Femeile trebuie sa stea la cratita, sa fie gospodine, aspira la bani si lucruri materiale sunt stereotipurile care apar cel mai des in emisiunile difuzate de televiziunile din Romania, arata un studiu realizat de TBWA Bucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei.
Astfel, din 292 de stereotipuri legate de femei identificate trei luni de studiu pe mai multe emisiuni de televiziune, principala idee promovata despre femei fost ca acestea trebuie „sa stea la cratita si sa fie gospodina”. Acest stereotip a aparut de 27 de ori.
Urmatorul in top, cu 25 de aparitii, este faptul ca femeile aspira la bani, statut si lucruri materiale.
Alte stereotipuri foarte promovate de televiziuni sunt cele despre faptul ca barbatul este capul familiei, iar femeia trebuie sa-l urmeze, ca femeile sunt tinere, frumoase si trebuie sa se aranjeze pentru barbati.
La polul opus, cu doar o aparitie, sunt stereotipuri precum faptul ca femeia trebuie sa aiba un comportament diferit de cel al barbatului, ca femeiile sunt emotive, romantice, femeile destepte distrug apetitul sexual si toate femeile trebuie sa faca copii.
Pentru realizarea acestui studiu au fost analizate emisiunile Happy Hour (Pro TV), Acces Direct (Antena 1), O data-n viata (TVR1), Schimb de mame (Prima TV) si Sinteza Zilei (Antena 3) in perioada 15 februarie – 15 mai anul acesta.
sursa:wall-street.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu