procentajele sunt de 4,9%, respectiv 2,7%. Utilitatile au o pondere mai mare in cheltuielile de consum din Cehia, de 23%, in timp ce in Bulgaria acestea se situeaza la 18,6%.
Atat bulgarii, cat si cehii aloca o parte mai mare din buget pentru transport (6,8% si 11,2%) decat romanii, la fel si in cazul comunicatiilor (5,7%, respectiv 4,7%).
Cehii cheltuiesc o parte mai mare din banii pentru consum fata de romani pe imracaminte si incaltaminte (4,3%), mobila (5,6%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultura si educatie (26,7%). Bulgarii aloca la toate aceste capitole procentaje mai mici (respectiv 2,7%, 2,9% si 8%).
Romania depaseste Cehia la cheltuielile pentru sanatate (4,8% fata de 2,9%), in timp ce in Bulgaria sumele cu aceasta destinatie reprezinta 6,8% din consum.
Valoarea medie a depozitelor bancare ale romanilor este de numai 1.193 de euro, cu 60% mai mica fata de bulgari, de peste doua ori mai scazută comparativ cu ungurii si polonezii, in timp ce in Germania depozitul mediu pe cap de locuitor trece de 20.600 de euro.

sursa:incont.ro