Chiar daca suntem o tara mica, situata la granita de Est a Europei, saracita de criza financiara si criticata si batjocorita de fratii latini, Romania mai are puterea sa fie "cool". Iata!
sursa:9am.ro
- Pe 25 aprilie, finala emisiunii importate de peste hotare "Romanii au talent” strangea o medie de 3,3 milioane de telespectatori in fata televizoarelor. Dupa zece saptamani in care prin fata celor trei jurati se perindasera o pleiada de "talentati", Narcis Iustin Ianau, Adrian Tutu si Valentin Dinu s-au luptat in marea finala a show-ului difuzat la Pro TV. Castigatorul, Adrian Tutu, a impresionat juriul cu mesajul sau patriotic: "Sunt roman, deci pot!". Totul pe fundalul a zeci de steaguri tricolore, purtate de cei care in urma cu vreo 40 de ani s-ar fi numit "tinerele vlastare” ale patriei. Astfel, Romania face primul pas si se alatura natiunilor straine ce se afla deja in generatia "cool".
- "Noul Rom american: cu gust mai cool”
- Un alt val international pozitiv au facut si publicitarii de la McCann Erickson si campania de promovare a ciocolatei cu gust de comunism autohton, "Rom". Campania "Rom: Changing the Romanian Flag”, derulata pentru Kandia Dulce, castiga noua premii la Festivalul de Publicitate Cannes Lions, un Gold Sabre Award la Praga, trei medalii la New York Festival, plus doua Silver Effie. Sloganul ce a adus reputatia se imbina perfect cu ideea acestui material: "Noul Rom american: cu gust mai cool”. " Noi, romanii, avem o parere proasta despre tara noastra, care vine la pachet cu un patriotism reactiv, declansat cand cineva din exterior vine si ne critica”, explica in iunie pentru forbes, Dinu Panescu, Group Creative Director al McCann Erickson si unul dintre artizanii campaniei Rom.
- Romania vrea sa fie "cool":
- In anii 2000, conceptul de "coolhunting" a intrat si in tara noastra. – Initial o idee aparuta timid in SUA la inceputul anilor ‘90 – s-a transformat in ultimii 20 de ani in fenomenul incontestabil din umbra tuturor lucrurilor pe care le cumparam, si ni se par "la moda". In esenta, un coolhunter face ceea ce ii spune si titulatura: vaneaza acea masa mica de indivizi al caror mod de gandire, de a se imbraca sau de a se purta este suficient de diferit pentru ca, in momentul in care se atinge masa critica, sa ii influenteze si pe cei din reteaua lor sociala. In Romania, conceptul a fost adus de agentia Antz, doua furnicute ce au infiintat singura agentie romaneasca specializata in coolhunting.
- Romania, mai latino ca America Latina
- Odata cu valul de audiente inregistrate de telenovelele importate din America Latina, romanii si-au dat seama ca pot fi chiar ei starurile micului ecran. Cu pasiune si efervescenta, in 2004, Acasa Tv filma "Numai iubirea", prima telenovela romaneasca, din distributia caruia faceau parte Alexandru Papadopol, Corina Danila si Oana Zavoranu. De atunci, majoritatea canalelor tv din tara nostra au realizat pe rand astfel de seriale siropoase, ajungand in prezent ca productiile autohtone sa ia locul celor straine.
- De la Reghin vine
muzica - Dupa cum este deja stiut, in Romania, instrumentele muzicale se fabrica la Reghin. In afara celor cativa mesteri lutieri care fac doar cateva viori pe an, productia (peste 200.000 de instrumente in 2010) e concentrata in curtea a doua mari intreprinderi:Hora, fosta fabrica de stat transformata acum in asociatie a salariatilor, si Gliga Instrumente Muzicale. Pentru cine canta aceste instrumente? Pentru export, bineinteles.
- Iar daca nu stiai ce inseamna Romania, pentru intreaga lume, afla din filmuletul urmator:
sursa:9am.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu